Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaRanja

21 X Powerplant 2x600Watt 120X120X200

Recommended Posts

Hey,

Mijn eerst kweek. Hoop dat het wat gaat worden! :)

 

Ik ben begonnen met 21 stekjes powerplant, vandaag geplant.

Allemaal 1,5l water gegeven en heb de lamp momenteel op 1.50m hoog staan.

Deze 2 dagen laat ik alleen de linker lamp aan en de 2de dag de rechter, daarna zet ik ze allebij aan.

 

 

Ik heb zestien 16L potten en 21 planten, dus ik doe er in sommige 2.

Hier mijn setup:

 

 

Tent: Jardin 120X120X200

Potgrond GoldLabel special mix

21X Powerplant

16 potten van 16liter

2X 600Watt met Diamondreflectorkappen

2250m Buisafzuiger (weet niet zeker.)

2X Klipventilators

Carboriginal filter 2500m3

 

Voeding komt later nog, moet het nog ff uitvogelen. maar ik denk dat ik ga voor goldlabel.

 

Foto's komen nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ruim 800 watt per m2 wel wat veel, zeker om mee te beginnen. 1 lamp aan en na 2 dagen de 2e lamp aan? das echt nie goe hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind ruim 800 watt per m2 wel wat veel, zeker om mee te beginnen. 1 lamp aan en na 2 dagen de 2e lamp aan? das echt nie goe hoor.

 

Eerste week moet je maar 1 lamp aan houden.

Ik zet over 2 dagen de linker uit en doe de rechter aan.

dat moet toch geen probleem zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja oke, maar het blijft een flinke bak licht, ik begin er niet aan om met 800+ watt/m2 te draaien, los van de kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja oke, maar het blijft een flinke bak licht, ik begin er niet aan om met 800+ watt/m2 te draaien, los van de kosten.

 

 

Mja licht is gewicht ofnietdan? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom hang je er dan niet 4 van op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 600 watt op 1,44m2..... Succes met je temperatuur straks... Verder heel veel succes. Zie er wat van te leren!

Alvast 1 tip.. 1x 600 weghalen..

F

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet zat kunnen hoor.

 

Ik heb met 1200watt op 1.4 m2 gedraaid met 500m3 afzuiging.

Ook in de zomer met max 31graden...

 

Het kan allemaal goed.

Maar ik kies liever voor 1. 1000watt gavita d.e

 

Denk niet dat je topoogsten zal behalen hoor.

 

Maar doe je ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het moet zat kunnen hoor.

 

Ik heb met 1200watt op 1.4 m2 gedraaid met 500m3 afzuiging.

Ook in de zomer met max 31graden...

 

Het kan allemaal goed.

Maar ik kies liever voor 1. 1000watt gavita d.e

 

Denk niet dat je topoogsten zal behalen hoor.

 

Maar doe je ding.

 

Oh ja!!! dat weet ik nog wel Tim. kan hem alleen niet meer terugvinden.. wat was je eindresultaat daar ook alweer?

 

on topic: starten maar, ben benieuwd..

 

F

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ganja

 

leuk dat je een verslag maak , en die lampen om en om aan dat het zelfde als 1 lamp maar telekens verplaatsen , kort om gewoon ,

over 3 weken allebij aan zetten , of ,, met 2 timers werken en , ze laten overlappen ,

allebij 8 uur aan , samen 12 uur , hebbie toch iets meer watt (lumen power) er in gepompt ,,

als je temp het trekt langer aan laten , zo kan je beetje kijken wat er gebeurt ,, reken er niet op om 1200 gram er af te halen ,,

maar meer als bij 1 lamp zal het wel worden ,, nogmaal mits je temp goed blijft ,, ze gaan ook wel wat meer drinken ,, zie je van zelf ,,

 

succes ,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mja licht is gewicht ofnietdan? :)

 

Niet helemaal, lichtopname is na iets meer dan 700 - 750 watt (HPS dan he) / m2 verzadigd, dat wil zeggen dat na dit punt meer licht geen winst in opbrengst meer brengt, en zelfs slecht kan zijn voor je planten als je er in doorslaat...

 

In die tent past echt net een 1000 watt, maar ik zou lekker voor 1x600 (of 2x400 als je echt 2 lampen wilt hangen) gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken maar dat de opbrengst minder is dan een goede 600 watt kweek haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempratuur zal geen probleem zijn, als het moet kan ik ze vervangen met 2x 400watt, maar ik zie niet waarom ik dit zou doen. De afzuiger staat nog op standje 1 en het is 26.6Celsius

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tempratuur zal geen probleem zijn, als het moet kan ik ze vervangen met 2x 400watt, maar ik zie niet waarom ik dit zou doen. De afzuiger staat nog op standje 1 en het is 26.6Celsius

 

 

ik draai ook met 2x600 watt in een tentje van 120x120 ook geen temp problemen lampen uit 22 a 23 lampen aan tussen 26 en 28 dus is perfect

ik heb er nu 25 x pp op 11 literse onder staan eerste week 1 lamp aan morgen zet ik ze in de bloei na 7 dagen groeien en dan zet ik de 2de er ook bij aan

heb ook nog nooit temp problemen gehad vorige ronde had ik 5 x pp op 35 literse staan heb ik 690 gram vanaf gehaald en heb nog liggen klote met voedings problemen

ik zou zeggen succes en ga ervoor !

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de kweek!

Foto's van je tent en planten :lol: ?

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tempratuur zal geen probleem zijn, als het moet kan ik ze vervangen met 2x 400watt, maar ik zie niet waarom ik dit zou doen. De afzuiger staat nog op standje 1 en het is 26.6Celsius

 

 

ik draai ook met 2x600 watt in een tentje van 120x120 ook geen temp problemen lampen uit 22 a 23 lampen aan tussen 26 en 28 dus is perfect

ik heb er nu 25 x pp op 11 literse onder staan eerste week 1 lamp aan morgen zet ik ze in de bloei na 7 dagen groeien en dan zet ik de 2de er ook bij aan

heb ook nog nooit temp problemen gehad vorige ronde had ik 5 x pp op 35 literse staan heb ik 690 gram vanaf gehaald en heb nog liggen klote met voedings problemen

ik zou zeggen succes en ga ervoor !

 

gr

 

 

Ja toch... Amnees zit gewoon een beetje te zeiken ;)

 

Temperatuur met lamp aan is rond de 26.5 graden.

3 uur vanmiddag ging het licht uit en het werd 20 graden, ff electrishe verwarming opgehangen en de afzuiger uit gedaan.

 

 

Succes met de kweek!

Foto's van je tent en planten :lol: ?

 

Grtz,

 

John007

 

 

Ja die komen snel! Ik was de kabel van me mobiel kwijt dus ik kan nog niet foto's uploaden.

Als het goed is komen de foto's over een paar uurtje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_33551_13590_458056.jpg

gallery_33551_13590_742482.jpg

gallery_33551_13590_348509.jpg

gallery_33551_13590_75711.jpg

 

 

Oke hier zijn ze dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

K heb 1 klein probleempje, mijn afzuiger is zo goed dat het gewoon tekoud word als de lamp uit staat.

Kan ik ook de afzuiger uitzetten dan? en een ventilatie gat openen? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
K heb 1 klein probleempje, mijn afzuiger is zo goed dat het gewoon tekoud word als de lamp uit staat.

Kan ik ook de afzuiger uitzetten dan? en een ventilatie gat openen? :lol:

 

in de groei hoeft de afzuiger niet perse aan omdat er bijna geen geur afkomt

Share this post


Link to post
Share on other sites
K heb 1 klein probleempje, mijn afzuiger is zo goed dat het gewoon tekoud word als de lamp uit staat.

Kan ik ook de afzuiger uitzetten dan? en een ventilatie gat openen? :lol:

 

in de groei hoeft de afzuiger niet perse aan omdat er bijna geen geur afkomt

 

Dankjewel voor je antwoord, maar moet de afzuiger niet aanblijven in verband met verse lucht of een goed lopende cyclus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey

 

ik zou de potten de volgende keer goed vullen is zonde zo en in begin is geen probleem de afzuiger uit maar ik zou wel alvast wat gaan verzinnen voor over paar weken kun je geen kacheltje in je kamer zetten met tijd klok erbij zo doe ik het ook springt half uurtje voordat de lampen uitgaan aan en half uurtje voordat de lampen aangaan weer uit en dat werkt perfect heb geprobeerd met kacheltje in de tent maar die hang je dan boven in en zuigt ie nog de koude lucht aan en warme lucht meteen af want je kan onder niks kwijt in iedergeval succes hoop dat je een mooie oogst mag halen onze set up is heel eind hetzelfde dus vindt mooi om te kijken hoe jij het gaat doen !

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse lucht is wel belangrijk dus zou ik de afzuiger niet helemaal uitzetten.

 

wel zou je een klimaat controller moeten hebben als ik het zo lees, als je de afzuiger regelt kun je ook de temperatuur onder controle krijgen. Nou ja normaal gesproken dan.

 

En je zegt een ventilatiegat openen? dat zou zeker moeten als er nog niets openstaat.

 

Suces ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaytjee

Zal ik de volgende keer doen! thanks :lol:

Kacheltje heb ik nu zelf ook wel, alleen is het ijzer dat heet wordt.

Er zit zelf een temp controller op dus dat is wel goed voor de eerste keer.\

 

 

Verse lucht is wel belangrijk dus zou ik de afzuiger niet helemaal uitzetten.

 

wel zou je een klimaat controller moeten hebben als ik het zo lees, als je de afzuiger regelt kun je ook de temperatuur onder controle krijgen. Nou ja normaal gesproken dan.

 

En je zegt een ventilatiegat openen? dat zou zeker moeten als er nog niets openstaat.

 

Suces ermee,

 

Grtz,

Dj.

 

 

Ik heb al standaard 1 ventilatie gat open, maar ik bedoel als de lampen uit staan dan heb ik de afzuiger aan, maar die zuigt zoveel lucht op dat de temp al snel onder de 20 graden gaat zitten, mijn vraag is dan of ik de afzuiger uit kan laten en nog een extra ventilatie gat kan openen?

en nee ik heb geen klimaat controller.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@kaytjee

Zal ik de volgende keer doen! thanks :lol:

Kacheltje heb ik nu zelf ook wel, alleen is het ijzer dat heet wordt.

Er zit zelf een temp controller op dus dat is wel goed voor de eerste keer.\

 

 

Verse lucht is wel belangrijk dus zou ik de afzuiger niet helemaal uitzetten.

 

wel zou je een klimaat controller moeten hebben als ik het zo lees, als je de afzuiger regelt kun je ook de temperatuur onder controle krijgen. Nou ja normaal gesproken dan.

 

En je zegt een ventilatiegat openen? dat zou zeker moeten als er nog niets openstaat.

 

Suces ermee,

 

Grtz,

Dj.

 

 

Ik heb al standaard 1 ventilatie gat open, maar ik bedoel als de lampen uit staan dan heb ik de afzuiger aan, maar die zuigt zoveel lucht op dat de temp al snel onder de 20 graden gaat zitten, mijn vraag is dan of ik de afzuiger uit kan laten en nog een extra ventilatie gat kan openen?

en nee ik heb geen klimaat controller.

 

 

afzuiger heb ik eerste week ook uit om de lv omhoog te krijgen dan zit ie lampen uit mooi rond de 80 a 90 % naar die tijd is het wel noodzakelijk vindt ik om aan te zetten

ik zou een fancontroller kopen met voeler kun je als de lampen uitzijn dat ie op 30 % afzuigt en lampen aan springt ie vanzelf op zijn vol vermogen ik heb zelf in ufo met ingebouwde voeler heb ik ook sinds kort vindt dat ideaal ik heb zelf een dr120 ik gebruik de onderste 2 gaten daar heb ik een stuk slang aan gemaakt van 200 inverband met het licht en dat werkt perfect vindt ik

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...