Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaRanja

21 X Powerplant 2x600Watt 120X120X200

Recommended Posts

Mja probleem is.. mijn afzuiger is te goed voor dit kleine tentje... stand 1 is al hoog. en met licht uit gaat de tent supersnel naar 20 graden. heb net het kacheltje weer opgehangen. ventilatortje aan en afzuiger uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te goed? je bedoeld te groot? je setup moet gewoon in grove lijnen kloppen, bij jou klopt deze niet vandaar dat je continu problemen gaat krijgen tenzij je je setup aanpast naar normale maatstaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mja probleem is.. mijn afzuiger is te goed voor dit kleine tentje... stand 1 is al hoog. en met licht uit gaat de tent supersnel naar 20 graden. heb net het kacheltje weer opgehangen. ventilatortje aan en afzuiger uit.

 

ik zou toch overwegen om een fancontroller te kopen dan is beter geregeld ik heb zelf afzuigertje van vents (450m3) met voeler stel ik in op 27 grade heb hem normaal op 30% staan dus lampen uit zuigt ie maar rustig lampen aan springt ie aan als te warm wordt op 100% heeft ie de 27 weer bereikt dan slaat ie gewoon weer op de lage stand en zo is de tempretuur goed te regelen is toch een belangrijk iets de tempretuur als die goed is scheelt al heel veel als je dan op aarde kweekt en je doet netjes met je voeding dan moet het volgens mij wel goed komen !!

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal voor de volgende kweek zo'n ding halen.

 

Voeding ben ik zelf nog niet helemaal uit, ik heb Goldlabel Special mix potgrond, volgens mij zit daar al het begin voeding in wat de plant nodig heeft, volgende week zal ik ff op internet kijken wat ik moet halen. Misschien dat jullie dat weten?

 

 

Gr,

Ganja Ranja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal voor de volgende kweek zo'n ding halen.

 

Voeding ben ik zelf nog niet helemaal uit, ik heb Goldlabel Special mix potgrond, volgens mij zit daar al het begin voeding in wat de plant nodig heeft, volgende week zal ik ff op internet kijken wat ik moet halen. Misschien dat jullie dat weten?

 

 

Gr,

Ganja Ranja

 

 

als voeding gebruik ik canna terra vega en terra flores en heb top booster van aptus en enzym ook van aptus en hier ben ik zeer over te spreken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriend van me raad me aan om met gold label te gaan voeden. volgende week zal ik ff soil A.B halen en ph shizzle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn Termo/Hydro meter was kapot :S deed het gister weer, 35-40 % LV overdag 60 - 70 % nacht.

Het Probleem is de afzuiger, het zuigt teveel verse lucht naar binnen en haalt ook de lv uit de lucht :lol:

 

 

geen idee wat ik moet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan weinig doen..

 

Denk dat je lage rv komt door de hoeveelheid licht.

Misschien bevochtiger, maarja moet je wel een goede hebben zoals racker bv

Share this post


Link to post
Share on other sites

een andere afzuiger nemen? liefst met een controller.

 

wel even kijken dat je er 1 neemt met de juiste capaciteit.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djbroertje Ik bewaar dit voor de volgende kweek.

 

Ik heb eens andere verslagen gelezen en zag overal wel een beetje lage Lv met lampen aan.

Lampen staan nu uit, LV 80% dus ik denk dat het wel goed gaat.

Sommige blaadjes worden een beetje geel op het uiteinde, maar niets om zorgen over te maken denk ik.

 

Zover heb ik nu 2 dagen de linker lamp aan gehad en 2 dagen de rechter. ik denk dat ik nog 2 of 3 dagen door ga met dit en dan allebij aan zet met de 12/12

 

 

Gr,

GanjaRanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toerentalregelaartje kopen en aansluiten? Kost een 35,- € hier in de DHZ. Soms kan je ook van die opsteek-stopkontakt dimmertjes vinden van enkele euro's, werkt ook maar daar gaat je ventilator wel erg van gaan brommen, als je dat voor lief neemt is het een mooie noodoplossing voor je probleem...

 

Grtz,

 

John007

 

gallery_32083_12921_97295.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja goed idee john007 :lol: ik heb hem nu op stand 1 en hij is al hoog.

 

mja hier ff wat foto's van vandaag

gallery_33551_13590_804258.jpg

gallery_33551_13590_593617.jpg

gallery_33551_13590_704599.jpg

 

Deze is super klein nog, weet niet wat ik hier mee moet doen XD

gallery_33551_13590_1062585.jpg

 

Deze is een beetje slap

gallery_33551_13590_699902.jpg

 

gallery_33551_13590_897455.jpg

gallery_33551_13590_379620.jpg

 

 

Gr

GanjaRanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey

 

ik zou die kleine stek eruit halen en grotere erin zetten zie dat je bij andere potten wel 2 grotere bij elkaar heb die zou ik omwisselen beter 1 goede en 1 slechte bij elkaar als hoe het nu is kun je nu nog makelijk eruit halen en ze mogen wel 14 dagen groeien denk ik zijn niet zown hele mooie stekken heb je temp nu goed onder controle dag en nacht ?

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey hey

 

ik zou die kleine stek eruit halen en grotere erin zetten zie dat je bij andere potten wel 2 grotere bij elkaar heb die zou ik omwisselen beter 1 goede en 1 slechte bij elkaar als hoe het nu is kun je nu nog makelijk eruit halen en ze mogen wel 14 dagen groeien denk ik zijn niet zown hele mooie stekken heb je temp nu goed onder controle dag en nacht ?

 

 

greetz

 

Hey Kaytjee

 

Ze waren een beetje sloom met groeien omdat ik was vergeten wortelstimulator te geven.

Wat je zegt kan ik wel doen, maar ik denk dat ik het maar gewoon zo laat.

Temp is 21-28 graden. LV is 40-80%

dus zit wel goed , alleen ik zou gister al 2 lampen aan willen doen maar ik denk dat ik het nog even uitstel omdat ik de uitvoer van lucht niet goed heb aangesloten en dus tewarm word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je planten te nat staan, zo kunnen ze moeilijk wortels aanmaken, stek zelf krijgt gele bladeren/ziet er niet zo gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk dat je planten te nat staan, zo kunnen ze moeilijk wortels aanmaken, stek zelf krijgt gele bladeren/ziet er niet zo gezond uit.

 

 

Je hebt helemaal gelijk, wat raad je me aan te doen???

 

 

Alvast bedankt

 

Ganja Ranja

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk dat je planten te nat staan, zo kunnen ze moeilijk wortels aanmaken, stek zelf krijgt gele bladeren/ziet er niet zo gezond uit.

 

 

Je hebt helemaal gelijk, wat raad je me aan te doen???

 

 

Alvast bedankt

 

Ganja Ranja

 

geen water meer geven verder kun je er weinig aan doen ik doe normaal altijd 1ste keer maak ik ze goed nat dan hebben ze zeker voor week genoeg na die week geef ik ze nog keer water van bovenaf met gieter als die week voorbij is begin ik meestal met van ondere af water geven ik geef zelf altijd maar 1 x in de week ik geef ze nu iedere zaterdag 40 liter gooi ik er savonds in dan is zo weg en dan laat ik ze altijd weer heel eind droog worden ze staan snel te nat miss heb je er iets aan succes!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu de 2de lamp aan gedaan, hoop dat het de grond een beetje droog maakt.

 

kleine update:

 

Ze zijn al wel een beetje gegroeid, het gele trekt langzaam weg en er komen nieuwe bladeren bij.

 

Max temp 28 graden Min 25 graden.

LV 40% met lamp aan, uit rond 80%

 

nog steeds geen voeding behalve dan roots die in nu genoeg voor de week heb gegeven.

 

Ik zal morgen even foto's posten maar als het goed is moeten de lampen nu toch lager en 12/12 licht?

 

 

Gr,

GanjaRanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 lampen aan en max 28 c..? Je moet injr tent meten he :lol:

Ik zou ze nog ff in vegatieve fase houden tot ze echt zijn aangeslagen..

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik raad je in ieder geval NIET aan met 2x600 watt te kweken, maargoed dat wil je toch doen, dan raad ik je nog strenger af om NU al die 2 lampen aan te zetten. Ja je aarde zal sneller drogen zo. maar denk wel dat je alvast nieuwe stekken kunt bestellen want die trekken dit niet. naast dat.. 12/12? raad ik je ook al af want ze zijn nog niet eens allemaal aangeslagen, laat staan dat ze straks je ruimte vullen.

 

kwestie van veel lezen voordat je ergens aan begint. dit is gedoemd te falen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga volledig met amnees mee..

grtz en toch succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer man, doe wat aan het afzuig probleem! verse lucht is een must voor deze babyss, al zou je met 2 x 600 kweken,

probeer ze aan te laten slaan op 1 x , zodat ze wortels kunnen schieten en klaar zijn voor een flink zonnetje op hun bolletjess.

 

geluk

 

GrtZ P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees Ikheb nu de planten 6 dagen nu in de groei, na 6-7 dagen is toch al genoeg??

Ze zijn al aangeslagen denk ik, ik zal effe wat foto's maken.

 

 

@MRT rond 28 in de tent.

 

@pablo187 geen probleem meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt je hebt gelijk, succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_33551_13590_75711.jpg

Volgens mij is dit bij lange na geen 2250m3 afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...