Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Opticlimate eenvoudig qua montage?

Recommended Posts

Ik heb een Biogreen 3.5kw generator.

 

Een andere vraag: de opticlimate heb ik met absorptie veren gekocht (duur fucking hell maar wel mooi). Ik heb de nieuwe opticlimate (nieuw type) en de meetlat geeft aan dat deze vrij op afschot(van zichzelf) loopt naar de electra kant wat hoort volgens de gebruiksaanwijzing. Maar er staat ook dat je 1cm lager moet aan de electrakant ivm afvoer condensatiewater. Nu is dat vrij lastig met een machine die danst in de veren.

 

Is het oude type anders als het nieuwe qua afschot of wat?

 

Verder heb ik bericht van Doc dat ik de nieuwe ***star kappen kan ophalen :lol: De reflectie gaat het niet aan liggen. Vollop aan het timmeren en binnenkort een apart topic met wat foto's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Mooie spullen man. Ik zou hem gewoon nog een paar cm extra geven, het is wel belangrijk dat het water goed wegloopt. Ik zou hem met een open sifon aansluiten.

 

 

Ben benieuwd naar de foto's

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triplex plaatjes onder de dempers. Als hij loopt danst hij niet hoor. Als je afloop hebt richting elektrakant zowel in de lengte als de breedte, zit je goed.

 

De condensbak die inwendig zit, heeft een tamelijke rand. Condenswaterafvoer mag niet in een ton onder water zitten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou niet beginnen te schelden kannabis , ik ben geen idioot!

Wel vind ik dat als je een co2 probleem hebt in de nacht je hok niet in orde is , ga eerst maar eens wat ervaring opdoen dude

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou niet beginnen te schelden kannabis , ik ben geen idioot!

Wel vind ik dat als je een co2 probleem hebt in de nacht je hok niet in orde is , ga eerst maar eens wat ervaring opdoen dude

 

Grtz Guesswho?

 

Idioot of geen idioot 50 Graden water uit de opti is niet goed, dat komt waarschijnlijk door verkeerde zuinigheid. Het water uit een opti moet niet warmer zijn als 35 omdat daarna je rendement instort maar dat wist je natuurlijk al. En CO2 problemen in de nacht die bestaan niet, ik dacht in het begin van wel maar nu weet ik beter. Een plant maakt snachts zelf CO2 vrij , waarom zou die dan last hebben van een hoog CO2 gehalte.

 

 

Mocht iemand andere informatie hebben over de nadelige effecten van hoge CO2 concentraties in de nacht, dan hoor ik het graag. Tot nu toe heb ik geen enkel bewijs hier voor gevonden.

 

 

 

Greetz,

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het veiligste is natuurlijk co2 uit een fles en niet uit een kachel. Is ook het zuiverste. De gasgenerators zijn precies hetzelfde op 1 klein onderdeel na. Even veilig dus mits de aansluitingen in orde zijn, maar die maak je zelf.....dus.

 

Gr

 

 

kunt u deze als je weet wat je doet.

 

Gaslekdetectoren, of Rothenberger Rotest Leak Detection Spray 400ml.

en als u wilt testen gezamenlijk kunnen gebruiken manometer.

 

Monument 2579T Manometer Gas Tester 30MB Eigenschappen

 

Capaciteit 30 millibar.

Verstelbare opknoping band en voeten voor stabiliteit.

Gemaakt van harde plastics gebruikt zowel voor het testen van leidingen installaties met lucht voor lekken vóór de invoering van gas en voor de controle en het instellen van de juiste gas de druk op de huishoudelijke en commerciële toestellen.

Geëxtrudeerde deksel glijdt uit en kan worden geknipt over de basis voor staande het gereedschap verticaal tijdens het gebruik.

Opknoping tabblad maakt verticale opknoping uit geschikte uitsteeksels.

Aangegeven in millibar.

Millibar schaal past voor nul waterpeil.

 

herinner me de gasdruk zijn verschillend voor nat gas, en LPG

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zover gevorderd dat de opti qua electra kan worden aangesloten.

 

Nu zit er een blaadje op de gebruiksaanwijzing geniet die begint met de tekst:

 

Nadat u uw schakelbord heeft laten aanpassen aan onze specificaties..... :lol:

Een verhaal over een Grasslin of een Legrand klok die je moet onderbreken en vervolgens pas iets kan aansluiten in Rail 15/16.

 

Ik weet niet waar ze het hier over hebben. Ik heb een schakelbord zonder relais van een Hoofdzekering/automaat 3 fase (50A) die gaat deels naar de opti en dan 2 continue groepen (beide 16A) en 3 groepen voor de lampen(ook beide 16A).

 

Waarom hebben ze het over een schakelklok? Die controller doet dat toch :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met conventionele lampen werkt en een kast hebt met schakelklok en relais, kan de opticlimate je lampen uitzetten bij een te hoge temperatuur. Dit is voor je eigen veiligheid (als de koeling wegvalt omdat er geen water is bv)

 

 

Als je met dimlux en de dimlux controller werkt hoeft dit niet. Het schakelbord aanpassen aan de specificaties betekend dat er een automaat in moet zitten van de opgegeven waarde. (zekering)

 

Knoop ze :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister de 3500pro opgehaald en bekeken hoe of wat. mooi spul.. gaat nog wel wat uurtjes nadenken/lezen/pielen/bouwen inzitten voordat het allemaal draait. aldoende leert men

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag proefgedraaid met de opti.

 

Ik heb een probleem:

 

De 15mm leiding die is gemaakt gaat over in 16mm tyleen.

Toen de opti niet was aangesloten qua electra heb ik de kraan opengezet en het water liep volledig door de opti en zo het riool in.

 

Nu heb ik de electronica aangesloten en hij begon meteen met ingestelde stand 16 graden te koelen.

Eerst ging de fan vol aan en evenlater de compressor. De mano meter liep met dezelfde snelheid op als wanneer je je cv bijvult.

Na opgelopen tot 2.5 sloeg hij af en gaf code 12. Wel koelde het van 25 gr naar 20 gr

 

Code 12: check water, opticlimate krijgt geen of niet genoeg water. Check magneetklep of hoofdkraan.

 

Er staat op de magneetklep alleen aarde en niet waar bruin of blauw moet. Dat maakt dus niet uit? Ik heb er niet echt geluid uit horen komen, je hoort alleen de relais schakelen als er iets veranderd van programma. Ik hoor wel zachtjes water lopen in het riool maar minder als de test met opti uit.

 

De afvoerslang werd warm dus het water dat eruit kwam is gebruikt...?

 

Verder zit er een stel schroef op de voorkant : Naar rechts = 1.3 Mpa Minimaal om de capaciteit te verhogen en naar links = 2.3 Mpa maximaal om te verlagen. Hij staat standaard al helemaal naar rechts... :huh

 

 

Iemand suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja, hij springt af na 2.5/7 Mpa en geeft storing (rood-groen lampje), na 30 sec probeert ie het vanzelf weer. Echter na drie pogingen blijft hij continue knipperen en stopt definitief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Code 12 betekend dat er te weinig water doorstroomt. Controleer of de magneetklep openstaat, het zeefje gemonteert zit, het zeefje niet verstopt is,afvoerwater vrij kan weglopen,hoofdkraan goed openstaat en het regelventiel niet helemaal ingedraait staat.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar maakt het uit hoe je de magneetklep aansluit, links bruin rechts blauw of rechts bruin en links blauw?

 

De zeef is goed, de leiding van 15mm is vrij en de regelschroef stond op standje meer capaciteit.

 

Snap er geen reet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het warme afvoerwater in emmer laat lopen, hoeveel is dat dan in 1 minuut ongeveer? Van de aansluiting van de magneetklep, heb je een foto. Hoe de draadjes zitten maakt niet uit. Wel de aansluiting op de foto aanhouden en niet het 3e pinnetje gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel een aarde op de klep aangesloten (er staat een aarde symbool op de stekker...) en die heb ik op de PE (vd hoofd aansluiting) gemonteerd.

 

Ik zal eens kijken hoeveel er in 1 min uit komt.

 

Ik heb van de leverancier ook een mailtje gehad met wat oplossingen en een telnummer voor trouble shooting.

Dat is super...het lijkt de service van DOC wel :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...