Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tospy

planning voor kweekhok

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Het is zo ver, ik wil een kweekhok bouwen. Na lange twijfel tussen(lege en koude) slaapkamer op zolder of een leegstaande kamer (met cv) beneden hebben me vrouwtje en ikzelf besloten dat het beneden zal worden.

- Kamer heeft cv dus temperatuur valt te regelen.

- Slechts één raam (met rolluik) aan straatzijde , gelijkvloers :spliff:

- heb de beschikking over 2.40m op 1.10 (effectief te gebruiken ruimte had ik graag van de lampen laten afhangen)

- wil de buitenzijde zoveel mogelijk de look van kleerkast geven

- lucht aanvoer/ afvoer blijft moeilijke beslissing ivm warmte

 

Zelf zat ik aan het volgende te denken (Graag jullie ongezouten mening en advies hierover ;) )

 

- 2x 600W of 2x 400W, opbrengst versus energie geven hier nog wat twijfel

- 1200 kuub silent box (eigenbouw met slakkenhuisventilator)

- 1500 kuub koolstoffilter

- passieve of actieve inlaat? via de kamer zelf (eventueel raam openen)

- lucht afvoeren naar leegstaande (niet geisoleerde) kamer die recht onder de pannen staat (zolder) of toch maar de woonkamer in? We wonen in een oude niet al te goed geisoleerde woning dus ....

Je ziet het , die warmelucht toestanden doen me beetje freaken

 

Het kweken zelf wil ik in het liefst in een aardebak doen ivm goede wortelontwikkeling. Indien jullie beters kennen, vuur maar af.

 

Verder advies over bepaalde types van onderdelen die jullie aanraden is heel welkom, ik wil graag een goede kast bouwen die daarbij ook paneelsgewijs opgebouwd wordt.

 

Voor dat laatste denk ik zelf aan het zelf bouwen van sandwich panelen met groene MDF of multiplex met daartussen XPS platen (of is rotswol beter?)

 

Nen hele boterham iig, ook de reden waarom dit nu al een jarenplan is denk ik...

 

Ik houd jullie verder op de hoogte maar jullie mening is absoluut welkom

 

groeten, tospy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je besluit om de warme lucht binnen te lozen, let dan wel op vocht ! Ik heb dat voorheen gedaan en schimmel wordt ineens je beste vriend: Overal.

Om dat tegen te gaan heb ik nu een cooltube gebruikt waarvan de warme lucht het huis in gaat en een aparte gefilterde afvoer naar buiten.

Door de cooltube te gebruiken wordt een deel van de warmte afgevoerd, niet alles.

Ik merk dat ik nu ongeveer 20 to 30 % van de warme natte lucht afvoer naar buiten in vergelijking met gewoon afzuigen.

 

Ik ben ook zo'n warme lucht freak.

 

P>S> over een jaar weet ik of het in de stookkosten scheelt, maar het lijkt er wel op.

 

Groeitjes,

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 2,40 bij 1,10 zou ik theoretisch 2 x 600W ophangen. Je kunt dan je kast bijna vol zetten, terwijl je hopelijk ook nog overal bij kunt.

Voor 2 x 600W is 1200 kuub overkill lijkt me.

Actieve inlaat lijkt me ook niet nodig mits de inlaat groot genoeg is.

Als je de lucht afvoert naar zolder kun je in het dak misschien zo'n dakpanschoorsteentje bouwen? Voor een paar tientjes te koop en je kunt de afvoer daar meteen op aansluiten.

Afblazen in huis heb ik nooit gedaan, ben er ook geen fan van denk ik. Je gaat de lucht dan recirculeren waardoor het CO2 percentage afneemt en de rlv toeneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch voor actieve inlaat gaan ook, uitlaat via dakschoorsteen is mooi zodat er netjes sneeuw blijft liggen op je dak. maar je hebt echt wel actieve inlaat nodig van de zomer ;)

genoeg verse zuurstof om de ruimte te verversen dag en nacht. ook in de winter. deur van de kamer dicht en raam dicht en cv op voor temp als het licht uitgaat is geen optie, daar worden ze erg fluffy van :spliff:

kan je 2 pijpen maken naar je dak? bestaande schoorsteen op zolder lijkt me ook wel wat...

als je mogelijkheid hebt om gaten door het plafond te maken toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast bedankt voor jullie bedenkingen,

 

2x 600 watt lijkt mij ook het beste.

Als ik dan toch mijn warme lucht naar buiten moet afvoeren, kan ik dan niet beter de kast wel op de zolderkamer zetten? Het enige nadeel is dat de temp op zolder zelf nogal laag is in de winter, maar dan dacht ik eventueel aan twee kweekhokken die dag/ nacht draaien waardoor de warme lucht van het hok in dag naar het hok in nacht kan geventileerd worden. De zolderkamer is eigenlijk een kamer die (beetje zoals een groot kweekhok) in de zolder staat. Een frame van balken met daarop een soort dikke vezelachtige kartonplaat , daartegenaan bevindt zich wel de schoorsteen wat mij op het idee bracht de warme lucht langs de buitenkant van de schouw te blazen en de verse lucht in het kamertje zelf aan te zuigen.

 

Ik heb al gezocht maar zijn daar voorbeeldhokken van te vinden? Als ik op die manier warmte kan hergebruiken lijkt de zolder mij misschien wel een betere optie. Sowieso vind ik hergebruik en een systeem dat zelf beetje onderhoudend is (min of meer) altijd wel interessanter. Aangezien die ruimte daar in de wintermaanden toch te koud is en ik zo warmte kan creeeren (daghok) en doorsturen naar het nachthok is er al één energiebesparende factor bekend.

 

Nog een bedenking, De warme lucht die uitgeblazen wordt door een hok met 2x 600 w, kan die onze zolder dan echt zo veel warmer maken? Is dit dan echt zichtbaar met warmtecamera's e.d......Het is vooral die pakkans die mij tot hiertoe weerhouden heeft.

 

We geraken in ieder geval op weg....

 

groeten Tospy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij om en om draaien moet je er rekening mee houden dat je behalve de warmte te hergebruiken, ook je vochtige lucht meeblaast.

Een aanvaardbare luchtvochtigheid in je daghok wordt onaanvaarbaar als deze in het kouder nachthok komt waar ook nog eens planten en een medium staat wat ook vocht afgeven.

 

Je moet dus een voorziening maken om je luchtvochtigheid te regelen in BEIDE hokken. Je zou bv een deel warmte kunnen hergebruiken en een deel verversen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor 2,40 bij 1,10 zou ik theoretisch 2 x 600W ophangen. Je kunt dan je kast bijna vol zetten, terwijl je hopelijk ook nog overal bij kunt.

Voor 2 x 600W is 1200 kuub overkill lijkt me.

Actieve inlaat lijkt me ook niet nodig mits de inlaat groot genoeg is.

Als je de lucht afvoert naar zolder kun je in het dak misschien zo'n dakpanschoorsteentje bouwen? Voor een paar tientjes te koop en je kunt de afvoer daar meteen op aansluiten.

Afblazen in huis heb ik nooit gedaan, ben er ook geen fan van denk ik. Je gaat de lucht dan recirculeren waardoor het CO2 percentage afneemt en de rlv toeneemt.

1200m3 overkill voor 2x 600w??? Laat jij je box altijd 100% draaien als het buiten wat warmer wordt...??

 

Persoonlijk ga ik altijd voor een redelijke overkill kwa afzuiging zodat ik die lekker terug kan dimmen (zachter laten draaien) waarmee de geluidsproductie afneemt. Maar ieder voorzich natuurlijk.

 

@Tospy

zolder klinkt mij altijd beter als kamertje op begane grond ;) En ik zou me meer zorgen maken over de hoge temperatuur op de zolder in de zomer dan de lage temperatuur in de winter. Bijverwarmen kan je altijd. Ja, dat kost wat stroom, maar hej...jij wilt kweken toch :spliff:

 

Als je nog nooit eerder een kweekje gedraaid hebt zou ik beginnen met 1 hokje. Want twee hokken schakelen is toch weer even een verhaal apart (zie ook de reactie van Racker).

 

En met die 2x600W ga jij je zoldertje niet verwarmen hoor. De lucht die je afblaast is wat lauwig en koelt snel af. Waar je wel voor op moet passen is, zoals eerder al genoemd, schimmel ivm luchtvochtigheid. Dus als je inhuis uitblaast zorgt dan wel voor voldoende ventilatie. Je optie om naast de schouw af te blazen klinkt goed. Je kan niet in de schouw afblazen toevallig?

 

Als je nu toch je hokje beneden wilt bouwen en geen warme uitblaas wenst kan je ook gaan voor een koelbatterij van A&T. Dan kan je er zelfs een semi-gesloten systeem van maken, maar ook dat is weer ff anders als normaal kweken... Zo'n koelbatterij wordt aangesloten op de waterleiding en moet je zien als je soort radiateur van je auto. De lucht die er doorheen gaat geeft zijn warmte af aan het water en dat water verdwijnt in je riool, of waar jij het ook maar hebben wilt. Lees hier maar eens: http://www.attrading.nl/koelbatterijen.html (zo'n batterij verbruikt wel wat water)

 

Zelf zou ik voor de zolder kiezen. Mooi hokje daar bouwen, of desnoods een tent. De inblaas haal je van buiten, en de uitblaas naar je trapgat. Daar zorgen dat er wat ramen altijd op een kier staan, zodat het ventileert. Dan heb jij met 2x600w geen last van vocht of schimmels en al helemaal niet van de warmte. En als je het laat draaien wanneer jij thuis bent heb je ook nog beetje verwarming, maar dat is minimaal. Ik heb 5x600W uitgeblazen in huis...absoluut geen probleem kwa warmte, echt wel voldoende ventileren ivm vocht en condens op de ramen met dit koude weer. Dus 2x600W, no problemo!! Wel voor goed filter zorgen! ;)

 

 

Er zijn ontzettend veel oplossingen, nu aan jou op de meest geschikte te vinden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou toch voor actieve inlaat gaan ook, uitlaat via dakschoorsteen is mooi zodat er netjes sneeuw blijft liggen op je dak. maar je hebt echt wel actieve inlaat nodig van de zomer ;)

genoeg verse zuurstof om de ruimte te verversen dag en nacht. ook in de winter. deur van de kamer dicht en raam dicht en cv op voor temp als het licht uitgaat is geen optie, daar worden ze erg fluffy van :spliff:

kan je 2 pijpen maken naar je dak? bestaande schoorsteen op zolder lijkt me ook wel wat...

als je mogelijkheid hebt om gaten door het plafond te maken toch.

Dus ik mag s'nachts niet bijverwarmen dmv mijn cv? Dat moet je me toch eens uitleggen dan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, hier heb ik iets aan...

 

Na jullie bemerkingen gelezen te hebben lijkt het volgende mij het betere plan:

 

-Kweekhok komt op zolderkamer (raar maar waar, zelfs in de zomer is het daar niet erg warm) , (kamer in kamer werkt isolerend)

-luchtaanvoer uit kamer zelf (dakraam kan open indien nodig),

-luchtafvoer naar traphal (die op kelderkamer uitkomt (met raam) , uiteraard met koolstoffilter voorzien.

-vanop de traphal kan ik ook een deur naar zolder openen om daar ook weer indien nodig het raam open te zetten. Het lijkt mij dat ik op die manier de ---afvoer wel in huis blaas maar met voldoende openen van ramen ed moet ik zo dus een zo optimale warmteverspreiding verkrijgen.

-Voor alle zekerheid wat van die vochtvreters plaatsen op zolder, .....tja alhoewel de kempische jaren 40 bouwmethodes voor echte natuurlijke luchtverplaatsingen daarzo zorgen.

 

Ik hoop hier echt snel uit te geraken want ik wil kweeeeeeeeeeeeeekeuh..... ;)

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de winter gebruik ik ook mijn uitgeblazen lucht terug opnieuw door hem terug via een fan in de kast te blazen, let wel op je LV zakt omdat je droge lucht inblaast.

Ik heb 2 actieve inlaten een die gewoon op 220 draait en de andere fan kan ook op 220 gezet worden maar wordt op dit moment aangedreven door de uitgeblazen lucht.

 

Vb:

voor :

gallery_33288_13478_1032215.jpg

 

na:

gallery_33288_13478_1251995.jpg

 

De Zwarte buis komt van men afzuiger aan de andere kant van de kast en komt zo in de voorlopige doos terecht en is rechtstreeks aangesloten (geducktaped) tegen de fan

De bruine doos is men 2de actieve inlaat de doos zit er rond als labyrinth voor het licht. aan de binnen kant hangen ook nog donkere zelfgemaakte filters.

 

Maar ik gebruik de inlaat terug omdat ik anders in de winter men potten te koud zou blazen... en als deze niet opstaat komt de ingeblazen lucht terug naar daar naar buiten omdat deze de fan in de andere richting laat draaien...

 

Wil er gerust nog eentje met pijltjes doen als je wilt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen wat verder gezocht naar 2x 600 kweekjes.......zo interessant en hoopgevend....

 

Dr Green, "Wil er gerust nog eentje met pijltjes doen als je wilt..." ...JA IK WIL ;)

 

Even nog een bedenking , gezien ik dan toch waarschijnlijk op de zolderkamer zal kweken en graag 2x 600 watt installeer, welke grondoppervlaktes zijn dan het meest geschikt om de kast vorm te geven. Gezien ik boven ruimte zat heb (het wordt gene farm heej) kan ik dus wel mijn kastafmetingen aanpassen aan de best voor de hand liggende afmetingen......suggesties welkom!!!

 

Ook tips voor welk te gebruiken plaatmateriaal ivm giftige toestanden zijn welkom, gyproc valt weg gezien het feit dat ik zelf sandwichpanelen wil maken die ook nog te hanteren moeten zijn.

 

rook ze....grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Los van die vochtfreters kan je ook een onvochtiger wegzetten, maar als je het wat kan ventileren is dat helemaal niet nodig joh.

 

Met 2x600W zou ik heel eenvoudig voor een Secret Jardin tentje gaan van 240x120x200. Daarin hang je 2 adjust a wing avenger medium (http://www.adjustawings.com/) ZONDER dat alluminium schildje onder de lamp (spreader), want dat werkt echt totaal niet (been there done that), maargoed.

 

Buiten de grote oppervlakte die ze bestrijken geven ze betrekkelijk weinig warmte af. Door de vorm van de kap blijft de warmte minder hangen als bij typische diepstralers bijvoorbeeld.

Sommige hangen 3x600W op deze oppervlakte, maar ik heb met 2x600 prima resultaten geboekt, dus waarom een 3e lamp + kosten erbij.

 

Zorg sowieso dat je degelijke EVSA ballasten neemt. Zelf ben ik fan van Lumatek EVSA 600 dimmable. Deze kan je in de begin periode van je kweek dimmen tot 400W output. Tevens zit er een boost (super lumen) stand op, waarmee 10% meer Lumen worden gegenereerd. Werkt prima if u ask me.

 

Mijn ongezouten mening:

 

1x SJ240x120x200 (kan je er eenvoudig nog 1tje bij zetten als je toch om-en-om wilt draaien en je de ruimte ervoor hebt natuurlijk.)

1x Davin schakelkast 2x600W + kachelcontact (Davin 12-K)

2x600W adjust a Wing avenger medium

2x Philips Son-Tia Greenpower 600W

2x Lumatek 600W Dimmable

1x 1500m3 afzuiging (softbox)

1x 1000m3 inblaas (hoeft niet, maar opzich wel prettig en zeker voor de wat warmere dagen)

1x 1500m3 filter (CAN-Carboriginal-Phresh) (Geen wilco filter! Lekt als de ziekte, zoek maar op)

degelijke klimaatcontroller (http://www.tuinparts.net/products/Cli%252dmate-Frequentiecontroller-15amp-3300watt.html) Deze zorgt ervoor dat je je fans zonder brom kan dimmen. Super! En je kan er meerdere fans op aan sluiten, zolang je de 15Amp niet overschrijd.

2x tent clipfan

1x verwarming olieradiator 2000W ofzo. Kan je op 500-1000-2000W instellen. Je zet hem voor je inlaat bijvoorbeeld.

Alles aansluiten met geissoleerde slangen en zorg daarbij voor zo min mogelijk bochten! Want die verlagen drastisch je afzuig/inblaas capaciteit! Trek je slangen ook goed uit. Netjes werken dus ;)

AUTOMATISCHE BRANDBLUSSERS!!!

 

En natuurlijk een goed droognet en scherpe schaar :spliff:

 

Welk medium wil je trouwens gaan gebruiken?

 

 

Als je toch zelfbouw hok wilt maken ga dan voor een frame van balkjes en gipsplaten. Heb je sowieso geen last van giftige dampen als formaldehyde (verwerkt in geperste en verlijmde houtsoorten als mdf, underlayment)

En als grondzeil een vijverfolie zonder weekmakers bijvoorbeeld EPDM vijverfolie(is eigenlijk rubber).

 

Er is een topic waarin diverse giftige stoffen besproken worden: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=88745

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Da Was Ik ni,

 

 

Als meubelmaker zou echt wel not done zijn een tentje te kopen hee.... dus zelfbouw,

Jou lijstje is iig een mooie leidraad, zoek alvast naar specs ed bij de gekende leveranciers.

 

Gyproc wil ik vermijden , ik had graag een kast gebouwd met zelfgemaakte sandwichpanelen, geisoleerd, handig te monteren en demonteren, vergroten....

maar daar heb ik wel houten platen voor nodig (iemand tips of alternatieen?) . Als ik nu eens sandwichpanelen maak en deze inpak in zwart-witfolie, vervolgens langs de binnen zijde van het gemonteerde hok de naden dichtplak met alutape, dan heb ik een soort bouwpakket met de best mogelijke lucht en licht-dichtheid. Met als grote voordeel dat dit hok steeds weer verhuisbaar is .

 

Juist daarom krijg ik graag zoveel mogelijk tips en volgens jullie goede combinaties van randapparatuur voor 2x600W kweekhok. Een voorgroei hokje met TL-verlichting komt er sowieso, dus in principe moet ik in men grote hok alleen maar 12/12 te draaien.

Het zaakje zal sowieso wat centen kosten maar dan heb ik het graag ook goed voor mekaar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik zomaar de duurste apparatuur wil.

 

grtzz Tospy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar euh da was ik ni....Ik verkies als groeimedium een aardebak; gezien de goede ervaringen van anderen hier op het forum lijkt mij dit een beste situatie.

'tkan wel zijn dat ik toch opteer voor grote kuipen (4 per lamp) , maar mijn toekomstige dames kunnen nu al rekenenen op voldoende wortelruimte. Daar begint het namelijk toch allemaal naar mijn gedacht. In deze bakken komt dan drainagebuis voor een goede water en voeding verdeling.

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
1200m3 overkill voor 2x 600w??? Laat jij je box altijd 100% draaien als het buiten wat warmer wordt...??
Ik doe 4 x 600W met 475m³/50Pa!

Weliswaar kwam ik zwaar in de problemen toen het in mei eens 30 graden was. Normaal kweek ik alleen 's winters.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1200m3 overkill voor 2x 600w??? Laat jij je box altijd 100% draaien als het buiten wat warmer wordt...??
Ik doe 4 x 600W met 475m³/50Pa!

Weliswaar kwam ik zwaar in de problemen toen het in mei eens 30 graden was. Normaal kweek ik alleen 's winters.

 

Damn gast en ik dacht dat ik vroeger met 2x600 en 500m3 aan de krappe kant zat.

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

De budgi-climate zou ideaal voor je zijn. Deze haalt heel veel vocht uit de lucht waardoor je gewoon binnen kunt uitblazen en het kost niks. :rofl

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo beste vrienden, ben terug van weggeweest!!!

 

En ja hoor de bouw zal nu echt doorgaan.

 

Na maanden weer twijfel allom heb ik het volgende besloten.

 

Kast komt op zolder te staan. Ik zal een deel van de huidige zolderkamer gebruiken door een valse muur in te bouwen.

Binnen in de kast komt toch maar gyproc eventueel met folie of afgelakt.

 

Afmetingen hok zij 320x120x240 lxbxh

 

zowel links als rechts van de ingang komt er een 600w lamp te hangen, afzuiging en filter komen centraal te hangen.

Verder voorzien van passieve luchtinlaat en enkele ventilators voor optimele luchtbeweging in het hok te krijgen

 

Is de 9,2m3 luchtinhoud niet teveel voor 2x600W? Of is dit juist ten goede van de temperatuurregeling.

 

Afvoer lucht zal door schoorsteen (bestaande of nieuwe type dakpandoorvoer) gebeuren.

 

Kweken zal ik op aarde kuipen doen.

 

Bij bedenkingen hoor ik het graag.

 

grtzz Tospy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tospy,

Waarom neem je niet 2 x 1000 watt voor dat oppervlak: 520 watt/m²? Op de boost stand 2200 watt: 573 watt/m².

Met 2 x 600 watt zit je maar op 312 watt/m² :) .

 

Succes met bouwen :D .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je snelle reactie beaker

 

Ik ga telkens maar 1,2 m2 beplanten onder de lampen vandaar....

 

Heb een sketchupke gemakt maar krijg deze niet gepost. :) ....iemand idee?

 

grtzz Overlander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exporteren/converteren naar .jpg en deze posten :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sketcke van de kweekkast stat nu al in mijn album maar hoe en hoe laat ik dit toch in een berichtje verschijnen.

 

grtzzz Tospy

 

GEVONDEN!!!!!

 

en nu maar hopen op verdere tips van jullie...

 

gallery_33402_14601_77892.jpg

 

grtzz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand?

Jammer...

Graag had ik toch nog jullie mening gekregen over de schets en volgende opzet ....met dank aan "da was ik ni"

 

1x Davin schakelkast 2x600W + kachelcontact (Davin 12-K)

2x600W adjust a Wing avenger medium

2x Philips Son-Tia Greenpower 600W

2x Lumatek 600W Dimmable

1x 1500m3 afzuiging (softbox)

1x 1500m3 filter (CAN-Carboriginal-Phresh)

degelijke klimaatcontroller

2x tent clipfan

1x verwarming olieradiator 2000W ofzo. Kan je op 500-1000-2000W instellen.

 

Greetz

Tospy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die adjust a wing kappen en greenpower bulbs vervangen door gavita IR met bijbehorend kapje.

 

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...ita-IR-600-watt

 

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...kap-tbv-IR-lamp

 

Dan die lumatek evsa vervangen door gavita digistar, want je iphone is toch ook niet paars? wel een beetje meegaan met de trends.

 

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...00-watt-dimbaar

 

Verder ben je de brandblusser(s) vergeten en die clipfans kan je naar mijn mening ook achterwege laten.

 

Als klimaatcontroller kan ik je een variac aanbevelen, lekker stil.

 

http://www.growshop-outlet.nl/variac-regel...?keyword=variac

 

Je kast ziet er goed uit (het tekeningetje dan). Bedenk wel van tevoren hoe je de potten gaat bewateren links en rechts in de hoeken.

(sproeistok ofzo).

 

Greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

De eerste stappen zijn gezet!!!!!

 

Vandaag begonnen aan de bouw van het hok...

Gebruikt: vuren balkjes 45 x 45 mm

restpartij isolatie bestaande uit glaswol en pur platen (ni gek veel waard maar op deze manier toch een doel gekregen)

Waterbestendige gyproc

 

Morgen lekker verder klussen!!! :D

 

gallery_33402_14643_3242569.jpg

gallery_33402_14643_1634205.jpg

gallery_33402_14643_2235931.jpg

gallery_33402_14643_1995825.jpg

gallery_33402_14643_397667.jpg

 

Verder tips en tricks zijn altijd welkom

 

Greetz Tospy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...