Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tat2

adjust a wing

Recommended Posts

ik las een topic over een nieuwe lamp\kap, de adjust a wing.

echter kan ik verder niets vinden over deze kap\lamp.

weet iemand een link of heeft er meer info over deze kap.

ben benieuwd wat de specificaties zijn.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

high five

 

hier kun je alles vinden, ik ben ook geintreseerd, maar er is nog niemand die ervaring heeft met de lampen

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga over 4 a 5 weken starten met een hok exact volgens de specificatie van de leverancier.

ik weet wat m'n resultaten in een normale situatie daar zijn dus.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hebben we tenminste ook eens een echte onafhangkelijke mening.

Ik zie jouw tenminste niet aan voor iemand die eromheen draait :o

Ik ben zeer benieuwd, ik twijfel nog steeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Ik wil zeer binnenkort lamp(en) gaan kopen.

Ben zeer benieuwd naar de adjust-a-wings, maar ik betwijfel of het wel zo heel veel zal uithalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adjust A Wing?

 

Gewoon weer een nieuw commercieel ding!

 

Veel te duur mensen.

 

Laat je niet tillen. Experimenteer liever zelf en ga eens kijken of je je lamp ook vertikaal op kan hangen?

vertikaal heeft nl het voordeel dat je de lengte van je lamp(20 cm ongeveer) ook geheel laat stralen op bijv de hoofdtop.(verticaall) komt topontwikkeling ten goede.

 

Bij horizontaal ga je onregelmatige topvorming krijgen, wat weer veel meer knipwerk oplevert.

 

Niet voor niets dat die Yanks en Canadezen veel met die cyclotronkweekkkasten werken.

 

je hangt je lamp gewoon vertkaal tussen je toppen?

Ik ben dit op dit moment aan het proberen met 10 planten en een 400 Watter onderste boven in het midden van de cirkel :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adjust A Wing?

Gewoon weer een nieuw commercieel ding!

Veel te duur mensen. Laat je niet tillen.

 

Ik heb ook het idee dat je genaaid wordt. Deze kappen zijn gemiddeld € 100 duurder dan de beste reflectorkappen, die ik ken op het ogenblik op de markt. Ik zou die € 100 best ervoor over hebben als ik daadwerkelijk mijn opbrengst zou zien vermeerderen.

 

Het verschil zit hem in het feit dat de fabrikant claimt dat je met minder licht toe kan en ik in feite het Wattage gelijk wil houden maar met (nog) efficientere benutting van de ruimte. En dat zie ik niet echt gebeuren in mijn beleving. Zeker niet nadat ik onlangs ergens had gelezen dat op 120 cm wel verval zou zijn te meten, volgens mondelinge opgave van een der medewerkers. Volgens mij wordt de claim niet waargemaakt, maar Dolim gaat dit in de praktijk uit testen dus ik wacht ook even met mijn eindoordeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach lul nou niet ? lol

100€ voor dat ding?

ga zo'n plaat kopen, buig ze in het midden en de 2 zijden in 'n parabolische vorm,

kan toch niet moeilijk zijn, wie d'r 'n beetje van wiskunde en optica kent kan volgens mij zonder probleem de kromming van dat ding berekenen voor 'n maximale spreiding van 't licht op 'n door hem gekozen oppervlakte...

dit soort dingen zat in me wiskunde van vorig jaar, daar 100 € voor betalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben in Barcelona op de hennepbeurs geweest en heb die kappen nog is goed bekeken, maar er is wel goed over nagedacht het is zeker niet zomaar twee kappen aan elkaar gezet, maar goed de prijs is wel erg hoog.

En ook heb ik mijn twijfels over het hitte schild wat onder de bulp hangt, voor de stralings warmte is dit zeker wel goed, maar het scheelt ook weer in het licht.

Deze kap zou door getest moeten worden door een lampenfabrikant, die onafhankelijk is wat kappen betreft

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraagje he als het zo"n goede kap is,waar ik ook in het begin aan dacht maar ga nu ook met de mening mee van sjeepee.

waarom heeft ie dan geen prijs gewonnen op de beurs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk omdat het geen eigen product is maar een geimporteerd en verkopen ze hem alleen maar door.

Maar er zijn nog twijfels zat over deze kap en ik vraag me af of de meerprijs ten opzichte van een andere kap echt zo veel voordelen brengt.

De stralingswarmte is minder maar de warmte opzich is hetzelfde met deze kap dus het zal niet schelen in de totaal temperatuur mits het echt werkt en je minder lampen op hoeft te hangen.

Maar dat vindt ik toch moeilijk te geloven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het in nu nog een kwestie van geduld, want we kunnen er echt wel vanuitgaan dat Dolim dadelijk een goede mening erover kan geven.

En die zal ook best wel eerlijk zijn lijkt me :o

 

En het is iid zelf na te maken en uit te rekenen, maar het zit voor een groot gedeelte ook in het materiaal wat men gebruikt dacht ik toch.

Als het ook werkt vind ik het het geld echt wel waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar kunnen jullie op rekenen, maandag begin ik op m'n gemak met bouwen van m'n proefhok. heb ook contact gehad met high-five, zij gaan mij adviseren zodat alles volgens hun richtlijnen gebeurt.

 

heb nu ook een hok in voorbereiding met 20 x 600 (normale kappen) als deze kappen werken hang ik er 10 van die wings in.

 

200 % rendement ten opzichte van de standaardlamp lijkt me niet haalbaar maar vanaf 60 % ben ik om.

ik zal op gezette momenten reageren in deze topic.

 

daarna ga ik in dit hok een proef doen met co2 heb zelf een dosseer apparaat bedacht/ontwikkeld, waarvan ik in alle bescheidenheid veel verwacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb is wat info gevraagd bij de shop in m'n buurt en ze zeiden dat je dit enkel moet kopen als je veel planten kweekt. Als je van elke plant 1 gram meer afhaalt door de lamp en je hebt maar 25 planten staan dan heb je maar 25 gram meer.

Maar als je dit doet bij een grote hoeveelheid bv. 1000 planten dan heb je 1000 gram meer en dan is het wel de moeite om het te kopen.

Dit is wat ze tegen mij hadden gezegd he.

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een verhaal :o

 

als je 1000 planten hebt heb je ook veel meer lampen nodig dus ik vind ik dit een redenering van niets.

 

waar het om gaat is dat je minder armaturen nodig hebt en daardoor je climaat/temperatuur beter kan beheersen. daarnaast daalt je stroomverbruik ook duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is weer echte shopmentaliteit he.

Ze kunnen daar schijnbaar niet met kleine hoeveelheden omgaan :o

En het is net wat Dolim al zegt.

Het gaat voornamelijk om de energie besparing en de verdere beheersing van je hokje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

De Adjust-A-Wings medium straalt 1,75 cm breed en 1,20 cm in de lengte.

De Super Spreader is speciaal ontwikkeld om de warmte te verspreiden en weg te houden bij je toppen als je de Adjust-A-Wings op 20 cm boven de toppen hangt.

 

Je hebt minder lampen nodig omdat het stralingsvlak groter is en omdat je 20 cm boven je toppen kan komen penetreerd de Adjust-A-Wing het licht ook aan de onderkant van de planten waardoor je onderaan je planten ook nog goede toppen krijgt.

 

Wij begrijpen dat jullie sceptisch zijn over de Adjust-A-Wings maar wij nodigen iedereen uit om langs te komen en onder het genot van een lekker bakkie te kijken naar de nieuwe reflectoren. En neem een zonnebril mee :o

 

Growshop High Five

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) ik wil niet kijken ik wil een opjectief kweek verslag zien :o maar het klinkt wel goed allemaal hoor zeeker als je in je hokie 3 600wat hep hangen en het wordt over de 30 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben lekker op weg met de bouw van m'n experimentele hokje.

denk dat met een week of twee de lampen erin gaan en wat later de stekken.

 

doe het even wat langzamer en omzichtiger omdat justitie wat overmatige interesse voor mijn comp./partner had.

 

later meer.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het wel tegek dat highfive ook reageerd ze zijn zeker van hun zaak en ik denk dat ze wel een goed produkt hebben, maar we wachten Dolim af en zien dan wel verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat van een gelijkmatige groei is niet waar! Kheb zelf van die spreaders maar evengoed uitschieters onder de bulB.. Verder vind ik de reflector ook zeer tof ... Maar het had wel wat goedkoper gemogen..Ik begrijp dat je nu nog betaald voor de innovatie.. Denk daarom ook dat de prijs (weet niet zeker , zal vast op gereageerd worden..) binnen 2 jaar flink zal dalen.. Al blijft glasgecoated aluminium een duur materiaal.. Maar als je nagaat dat er nu al mensen in de schuur staan om zelf die dure (losse) spreaders van 17E na te maken,,, Tis ook niet meer dan een stukje wit gespoten en gebogen geperforeerde plaat!

Zoals ik al eerder zei hang een kleine fan onder de bulb kan je ook 20cm van de bulb afbloeien... Je kan ze al voor 11 Euro kopen op 220V dus geen trafo-shit.....

Heb het zelf ook zo gedaan met 600Watter ging prima ook geen last van stralingswarmte gehad ofzo... Die spreaders kan je beter een stuk van afslijpen, nee beter nog niet gebruiken en gewoon een strip van 1,5cm over de lengte buigen en onder het effectieve gedeelte van de bulb bevestigen (zal zo een tek. plaatsen) De tekening is geen spreader van High-five die zijn breder zo'n 5cm meer lummenverlies / Als je ze los gebruikt tenminste....

 

De kappen zelf blijf ik wel tof vinden..!

 

Lampmetspreider01.JPG

 

Grts

Jan

Ps. plaatje ff snel getekend maar je snapt de bedoeling... ;) ;) :P :) :o

Als de link niet werkt kan ik het je emailen....(PM)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch Vraag ik me af.....

 

Als "wit" 10% beter reflecteerd dan aluminium(folie) omdat deze in weze "grijs" zijn...

 

 

Waarom dan geen witte kappen!!!!!? Misschien een idee voor Melchior...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat Philps ooit is bezig gewwest mat het testen van reflector kappen, en die ondervonden dat witte kappen beter zouden zijn. Maar de productie van die kappen zou weer duurder worden en het verschil wat je behaald qua lichtopbrengst stond niet in verhouding met de produktie kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan koop ik morgen een witte spuitbus met hoogglans!!!

 

 

Kijken of ik die spuitbus terug verdien.......lol..!>?>!

 

Indoor... Ik denk dat ze je een b.s verhaal hebben wijsgemaakt....

 

Denk wel dat ze dat om commerciele redenen doen... Bijv. Een witte kap kan je van bijna ieder beetje hittebestendig materiaal maken... En dan verkopen ze die dure stukjes gevouwen Alu plaat niet meer...

 

Denk maar na iedere leek bouwt straks zijn eigen kap met een likje witte verf...

Ik heb ook bij Philips gewerkt als produkt-ontwikkelaar.. Nog nooit bij zo'n kutbedrijf gewerkt.. Ik heb dan ook een maand salaris opgestreken en ze mijn dikke vinger laten zien!! Echt.. Wat een (onwetende) koeie stal is het daar (denk dat de slimmerikken bij Philips in Tokio zitten ofzo...

 

Dus iedereen aan de slag met zijn/haar zelfgemaakte spreader EN witte kap!

 

Ik hoor het graag!

 

Groetjes

Jan

:) :o :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...