Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

criticalwidow

Round 3 Sannie's Jack

Recommended Posts

Hi CW, ik denk niet dat ze na 1 keer niet afzuren ineens geel worden, maar dat ze toch wat groeivoeding tekort zijn gekomen.

Misschien kan je wat maerl topdressen, brandnetel thee had je al gegeven toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die brandnetelthee had ik al gegeven en daar knapte ze echt van op, maar nu zijn de nieuwe scheuten weer knalgeel/fluorisered groen :wave: Tja dan maar maerl gaan bestellen of halen .... Ken ik dat gewoon bij een tuincentrum halen krasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De betere tuincentra hebben het ook ja, het doet iig wat calcium en magnesium bufferen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker even maerl meegeven, met zulke groei zijn de voorraden gewoon snel leeg. En nog wat brandnetelthee denk ik dan :tu Ik zei het al, maak meteen goed wat zodat je een deel kan invriezen, kan je altijd nog meer geven :wave:

 

Ik kon maerl in de buurt niet vinden (intratuin enzo heeft het echt niet hoor), ik heb het online heel goedkoop kunnen bestellen maar verzendkosten is wel altijd klote, dus het is dan handig om meteen te kijken of zo nog dingen hebben die je wilt :( Hier is het lekker goedkoop:

 

http://www.leplantage.nl/epages/00123850.s.../Products/Mearl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey critical,hoe gaat het nog met je plantjes?

De bloei zal er wel al goed inzitten nu :wave:

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey homey's :(

 

 

@tw!tchy:

 

Ik geef gewoon weer ff een brandnetelboost want mijn geld is op :)

 

 

@blowke:

 

De bloei zit er idd goed in makker, en wat ik kan zien gaat het vooralsnog goed met de plantjes ;)

 

 

 

@topic:

 

We hebben net effe de takken weer verlegd en ik heb weer een brandnetelthee boost gegeven voor de fluoriserende bladeren :tu

Ik zie echt progressie in de toppen die op het gaas liggen, nu begrijp ik pas wat voor nut het " scroggen " heeft.

Kleine oppervlakte scroggen is het maximale uit je planten halen denk ik.......

 

 

PICS:

 

 

gallery_27271_13556_1486369.jpg

 

gallery_27271_13556_496459.jpg

 

gallery_27271_13556_1489381.jpg

 

Tja tw!tchmaster ik weet het niet meer hoor wat ik met die toppen moet doen die boven het gaas uitkomen....

Ik vind het wel goed zo eerlijk gezegd :wave:

 

 

Laterszz

 

 

Ps tijdens het voorgroeien waren er een paar plantjes bij die achter liepen.

De achterste in het midden is duidelijk de minste van allemaal.

Met het water geven zie ik duidelijk dat deze geen (bv 500ml) nodig heeft maar minder .... dat vind ik jammer maar het is niet anders.

Voor de pro's onder ons wil ik wel eens weten als wanneer je 9 potten hebt hoeveel tensiometers je aan moet schaffen..... en zijn deze nou echt een must??

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overtollig toppen kan je gewoon afknippen hoor (helemaal als ze twijfelachtig net door het net komen en bijna geen licht pakken), wordt de rest alleen maar dikker van.

 

Met die brandnetelthee zou ik nu wel even ophouden voor de komende tijd, iedere 1,5 week een klein beetje meegeven kan nog wel, maar anders zit je zo met een stikstof overschot: Het is nogal heftig spul :wave:

 

Gewoon twee tensiometers plaatsen, kan je altijd nog van potten wisselen. Geef water tot de tensio's goed zijn en voel dan het gewicht van de pot, dat gewicht moeten de rest van de potten ook hebben (zijn allemaal even groot, dus even zwaar met zelfde vochtpercentage!). En zo zijn alle tensiowaardes van alle potten gelijk terwijl je maar 1 of 2 meters nodig hebt :(

 

Hoeft niet altijd duur te zijn :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flinke scrog klus CW, die SJ gaat zowiezo nog wel even door met groeien dus je zal wel wat boven je net uitkomen, worden je toppen ook groter :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overtollig toppen kan je gewoon afknippen hoor (helemaal als ze twijfelachtig net door het net komen en bijna geen licht pakken), wordt de rest alleen maar dikker van.

 

Met die brandnetelthee zou ik nu wel even ophouden voor de komende tijd, iedere 1,5 week een klein beetje meegeven kan nog wel, maar anders zit je zo met een stikstof overschot: Het is nogal heftig spul :tu

 

Gewoon twee tensiometers plaatsen, kan je altijd nog van potten wisselen. Geef water tot de tensio's goed zijn en voel dan het gewicht van de pot, dat gewicht moeten de rest van de potten ook hebben (zijn allemaal even groot, dus even zwaar met zelfde vochtpercentage!). En zo zijn alle tensiowaardes van alle potten gelijk terwijl je maar 1 of 2 meters nodig hebt ;)

 

Hoeft niet altijd duur te zijn :D

 

Hey,

 

 

Ik bedoelde eigenlijk de toppen die aan de zijkant van het gaas erbovenuit komen tw!tch..... :(

Aan de onderkant is zowiezo alles al weggehaald ;)

Ik wil nu eigenlijk ook niet meer teveel aan die toppen zitten want het zou zonde zijn als ik een top af zou breken he :wave:

 

Dit is zowiezo de laatste keer dat ik het meegegeven hebt die thee.

Vanaf nu alleen nog de canna-voeding wat ik afwissel met alleen water ....

 

Dan zal ik binnekort 2 tensio's aanschaffen voor de volgende ronde

 

 

Thanks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet altijd voeding meegeven ipv afwisselen met water? Tenzij je natuurlijk teveel voeding hebt gegeven, maar dat is toch niet het geval?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker zeg op hoeveel dagen bloei zit je nu? die van mij stopten al ergens rond de 21 dagen met groeien

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

 

@ friek:

 

Ik geef zoveel mogelijk voeding mee elke dag hoor, maar ik wissel het wel eens af met alleen water.

 

 

@ Agent:

 

 

Zie hieronder: :jump:

 

 

 

Het is vandaag 3 weken geleden dat de klok omging naar 12/12.

Ook is het vandaag 2 weken geleden sinds de eerste bloeiverschijnselen...

 

Temp max: 28.3

Temp min: 17.8 :P

 

Helaas nog steeds rare bladeren in mijn tentje :lol:

 

 

Pics:

 

 

gallery_27271_13556_1205604.jpg

 

gallery_27271_13556_1632666.jpg

 

gallery_27271_13556_259864.jpg

 

gallery_27271_13556_409511.jpg

 

gallery_27271_13556_1038154.jpg

 

 

De bloei zit er goed in he??

Nu maar hopen op tennisballen :lol:

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit kerel, hier en daar nog wel een gat soms maar dat groeit straks wel dicht als er mooie toppen vormen :lol:

Wel raar van die roestplekjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowke:

 

 

Laten we het hopen gast, laten we het hopen......

 

 

 

 

@tw!tchy:

 

 

Het ziet er idd wel goed uit op de lege plekken na dan :lol:

Maar als ik onderlangs kijk zie ik veel bladeren hangen en verkleuren (geel)

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat ik deze weghaal...

Het moet nu echt een knallende ronde gaan worden want ander wordt ik gek denk ik :lol: :P

Ik merk aan mezelf dat ik het watergeven een probleem vind worden en daar vanaf wil.

Misschien toch maar aan de blumats??

Ik geef op het moment 400ml water maar het komt er aan de onderkant gewoon weer uitlopen net als de vorige ronde :jump:

Bij mijn vorige ronde stond mijn medium gewoon te droog en ik dat ben bang dat dat nu weer het geval is.

Ik kan het allemaal moeilijk uitleggen maar ik ken er gewoon moeilijk bij omdat ik bijna geen ruimte heb om mijn reet te keren.

Dit maakt voor mij het watergeven zo lastig en zeker met de scrog methode.

Ook door mijn contineudienst is meerdere malen per dag watergeven ook niet de oplossing dus ik vraag me echt af hoe ik de dames nou echt goed kan voorzien van de dagelijkse watergiften.....

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja,met water gegeven loopt het bij mij ook steeds mis,

ik zie dat als ik mijn potten leeg maak,sommige zijn uitgedroogd en de andere dan weer heel nat :lol:

Ik denk dat je als je bv maar 5 grote potten in je tent hebt staan dat het ook al stukken gemakkelijker zal zijn om water te geven.

 

Jammer dat je bladproblemen begint te krijgen,

je gaat net aan week 4 beginnen,nog 10 weken te gaan,niet?

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

High :lol:

 

 

 

Blowke,

 

 

Ik heb als ik de potten leegmaakt altijd droge potten nooit natte potten....

En ja 5, 9, 12 of 16 potten maakt voor mij niet zoveel uit als ik er maar goed bij ken komen en dat is op het moment zeer moeilijk.

Zowiezo nog minimaal 10 weken ja en ik hoop dat het probleem met de bladeren snel weg is...

 

 

 

@topic:

 

 

Ik ben een paar dagen vrij dus ik zal nu wat vaker dingetjes proberen te delen met jullie want ik heb toch niks beters te doen :jump:

Vandaar maar weer een foto update met de kleine witte knikkertjes in de hoofdrol :jump:

 

 

Als eerst werpte ik een blik aan de onderkant van het gaas ook niet geheel onbelangrijk dacht ik zo :lol:

Je moet eens weten hoeveel moeite mij dit heeft gekost om deze foto's te maken :P

 

gallery_27271_13556_72160.jpg

 

gallery_27271_13556_1400087.jpg

 

Zo, en nu van links naar rechts:

 

gallery_27271_13556_1466397.jpg

 

gallery_27271_13556_816886.jpg

 

gallery_27271_13556_728137.jpg

 

En een macro foto van 1 van de knikkers:

 

gallery_27271_13556_1093190.jpg

 

 

Ik had meer foto's van die knikkertjes gemaakt maar waren erg onzuiver.

Morgen zal ik wat meer foto's plaatsen van de toppen in ontwikkeling :jump:

Voor nu ben ik weer klaar voor vandaag en ga lekker zo naar barcelona-milan kijken!

 

 

Laterszzz

 

PS ik zie toch maar af van die blumats want zijn niet zo heel erg betrouwbaar lees ik net .....

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker bij je CW, mooi vol netje met toppen wordt dat, Blumat is volgens mij gewoon betrouwbaar hoor, je moet ze wel goed afstellen en na elke kweek ff reinigen, Whazzup kweekt er volgens mij al jaren mee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi:

 

 

Ik heb vernomen dat je ze op de milimeter af moet stellen anders loop je kans dat je potten vol lopen.

Zelf heb ik ook geen vertrouwen in die auto-irrigratie systemen mede doordat ik in het verleden gepakt ben door lekkage :lol:

 

 

 

@tw!tchy:

 

 

Ik zei al; ik heb door een paar dagen vrij, toch niks beters te doen.... :P

Morgen dus weer een update :jump: En ja, ook met foto's :lol:

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is een sproeistok wat voor jou :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dit kan lezen en je kan tot 10 tellen is er niks mis met blumats.. :lol:

gewoon gebruiken hoe ze bedoelt zijn en ze werken super..!

 

een tensio meter is denk ik ook niet onverstandig..

 

(edit) ga gewoon ff langs de gamma ofzo, heb je er 1 van 5 liter van gardena voor 15/20 euro..!

is echt een top ding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...