Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweekfreek

LED lamphoogte testen en lijst maken.

Recommended Posts

LED is allang geen hype meer Doc,

Alles wat met leugens gehyped wordt is dus een hype. ;)

Hier kan je zien wat onder Hype verstaan wordt.KLIK

 

Alleen de bloeifase kan beter - zoiets heeft een plasmalamp ook toch?

 

Je kan een plasma en een led niet over 1 kam scheren.

Plasma wordt niet verkocht door claims die niet waar zijn daarom heb je geen sprake van een hype. :whip:

 

Dit is mijn eerste post uit het topic: is led een hype (2009)

Ik denk dat dit nog steeds van kracht is.

Als leverancier van mooie materialen kom ik op vele plekken spreek veel mensen en zie veel dingen.

Wandelend over de hortifair en daar bijv babbelen met de mensen van TNO komen er veel vragen over de led naar boven.

Ik begin nu pas te reageren omdat ik in de bladen grote advertenties zetten met behoorlijk heftige claim's.

Een paar jaar geleden hadden we allemaal rare vertikale systemen die niet werkten.

Dat was toen ook een hype en veel mensen hebben toen hun dure geld gestopt in niet werkende systemen.

Dit is de reden dat als je tegenwoordig een vertikaal systeem aanbied die wel werkt dit met enige scepsis ontvangen wordt.

Zover ik het kan zien zitten de leds nog in experimentele fase en zijn nog niet klaar voor daadwerkelijk gebruik.

Ik vrees voor veel beginnende kwekers die door mooie advertenties het idee krijgen dat 90w led gelijk staat aan 400w hps.

Bij deze daag ik ook elke ledleveracier uit om een test aan te gaan om die claim waarheid te laten worden.

Ik ben niet tegen ledverlichting, integedeel als het zou werken zie ik er duidelijke voordelen in.

Het experimenteren met led juich ik toe maar om het op dit moment al aan beginnende of onervaren kwekers gaan verkopen zie

ik als een nare manier van commercie bedrijven. B)

 

at this moment led talks the talk only not walk the walk.

 

wat is jou mening

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

He doc

Er komt een moment dat je dat eene punt moet laten rusten

En alleen puur op de kweek resultaten moet gaan beoordelen

Ander wordt het gewoon vervelend

De mensen hier met led verkopen zelf nix

 

Jij kijkt veel op het net

Dus dan valt het jouw toch onderhand toch ook wel op

Dat er lekker te kweken valt met led .

Nogmaals wat maakt het uit met welk licht je kweekt

 

Kijk doc plasma wordt inderdaad niet gezegd 90w staat gelijk aan 400w

Maar er wordt wel zezegd dat het spectrum van de zon benaaderd

En dat dat heeel goed is

Maar in het westland hangt ook nog steeds geen kas vol met deze toppers van 1000€

 

Mvg bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik trok 146 gram van een 134 watt (ouput!) Spectrabox Pro af. Mag wel 2 weken langer duren als onder HPS maar dat is toch een net resultaat. Helaas is topic onzichtbaar gemaakt ivm pluggen producten (wat overigens niet aan de orde was, ik was een onafhankelijke tester).

 

Ik vind de plasma lamp een zeer interessante lamp, vandaar dat ik hem ook waarschijnlijk ga aanschaffen, puur en alleen omdat ik het leuk vind om nieuwe producten te testen.

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...