Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nooitnuchter

water chloor

Recommended Posts

Hi All,

 

Het water wat bij mij uit de kraan komt stinkt heel erg naar chloor, ikzelf drink het dan ook niet lijkt net of je een zwembad binnenstapt , de Ph voor behandeling is 7,8 die heb ik nu wel op nul met ph down en gebruik een beetje green sensation, weet iemand hoe schadelijk die chloorlucht is, wat kan ik erraan doen, de onderste bladeren kleinbeetje gele randjes, niet echt vol groen,

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus de pH heb je nu op nul.. ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 uur onbedekt laten staan in een emmer o.i.d. en het is vervlogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar die gele drollen de laatste tijd

 

Gr.Liz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph is nu 7.0 en woon niet in nederland

Hi All,

 

Het water wat bij mij uit de kraan komt stinkt heel erg naar chloor, ikzelf drink het dan ook niet lijkt net of je een zwembad binnenstapt , de Ph voor behandeling is 7,8 die heb ik nu wel op nul met ph down en gebruik een beetje green sensation, weet iemand hoe schadelijk die chloorlucht is, wat kan ik erraan doen, de onderste bladeren kleinbeetje gele randjes, niet echt vol groen,

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja.. ik zou ook het water minstens 24 of 48 uur in een vat laten staan met een circultie pomp er in... om het uit te laten wasemen.... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

chloor zit in het water om bacterien te doden en dat moet je natuurlijk niet hebben bij je plantjes. Je wilt immers een gezond wortelmilieu.

 

Ik zou een water verbeteraar toevoegen, die bindt chloor en andere schadelijke stoffen.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon laten staan in het vat of emmer en af en toe roeren om pomp erin... het vervliegt als het ware

Share this post


Link to post
Share on other sites
wordt er nog chloor toegevoegt in Nederland B) ??

Alleen bij sommige waterleidingbedrijven nog in heel kleine hoeveelheden voor de reiniging van oppervlaktewater, maar niet meer als toevoeging aan leidingwater achteraf. Bij calamiteiten kan het dacht ik nog wel eens toegepast worden, in mijn herinnering moet het waterleidingbedrijf er dan wel melding van maken.

 

"Als water een chloorlucht heeft, kan dat er zelfs op wijzen dat er niet genoeg chloor aan het water is toegevoegd."

 

Even bellen met je waterleidingbedrijf en je weet het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

plaats een regenton onder je hemelwaterafvoer .

 

hgm

Share this post


Link to post
Share on other sites
wordt er nog chloor toegevoegt in Nederland B) ??

Alleen bij sommige waterleidingbedrijven nog in heel kleine hoeveelheden voor de reiniging van oppervlaktewater, maar niet meer als toevoeging aan leidingwater achteraf. Bij calamiteiten kan het dacht ik nog wel eens toegepast worden, in mijn herinnering moet het waterleidingbedrijf er dan wel melding van maken.

 

"Als water een chloorlucht heeft, kan dat er zelfs op wijzen dat er niet genoeg chloor aan het water is toegevoegd."

 

Even bellen met je waterleidingbedrijf en je weet het zeker.

 

maar hoe weet je dan of er teveel chloor in zit? want als het niet stinkt valt het niet op.. en als het wel stinkt zit er te weinig in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar hoe weet je dan of er teveel chloor in zit? want als het niet stinkt valt het niet op.. en als het wel stinkt zit er te weinig in.
Even bellen met je waterleidingbedrijf en je weet het zeker.

Er staat trouwens "kan", dus als het wel stinkt kan er ook veel chloor inzitten. De quote is gelinkt naar lenntech.nl, het betreffende stukje:

 

"Waarom ruikt kraanwater soms naar chloor?

 

In het buitenland moet drinkwater vaak beschermd worden tegen micro-organismen en verontreinigingen die het water kunnen bereiken via de leidingen die het water naar de huishoudens vervoeren. Hiervoor wordt soms chloor gebruikt om te desinfecteren. Chloor is een zeer effectieve desinfectant, die gebruikt wordt om alle schadelijke bacteriën die in het water aanwezig kunnen zijn te doden. De hoeveelheid chloor die gebruikt wordt, wordt gebaseerd op de hoeveelheid water die behandeld wordt, de hoeveelheid verontreiniging die het water bevat en de tijd die het water nodig heeft om het eerste huis te bereiken. Chloorniveaus zijn meestal laag, maar in sommige landelijke gebieden zijn er meer gevaren die de kwaliteit van het drinkwater bedreigen, en daarom is de hoeveelheid chloor die gebruikt wordt iets hoger. Daarom kan men chloor ruiken als men kraanwater gebruikt.

 

Wanneer kraanwater naar chloor ruikt, betekent dat niet dat er meteen sprake is van een gevaar voor de gezondheid van mensen die dit water drinken. De chloorniveaus die in het drinkwater gebruikt worden, zijn niet zo hoog dat ze op enige wijze een gevaar kunnen zijn voor de gezondheid.

Als water een chloorlucht heeft, kan dat er zelfs op wijzen dat er niet genoeg chloor aan het water is toegevoegd. Door de hoeveelheid chloor die aan het water wordt toegevoegd te verhogen, worden er verschillende soorten chloor gevormd, waardoor de chloorlucht afneemt.

 

In Nederland wordt slechts in een paar gevallen chloor gebruikt. Hier maakt men vooral gebruik van chloordioxide, dat als voordeel heeft dat er geen schadelijke bijproducten bij vrijkomen. Men gaat er van uit dat het water geen voedingsstoffen bevat, zodat de kans klein is dat bacteriën in leven kunnen blijven of zich kunnen vermeerderen."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik zou met een zwembad meetsetje vaststellen hoeveel chloor of vrijechloor er in het water zit. Je weet dan ook meteen de hardheid en pH. Dan zou ik toch een waterverbeteraar toevoegen want chloor verdampt niet zomaar uit het water, of een koolfilter in je waterleiding dan ben je klaar.

 

 

 

Greetz, Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chloor MAG niet meer gebruikt worden (alleen met erstige situaties)moet je denken aan een ongelukje bij de waterzuivering of een onbekend lek, er word op gecontroleerd vorige maand nog iemand van het waterbedrijf gehad die hier het water kwam testen en hij bevestigde dit.. De PH verschilt van geneente op gemeente..

 

Ik had namelijk nogal wat vragen omdat ik wat problemen had met de kweek van mijn vissen, die houden van een lage PH

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Andy,

 

Onze vriend zit waarschijnlijk in het land waar de man met de mijter ook woont en daar komt het PWN weer niet B) .

 

Maar vissen zijn helemaal gevoelig voor waterkwaliteit, mooie hobby.

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Belgie ruik je het chloor ook maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Dag voor watergift een vat aanmaken met voeding en afzuren naar de gewenste waarde, zoals anderen al zeggen een circulatiepompje van een paar euro erin en voordat je dit water aan de planten geeft nog een keer afzuren want de waarde zal wel wat stijgen na een dag.... Succes!

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een liter drinkt en je bent aan de reessss weet je ook dat er teveel chloor of iets anders in zit, heb je nergens last van, dan heb je een hoge weerstand of t water is goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel eigelijk.

 

Bruissteen er in leggen, ( uit een aquarium ) en 1 á 2 daagjes laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...