Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goede morgen heren,

 

Ik kom steeds meer rode steeltjes tegen .(vooral bij de toppen)

 

Ik zat eerst te denken aan dat ze koud stonden op d tocht, of dat er een fan opgericht stond maar beide is het niet .

20 dgn groei in 11 liter pot mischien verstikken de wortels.

 

Ik loop een beetje te gissen hier ,kan iemand er iets zinnig over zeggen ?

 

Bvd,

Casa Verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees dit eens, misschien helpt t.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant Racker,

Alleen snap ik er geen ...... van wat er allemaal staat .

 

te veel zuur toegevoegd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen, kou kan ook een oorzaak zijn. ik zou me er iig niet gek over maken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Kon het weer niet laten, ik heb je linkje al gelezen Racker. Wat ik er uit haal is dat bij een lage pH die paarse kleur extra vrij komt. Meet je pH eens zou ik zeggen.

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

 

 

LOL jullie zijn rap zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou er mee aangeven waar het rode kleurtje waarschijnlijk vandaan komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ook eens gehad

 

teveel water of verkeerd water gegeven. de 1e keer en misschien de 2e keer kun je een beetje op het blokje zelf geven, daarna erom heen of van onder af, en zorgen dat de potten niet constant zwaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

De rode kleur onstaat natuurlijk ook niet bij de wortels :lol: die lage pH zal wel in het steeltje ontstaan, de pH wordt daar dus op enig moment te laag waardoor daar de verkleuring ontstaat denk ik.

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

ja je hebt gelijk kannabis dat komt door de ph , ik zelf met mijn pelle klooten heb 2X mijn ph vergeten in te doen zeg !!! ;) ;) :(

en ik ondervond ook dat er paarse stengels zijn dacht eerst ook aan de ventilator maar nu heb ik zelf het antw gekregen op mijn vraag bedankt en stom van mij ! :lol: ,

 

kannabis kan ik hier nog iets aan doen ? misch mijn ph op 5.8 zetten dat hij weer daaldt in de aarde ? zit nu einde week 3 ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

@amneze als bij mij de steeltjes paars worden gaat het daarna nooit meer weg, dus ik denk dat je er niet veel meer aan kan doen. aarde buffert ook best goed de pH,dus ik zou niets doen.

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoge ph belemmerd de fosfaat opname.

Een laag fosfaat kan rode steeltjes geven...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH en rode steeltjes hebben geen direct verband, wel indirect zoals No-Know aangeeftJ. e hebt het wiki artikel niet goed gelezen kannabis en ga nou niet allerlei ongegronde vermoedens als oplossing presenteren.

 

Anthocyaan, ALS HET AL GEVORMD IS, kan gebruikt worden als pH indicator omdat het verkleurt bij lage en hoge pH. Net als lakmoes papier. We gebruiken het niet om de pH in onze stelen te meten :lol:

 

Te nat medium, lage substraat temperatuur etc. kunnen ook oorzaken zijn van rode steeltjes.

 

Heren, let op uw quote gedrag

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazupp nu versta ik het ga niet meer quoten , alleen als nodig is ! lol :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Wat een onnozele reactie van je whazzup, ik had jou wijzer in geschat. Ik had niet verwacht dat je je EGO zou laten spreken.

 

 

Het is juist andersom pH en rode steeltjes hebben een direct verband. De pH in het celmateriaal zorgt voor de verkleuring en dat kan mogelijk komen door een te lage fosfaat opname.

 

Het Anthocyaan is een pigment wat altijd al aanwezig is het hoeft helemaal niet GEVORMD te worden, da's allang gedaan.

 

 

Grappig dat je hier mij verwijt van ongeronde vermoedens, en dan vervolgens een leugen deponeert.

 

 

Krijg ik nu een bannetje, hoop het niet :lol:

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht eigenlijk meer aan zwavel te kort , dat geeft van die mooie rooie strepen op je stelen

 

Gr.Liz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Casa verde wat heb je voor een lampen?

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Om wat voor soort gaat het nu???

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik denk dat het genetisch is en zou me er verder niet druk om maken.

 

 

Dit is nog een leuk stukje:

 

Some plants will turn red and purple as anthocyanins are produced using excess sugars in the leaves and spreading through cell fluids. The pH of the cell fluid determines the color variation, with an acidic fluid producing reddish hues, and an alkaline fluid producing blues. Cellular pH being genetically regulated, each strain has its own unique combination of chlorophyll and carotenoids and potential for anthocyanins production, giving a great splash of color to a diversified grow as nights grow longer and temperature cools. Many strain’s color range is limited exclusively to greens and yellows through the life cycle.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is juist andersom pH en rode steeltjes hebben een direct verband. De pH in het celmateriaal zorgt voor de verkleuring en dat kan mogelijk komen door een te lage fosfaat opname.

 

Het Anthocyaan is een pigment wat altijd al aanwezig is het hoeft helemaal niet GEVORMD te worden, da's allang gedaan.

 

we weten nog steeds niet zeker waar de rode steeltjes vandaan komen.

die anthocyaan is echt bullshit, anders zou je t elke keer hebben bij dezelfde plant en dat is niet zo.

 

de mensen die er veel verstand van hebben geven nog steeds fosfor de schuld.

dit is een lastig element voor de plantjes, lastig opneembaar en lastig doorvoerbaar.

 

we kunnen vanalles verzinnen en quoten van mensen die t denken te weten, maar waarom?

 

het is nog niet zeker wat t is, diegene die t wel precies weet kan er veel geld mee verdienen en dat is nog niet gebeurd!

 

voor de rest kan t geen kwaad, het hoeft geen invloed te hebben op de opbrengst en/of kwaliteit.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

Wat een onnozele reactie van je whazzup, ik had jou wijzer in geschat. Ik had niet verwacht dat je je EGO zou laten spreken.

 

 

Het is juist andersom pH en rode steeltjes hebben een direct verband. De pH in het celmateriaal zorgt voor de verkleuring en dat kan mogelijk komen door een te lage fosfaat opname.

 

Het Anthocyaan is een pigment wat altijd al aanwezig is het hoeft helemaal niet GEVORMD te worden, da's allang gedaan.

 

 

Grappig dat je hier mij verwijt van ongeronde vermoedens, en dan vervolgens een leugen deponeert.

 

 

Krijg ik nu een bannetje, hoop het niet :lol:

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Ik reageer tenminste respectvol en inhoudelijk. Als het zo was dat de paarse kleur van de anthocyaan alleen een indicatie zou zijn van de zuurgraad in de steel dan zou de kleur alleen maar variëren van blauw tot rood. Als ik het goed begrepen heb wordt het toch echt gevormd door een opstapeling van assimilaten, en kan het een stressreactie zijn. In blad wordt anthocyaan met name zichtbaar als het chlorofielgehalte afneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

@whazzup was je maar respectvol in je reactie, ik was heerlijk aan het forumen totdat jij jou stelling als waarheid moest deponeren en mij een sneer moest verkopen.

 

Anthocyaan is overigens een pigmentsoort die niet zichtbaar wordt door het verdwijnen van chlorofiel, helaas zeg je weer iets wat niet waar is. Ik zeg ook niet dat het gebruikt wordt om de pH in de steeltjes te meten dat zeg jij. Ik zeg dat er een direct verband is tussen de ph en de verkleuring van Anthocyaan.

 

 

@polletje voel je Whazzup zijn prostaat al!

 

 

 

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga maar eens onderzoeken hoe herfstkleuren ontstaan.

 

Hier een interessante link over kleurenchemie.

 

Ik reageer volstrekt inhoudelijk naar aanleiding van o.a. jouw bericht waarin je vertelt Racker zijn link gelezen te hebben en op basis daarvan adviseert om de pH te controleren.

 

Kon het weer niet laten, ik heb je linkje al gelezen Racker. Wat ik er uit haal is dat bij een lage pH die paarse kleur extra vrij komt. Meet je pH eens zou ik zeggen.

 

Daar leid ik uit af dat je je advies baseert op een wikipedia artikel over de stof anthocyaan.

 

Ik reageer niet op basis van een wiki artikel maar op basis van wat ik geleerd heb.

 

@polletje voel je Whazzup zijn prostaat al!

Nu nog één keer zo'n opmerking en je krijgt wél een tijdelijke ban van me.

 

 

Some plants will turn red and purple as anthocyanins are produced using excess sugars in the leaves and spreading through cell fluids. The pH of the cell fluid determines the color variation

Daar zeg je PRECIES wat ik "beweer als waarheid"

 

 

tip: verwarm nog een half uurtje door als de lampen net uit gaan.

artikel_aesculus_41_herfstkleuren.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...