Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ian

De eerste keer ... - Newbie topic

Recommended Posts

ik ben het met candamille eens kwa puur roken, ik merk dat mijn tabaksrokende vrienden die tabaksjoints gewend zijn vaak sneller hoesten van puur en het harder vinden, maar zelf vind ik puur vele malen zachter. ben ook vrijwel meteen begonnen met puur roken toen ik begon, m'n eerste keer high was ook m'n eerste keer puur.

en je hebt die smerige tabaksmaak en nicotinekick er ook niet bij

als je er da toch zo nodig tabak bij wilt zou ik silver nemen, die proef je niet zo erg en is ook zachter aan de keel als de meeste tabak, maar puur blijft toch verreweg het lekkerst en fijnst.

 

maar ben het niet volledig eens met het advies een indica te nemen, naar mijn mening hangt dat erg van de persoon af. het klopt wel dat er veel mensen zijn die makkelijker bad gaan van een sativa, maar bij mij is dat juist andersom. ik heb nog nooit problemen gehad met sativa's, ben wel eens wat paranoua geworden maar dat kan ik makkelijk onder controle houden en vind ik juist wel een fijn gevoel, kun je lekker lachen om jezelf

terwijl ik juist niet zo goed over indica's kan, als ik in m'n eentje indica heb val ik vaak in slaap en merk ik dus niks van de high, of ik ben zo druk bezig om wakker te blijven dat ik ook niet van het effect kan genieten.

en mn enige slechte ervaring ooit met wiet(als ik kotsen van de combi veel drank/wiet niet meetel), was van een indica. was een vrij stevig indica effect(skunkafghaan), was waarschijnlijk ook lichtjes uitgedroogd(hele avond van 7 tot 12 alleen 1 biertje gedronken), we hadden rond 11 uur een joint gerookt, toen zitten tv kijken en ik was aardig sloom, rond 12 uur begon ik me een beetje slecht te voelen dus ik besloot om even naar de wc te gaan om wat water te drinken zodat ik me hopelijk weer goed zou voelen, ik stond op, stond op de gang en toen kreeg ik dat duizelige gevoel dat je krijgt als je te snel opstaat na lang gezeten te hebben, alleen veel erger als normaal, leunde met m'n hand tegen de muur totdat het over zou gaan, toen werd ik ineens extreem gedesorienteerd, voelde me vreemd, en toen was het ineens net alsof al m'n spieren in pudding veranderden en ik zakte in elkaar. uiteindelijk na even gezeten te hebben, wat sinasappelsap gedronken te hebben en weer langzaamaan opgestaan was ik weer goed.

 

wat ik hiermee wil zeggen is dat iedereen anders reageert op verschillende soorten wiet, dus ik raad aan om wat een inschatting van jezelf te maken.

sativa is meer geestelijk, in je denken, indica meer je lichaam. vetrouw je jezelf kwa denken en denk je niet dat je 'm flip van wat paranoia, dan kun je best een sativa nemen.

maar als je denkt dat je dat mogelijk niet aankunt kun je beter een indica nemen.

 

wat denk je dat je het prettigst zult vinden, meer sloom worden en bankhangen? >indica

of wil je juist liever veel gaan nadenken, wat actiever worden/blijven, mischien op verkenning gaan in de natuur? >sativa

 

uiteindelijk zul je natuurlijk pas zeker weten hoe je erop reageert als je het probeert, dus in beide gevallen is het verstandig iets milds te nemen en niet het sterkste wat je kunt vinden, maar ik denk dat je wel redelijk van te voren kunt inschatten welke van de 2 je leuker zult vinden

(uiteindelijk zijn er binnen sativa en indica ook weer een hoop variaties en variaties tussen de 2, maar voor je eerste keer hoef je het niet zo moeilijk te maken, dat leer je vanzelf als je meer uitprobeert)

 

en voor de zekerheid zou ik wat sinasappelsap of suikerwater of iets anders zoets achter de hand houden, dat schijnt te helpen bij bad gaan

 

wat ik trouwens ook heel erg kan aanraden, als je ervan houd tenminste, is een lekkere dromerige, nadenkopwekkende sativa in combinatie met een intressante documentaire, vooral natuurkunde/sterrenkunde documentaires

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zookaba, ik geef je gelijk. Zeggen dat iemand voor een indica moet gaan omdat ik zelf daar een betere ervaring mee heb is wat te kort door de bocht. Je beschrijft het zelf ook al heel goed: Vertrouw je jezelf qua denken en ben je niet bang voor een beetje paranoia dan is een sativa prima.

 

Nou vertrouw ik mezelf wel qua denken en heb ik in de twee jaar dat ik wiet heb verdampt wel geleerd hoe je dat tegenhoudt of paranoia afweert; toch vind ik een indica prettiger omdat mijn hoofd dan helder en rustig blijft. Ik ben als ik nuchter ben al creatief genoeg (muziek) en heb al genoeg creatieve en diepe gedachten. Met indica's wil ik gewoon voor 2 uurtjes alles uitschakelen en even op adem komen. Het is net een heel diepe slaap ;) Met sativa's wordt het soms wat teveel van het goede. Maar ik sla een goede NYC Diesel of een andere goed niet-haze soortje echt niet af hoor B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je kunt 6 kantjes schrijven over hoe je je eerste joint moet nuttigen.. uiteindelijk is het iets wat je zelf moet ondervinden. ze laten je ook niet in een auto rijden als je alleen de theorie kent B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...