Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zero

afzuiging in grotere ruimtes

Recommended Posts

Ik heb een volledige kamer van 4m op 4m ter beschikking,nu zou ik midden in de kamer gewoon 2 maal 600w willen bevistigen aan het plafond zonder tent of kast te maken.

Dus gewoon 5 kuipen van 90l onder de lamp geschoven.

Kwa reflextie voor het licht via de wanden zal er dus niets zijn,is dit erg nadelig?

Ook zit ik nog met het probleem dat ik niet weet welke afzuiging of filter ik vandoen heb voor deze ruimte?heb wel toegang tot verse aanzuiglucht.

 

Het klinkt mss raar waarom maar 2 lampen in die ruimte maar wil er niet meer dan 2 veel elektriciteitsverbruik.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet alleen dat je met reflectie het meeste uit je lampen haalt, dus zou je geen alluminium folie tegen de wanden kunnen hangen?

En heb je een raam in die ruimte? Zo ja dan wil je natuurlijk ook niet dat er "licht vervuiling" naar buiten komt en te zien is door de hele buurt..

 

Gegroet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak gewoon een hok waar je 2 lampen in kwijt kunt. is in veel opzichten een stuk hendiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou een tentje kopen, 120x240 cm

 

afzuig 400 m3 in 1000m3 uit, (ongeveer)

filter van 1300 m3 (ongeveer)

 

heb je meer dan genoeg en kan je de afzuigers nog op 75% laten draaien bijvoorbeeld..

zo zou ik het doen... je verliest echt heeeeel veel licht zonder goede reflectie man, niet doen dus...

laat staan alles kieren in je huis waar het licht kan lekken of geur etc..

 

gewoon een tentje kopen,

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x4 is bij mij 16lampen.....geen 2 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik van jou was zou ik daar toch een tent of kast in zetten als je maar 2 lampen gaat gebruiken is in mijn ogen beter ook om de temp te regelen. Ik ben ook maar een beginner maar ik zou toch voor zoiets opteren...

Als je daar een raam hebt kun je deze ook nog altijd eens open zetten voor luchtcirculatie, Want als ik het goed voor heb moet de lucht meermaals per dag helemaal ververst worden en ga je een kanjer van afzuiger nogdig hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x1000w en scroggen op 16m². 15 weken voorgroei :) en die kamer volledig groen maken :D

 

edit (even serieus): Mooi zwart/wit folie erin plaatsen, alles mooi dicht maken. De afzuiger kan heel rustig draaien en je hebt alle bewegingsruimte om je kweek te doen, en zat ruimte voor je spullen en voor de knipsessie! Ik zeg........ DOEN :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

verliest hij dan niet heel veel licht?

met 2x 1000 watt kan je net zo goed een tent kopen van 1,50 X 3,00 toch?

 

lijkt mij wat handiger niej?

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben nog steeds aan het brainstormen aan oplossing.

Een tent is idd de makkelijkste oplossing alleen dat ik maar max hoogte tot 1.8m kan gaan.

Momenteel heb ik in een dr90 gedraaid met gavita digistar 400w en ruck 335m³ met 350 m³ filter(ik kan deze tent ook gewoon zo laten draaien en 1 bijzetten)

 

De enige optie is misschien een secret jardin ds 120 tent die heeft ook een uitvoering van 1.8m hoogte.

 

kan ik dan ook eventueel een 1000m³ softbox en koolstoffilter van 750m³ bijkopen en de 2 tenten daarop hangen en verdelen met T stuk of is dit niet ok?

 

alvast bedankt om mee te denken voor oplossing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...