Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Opticlimate eenvoudig qua montage?

Recommended Posts

is goed zelf aan te sluiten als je een (heeeel klein beetje handig bent)

die 160mm als uitlaat is zat, en de kleinste opti gebruikt maar 1.5 liter per minuut en werkt perfect op tapwater...

het enige waar je rekening mee moet houden kwa geluid is de compressor tijdens het koelen, die ''zoemt'' best erg en kan doorslaan naar de buren...

maar goed plaatsen op de steunen en zorgen dat hij vrij staat van alle muren verhelpt dat weer...

en je hoort inderdaad wat gezuis door je leidingen, maar in het topic van racker of polletje zie je een soort kraan tussen de optie en de waterleiding die er voor zorgt dat dit niet meer het geval is..

hou er wel rekening mee dat dat ding loodzwaar is en je dus van goede huizen moet komen om hem in je eentje te verplaatsen en op te hangen, ik zou een lier gebruiken of een krik..

 

maar als hij eenmaal hangt en je hebt hem aangesloten is er niks mooiers... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja snap ik :) ...das in de aanvoer leiding toch :D ?

 

.....maar wat doe je met de afvoer leiding :) ? ( valpijp)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een bad, wc, wasbak, riool, zwembad...

 

ik hoorde er niks van, maar dat is natuurlijk woning afhankelijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een flat lijkt me dat ook zeker niet wenselijk.... :D ...constant lopend water is erg irritant in een valpijp :)

 

mijn cv is pas uitgebreid en ik heb nu last van een ruisende leiding...erg irritant...kga eens vragen of daar ook een ventiel voor te krijgen is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja.. me cv :D ...

 

kijk.. als ik me al stoor aan me eigen cv( snachts als het muisstil is)...dan stoor ik me nog erger aan geluiden van de buren... :D ...

 

Dus kweken met een opti in een flat....= geen goed idee denk ik :) ...door de geluiden van afvoerwater in de valpijp.... :)

 

maar blijkbaar kweekt niemand met een opti in een flat :dope: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij zit helemaal onder in de kelder van de flat dus hij heeft dit probleem niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf zit straks op de begane grond...

valpijp of niet... al pomp ik dr 300 ltr per minuut doorheen jongûH!

 

@ b0efje, jij hebt wel een hele grote BEK!

 

als daar 4 600 watt lampen in gaan? :D

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan voor de 10x600 of de 16x600 versie, afhankelijk nog van wat er precies in kan. 16x600 versie met 10x600 kan ook natuurlijk.

Ik heb hoogte van 2.8m over de hele breedte van 5.80m dus dat is perfect. De opticl. kan mooi bovenin.

Als de leidingen maar niet suizen zodat de buren last ervan hebben. Dimluxen en maxi-controller erop en draaien dan maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de lengte dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is 5.75x3.05x2.8m

 

Wil om de 80 kappen hangen, er komen twee rijen libra's van 4.90m tegen elkaar (dus 6 x 2 = 12 lampen). Zo heb je 0.5 en 0.55 loopruimte. Niet te veel maar genoeg, ik probeer nog een paar cm te rekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer er 15 lampjes te hangen en neem een opti van 16. Als je het water dan wat knijpt krijg je een stabieler klimaat.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor. Maakt minder geluid dan een box. vind je dat nog teveel, dan valt daar ook wel wat aan te doen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt hem idd fluisterstil krijgen en stiller als een 3000m3 metalen box

Het aansluiten vond ik het probleem niet , 2 waterleidingen en wat sensor kabeltjes en natuurlijk de stroomkabel eraan

Ik had meer tijd nodig om de luchtstroom die eruit komt goed te begeleiden , maar ja ik heb maar een ruimte van 10 m3... :D

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet dat iedereen zo bang :D is om een bron te laten boren. Dat wordt tegenwoordig veel gedaan voor de verwarming van huizen (aardwarmte). Je kunt het ook laten doen voor je eigen watervoorzienig, genoeg te bedenken waarom je het WEL zou moeten doen. Er zijn mensen die alleen al een bron laten boren voor hun tuinsproei-installatie . Als ik al die opticlimate verslagen lees, dan moet je redelijk technisch zijn om alles goed onder controle te houden.

 

Ik heb het A&T-systeem ook op kraanwater gedraaid en in de winter is het water hier 6 graden. Dan kun je er nog wel meerdere lampen bij hangen, want dan is het koelvermogen veel groter. In de zomer laat je enkele lampen uit.

 

een bron is stabiel 12 graden, dus altijd hetzelfde koelvermogen. Altijd een stabiel klimaat. Ik weet niet hoe een opti met die temp.verschillen om gaat?!

 

Het " enigste" wat bij het A&T-systeem als storing (m.b.t. het koelgedeelte) kan optreden is dat de bronpomp er mee ophoud . Die koppel je in 1 minuut om, en je kunt weer draaien. Elke storing met die opti, daar heb je een dag werk mee, en ik hoefde de ruimte NIET in. De opti heeft ook allemaal electronicasooi die storingen kunnen geven (lees de topics maar eens door) en daar heb je bij het A&T-systeem geen last van.

 

Nu moet je zelf maar beslissen wat het beste voor jou is.

Just my 2 cents :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we het erop houden dat ik er tegenop zie om 4m3 per uur water naar de zolder te moeten pompen.

Men zit niet te wachten op een halve verbouwing incl. gaten boren door het hele huis.

 

De opti over de meter lijkt me wdb. beter. Wat betreft de electronica en evt. problemen ben ik het wel met je eens.

Ook is de lucht door de bypass van de a&t versie mooi gekoeld.

 

Ik zie, of ik kijk verkeerd, nog niemand die met de opti in een koof afblaast en een bypass heeft.

Als je met een aparte kleine fan en filter afzuigt voor de onderdruk heb je nog steeds een hotspot want in je ruimte is het 28gr.

 

Tevens las ik tussen alle topics door dat er een nieuwe en oude opticlimate versie is. Hoe kan ik zien dat ik de nieuwe heb?

Ik wil er 1 halen bij Growcenter in Amsterdam denk ik, daar zijn ze best goedkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik al die opticlimate verslagen lees, dan moet je redelijk technisch zijn om alles goed onder controle te houden.

 

 

 

een bron is stabiel 12 graden, dus altijd hetzelfde koelvermogen. Altijd een stabiel klimaat. Ik weet niet hoe een opti met die temp.verschillen om gaat?!

 

De opti heeft ook allemaal electronicasooi die storingen kunnen geven (lees de topics maar eens door) en daar heb je bij het A&T-systeem geen last van.

 

Nou lady, daar kan ik wel antwoord op geven, Je hangt m op, je sluit m aan en je kan draaien. Zo uit de doos. Als je technisch genoeg bent om een smartphone in te stellen, kun je ook een opti instellen.

 

De opti geeft automatisch meer en minder water als de temp van het water verandert.

 

Een storing aan de electronica waar je aan refereert zijn mij niet bekend...topics daarover of waar dat instaat evenmin.

 

 

De opti over de meter lijkt me wdb. beter. Wat betreft de electronica en evt. problemen ben ik het wel met je eens.

 

 

Ik zie, of ik kijk verkeerd, nog niemand die met de opti in een koof afblaast en een bypass heeft.

Als je met een aparte kleine fan en filter afzuigt voor de onderdruk heb je nog steeds een hotspot want in je ruimte is het 28gr.

 

Tevens las ik tussen alle topics door dat er een nieuwe en oude opticlimate versie is. Hoe kan ik zien dat ik de nieuwe heb?

 

Welke problemen bedoel je? Ik heb nog nooit van een electronica probleem gehoord... :D

 

Die hotspot is onzin. Als jij je filter onder een lamp hangt, blaas je idd warm af. Hang je de filter daar waar de kou uitblaast (lvs ofzo) dan heb je een afblaas van niet meer dan 20gr, waarschijnlijk minder.

 

De nieuwere versies van de opticlimate herken je aan de buitenkant alleen aan de sticker met typeaanduiding en aan 3 wateraansluitingen.

 

Verder, Een bron slaan gaat niet altijd en overal. Een opticlimate gebruiken gaat ook niet altijd en overal. Daarom zijn het 2 heel verschillende systemen en voor iedereen heeft iemand wel een oplossing.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je technisch genoeg bent om een smartphone in te stellen, kun je ook een opti instellen.

 

O jee, dan wordt het al moeilijk. Ik koop sowieso al niet een moderne telefoon waar de instanties alles op kunnen meelezen. Liever een beetje basic :) .

 

Edit: over die storingen en bijstellingen hoef je alleen maar wat topics door te bladeren. Er worden ook aan jou genoeg vragen gesteld hoe ze waardes bij moeten stellen. :D

 

green-lady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vragen om iets te verbeteren zijn geen storingen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt helemaal :D , maar het geeft wel aan dat de apparaten toch wel wat complex zijn. :)

Als ik tijd en zin heb zal ik wel even aanhalen wat ik bedoel. :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...