Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

criticalwidow

Round 3 Sannie's Jack

Recommended Posts

Je LV is prima hoor, ze hebben beetje last van hitte, heb je een paar goede ventilatoren erop staan?

 

En hebbie al weer fotos? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je LV is prima hoor, ze hebben beetje last van hitte, heb je een paar goede ventilatoren erop staan?

 

En hebbie al weer fotos? ;)

 

Hey HALF PIPE MASTER :) :lol:

 

Ik heb 1 klipfan in die tent hangen is dat niet genoeg dan?

Ergens moet er nog een ven liggen maar daar komt echt bijna geen windje vanaf :rofl

En ook die inblaas is aktief

 

Ennuh foto's zet ik er vanavond op wanneer het ligt aangaat, ik denk dat er al heel wat scheuten door het gaas heen zijn gekomen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een DR 120 minimaal 2 clipfans, ik heb er 3 op volle stand staan!

 

Aan iedere kant op de buis 1 fan, die blazen rechtdoor links en rechts over het veldje, en 1 fan iets boven een andere, die wat naar beneden op het midden blaast..

Goed koelen is belangrijk, ik geloof dat de ideale temp (meeste productiviteit) voor je plantjes rond de 24 graden ligt als je geen CO2 gebruikt, bij mij is het meestal 26 graden onder de lamp :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
In een DR 120 minimaal 2 clipfans, ik heb er 3 op volle stand staan!

 

Aan iedere kant op de buis 1 fan, die blazen rechtdoor links en rechts over het veldje, en 1 fan iets boven een andere, die wat naar beneden op het midden blaast..

Goed koelen is belangrijk, ik geloof dat de ideale temp (meeste productiviteit) voor je plantjes rond de 24 graden ligt als je geen CO2 gebruikt, bij mij is het meestal 26 graden onder de lamp :rofl

 

Maar heb jij die klipfans dan alleen aan wanneer de lamp aanstaat?

Want als ik 3 fans laat draaien in de donkere periode dan is het -20 indat tentje...

Maar ik ken eventueel nog wel een grotere zwenkven in die tent erbij pleuren.

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook geen clipfans in mijn dr120,

inblaas is wel actief,bij 1 tentje word onder de planten ingeblazen,

bij het andere net boven de planten,ik zie geen verschil aan de planten...

Bij mij stijgt de lv ook tijdens de nachtfase en zakt die als de lamp aan is,bij jou andersom?

 

Ik vind het allemaal mooi,super en noem maar op,

maar 17 weken voor een kweekje is mij toch wat te lang,

ook al draai je 1 op 1 vind ik het nog te lang duren...

Ieder zijn ding natuurlijk he kerel,maar ik hou het toch nog even bij stekken,

op 17 weken oogst je dan bijna 2x :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik ook geen clipfans in mijn dr120,

inblaas is wel actief,bij 1 tentje word onder de planten ingeblazen,

bij het andere net boven de planten,ik zie geen verschil aan de planten...

Bij mij stijgt de lv ook tijdens de nachtfase en zakt die als de lamp aan is,bij jou andersom?

 

Ik vind het allemaal mooi,super en noem maar op,

maar 17 weken voor een kweekje is mij toch wat te lang,

ook al draai je 1 op 1 vind ik het nog te lang duren...

Ieder zijn ding natuurlijk he kerel,maar ik hou het toch nog even bij stekken,

op 17 weken oogst je dan bijna 2x :tu

 

Tja je hebt daar gewoon een . blowke,

 

 

 

Maar de soortjes die ik hier bij sannie haal ken ik niet hier in een shop krijgen, en ookal zou dat wel zijn dan betaal ik daar de hoofdprijs voor!

En ik wilde gewoon puur voor mijzelf en niet zozeer voor de verkoop mijn eigen soortje growen.

Ik neem maar die paarse killingfield als voorbeeld...... nergens maar dan ook nergens ken ik zulke lekkere paarse wiet vandaan halen dan alleen in mijn eigen tentje :rofl En de mensen die bij mij "over de vloer" kwamen vragen nu nog naar "die paarse wiet" ;)

 

Maar nu dat ik het allemaal een beetje door gaat krijgen over hoe en wat, ben ik al aan het kijken naar de 3 populairste soorten die men graag in de koffieshop haalt. Dat is op nummer 1*bubblegum #2 is amnesia en nummer 3 is PP.

En laat ik nou net een goeie stekkenboer tegen het lijf aan lopen die deze allemaal heeft ..... :)

 

Zaad vind ik persoonlijk gewoon leuk, maar als ik het voor commerciele doeleinden zou gaan doen dan zijn stekken ZONDER ZIEKTES EN BEESTJES idd beter ja want ik ben geen dief van mijn eigen beurs he? :lol:

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in critical,maar ik vind de wiet die we zelf kweken altijd beter dan in de shop,

maakt niet uit welk soortje het is...

Bubblegum heb ik 2x in mijn tentje gehad,dikke compakte toppen maar gevoelig voor toprot...

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,

 

 

 

 

 

Vanaf nu gaan we tellen ..... dit is de eerste dag 12/12.

 

Temp 19.8 lamp uit

Temp 28.6 lamp aan

Lv 53%

 

Gietertje van 5 liter aangemaakt met daarin:

 

12ml flores

8 ml rhizo

10ml booster

 

Ze lusten nu al behoorlijk wat water hoor zover ik kan voelen dan....

De ene heeft net even wat minder nodig dan de andere maar al met al minimaal 400ml en max 500ml

De foto's

 

gallery_27271_13556_137239.jpg

 

gallery_27271_13556_1314635.jpg

 

gallery_27271_13556_343790.jpg

 

gallery_27271_13556_781260.jpg

 

Helaas ging de lamp aan bij foto 3 en 4 :lol:

Morgen zal ik wat duidelijkere foto's erop zetten maar ik had haast :rofl

Maar de eerste takken gaan zich al melden boven het gaas uit :)

 

 

Cheers! ;)

 

 

Cw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daar heb je gelijk in critical,maar ik vind de wiet die we zelf kweken altijd beter dan in de shop,

maakt niet uit welk soortje het is...

Bubblegum heb ik 2x in mijn tentje gehad,dikke compakte toppen maar gevoelig voor toprot...

 

grtjs blowke

 

Tja ik wil die dus ook een keer gaan growen die bubble.... Maar ik had met de sugarpunch ronde ook wel keiharde buds verwacht :tu

Ik zou echt wel eens willen weten hoe ze die toppen nou zo kneiter hard maken!

 

Ik heb me laten influisteren dat dat moet met pk13/14???????

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de show gaat beginnen, na wat ik erover gelezen heb, zijn dit echte groeimonsters, dus dat netje komt wel vol :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

pk 13-14 van canna gebruik ik 1 weekje rond week 5-6,

dat is voor ieder tentje 3x 10ml wat ik met de voeding meegeef,

rond die tijd vind ik ook dat de toppen serieus aandikken,

ligt dat nu juist aan die pk13-14,dat weet ik niet,

ik geef op 10l ook nog 40 flores en 10 boost erbij...

 

Mooi dat je de klok hebt omgezet,nu zullen ze wel de lucht gaan inschieten :rofl

Je meisjes staan er mooi bij critical,je verzorgt ze goed...

Nu is het aan jou om ons hier eens een toppie te laten ruiken he kerel :lol:

 

grtjs en succes met het bindwerk...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo de show gaat beginnen, na wat ik erover gelezen heb, zijn dit echte groeimonsters, dus dat netje komt wel vol :D

 

Hey Krasi,

 

 

Nou de show gaat idd beginnen kom net uit mn hokkie en :engel DAMN! ;) wat gaat dat hard!

Dat het netje volkomt ga ik ook steeds meer geloven ja :P

 

 

Cw

 

pk 13-14 van canna gebruik ik 1 weekje rond week 5-6,

dat is voor ieder tentje 3x 10ml wat ik met de voeding meegeef,

rond die tijd vind ik ook dat de toppen serieus aandikken,

ligt dat nu juist aan die pk13-14,dat weet ik niet,

ik geef op 10l ook nog 40 flores en 10 boost erbij...

 

Mooi dat je de klok hebt omgezet,nu zullen ze wel de lucht gaan inschieten :verrygood

Je meisjes staan er mooi bij critical,je verzorgt ze goed...

Nu is het aan jou om ons hier eens een toppie te laten ruiken he kerel :D

 

grtjs en succes met het bindwerk...

 

Thanks 4 support homey! :engel

Ik merk aan mezelf dat ik de skilzzz ervoor gaat krijgen :lol: :engel

En ja ik ga ze een poepie laten ruiken makker!

 

 

Grtz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Again! :lol:

 

 

 

Alles loopt vooralsnog naar wens alleen het watergeven begin ik een zwaar hoofd in te krijgen...

Ze drinken bijna allemaal een half liter water per dag :P

Door die scrog ken ik nu niet ff de potten optillen om te voelen hoe zwaar ze zijn.

Dus voel ik maar even met mijn vinger en vind zelf dat ze wat droog staan! :engel

 

Zo en dan nu de pics:

 

gallery_27271_13556_1055688.jpg

 

gallery_27271_13556_681051.jpg

 

gallery_27271_13556_883412.jpg

 

gallery_27271_13556_1188279.jpg

 

Tja wat moet je hier nou van zeggen?

Nou dat de groei er idd goed in zit ..... ;) :P

Als ik naar het topic van sannie kijk dan groeien ze daar ook +/- 5cm p.d en dat is bij mij ook het geval :verrygood

Wel vind ik dat de groene kleur wat lichter wordt hoe kan ik ze weer donkergroen krijgen?

 

IEMAND??

 

 

Morgen staat er weer een leuke klus voor de deur voor mij....

morgen ga ik eindelijk die oude afzuiger gebruiken voor de inblaas.

Alleen hoop ik dat het allemaal zal lukken omdat dat gaas er nu hangt en er 9 potten van 18ltr in staan :D en daaromheen moet ik dus die slang gaan bevestigen.... Maar ja ach ik heb toch niks beters te doen he :engel

 

 

Gegroet,

 

 

Cw

 

PS :) is er elke keer met die ips driver aan de hand man! :) Kan iemand niet dit forum een beetje opschonen?

Of zeg ik nou wat raars :D :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha daar komt die groeipotentie, de ips driver error komt door onderhoud, er komt een forum update aan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet thuis in de mineraalvoeding, het kan zijn dat je te weinig N geeft..

Heb je al eens extra ventilatoren? Zelfs dat blad helemaal linksonder op de laatste foto heeft gekarteld blad, een vrij laaghangend blaadje aan de schaduwkant heeft het gewoon nog te warm, dat zegt genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat je nou op light-mix of all-mix?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zat je nou op light-mix of all-mix?

 

Light-mix krasi! En die forum update komt goed van pas volgens mij........ :verrygood

 

 

@ tw!tch:

 

Nee ik heb nog geen extra ventilatoren geplaatst maar kan het zijn dat ik de lamp iets te laag heb hangen?

Want naar mijn zin..... zit hij er te dicht op! 60cm op de laagst staande pot....iets hoger hangen maar weer dan?

Morgen ga ik die inblaas erin knallen dan zal de temp wat beter zijn voor mijn sweety's

Het is toch echt niet hoger dan 27.2 graden in mijn tentje dude ....

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je een light mix hebt, had je eigenlijk na 3 dagen al canna vega (groeivoeding) moeten geven, omdat er weinig voeding in je grond zit, jij bent gelijk op flores overgegaan (bloeivoeding).

Daarom zou er idd een N tekort kunnen ontstaan, je kan dit oplossen door wat extra N toe te voegen, ook zou je een ca/mg tekort kunnen krijgen, misschien kan je nog een weekje terra vega meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat je een light mix hebt, had je eigenlijk na 3 dagen al canna vega (groeivoeding) moeten geven, omdat er weinig voeding in je grond zit, jij bent gelijk op flores overgegaan (bloeivoeding).

Daarom zou er idd een N tekort kunnen ontstaan, je kan dit oplossen door wat extra N toe te voegen, ook zou je een ca/mg tekort kunnen krijgen, misschien kan je nog een weekje terra vega meegeven.

 

Hey krasi,

 

 

Ik las ook ergens dat het kan dat ze teveel water krijgen... Aangezien ik 500ml elke dag geef :verrygood

Als er teveel water wordt gegeven dan worden de eerste groeibladeren/scheuten lict van kleur.

Dan maar toch ff een klein flessie vega meenemen bij de shop vandaag ..

 

 

Thanks M8

 

 

Ps volgende keer maar allmix nemen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er very nice uit kerel :verrygood

Ik pak altijd een allmix....

Als je er voorgegroeide plantjes inzet heb je voor 3 weken genoeg,en kiem je ze er meteen in dan heb je wel voor 4 a 5 weken niets nodig.

Ik begin dan altijd een weekje voordat deze tijd is verstreken met lichtjes bijvoeden,om een eventueel tekort op te vangen :lol:

 

 

Succes!

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Critical,

 

Ontkiemen op all-mix zou ik niet doen, ze groeien de eerste weken veel sneller op light mix, te veel voeding is dan een beperkende factor voor een snelle start. Na een paar weken overpotten op all-mix is een goed idee.

Heb je wel eens aan bio kweken gedacht? Ik kweek altijd op light mix, dat vul ik dan zelf aan met wormen mest en wat andere goodies.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er very nice uit kerel :verrygood

Ik pak altijd een allmix....

Als je er voorgegroeide plantjes inzet heb je voor 3 weken genoeg,en kiem je ze er meteen in dan heb je wel voor 4 a 5 weken niets nodig.

Ik begin dan altijd een weekje voordat deze tijd is verstreken met lichtjes bijvoeden,om een eventueel tekort op te vangen :lol:

 

 

Succes!

 

Gr Zeebodem.

 

Thanks ZB,

 

 

Als ik de volgende keer toch weer eens met canna gaat werken dan zal ik zeker een allmix nemen...

Mijn flessies zijn bijna op van de canna lijn en wil nu eigenlijk wel verder gaan op de bio-sannie style :engel

 

 

 

 

Hey Critical,

 

Ontkiemen op all-mix zou ik niet doen, ze groeien de eerste weken veel sneller op light mix, te veel voeding is dan een beperkende factor voor een snelle start. Na een paar weken overpotten op all-mix is een goed idee.

Heb je wel eens aan bio kweken gedacht? Ik kweek altijd op light mix, dat vul ik dan zelf aan met wormen mest en wat andere goodies.

 

Yep tw!tch!

 

 

Ik ga ook over naar bio de volgende ronde!

Dat was ik deze ronde al van plan maar had nog veel canna spul staan vandaar dat ik nog 1 ronde canna zou gaan draaien.

Ik was van plan om een flessie vega erbij te halen maar dat heeft denk ik niet zo veel zin meer......

 

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet zeker wat N bijgeven, maar waarom geef je ze niet wat brandnetelthee? Gewoon brandnetels plukken, bak water aan de kook brengen, en ze even 30 minuten goed laten koken (is ongedierte ook meteen dood)! Hebben jouw plantjes even een dikke organische N boost :lol: Zorg wel dat het goedje even goed afkoelt voor je het geeft, warmte in je medium is niet goed (maakt het medium zuurstofarm)

 

Het hoeft nooit duur te zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood :lol: :engel :engel :engel

 

 

Brandnetelthee zou idd een optie zijn maar helaas zit ik in de groote stad en bos,bomen en planten worden hier omgehaald alsof het niets is!

Neh ik rij dan wel ff naar de GS toe dan weet ik zeker dat ik mijn planten "N" kan geven ;)

Die "N" staat toch voor stikstof ofnie?

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps volgende keer maar allmix nemen dan?

 

All mix nemen is een optie, heb je iig genoeg voor de groei, zoals ZB ook al aangaf, in all mix onkiemen is niet slim idd, maar wie doet dat eigenlijk, eerst een dag of 4 in zaai en stek aarde, dan de all mix in is geen probleem.

Wanneer je organisch gaat kan je zowel een all mix als een light mix nemen, je zal dan alleen een buffertab minder moeten insteken bij een all mix, brandnetelthee is een manier om je stikstof aan te vullen, maar wanneer je ca/mg tekort krijgt heb je weer een probleem.

Daarom bij lightmix een handje mearl, doet wonderen.

Bij organisch werken met buffertabs, bufferen de tabs je groei nutriënten, N, ca, mg.

Nu is je beste optie een klein flesje vega halen, het is maar voor een week tot anderhalf. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke krasi dan ga ik toch even zo alsnog naar de GS om een flessie vega te halen van 250ml...

Maar overbewatering is dus niet het geval? want ik dacht dat ergens gelezen te hebben en omdat ik elke dag 500ml water geef lijkt me dat dat wel zou kunnen .... Maar het is gewoon lastig te pijlen op dit moment zonder tensio's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...