Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MarcosNursery

Buiten kweek

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ga dit jaar voor het eerst buiten kweken maar zie ''door de bomen het bos niet meer'' als het om zaadkeuze gaat.

 

Het liefste koop ik feminised soortjes, die een hoge opbrengst in grammen hebben met een hoog thc gehalte. Het moet ook een soort zijn die al snel in bloei staat, en als het enigzins kan niet te hoog wordt.

 

Welke soort kan ik het beste kopen voor de buitenkweek (feminised please)? :D

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D he hallo buitenspeler

ik had vorig seizoen heiribei fem buiten en goed bevallen maar er zijn meer soorten gewoon ff lezen of zoeken er zijn er genoeg

 

 

damene groet wallythc

 

het is dampende groet

 

moet ook niet stoned posten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien je post in Sannies corner;

 

Heribei all the way.

 

Heb trouwens ook gelzen op WF dat extrema het nog best goed doet buiten.

 

Xeor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marcos.......

 

Je zult echt aan het lezen moeten gaan. Er is zoveel keus (zoals je al gemerkt hebt) en ieder soortje heeft z'n eigen nukken en mogelijkheden.

 

De eerste keer zou ik een auto-flower aanraden omdat die niet te groot worden en door hun korte leeftijd minder hoge eisen stellen aan je geduld.

 

Lees vooral de outdoor sectie door. Kijk dan eens bij elmanito, blowsterke en elmo.

 

Op dit moment vind ik de auto-haze een erg geschikt plantje. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Volg je eigen smaak en doel.

 

Groeitjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heribei, alhoewel een maat van me een boom had van meer dan 2 meter.

 

maar feminized en female is wat anders, wil je female zaad ipv feminized dan raad ik je zeer sterk deze site aan:

 

http://www.femaleseeds.nl/webshop/index.php

 

erg goede zaadbank met vrouwelijk zaad!!!!!!!!!!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
... en als het enigzins kan niet te hoog wordt.

Hoi Marco, hoe hoog is te hoog voor jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites
... en als het enigzins kan niet te hoog wordt.

Hoi Marco, hoe hoog is te hoog voor jou?

 

Ik ga voornamelijk tussen de mais kweken, en daar moet hij niet te erg bovenuit steken. Zie hier in de guerilla sectie bomen van 2,5-3 meter voorbij komen.

 

De Guerilla corner houd ik al een jaar in de gaten en heb heel veel informatie gelezen. Het is voor mij als beginner moeilijk om de juiste zaden op internet te vinden. Bedankt voor de link, die stel ik op prijs. Als iemand anders nog goede tips heeft. Ik ben van plan zo'n 40-50 planten te gaan zetten..

 

 

Bedankt voor het grote aantal snelle reacties btw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de mais kun je pas planten vanaf ongeveer half juni, als de mais ongeveer kniehoog is. Ervoor gaat de boer er met de trekker met gifsproeier overheen (met de wielen van de tractor tussen de rijen planten door natuurlijk). Niet te lang voorgroeien dus voordat je ze plaatst, en de beste maisvelden (bij mij in de buurt altijd die met diep uitgegraven en goed onderhouden sloten/greppels eromheen) worden ook wel 2,5 meter hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo frits,

 

heb ik al heel vaak uitgelgd op ut forum, maar even in een vogelvlucht

 

feminized zaad is regulier zaad met een speciaal goedje feminized gemaakt, female zaad is een speciale manier van kweken/enten zodat er vrouwelijk zaad onstaat.

 

als je er meer over wilt weten....... google.nl

 

succes.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tussen de mais kun je pas planten vanaf ongeveer half juni, als de mais ongeveer kniehoog is. Ervoor gaat de boer er met de trekker met gifsproeier overheen (met de wielen van de tractor tussen de rijen planten door natuurlijk). Niet te lang voorgroeien dus voordat je ze plaatst, en de beste maisvelden (bij mij in de buurt altijd die met diep uitgegraven en goed onderhouden sloten/greppels eromheen) worden ook wel 2,5 meter hoog.

 

He, bedankt. Ik was daar inderdaad van op de hoogte. Heb al goede research gedaan hier op het forum, en mooie spots heb ik ook al gevonden. Vanaf wanneer kan ik ongeveer beginnen met ontkiemen (in een ruimte van een graad op 17-18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik houd het op hooguit een week of drie voorgroeien i.v.m. de beperkte potgrootte, met grotere potten wordt het zo'n gesjouw. Als je de avonturen van Zeebodem en co. (incl. Goeroe 2.0) doorneemt krijg je wel een aardig idee denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) Als die zouden kunnen nam ik ze ook, maar helaas, de boer laat zijn mais niet staan tot Sinterklaas en de weergoden werken dan ook niet echt meer mee. Snijmais wordt al vanaf half september geoogst, maar bij mij in de buurt gelukkig altijd pas ruimschoots in oktober. Van Sannie is alleen de Heribei geschikt, maar dan heb je waarschijnlijk wel één van de sterkste zoniet de allersterkste vroege buitensoort die er is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op dit moment vind ik de auto-haze een erg geschikt plantje. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

In welk opzicht bedoel je dat?

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier vind je minder reguliere soortjes.

Wellicht is een autoflower iets voor je, afhankelijk van of je tussen veevoer-mais of consumptiegewas plant, ivm de oogsttijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...