Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

panjaabie

24 amneesjes, 2x600 watt

Recommended Posts

hey hallo iedereen.

 

welkom bij mijn kweekverslag. . . kweekverslag? . . . jaja ik draai weer :P

 

de setup is behoorlijk veranderd maar eigenlijk ook niet. . .

ik heb een tentje gescoord, van 1.20 x 2.40.

2 nieuwe lampen met VSA en een nieuw kappie.

niks bijzonders hoor gewoon de wat goedkopere merken op de lampen na dan.

1000kuub afzuigertje, softbox natuurlijk met bijbehorend filter.

nog wat randapparatuur. je kent het wel ;)

 

de voeding.

het gros van de voeding zal GHE zijn, met wat backup van biobizz fishmix en misschien prop ik er ook nog een spraymix van hypro tussendoor.

ik moet er toch vanaf die spraymix. ;)

 

bacto's en schimmels heb ik deze ronde maar even achterwege gelaten.

zal wel een domme fout van me zijn maarja ik heb er zo mijn reden voor.

 

substraat.

ze staan tegenwoordig op 18 liters, waarom? ik had geen zin om me helemaal de tering te sjouwen op aarde.

nou ja geen zin, het ging gewoon ff niet. heb ook geen goldmix of lava aarde genomen dus vond ik het zowiezo nutteloos om een pallet met kutaarde te gaan versjouwen.

krijg ik alleen maar spijt van dat ik niet gelijk de goeie modder heb gehaald als ik een aardebak had neergezet.

 

ja 18 liter potten dus. met een lightmix dus. ;) een GS die maar 1 soort aarde verkoopt omdat die een eurotje goedkoper is. :lol:

maar maakt niet uit, ik maak er wel wat van :P

 

 

planten.

duh! amnees natuurlijk. ik wil niks anders meer het is gewoon een heerlijke plant om te kweken.

 

stekken waren binnen, zijn gelijk de grond ingegaan, maar ik ben slordig geweest met het inwateren en een paar andere dingen in de eerste paar dagen dus het aanslaan ging niet echt vlot.

ja ik weet het, ik ben een idioot :(

 

heb trouwens ook al moeten spuiten met pvp want er zaten een paar verstekelingen tussen, maar dat is inmiddels al opgelost.

 

paar fototjes van hoe het er momenteel bijstaat.

 

gallery_18036_13587_1060293.jpg

 

gallery_18036_13587_2291013.jpg

 

gallery_18036_13587_476080.jpg

 

 

op de fotos ziet het er een beetje zielig uit maar dat komt wel een soort van in orde hoor heren ;)

 

*ending transmission*

groeten, panjaabie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo das beter dan die trapkast ;)

 

Suc6 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel,

 

ach die mooie goeie ouwe lekkere amnees :lol:

 

veel suc6 met je nieuwe keek.

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met je ronde ben wel benieuwd wat t zal worden , volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat die weer draaid kerel :lol:

Veel succes,ik kijk mee.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de dag.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Panjaabie, het is net fietsen, je verleerd het nooit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjewel jongens! :lol: het is inderdaad ene hele verademing om eens met een echt hok te draaien ;)

 

@chriet, ja daar was ik mee bezig, ik had alleen de fotos gemaakt voordat ik dat ging doen.

heb de dames ongeveer 1.2 liter elk gegeven, de helft met een voeding van fishmix (2ml per liter) en een volle mep wortelstimulator van BAC.

dat stelden ze wel op prijs want ze zijn leker aan het groeien.

 

desondanks zitten er een aantal snelle jongens tussen en ene aantal die nogal traag zijn dus dat word een stoelendans van de week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie in je eerste post(foto2)op de reserve bank sterkere sletten dan in het veld :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja haha stom van me ! ik zat niet op te letten tijdens het potten.

maar de reserve dame staat inmiddels al in een echte pot :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren ik zit met een probleem.

 

tijdens het testen van dit hok is de aardlekschakelaar een aantal keren geklapt.

alles is goed aangesloten en geaard daar ben k zeker van.

 

ik heb toen besloten alles op een andere groep te zetten en daarmee leek het probleem opgelost.

 

nou ja niet dus, het is vandaag al 2 keer gebeurd maar het rare is dat het dus niet gebeurd wanneer de lampen in of uitgeschakeld worden ofzo.

 

nou vraag ik me dus af: ligt het probleem wel bij mijn hok of zit ik een van mijn groepen over te belasten?

ik ben zowiezo van plan om morgen al de groepen op tekening te zetten zodat ik weet welk stopcontact bij welke groep hoort en daarna proberen uit te rekenen wat ik ongeveer per groep verbruik.

 

maarja als iemand dit probleem herkent hoor ik het graag, en als het een serieus probleem is met kans op brandgevaar laat het met dan aub weten! want dan trek ik de stekker er gewoon uit :lol:

 

nog een waardeloos fotootje omdat het kan

gallery_18036_13587_1276905.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze kleine setup vraagt niet echt veel vermogen

 

mss heb je een lek...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt er nergens water/vocht bij elektra?

Als je in een oud huis woont zitten veel kamers vaak op 1 groep. Soort van caroussel aansluiting van contactdoos naar contactdoos. Ben ik ook wel eens tegen gekomen. Dan kan zo'n 1500 watt al teveel zijn

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Uit je winterslaap ontwaakt ? :lol:

 

ik ben zowiezo van plan om morgen al de groepen op tekening te zetten zodat ik weet welk stopcontact bij welke groep hoort en daarna proberen uit te rekenen wat ik ongeveer per groep verbruik.

Was verstandiger geweest als je dit al had gedaan voordat je begon met draaien.

Ik gok dat je tent niet de enige verbruiker is op die groep, als er wat anders contact maakt, wasmachine, vaatwasser, föhn, koffieapparaat, stofzuiger, ik noem maar iets, dan knapt er iets in je stoppenkast. ;)

 

Succes ermee.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schruif aan,

 

suc6 maar weer :lol:

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

elektra update !

 

jongens bedankt voor de input! maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

 

ik ben dus begonnen met het in kaart brengen van de groepen en verbruikers ( yep no-zem je hebt helemaal gelijk :lol: ) maar daar bleek het probleem niet te zitten.

 

ik denk dat greenf1ngers dichterbij de oplossing zit, het viel me namelijk op dat het gebeurde een klein half uur nadat ik water had gegeven.

dus mijn gedachte is dat er vocht bij de contactpunten komen van de lamp.

ik heb eerst de snoeren gecontroleerd op beschadiging van het isolatie maar niks kunnen vinden dus heb ik voor de zekerheid alle contactpunten opnieuw aangesloten.

ik heb zo min mogelijk isolatie weggehaald van de snoeren dus ik denk dat het probleem hiermee opgelost is. ;)

 

fotos komen vanavond ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima zo'n tentje.. enkel hoe werkt die luchttoevoer precies. komt die direct op de planten? zo ja, neem aan dat je goed stookt in de kamer. gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope ik verwarm niks bij, ze doen het maar met wat ze hebben :lol:

 

 

update:

 

het gaat zijn gangetje, niet goed niet slecht een beetje gemiddeld.

de spint is weg na 1x spuiten met pvp, superspul ;)

voeding is nog steeds de fishmix met een beetje wortelstimulator, niks bijzonders dus.

 

de groei is op zich wel goed maar ik vind ze er eerlijk gezegd een beetje apart uitzien, beetje iel en slungelig.

en ik heb in de jostiehoek 2 a 3 planten die echt totaal niet opschieten, dat gaat me grammen kosten ben ik bang want met dit tempo zit ik zometeen met een hoekje waar bijna niks staat.

 

misschien dat ik 1 van mijn betere dames daar neerzet en die dan een beetje buig en knak om wat meer opp. te vullen, een van de mogelijkheden!

 

pics or it didnt happen.

 

gallery_18036_13587_1589837.jpg

 

gallery_18036_13587_481176.jpg

 

gallery_18036_13587_2148277.jpg

 

gallery_18036_13587_390743.jpg

 

gallery_18036_13587_1134037.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...