Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

criticalwidow

Round 3 Sannie's Jack

Recommended Posts

Hallooo,

 

 

Tis alweer 3 dagen geleden dat ik wat gepost heb zie ik :jump:

Ik had me de dagen "vrij" wel anders voorgesteld maar goed......

Helaas ben ik er achter gekomen dat mijn medium weer te droog staat :lol:

Maar ik weet wat ik hieraan moet doen en met mijn nieuwe aanwinst moet dat goedkomen :jump:

 

Mijn nieuwe aanwinst: Thanks Stikkie werkt idd super :tu

 

gallery_27271_13556_925740.jpg

 

Ik dacht dat het lang zou duren wanneer ik een pot moest vullen met 500ml maar dat viel dus reuze mee!

En het grootste pluspunt is dat ik nu ook makkelijker bij de achterste potten ken komen....

En vandaag weer vergeten om het water af te zuren :lol: ik wordt vergeetachtig :jump: :P

Booster is helaas op en ik was van plan om green sensation aan te schaffen maar die bewaar ik lekker voor de volgende ronde!

Dus zoals gezegd even een paar dagen zonder booster....

 

Pics :D

 

gallery_27271_13556_276308.jpg

 

gallery_27271_13556_1210771.jpg

 

 

Op deze foto zie je dat het achterblijvertje nog steeds in de bloei moet :no

 

gallery_27271_13556_250223.jpg

gallery_27271_13556_90668.jpg

 

gallery_27271_13556_39922.jpg

gallery_27271_13556_1014197.jpg

gallery_27271_13556_723954.jpg

gallery_27271_13556_413627.jpg

 

gallery_27271_13556_1353559.jpg

gallery_27271_13556_1087696.jpg

 

Nou dat waren de pics....

 

 

Helaas heb ik ook een dramatische temperatuur gemeten van 15.3 :)

Ik laat nu de cv dag en nacht aan want ik wil geen gedonder meer :P

Ik heb de dames net 500ml gegeven met 30ml flores en 2ml rhizo morgenochtend voordat de lamp uitgaat doe ik nog een 500ml geven en hoop dat dan het medium weer een beetje gaat herstellen van de droogte.

Ook heb ik geen goed gevoel bij het "achterblijvertje" blijft maar lichtgroen en bloeit maar niet :j

 

 

Tot zover....

 

 

Ps WTF is er met dit forum aan de hand? foto's plaatsen gaat moeizaam en kan maar max per 5 en zomaar mijn bericht plaatsen 2 keer ??

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey critical,

 

Hoe komt het dat je aarde steeds te droog staat?

Hoe vaak geef je ze water?

Je kan ze mss beter dagelijks wat minder geven dan bv 1x om de 3 dagen veel te geven...

 

Zo'n drukspuit is gemakkelijk,je kunt er wel maar een paar potten mee doen en dan is de druk er af.

Gebruik er ook zo 1,maar ben nu aan het kijken voor een grotere met telescopische ...(weet nu ff niet hoe je het noemt :lol: )

Kom je nog net iets gemakkelijker bij de achterste potten.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowke,

 

 

Ik geef iedere dag 500/600ml maar ik denk dat ik even moet wennen aan die 18ltr potten he :D

Ze krijgen nu even s'morgens & s'avonds wat te drinken zodat het weer een beetje kan herstellen....

Die drukspuit is echt wel een goede oplossing en zeker voor mijn beperkte ruimte.

Je ken trouwens voor deze spuit een langere telescoop erop bevestigen hoor dus je hoeft geen nieuwe te halen :)

Dit setje ken je namelijk uitbreiden heb ik op de flyer gelezen :lol:

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die achterblijver eruit knippen en doorgaan. Je moet echt uit gaan kijken met je wateren:

1. Een schommelend pH waarde is echt niet goed voor je planten, zet de flessen die je nodig hebt iedere waterbeurt samen op een kastje zodat je die afgaat met je water reservoir voordat je het geeft.

2. NOOIT wateren voor de donkerperiode, in het donker willen ze niet met natte voeten staan!

3. Hou je medium vochtigheid maar goed in de gaten tenzij je zoiets wilt als wat ik had met de shackzillas...

 

Zorg dat je het wateren echt even op een rijtje hebt, anders krijg je echt rommel straks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tw!tch, dat watergeven voor de donkere periode heb ik 1 keer gedaan en zal ook niet meer gebeuren maar het moest toch een keer gebeuren...... Nu kijk ik het even aan en voel aan de potten of ze zwaarder aanvoelen en daar van uit ga ik mijn giften weer bepalen....

Maar waarom moet ik die kleine eruit knippen dan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies, ik denk dat die hoek wel door wat anders bezet blijft? Zag er al wat anders achter zitten en hij is duidelijk minder gezond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus gewoon helemaal wegknippen en de pot desnoods verwijderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de 3 takken die te zien zijn op die foto krijgen nu toch bloeiverschijnselen dus ik weet t niet hoor....

Ik zal vanavond effe kijken voor de zekerheid :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo BFF's :D

 

 

Ik heb maar even een ph check gedaan op mijn medium en die valt toch nog positief uit ;)

Ik had eergisteren 2 monsters genomen uit een pot met het kleinste plantje en een monster genomen uit een pot met het grootste plantje...

 

De resultaten:

 

 

Kleine plant ph 6.3

Grootste plant ph 5.8

 

Ik had erger verwacht omdat ik al 2 keer was vergeten af te zuren.

Om de ec te meten moet ik eerst die meter zien te vinden, en dan volgt die check ook natuurlijk. :D

 

De dames stonden gisteren 4 weken 12/12 en 2 weken zichtbare bloei.

Sommige toppies zijn al groter dan een aansteker en met nog ruim 10 weken te gaan ziet dat er veelbelovend uit :)

 

Het "achterblijvertje" laat ik gewoon staan want de rest van de plant ziet er gewoon "gezond" uit.

Het zijn met name de zijtakken die er ongezond uitzien maar de hoofdtop ziet er keurig mooi groen uit.

De wat op het oog ongezond uitziende takken kleuren nu ook gewoon mooi bij en maken ook 7 vingerig blad aan en ze laten gelukkig toch de eerste bloeiverschijnselen zien .....

 

Ik hoop de watergiften nu onder de duim te krijgen en te houden, en zou eigenlijk wel eens willen weten wat nou ongeveer voldoende water is om een plant te geven die 2 weken in bloei staat en ook nog eens in 18ltr potten staan... :D

Ik merk aan mezelf dat ik zeer voorzichtig ben met de watergiften en dat komt me wederom weer duur te staan volgens mij ;)

Het water loopt er nog steeds aan de onderkant uit ookal heb ik de bovenlaag keer op keer besproeid met water om zo het uitvloeien van het water weer op gang te krijgen.... Drinken de planten nu eigenlijk meer of minder als ze gescrogged zijn? Of maakt dat niet uit :lol:

 

Over de volgende ronde heb ik al nagedacht en dat gaat een starterskit worden van sannie met 10 extrema zaden :) ;)

Geen gekut meer met afzuren en ph/ec waardes

Weet iemand of ik die starterskit nog met iets moet aanvullen ofzo? Zo te zien ken ik daar nog wel het 1 en ander aan toevoegen maar is het echt nodig?

 

 

Greetzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, picturetime :wub:

 

 

Ik heb de dames net water gegeven en het komt er niet meer aan de onderkant uit :D

In het gietertje ging 7 liter water met daarin:

 

47ml flores

3,5ml rhizo

En vanaf morgen gaat er ook weer booster mee :D

 

In het donker:

 

gallery_27271_13556_635147.jpg

gallery_27271_13556_1556963.jpg

gallery_27271_13556_426997.jpg

 

Nu een paar foto's van het ongezonde (inmiddels gescroggde) achterblijvertje :)

 

gallery_27271_13556_1255243.jpg

gallery_27271_13556_1046122.jpg

gallery_27271_13556_901752.jpg

 

Foto 1: zijn de takken aan het gaas genageld

Foto 2 & 3 de "rare" bloei van het lelijke eendje :tu

 

En toen........ ging het lampie an :)

 

 

gallery_27271_13556_478064.jpg

gallery_27271_13556_1271055.jpg

gallery_27271_13556_1202159.jpg

 

Ik ben echt benieuwd wat het kan wezen dat rare plantje :lol:

Als ik de hoofdstam volgt vanaf de pot zie ik dat er 2 zijtakken van die hoofdstam compleet achterlopen op de rest ;)

Nu gaan ze dan wel de bloei in maar de andere takken staan al 2 weken in bloei ;)

Ik heb hier en daar even gekeken op het forum en als ik ook naar het blad kijk lijkt het of deze aan het reveggen is :) terwijl het licht en/of lucht prima in orde is :D

Beetje raar he?? Ik weet het anders ook niet forumfriends ..... iemand anders wel??

 

Zoals ik in mijn vorige post al had vermeld wil ik over op sannie bio...... kan ik daar dan als extra ingrendient de green sensation van plagron gebruiken al een soort pk??? Of misschien nog meer ingrendienten die waarschijnlijk van pas zullen komen?

 

 

Laterszz ;)

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal prima uit. Die watergiften is heel simpel, doe het op gewicht van de potten. Wanneer je te weinig geeft voel je dat wel aan de te lichte potten, je moet alleen wel even weten hoe zwaar 1 pot moet zijn (1 tensio is daar perfect voor).

 

Beetje blij met de half-pipe scrogtechniek? :D Begint er namelijk flink uit te zien daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaan zich idd een hoop toppen vormen op je half-pipe, 18ltrs kunnen in volle bloei zomaar 2ltr per dag gaan drinken, planten die te droog staan worden op een geven moment lichter van kleur en uituindelijk geel, ook de bladeren gaan wat hangen, achterstand in toppen, te hoge ec is ook een nare bijkomstigheid.

Ik begon in week 3 bloei al met 1,5ltr perp plant per dag, een tensio is idd een makkelijk instrument.

Nou knallen nu CW :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ziet er allemaal prima uit. Die watergiften is heel simpel, doe het op gewicht van de potten. Wanneer je te weinig geeft voel je dat wel aan de te lichte potten, je moet alleen wel even weten hoe zwaar 1 pot moet zijn (1 tensio is daar perfect voor).

 

Beetje blij met de half-pipe scrogtechniek? :D Begint er namelijk flink uit te zien daar!

 

 

Hey,

 

 

Ja ik ben er blij mee hoor, en ik hoop dat ik nu wel een keer wel die 500gr haal natuurlijk ;)

Als ik die niet haal, ga ik weer ff back to basic.....

Wel zie ik duidelijk verschil met de scrogmethode en de "normale" methode....

Volgens mij is het bijna hetzelfde als knakken en buigen maar dan bij scrog maak je de takken vast.

Ik denk ook doordat ik de rondes hiervoor niet had voorgegroeid ik daarom ook niet zo'n hoge opbrengst had.

Want ik lees vaak dat een goede voorgroei het halve werk al is :D

Tensio's komen zowiezo de volgende ronde aan de beurt :lol:

Wel wil ik over op bio en misschien zelfs van 9 naar 5 planten en dan in smart pots van 26,6ltr ;)

Ook omdat de straf wat lichter wordt natuurlijk mocht ik gepakt worden.... En als ik zo op dit forum een paar verslagen lees met mensen die maar 5 planten hebben staan, die hebben qua gewicht nog meer dan mijn eerste 2 kweekjes bij elkaar dus een half kilo moet ook zeker te doen zijn met 5 planten dus waarom niet he?

 

 

 

Er gaan zich idd een hoop toppen vormen op je half-pipe, 18ltrs kunnen in volle bloei zomaar 2ltr per dag gaan drinken, planten die te droog staan worden op een geven moment lichter van kleur en uituindelijk geel, ook de bladeren gaan wat hangen, achterstand in toppen, te hoge ec is ook een nare bijkomstigheid.

Ik begon in week 3 bloei al met 1,5ltr perp plant per dag, een tensio is idd een makkelijk instrument.

Nou knallen nu CW :)

 

 

Thanks krasi ;)

 

Vanavond krijgen ze allemaal 1 liter water want gisteren kregen ze 700ml en dat blijkt achteraf nog te weinig te zijn :)

En als jij in week 3 bloei al 1,5ltr moest geven kom ik daarmee nu ook wel aardig in de buurt denk ik zo.....

 

 

See ya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag en scrog!

Ik geef 18 liter potten meestal tussen de 750ml tot 2 liter per dag in volle bloei,ligt net aan de plant en soms drinken ze weer even wat minder,tensio's zijn handig om een beetje door te krijgen hoeveel water ze krijgen,maar staar je er ook niet blind op!

 

En met die zorg en aandacht die je geeft ga je binnenkort echt wel 1 op 1 halen.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een zee van toppen :D

 

succes ermee !

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ art:

 

 

 

Hey Art ik vind het zelf ook wel een leuk verslag worden door die halfpipe tw!t uhh scrogg ;)

Ik ga ze nu ook wat meer water geven er staat nu 9 liter klaar dus 1 liter pp :)

Ze staan nu 2 weken in bloei en ik ben te voorzichtig geweest met watergiften wat resulteerde tot een droog medium voor de 2e keer... :D

Ik heb het nu weer onder controle en ga nu op het gewicht af van de potten en tensio ga ik wel aanschaffen voor de volgende ronde want ik denk dat het een goed hulpmiddel zal zijn.....

 

@digi:

 

 

 

Thanks :lol:

Ik hoop dat deze zee mij een mooi eindgewicht gaat geven .....

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo :D

 

 

Ik heb net wat vreemds gezien in mijn tentje :)

Kan iemand mij vertellen wat dit betekend? ;)

 

 

gallery_27271_13556_437442.jpg

 

Ik hoop dat het niet iets ergs is, maar harvest time is het nog lang niet maar daar ziet het er wel naar uit volgens mij....

En dit is trouwens niet de enigste maar er zien er nog veel meer zo uit ;)

Ik heb voor de zekerheid de lamp maar wat hoger gezet want misschien is een soort lichte verbranding??

 

 

Let me know please :lol:

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

High folks

 

 

 

Ik kon het niet laten om toch nog een paar foto's te maken en te plaatsen :)

 

gallery_27271_13556_1635615.jpg

gallery_27271_13556_1600705.jpg

gallery_27271_13556_1115154.jpg

gallery_27271_13556_1238568.jpg

gallery_27271_13556_1169350.jpg

 

 

Nou het begint toch al lekker te ruiken in mijn tentje hoor :)

Er beginnen mooie toppen op het gaas te groeien en met nog ruim 8 weken te gaan ........ beloofd dat wat hoop ik

Ik kan er wel moeilijk bij maar als de toppen wat groter en wat dikker worden maak ik wat budshots.

 

A.s maandag 5 weken 12/12 en 3 weken bloei ;)

En vanaf maandag nog 1 keer per week een update want om nou elke dag een foto te plaatsen...... :lol: dan zien jullie dalijk het verschil niet meer he :D

 

Watergift gaat ook goed met elke dag 1liter water per pot.

Temp: 18.6 min en max 28.6

 

;) See ya ;)

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

CW, ik zei toch dat die toppen wel boven het netje uit zouden komen, dat worden leuke toppies, en lekker veel ook, blijf nauwlettned je watergiften meten, til die potten op, let erop dat de planten ook wat zwaarder worden straks, dus dan het gewicht van de pot ietsje aanpassen, gaan met die banaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt veel zwaarder worden je planten niet Krasi, alle toppen en vertakkingen rusten meestal redelijk op het scrognet, als die goed vastzit/hangt neemt deze het gewicht op zich. Hierdoor is het optillen van potten ook moeilijk (je draagt dan een deel van het net), dus iets kantelen van een pot werkt dan vaak het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet zo simpel om te doen,

mss dat het bij de voorste potten nog wel lukt,

maar bij de achterste?

Daar geraakt critical niet meer bij met zijn dikke .... :lol: :)

 

Critical,het ziet er super uit in jou tentje,

ik volg jou nou ook al een hele tijd,

en het ziet er naar uit dat dit je beste ronde gaat worden :D

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...