Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dreamgirl

En toen had ik meeldauw

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

 

hier ben ik weer eens,..dank zij jullie ervaring en tips en adviezen gaat het kweken mij nu een stuk(ken) beter af

De laatste paar keren 0.8 gr. per watt gehaald,..dat was in het begin wel anders ;)

Ik ben intussen ook van PP overgegaan op een Cheese soort

Een heel mooi plantje met hele grote volle toppen,..(dat had ik veel eerder moeten doen) :spliff:

 

Ik heb nu alleen op dit moment last van meeldauw (echte),..en ik weet niet of het nu nog verstandig is

om het te gaan behandelen aangezien ik nog maar anderhalve week te gaan heb.

ik ben bang op een verhoogde kans op toprot als ik ga sproeien.

en ik weet niet of de meeldauw nu nog kwaad kan zo vlak voor het eind.

Wat denken jullie??

 

Groetjes Dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu niks meer gaan sproeien.

De stukken met zichtbare schimmel verwijderen en weggooien (niet op de composthoop, anders heb je de verkeerde schimmels door je compost heen) en daarna alles oogsten en te drogen hangen.

 

De planten waar meeldauw aan heeft gezeten op een andere plek te drogen hangen dan de planten die niet zijn aangetast.

 

Later kan je testen of er schimmel in de wiet ziet door een top tegen het licht te houden en hem door te breken. Als er kleine stofwolkjes omhoog schieten, soort van "poefjes", dan is dit schimmel, de rest wat ertussenuit valt is thc/plantmateriaal (maar dit schiet dus niet omhoog).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Allemaal,

 

hier ben ik weer eens,..dank zij jullie ervaring en tips en adviezen gaat het kweken mij nu een stuk(ken) beter af

De laatste paar keren 0.8 gr. per watt gehaald,..dat was in het begin wel anders B)

Ik ben intussen ook van PP overgegaan op een Cheese soort

Een heel mooi plantje met hele grote volle toppen,..(dat had ik veel eerder moeten doen) ;)

 

Ik heb nu alleen op dit moment last van meeldauw (echte),..en ik weet niet of het nu nog verstandig is

om het te gaan behandelen aangezien ik nog maar anderhalve week te gaan heb.

ik ben bang op een verhoogde kans op toprot als ik ga sproeien.

en ik weet niet of de meeldauw nu nog kwaad kan zo vlak voor het eind.

Wat denken jullie??

 

Groetjes Dreamgirl

 

Hoi Dreamgirl,

 

Ik zal als ik jouw was de rottige bladeren erzoveel mogelijk eruit trekken.

Een fles cannacure halen,ietsje meer dan de aangeschreven hoeveelheid gebruiken,dus geen 330ml per liter maar 400ml per liter water...

DIt 2 maal herhalen en je ziet de meeldauw langzaamaan afsterfen.

Zonodig nog 1 x herhalen,cannacure is biologisch en dus niet giftif en bovendien het ruikt nog lekker ook!

 

Groeten

 

B,C

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het niet vaak genoeg zeggen blijkbaar neem een HOTBOX ZWAVELVERDAMPER bij goed gebruik heb je geen la st van schimmels echt een aanrader voor de volgende x

Share this post


Link to post
Share on other sites

zodra ik meeldauw heb `wat ik gellukig niet meer meemaak`

laat ik het gewoon zitten als het na week 6 is.

 

bij het drogen gaan het er wel af...

 

want een zwavel verdamper gebruik ik NOOOOIT MEER, die vieze stink zooi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he meeldauwer

 

 

1 max 2 dagen voor dat je om gaat knal je die cannacure er op ,

, alleen op de plekken waar het echt wit is ,, dus niet onnodig op je heele gewas

,, dan begint het te sterven ,, en als je dan 1of 2 dagen later alles omhaald , dan is het bijna verdwenen

, en zie je het niet meer zitten op je droge eind produckkkkkkkkkt(wel goed ventileren(ook afzuigen en kacheltje eerste dag aan )

 

geen week van te voren , nog gaan proberen te behandelen , toprottttie

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...