Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stoner123

De 1e ervaring.

Recommended Posts

Ik wil het idd zo schoon mogelijk houden, tabac vind ik eigenlijk niks aan.

Maar zoals je al zei, er zijn heel veel soorten pijpjes en waterpijpen enz.

Heeft er iemand misschien een link naar een waterpijp (of ander pruduct voor puur/zuiver roken) die op internet staat die goed is voor een beginner ?

 

Het effect zal wel anders zijn zonder tabac toch?

Vinden jullie het effect beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over effect gesproken, is het effect anders als je wiet eet?

in cake bijvoorbeeld.

En moet je het altijd warm maken zoals met cake bakken of kan je het gewoon zo eten?

gewoon tussen de boterham stoppen om het zo maar even te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over effect gesproken, is het effect anders als je wiet eet?

 

Bij het eten van cannabis moet je lichaam dit verwerken op een andere manier dan bij het roken.

Door dampen te inhaleren werkt het product sneller aangezien het via de longen snel in je bloedbaan komt.

 

Het effect wat je krijgt door de wiet zal echter het zelfde zijn, je krijgt de zelfde stoffen binnen. Echter wel geleidelijker.

Net als een boterham verteer je die ook niet ineens ;)

 

Eten.

Als je cannabis eet of een product hiervan kan het een stukje langer duren voor het z'n uitwerking heeft.

Dit ligt o.a. je spijsvertering. Neem hier bij 1 - 2 uur in gedachten.

 

Dit heeft als nadeel dat je niet goed weet als "leek" hoe hard het aankomt.

Want als je eenmaal cannabis hebt opgegeten, kun je niet zeggen "Nu heb ik wel genoeg gehad". Het zit per slot van rekening al in je buik.

Daarom wordt er vaak gezegd bij cake, wacht een 1,5 uur voor je nog een stuk pakt. (heeft dus niks met gierigheid te maken :lol: )

 

Aangezien cannabis in Nederland veelal via verschillende kanalen wordt aangeleverd door het "gedoogdbeleid", zal nooit iedere gram wiet hetzelfde zijn.

Zelfs niet als het soort overeenkomt. Dit zorgt er dus voor dat het heel moeilijk/ onmogelijk is om een goede dosering te maken.

 

Hier komt bij dat je niet weet hoe je cannabis is geteeld, en wat er allemaal is opgespoten. Schimmel, pesticide en andere producten kunnen op je wiet zitten.

Het veiligste zou dus (BIO-)wiet zijn, van eigen teelt.

 

 

Het effect zal wel anders zijn zonder tabac toch?

Vinden jullie het effect beter?

 

Tabak is een product wat geen enkele wiet roker ECHT naar streeft.

Je rookt een joint namelijk niet voor de tabak;

 

Waarom dan wel tabak?

Brand makkelijker en je kunt het makkelijk rollen. (WEEGT NOOIT OP TEGEN DE NADELEN)

 

Het effect is zeker niet beter. Je krijgt andere stoffen ERBIJ naar binnen. Echter zijn die stoffen niet heilzaam, en het gaat ten koste van de smaak.

 

 

Heeft er iemand misschien een link naar een waterpijp (of ander pruduct voor puur/zuiver roken) die op internet staat die goed is voor een beginner ?

Ligt eraan hoeveel je kwijt wil zijn. een simpel pijpje kan al vanaf 3,50. Niks mis mee.

Waterpijpen en vaporizers zijn een stukje duurder. Dit kan zo oplopen tot 500,- euro

 

loop gerust een keer een headshop binnen, daar kunnen ze je als het goed is zo helpen.

Vaposhop

http://www.wietpijp.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over effect gesproken, is het effect anders als je wiet eet?

in cake bijvoorbeeld.

En moet je het altijd warm maken zoals met cake bakken of kan je het gewoon zo eten?

gewoon tussen de boterham stoppen om het zo maar even te zeggen.

 

Doe dit nu niet...........

Ik ken mensen die ruim 20 jaar blowen en joints van 1 gram roken die na spacecake,

van bijvoorbeeld wietboter, compleet uit hun bol gingen zoals een joint van 1 gram ze totaal niets deden.

 

Als je er na een paar keer nog niets van voelt kun je beter 2 gram haze wiet kopen als amnesia,

hier 6 joints met tabak van draaien(puur roken kan idd te hard aankomen, mijn correctie uit vorige post),

en elke dag 1 joint er van roken.

het lijkt mij sterk dat je dan niets er van voelt, of je moet het opvoeren tot 10 joints in 10 dagen.

 

Persoonlijk rookte ik mijn eerste joint 23 jaar geleden en ik voelde er niets van.

Mijn vrienden lachen,....ik dacht is dit het nu?

Toen 1 week erna hadden we een feestje waar we ieder 20 guldens neerlegde voor een leuke variatie zak van hasj en wiet.

Als ik nu niet stoned werd dacht ik nog.......

5 hijsen van een northenlight joint gerookt en ik was 8 uur compleet van de kaart,

zo erg dat ik ging zweren nooit meer te blowen als dat zwaar draaierige gevoel maar weg ging.....

 

2 maanden erna kreeg ik een joint door gepased en ik dacht''ok....2 hijsjes misschien is het dan niet zo heftig.....''

dat was de eerste keer dat ik normaal stoned werd en het bevalt me nog steeds even goed

 

Maar ga nu niet proberen het puur op te eten want de kans is groot dat je van een koude kermis thuis komt....

iets wat je echt niet mee wilt maken.

Misschien ben je idd iemand die het bv 7 x moet roken,

maar het zou ook kunnen dat als je het puur eet dat je net teveel eet en de volle laag krijgt.

Zulke ervaringen wil je niet ervaren en ik denk dat je dat risico beter niet kan nemen.

 

Ik denk dat ik niet overdrijf met deze raad,

zelfs ervaren rokers vinden puur eten als wietboter en spacecake net iets te sterk.....

Ik ben een ervaren roker maar een goede wietboter space cake komt mij ook vaak te rauw op mn dak qua effecten.....

Eerst een paar keer roken, en dan komt het wel goed :lol:

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net wat nederwierie eten van wiet (Spaceboter) kan erg zwaar vallen.

zODdtje doet dat veel en schrik er soms nog van.

Ook duur het wat langer voor het opkomt waardoor mensen meer gaan eten.

 

Puur in een klein pijpje en dat een haal nemen dan even wachten is het nog niet sterkt genoeg weer een haal en zo door.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik gister cake gebakken en het was een sucses !!!

mijn vriendin had zin om cake te bakken( even ter info dat was geen spacecake) haha

Maar goed weer on topic !

 

Ik heb dus jullie advies opgevolgt en een joint puur binnenstebuiten gedraait.

Man ! dat draaien is moeilijk.

Bij die tip rolt die wel mooi mee maar bij het uit einde vouwt de vloei steeds dubbel.

Ik heb ook een korte vloei gebruikt.

Ik heb trouwens Power plant wiet gebruikt, de man van de koffieshop dat dat silver haze nog te sterk was voor een beginner.

Dus ik die joint heb ik gelijk soldaat gemaakt, haha.

2 tot 3 trekjes en dan even wachten, maar ik moest wel erg hard aan die joint trekken.

Ik zal hem wel fout gedraait hebben denk ik.

Maar dit keer had het wel degelijk effect.

Ik voelde me draaierig, de halve snoepkast is leeg geplunderd, en steeds als ik me bukte voor in de snoepkast te duike voelde ik mijn aderen op mijn hoofd best goed.

En als ik tv keek of als ik iets moest lezen ging ik helemaal op in de tekst, de had er een heele sterke focus voor zeg maar,

en na een tijdje denkje, wow hoe lang ben ik al aan het lezen ?

En als iets je aanraakt, bv als de hond zun kop op je schoot legt voel je dat pas 2 seconde later en dan schrik je er een beetje van.

Ook voelde ik me af en toe paranoïde.

En een 2 uurtje daarna voelde ik me een beetje als of ik de heele dag had gedronken en daarna begin te nuchteren met een ligte kater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die focus ken ik idd ook, kijk maar eens een intressante documentaire(persoonlijk heb ik ze in dit geval graag over de ruite of aanverwante onderwerpen zoals relativiteitstheorie, plasmakosmologie etc) terwijl je stoned bent en de focus hebt

 

als je voor de eerste keer draait is binnenstebuiten ook wel wat lastiger, als je eenmaal normaal redelijk kunt draaien valt het heel erg mee(ik probeerde mn allereerste keer draaien ook binnenstebuiten, bakte er niks van en pas veel later pnieuw binnenstebuiten geprobeerd en toen lukte het in 1 keer)

 

spacecake kan btw wel voor je eerste keer maar is niet ideaal, omdat zoals door anderen hier al gezegd is het best hard erin kan hakken en het duurt langer, je zyult dus vantevoren in moeten schatten hoeveel genoeg is en wat teveel zou zijn en aangezien je van jezelf nog niet weet hoe gevoelig je ervoor bent kan dat verkeerd uitpakken. maar ik heb meerdere vrienden die hun eerste keer brownies hadden die ik gebakken had en beviel hen erg goed volgens mij, ze hadden alleen wel maar een paar happen per persoon en waren daar al knetterstoned van

later ook nog wat andere vrienden van andere brownies maar daar zat wat vooral s[ul uit de vaporizer in, dus die hadden wat een te slaperig/sloom effect, maar ook daarvan is niemand bad gegaan

dus het kan best, maar in deze gevallen was het alleen omdat die mensen niks wouden roken, maar wel interesse hadden in hoe stoned zijn voelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stoner123:

Ik denk dat je ook wel gigantisch veel hebt gerookt voor een beginner :rofl Maar dat gebeurt waarschijnlijk de meeste mensen. Ik ben ook net wel ietsje té stoned, maar gewoon rustig blijven, genieten van het moment en wat water drinken.

 

Volgende keer ietsje minder en langzamer roken, dan kan je er denk ik meer van genieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga me nog eens een Indica proberen, eens kijken hoe dat aan voelt.

Ik had me laatst een Power plant gekocht en dat is een Sativa.

Door de Sativa wordt ik een beetje licht in mijn hoofdt en ga best actief denken.

Ik heb het effect nog niet gevonden wat ik wil.

Ik wou een beetje chille en in een lollige stemming komen.

Misschien dat zoiets beter lukt met een Indica soort.

 

Kan iemand een Indica soort aanraden voor een beginner?

 

Ik heb trouwens ook nog eens gegoogled over wat Haze's soorten, wat Haze nou precies is.

Maar er staan alleen maar vagen beschrijvingen.

Een maat van me vertelden dat ik van de Haze moest afblijven, dat Haze best heftig spul is en dat het bijna harddrug's is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haze is een sterke wietsoort uit, volgens mij, de zuidelijke tropische delen van de wereld en is een van de sterkste sativa's. Tegenwoordig wordt haze vaak gekruist met andere soorten vanwege uitstekende genetica. Ikzelf mijd haze het liefst, omdat ik alles in de coffeeshop met het naambordje "Haze" op elkaar vind lijken. Ik ga dan ook liever voor een fijne diesel als ik een sativa wil.

 

Hier een lijstje met indica-soorten: klik

Natuurlijk zijn veel van de soorten die daar opstaan vaak niet te vinden in Nederland, omdat de meeste soorten tegenwoordig toch in Amerika zijn te vinden. Maar hier een lijstje van veel voorkomende indica(sub)strains:

-afghaan (vind je overal)

-kush (meer amerikaans soortje dacht ik)

-BlueBerry (Moeilijk te vinden. Als je hem ziet liggen: meenemen :rofl )

-Cheese (ook moeilijk te vinden. Ook meenemen :lol: )

-Thai (vermijden, heel vaak rotzooi)

 

Je vind wietjes overigens vaak onder een combinatie van namen. Afghan Kush, BlackBerry, BlueBerry Kush et cetera

 

Tip: op die site, leafly.com, kan je soorten selecteren op basis van eigenschappen. Van gewone effecten tot medische voordelen en negatieve eigenschappen. Erg handig als je niet weet wat je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haze is een kruising die ooit door de hazebrothers in amerika is gemaakt, maar was niet een heel bewuste kruising. ze kweekten gewoon elk jaar in hun kas, en elk jaar hadden ze weer wat nieuwe zaden erbij en kruisden dat met wat ze hadden, is dus een mengelsmoes van allerhande soorten. en in die tijd had je nog alleen landrassen(orginele soorten uit een bepaalde regio, zoals afghaan, maroc, acapulco gold etc), en de zaden die ze gebruikten kwamen gewoon uit de importwiet, wat allerhande sativa's uit verschillende delen van de wereld waren.

haze is dus een kruising van allerhande landrassativa's met veel variatie erin, en hiervan zijn ooit een paar planten in nederland terechtgekomen en van daaruit zijn weer een hoop kruisingen gemaakt, die je nu vaal herkent omdat ze 'haze' in de naam ebben. veel van deze kruisingen zit wel indica bij ingekruisd, maar alles met haze in de naam is wel overwegend sativa kwa effect

 

je kunt ook bij de shop vragen om het effect wat je zoekt, in mijn ervaring weten ze bij de shop best vaak niet wat sativa of indica is, maar als je hety beschrijft in termen van high, stoned, actief of meer bankhangerig etc kun je vaak wel advies krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Candamile. Erg handige link, dankje wel !

Er staan zoveel soorten op.

 

in mijn ervaring weten ze bij de shop best vaak niet wat sativa of indica is, maar als je hety beschrijft in termen van high, stoned, actief of meer bankhangerig etc kun je vaak wel advies krijgen

 

Klopt !

Ik ging dus gister avond naar de locale koffieshop en ik dacht me daar wel te laten adviseren voor een Indica soort.

Maar die man snapte er niks van, dus ik probeerde het een beetje uit te leggen.

Maar de man achter de balie vertelden me dat er geen Indica soorten meer zijn, dat alles is gekruist.

Dus hij heeft me maar een White widdow mee gegeven.

 

Eens kijken hoe die puur bevalt.

De man achter de balie vertelden wel dat ik moest op passen als ik die puur deed roken, dat je dan wel eens knock out kon gaan.

Maar ik had het gevoel dat die man niet helemaal wist waar die het over had, omdat hij ook nog nooit van Indica gehoord had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is idd veel gekruisd maar nog zeker wel puur te krijgen, afghaan bijv. zie je vaak zat in shops(meestal hasj)

Share this post


Link to post
Share on other sites
daar heb je een punt, ik ging blowen en raakte verslaafd aan de nicotine en rook nu een pakje per dag.

 

verdampen is het aller verstandigst.

 

 

zo ging het bij mij ook. Roken nooit gedaan tot mijn 32'ste! begin aan een sigaret met wat

weed erin, en hop heel langzaam maar gestaag zat ik aan de nicotine. En dat is stom, stom

Want het is mijn sterkste tegenstander om te verslaan.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom rook ik ze ook puur en in een binnenste buiten vloei.

Maar dan nog even wat... toch ben ik nog wat op google aan het surfen over het knock out gaan van wiet.

Ik kan alleen vinden : genoeg suiker drinken/eten als je je niet lekker voelt.

Hebben jullie nog tips om het knock out gaan te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
knock out gaan van wiet.

Hebben jullie nog tips om het knock out gaan te voorkomen?

 

Ben je niet gewoon inslaap gevallen? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste keer dat ik out ging was na een halve fles whisky, daarna kreeg ik een tjilm? aangerijkt met een enorm vage wiet.

10 minuten later werd ik partij naar kwist niet meer waar ik was en werd wakker met mijn kop in een wc pot.

Daarna nooit meer sterke drank en wiet of hash gecombineerd..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites
knock out gaan van wiet.

Hebben jullie nog tips om het knock out gaan te voorkomen?

 

Ben je niet gewoon inslaap gevallen? :verrygood

 

Ik ben niet out gegaan.

Maar soms hoor je gewoon dat er iemand flauw valt ( out gaan ) na het gebruiken van wiet.

Dan staan ze en ze vallen gewoon om....... BAM !

Share this post


Link to post
Share on other sites
knock out gaan van wiet.

Hebben jullie nog tips om het knock out gaan te voorkomen?

 

Ben je niet gewoon inslaap gevallen? :verrygood

 

Ik ben niet out gegaan.

Maar soms hoor je gewoon dat er iemand flauw vat ( out gaat ) na het gebruiken van wiet.

Dan staan ze en ze vallen gewoon om....... BAM !

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets heb ik 1 keer gehad. ik kan persoonlijk wat minder goed tegen indca, ik kan zonder problemen flink wat sativa wegroken en paranoia vind ik geen enkel probleem, maar word snel slaperig van indica's of hybrides met merkbare indica erin

had die avond niet veel gedrinken, was vamaf ongeveer 7 uur bij een vriend, om 12 uur was het moment dat ik in elkaar zakte, en in de tijd die ik daar was alleen 1 biertje gedronken.

om 10-11 uur ofzo 1 joint(puur) met een aardig indica-effect(skunkafghaan geloof ik), daarna een poos voor de tv gehangen. toen ik opstond na een poos kreeg ik dat duizelige gevoel van te snel opstaan na lang zitten, maar dan veel sterker

 

om dat te voorkomen raad ik dus aan te zorgen dat je genoeg drinkt, zorg dat je water bij je hebt bijv.

en let op bij te snel opstaan na langer zitten, vooral als je een indica/indicadominante hybride hebt gehad en gevoelig bent voor die duizeligheid(ik vermoed dat ik van nature een bloeddruk aan de lage kant heb, nooit gemeten dus ik weet het niet zeker)

 

en als het wel gebeurd, ga even zitten, drink wat, en sta daarna rustig op

Share this post


Link to post
Share on other sites

afgelopen zaterdag heb ik me dus een puren White widow gerookt. ( het zelf rollen valt nog steeds tegen )

En het is weer succesvol verlopen !

Ik was een tekenfilm aan het kijken ( Family guy ) en ik heb me heeeeeeelemaal kapot gelachen.

Wel tussen door wat cola gedronken voor de suikers, slikken was wel funky zeg, mijn keel voelden raar aan.

Maar misschien komt dat gewoon omdat ik geen roker ben.

Maar in ieder geval ik had het wel goed naar mijn zin, weer een lichte vreet bui haha !

straks als het zomer is en als ik mijn eigen plantje geoogst heb kan ik lekker veel soorten uitproberen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stoner123 Zo te zien heb je de smaak te pakken! Omdat je geen roker bent: is het een idee om vaporizen een keer te proberen? De smaak van je wietje wordt beter als je dampt i.p.v. verbrand, je gerbruikt veel minder wiet en het is gezonder. Draagbare vaporizers zijn tegenwoordig niet heel duur meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Links heb je niet echt wat aan linken naar vage shy high sites of zORKy is te ver heen.

 

Draagbare vaporizers zijn wel voor klein gebruik en de goedkoper is de smaak niet echt top.

eigen plantje geoogst heb kan ik lekker veel soorten uitproberen

Als je vaker gaat roken dan Gewoon voor de horky gaan is dan wel een waterpijp.

Of een glazen vaporizer.

Altijd glas als het om smaak gaat.

Want een goede waterpijp/vaporizer rook kan ook zacht roken.

gallery_20039_12611_89093.jpg

 

Een glazen steamroller kan ook goed werken niet duur en easy schoon te houden (Deze bijvoorbeeld G-Spot Steamroller Pipe) echt mooi en stevig glas.

gallery_20039_11320_57599.jpg

Ach keuze genoeg.

Sterkte met de zoek toch ik ben ook nog steeds opzoek.

 

Wat voor mijn mega vette lach kick serie is!

Outerspace Astronauts helaas maar 5 afleveringen.

 

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog 2 verschillende wiet soorten thuis liggen.

Is het een goed idee om die samen te mixen in 1 puren joint?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...