Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Opticlimate eenvoudig qua montage?

Recommended Posts

Ik heb geen ervaring met de opticlimate maar heb wel bij wat kennissen het A&T systeem kunnen aanschouwen.

Het werkt goed al vind ik het a&t systeem niet werkbaar in een woonhuis (althans als je op zolder zit) qua hoeveelheid water en aanvoer grondwater (te warm water (leiding 15gr)blijkt zoals bij mijn kennis slecht te werken. Bron is geen optie.

 

Nu begrijp ik dat de opticlimate iets anders werkt en wel op leidingwater kan en minder water verbruikt.

 

Nu heb ik twee linker handen maar kan goed delegeren :-) Is het lastig de opticlimate aan te sluiten en te laten werken zonder veel problemen EN

maakt het veel herrie qua suizende leidingen in een woonhuis met buren. Eerste ronde verkloten door teveel improviseren daar zit niemand op te wachten.

 

Mijn eigen ingeving is gewoon conventioneel maar er is een standaard pijp door het dak van 160 die ik zou kunnen gebruiken icm. semi gesloten. Anders moet er een grote pijp van 315 door het dak (geen andere mogelijkheid lucht te lozen) en dat valt me en te veel op en de warmte die eruit gaat komen met grote cubages :D

 

Dus is er hier een A technicus (qua aansluiten dus die wel kan kweken) die erop draait en me verder kan helpen?

 

Bedankt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is goed zelf aan te sluiten als je een (heeeel klein beetje handig bent)

die 160mm als uitlaat is zat, en de kleinste opti gebruikt maar 1.5 liter per minuut en werkt perfect op tapwater...

het enige waar je rekening mee moet houden kwa geluid is de compressor tijdens het koelen, die ''zoemt'' best erg en kan doorslaan naar de buren...

maar goed plaatsen op de steunen en zorgen dat hij vrij staat van alle muren verhelpt dat weer...