Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

docu reporter: De Nederwiet oorlog

Recommended Posts

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242363

 

 

 

uitzending gemist: reporter....

 

en hey :lol: ... aan het einde zag ik een bekende ;) ...standhouder

 

http://reporterinternational.kro.nl/seizoe...ngen/02-03-2012

 

 

KRO Reporter International: Politie dikt exportcijfers nederwiet aan

 

 

 

 

 

 

De exportcijfers van nederwiet die de Taskforce Aanpak Georganiseerde Hennepteelt veelvuldig in de media bracht, zijn sterk overdreven. Dit blijkt uit een vertrouwelijk rapport van het Korps Landelijke Politie Diensten dat openbaar wordt gemaakt door KRO Reporter International. Het rapport maakt duidelijk dat de export van nederwiet een “bescheiden omvang” heeft. “Het grootste deel van de productie is bedoeld voor de binnenlandse markt”, aldus het KLPD. Donderdag debatteert de Tweede Kamer over het drugsbeleid.

 

Volgens de politie is 80 procent van de totale Nederlandse cannabisproductie bestemd voor het buitenland. Jaarlijks zou 500.000 kilo worden uitgevoerd ter waarde van 2,4 miljard euro. In 2008 start de politie met het beleidsprogramma Versterking Aanpak Georganiseerde Hennepteelt. Een speciale Taskforce moet het maatschappelijk draagvlak vergroten om de teelt van nederwiet harder aan te pakken. Vertegenwoordigers van de politie verschijnen regelmatig in de media om te vertellen dat het gedoogbeleid volkomen uit de hand is gelopen.

 

Nederland zou zijn uitgegroeid tot “de grootste producent” van marihuana en jaarlijks 500.000 kilo naar het buitenland exporteren, zo’n 80 procent van de totale nederwietproductie. Deze opzienbarende cijfers zijn volgens de Taskforce gebaseerd op een onderzoek van het Korps Landelijke Politie Diensten. Het KLPD heeft het nooit openbaar willen maken, omdat het onderzoek “intern en vertrouwelijk” is. Het televisieprogramma KRO Reporter International wist er de hand op te leggen, zowel op een conceptversie als op de definitieve tekst. Het blijkt te gaan om De cannabismarkt in Nederland. Raming van aanvoer, productie, consumptie en uitvoer uit 2006.

 

Uit het onderzoek blijkt dat de politie eigenlijk geen idee heeft van de totale Nederlandse cannabisproductie. De schattingen lopen wijd uiteen, van 323 tot 766 ton per jaar. Ook ontbreekt elk zicht op de omvang van de export. “In hoeverre de hier geproduceerde cannabis wordt verkocht in coffeeshops en andere verkooppunten dan wel wordt geëxporteerd, is niet duidelijk”, aldus het KLPD. In het onderzoek wordt een enquête aangehaald van het Openbaar Ministerie onder regionale politiekorpsen “waaruit naar voren komt dat het grootste deel van de productie is bestemd voor de binnenlandse markt”.

 

Het veelvuldig door de Taskforce genoemde exportcijfer van 80 procent wordt in het onderzoek juist ongeloofwaardig genoemd. “Vooral gezien de betrekkelijk geringe hoeveelheden nederwiet die in buurlanden worden onderschept, is deze uitkomst niet erg aannemelijk.” Het KLPD houdt het er daarom op dat de uitvoer van nederwiet van “bescheiden omvang” is.

 

Volgens drugsonderzoeker Martin Jelsma van het Transnational Institute in Amsterdam heeft de Taskforce met het aanhalen van alleen de hoogste schattingen het KLPD-onderzoek misbruikt. “Die cijfers zijn voor een groot deel uit de lucht gegrepen. Die 80 procent mythe van de export, die blijft maar rondzingen in de media en in de Tweede Kamer. Het is absoluut een opgeklopt cijfer. Die 80 procent mythe heeft de politieke besluitvorming over de aanscherping van het hele gedoogbeleid absoluut mogelijk gemaakt,” zegt Jelsma in KRO Reporter International.

 

KRO Reporter International: vrijdag 2 maart 2012, Nederland 2, 21.15 uur

Share this post


Link to post
Share on other sites

BIG UP for the reporters!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

thanx namens mij, ejb !!!!

 

legalize it !!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

die focking cannachoppper is ook een grootte oplichterij... LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je toch fout StikkCarpie, die standhouder is van de KRO staat er, kijk maar

gallery_22220_13601_184941.png

My guy :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzag dr nog 1 :lol:

 

die focking cannachoppper is ook een grootte oplichterij... LOL

 

 

die zal je nooit boven onze spots zien ;) ....dat was een pr- stunt van max daniel..

 

die info wist ik al ....maar khad nog niet gehoord dat politie het ook toegeven had... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is idd 1 van de best ingevoerde ( en sympatieke) mensen in de 2e kamer ook met betrekking tot drugs.... :lol: mja ..mag ook wel...hij zit er al heeel lang... ;)

 

al ben ik niet alles met hem eens... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, dat hoeft ook niet, je kan het niet met alles eens zijn he.. Maar het is wel een hele zit, dat debat afkijken, en blijven opletten.. zeker met een toeter erbij.. Morgen verder dan maar.

 

Haha dat begin van DiBi, echt lachen man

 

 

Groet J

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste 3 sprekers ga je niet aardig vinden.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag ook meerdere wietforummers

:lol:

 

 

namen zal ik maar achterwege laten

 

 

he gasten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wazzie is de reden om weer eens in te loggen.

Dit jaar gaan er na 2 jaren braakliggen weer 3 plantjes de volle grond in.

Wie weet volgt er een kweekverslag.

Ook is er noodzaak aan het grondig evalueren van de huidige stand van zaken in 0031 en volstaat het rapporteren van problemen niet meer.

We dienen niet weg te lopen van ons gedoogsysteem, integendeel, we dienen NU te optimaliseren en de vrucht van legalisatie te plukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige docu. Ik snap er ook niets meer van hoe hier te lande beleid word gevoerd. Een dik stuk hout voor hun kop hebben ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de kwaliteit van de plant gaat in mijn ogen ook alleen maar achteruit. Ergens heeft de overheid wel een punt. De wietjes die je in de shop koopt, ruikt en proeft ook niet gezond meer ( schadelijke stoffen). DONT GET ME WRONG! Marihuana is the healing of the nation... let that be known! Er wordt zoveel troep toegevoegd aan de plant, om het proces alleen maar te versnellen. Het meest geliefde wietjes komt ook uit het buitenland, niet meer uit nederland! Althans dat is een uitspraak die ik regelmatig hoor van mensen uit mijn omgeving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt sommige shops kopen wiet uit duitsland en polen

omdat die beter en schoner is dan de wiet uit nederland

 

waar zijn ze in gods naam mee bezig ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar toch komt daar ook hele goede wiet vandaan !

als de nederlandse shops het al in het buitenland inkopen

is het zeer triest gesteld met nederland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...