Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dio

Kan ik Hydro voeding gebruiken voor aarde?

Recommended Posts

Hoi,

 

Door fout van mijn kant heb ik hydro voeding besteld ipv voeding voor aarde. Ik heb de growshop gemaild en ze zeiden dat hydro voeding wel gebruikt kan worden voor aarde teelt. Andersom kan dat niet, zeiden ze.

 

Om kosten en moeite te besparen hou ik het gewoon, maar heb een paar vragen.

 

Ik heb dus 2 5 l. bussen voor de groei en 2 5l. bussen voor de bloei onderverdeeld in A en B.

 

Moet ik dezelfde verhouding toepassen als op het etiket staat geschreven?

 

Klopt uberhuabt het verhaal wel?

 

En wat is het verschil tussen A en B en moet ik het mengen voor aarde gebruik?

 

Tot zover, Dio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gwoon die growshop bellen en zeggen dat je toch die andere voeding wilt, is je goed recht, maakt niet uit,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden ze eigenlijk zonder moeite moeten willen ruilen. Maar je kan het op aarde gebruiken. Andersom gaat niet. En de verhoudingen op het etiket eerst maar eens halveren.

 

Terwijl ik me op het moment verdiept in een geheel tegenstrijdige methode B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de kannen nog nooit open gedaan zijn zou dat toch geen probleem mogen vormen voor een shop, effie terug in de winkelrekken zetten en andere nemen... kassa rekend het verschil wel uit. als dit service is van me growshop zoek ik alvast de volgende keer een andere!!! 200% whatever of die achter de hoek ligt.. ja je kan ook plantjes zetten op gamma compo sana potgrond... maar of het ideaal zou zijn lijkt me wel anders... 5L groeivloeistof zijn toch al wel heeeeeel wat plantjes lijkt me voor 10 dagen... of 2-3 weken voorgroei. is mss leuk om eens te testen of het wel werkt op 2-3 plantjes... maar je groeiliters zeggen me dat je er een paar meer hebt staan. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan prima

beginnen op halve dosis schema en dan opbouwen, wel beetje oppassen met boosters erbij, dan je EC terugbrengen naar 1.2, booster erbij en langzaam opvoeren vd booster maar je EC lager houden.

 

door chelatering erg goed opneembaar voor je dames bij een wat bredere ph range al zul je wel wat meer op de ph moeten letten omdat hydro voeding over het algemeen sterker ph gebufferd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst A en dan water en daarna pas B erbij

 

 

Gr.liz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kan en mag ik het omruilen, maar het gaat dus om 20 kilo. En toen ik van de growshop vernam dat ik het toch kon gebruiken heb ik gekozen om de moeite niet te nemen.

 

Ik moet dus de helft van de dosering aanhouden die op de hydro verpakking staat. Dan kan ik wel een tijdje vooruit (zoveel heb ik nauw ook weer niet) B)

 

Ik heb een emmer van 10l en dan. Eerst de dosering (groei) A, daarna 10l water erbij en dan wordt het onduidelijk.

 

Moet ik de B er daarna bij in doen?

 

Dio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een A+B component voeding voeg je ALTIJD gelijke delen A en B toe aan je water.

De componenten A en B mogen echter NOOIT zonder water of in scheve verhouding met elkaar gemengd worden, dan krijg je gips.

 

Dit staat toch echt allemaal duidelijk vermeld op de fles of in het schema wat de fabrikant vd voeding je aanreikt B)

 

Had de voeding nu maar omgeruild ;)

 

je begint met 1/2 aanbevolen hoeveelheid en bouwt dit op door je plant te "lezen"

 

je kunt niet met volle mep startten:

Hydro voeding is, door de samenstelling echt puur fastfood voor planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kun je prima met hydro werken.

Halve dosering lijkt me wat vreemd.

Gewoon de aangegeven ec aanhouden.

Zou niet weten wat voor problemen daar van komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of kweken wel de juiste stap is.. als je hier moet gaan vragen hoe je een fucking A+B voeding moet gebruiken. Dan zal de rest ook wel erg lastig zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel eerst a en dan b en een paar minuten ertussen laten op zn minst.. op aarde gaat dat gewoon goed andersom niet omdat dan de boel verstopt raakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Gewoon terugbrengen al is het 20 kilo, wel kut dat je weer moet slepen. Maar je hebt nu al best veel tegenstrijdige meningen, voeding is zo complex dit gaat echt niet goed werken. Al je zo gaat klooien kun je net zo goed alleen water geven groeien ze ook van en weet je ook zeker dat de opbrengst tegenvalt alleen scheelt het veel geld.

 

 

@lostchild als ik me niet vergis veranderd racker juist wel de verhoudingen van A en B en heb hem nog nooit over gips gehoord, hoe zit dat nou. Wel handig als je gips figuurtjes wil maken met de kids overigens.

 

 

 

Greetz,

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kannabis

als je allemaal LOSSE componenten gebruikt die je zelf mengt wel ja en dan heb je toch echt een computer nodig (en flink wat planties om hetrendabel te houden want die computer is niet goedkoop en doe je niet voor 10ltr)..

 

A+B voeding van een fabrikant in een A en een B fles is waar we het hier over hebben al haal jij er voortdurend ander dingen bij :)

 

Om het voor ons makkelijker te maken is (hangt beetje vd fabrikant af) de A of de B voeding anders gekleurd zodat je geen fouten kunt maken met het aanmaken van je voedingswater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt A en B echt wel in andere verhoudingen geven, als je precies weet wat er in deel A of B zit kun je daarmee spelen zodat de plant precies krijgt waar deze behoefte aan heeft. Was het niet.. in het begint wat meer A dan B, en dit later gelijk houden, en daarna andersom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een *** adviezen worden hier toch soms gegeven

als je iets niet weet of maar half iets ergens vanaf weet geef dan geen advies

als het goed was voor aarde dan hadden ze dat wel op de fles gezet , dus als je zeker van je zaak wilt zijn ruil je het om voor de goede voeding

ookal kost het je wat moeite en zo te horen verzendkosten

dat is beter dan achteraf denken , ja shit had ik dat nou maar eerder gedaan

en de volgende keer beter opletten wat je besteld

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar.. je kunt gewoon hydro voeding op aarde gebruiken, dus ik snap het probleem niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tuurlijk kan dat , je kan ook cola , sinas of bier geven als je dat leuk vind

mijn reactie hierboven was niet tegen jou hoor

over het algemeen klopt het wel wat jij zegt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voeding voor aarde of hydro verschilt echt niet veel.

Waarom denken jullie dat nou telkens?

Of je planten nou op steenwol of veen groeien maakt weinig uit.

Ze hebben dezelfde elementen nodig voor de groei, ik zie het probleem niet.

 

Voor die losse elementen heb je helemaal geen computer nodig.

Alleen een programma om de hoeveelheden uit te rekenen.

Het probleem voor jullie is wel dat je waarschijnlijk niet weet wat je in het programma moet invoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dio,

je kan de Hydro-voeding gewoon op aarde gebruiken!

Ik had voor de testronde van de Cocos-bricks van Doc contact opgenomen met Plagron.

Hun hebben het aan mij als volgd uitgelegd:

In cocos zit te weinig Calcium vandaar dat de Hydro-voeding meer Calcium bevat als de Terra-voeding.

Je mag de Hydro-voeding dus ook op aarde gebruiken, het teveel aan Calcium is voor de planten niet schadelijk.

Terra-voeding op Cocos zorgd wel voor problemen, namelijk een Calcium-tekort.

 

Ook moet je deze voeding in gelijke delen geven.

Je mag deze voeding niet direct mengen, het moet in het water gebeuren.

Anders ontstaat er gips. Dat is ook de redenen dat deze voeding in een A en B-gedeelte (flesje) bestaat.

Anders hadden hun het in een fles verpakt.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...