Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Opticlimate eenvoudig qua montage?

Recommended Posts

Ik heb geen ervaring met de opticlimate maar heb wel bij wat kennissen het A&T systeem kunnen aanschouwen.

Het werkt goed al vind ik het a&t systeem niet werkbaar in een woonhuis (althans als je op zolder zit) qua hoeveelheid water en aanvoer grondwater (te warm water (leiding 15gr)blijkt zoals bij mijn kennis slecht te werken. Bron is geen optie.

 

Nu begrijp ik dat de opticlimate iets anders werkt en wel op leidingwater kan en minder water verbruikt.

 

Nu heb ik twee linker handen maar kan goed delegeren :-) Is het lastig de opticlimate aan te sluiten en te laten werken zonder veel problemen EN

maakt het veel herrie qua suizende leidingen in een woonhuis met buren. Eerste ronde verkloten door teveel improviseren daar zit niemand op te wachten.

 

Mijn eigen ingeving is gewoon conventioneel maar er is een standaard pijp door het dak van 160 die ik zou kunnen gebruiken icm. semi gesloten. Anders moet er een grote pijp van 315 door het dak (geen andere mogelijkheid lucht te lozen) en dat valt me en te veel op en de warmte die eruit gaat komen met grote cubages :D

 

Dus is er hier een A technicus (qua aansluiten dus die wel kan kweken) die erop draait en me verder kan helpen?

 

Bedankt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is goed zelf aan te sluiten als je een (heeeel klein beetje handig bent)

die 160mm als uitlaat is zat, en de kleinste opti gebruikt maar 1.5 liter per minuut en werkt perfect op tapwater...

het enige waar je rekening mee moet houden kwa geluid is de compressor tijdens het koelen, die ''zoemt'' best erg en kan doorslaan naar de buren...

maar goed plaatsen op de steunen en zorgen dat hij vrij staat van alle muren verhelpt dat weer...

en je hoort inderdaad wat gezuis door je leidingen, maar in het topic van racker of polletje zie je een soort kraan tussen de optie en de waterleiding die er voor zorgt dat dit niet meer het geval is..

 

hou er wel rekening mee dat dat ding loodzwaar is en je dus van goede huizen moet komen om hem in je eentje te verplaatsen en op te hangen, ik zou een lier gebruiken of een krik..

 

maar als hij eenmaal hangt en je hebt hem aangesloten is er niks mooiers... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of de topicstarter dit erg vind... maar ik ha ook nog een vraagje en anders moet ik weer een apart topic hiervoor openen...

 

vanaf hoeveel watt is een opticlimate rendabel? dus vanaf hoeveel 600 watt pitters?

 

er draaien al behoorlijk wat mensen hier op WF met opti's dus het kan niet anders dan dat het een geweldig product is!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind ook mooi product maar alleen dat waterverbruik! moet je wel bronnetje voor hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lemonhaze

dat hangt uiteraard van jou kweek resultaten af, maar de kleinste opti is geschikt voor 6 lampen..

 

@pierr000

hoezo ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit 3 hoog in appartement en waterdruk is hier al niet super.

Als dat ding ook nog 1.5 liter verbruikt per minuut houd me vrouwtje niet over om te douchen denk ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan zelfs meerdere opticlimates aansluiten + je eigen gebruik, het is echt een pis straaltje 1.5 liter per minuut... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ik met 4 X 600 watt ga draaien,

is het dan nog goed te doen in een tent met een opti erbij?

 

iemand enig idee of een opticlimate ook rechtop te vervoeren is?

 

en die 1,5 liter water per minuut... wat gaat er in 1 douchebeurt eigenlijk doorheen... met een normale douchekop..

met minuut zo'n 3 a 4 liter? gedurende een 20 minuten gemiddeld??

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een bad thuis wat alleen al een liter of 300 bevat...

vrouw gaat er elke dag in en dan de douche beurt van mij nog, dan zit je al op het gebruik van een opti...

 

4 lampen is natuurlijk ook te doen, maar heb je niet de optie om er 2 bij te hangen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, ik vind 4 lampen van 600 watt in een flatje al gewaagd...

komt in een kelder te staan, samen met de opti, en een co2 systeem...

mijn 400 watt kastje komt daar ook te staan om mezelf van een rokertje te voorzien en als stekken kast.

samen dus al gauw zo'n 3000 watt alleen voor de lampen... weet al niet eens of ik dat wel durf,

met alle rand apparatuur is dat zo'n 4000 watt schat ik? wat ongeveer 12 uur per dag draait.

 

vind ik persoonlijk nogal wat in een flatje.. :D

daar komt ook nog overheen dat ik er waarschijnlijk zelf in kom te wonen, het liefst pas nadat er een aantal kweken zijn afgerond. dus het gevaren niveau ligt al redelijk hoog opzich...

 

opties, gedachten en meningen zijn welkom...

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu gaan mensen echt tegen je schreeuwen... :D OOHHH mag niet in een flat...!!!

SCHANDALIG..!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

huh :) wtf...

 

vanuit een ander oogpunt :D

 

kweken mag helemaal niet... toch? ofwel?

als je het maar veilig doet is het toegestaan toch?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

ze zijn er niet zo op dat je het doet met 30 buren om je heen... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit helemaal onderin, wil kweken nog onder het flat...

aan de linkerkant houd het flat op, aan de rechterkant heb ik een trapgat..

dr zit nog iemand boven me maar ach... laat ik daar maar niks over zeggen :)

 

als je alles veilig aansluit, brandmelder en blussers erbij...

dan komt het allemaal wel goed toch?

 

en trouwens... durf te wedden dat er heel wat mensen zijn hier ie ook gewoon ooit in een flat gekweekt hebben :D

ik zie het als een opstapje naar het betere werk... daarom wil ik ook gelijk een opti aanschaffen :)

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop voor je dat er niet nog een groot hok zit :) , trek je samen de hoofdzekering er uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou idd eerst eens gaan kijken hoe het afgezekerd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal best wel een beetje meevallen denk ik?

om en om opstarten van de lampen etc.

als de hoofdzekering te warm word kan ik het zelf controleren... zit namelijk in mijn fietsenkelder..

samen met alle watermeters, en alle gasmeters

 

muuuhhwwhhaaaaahhaaaaaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus jij kan gewoon bij de hoofdzekering van de flat..? :D

want het kan zijn dat je jou eigen zekering er niet uit drukt maar wel de hoofdzekering samen met de rest van de flat. (of nog een kweker)

 

(kleine kans, maar het is wel eens gebeurt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet het zo zien... ik heb een fietsenschuurtje aan de voorkant van het flat.

net als iedereen in het flat trouwens.

 

daarnaast heb ik als enige(omdat ik op de begane grond zit) ook een kelder aan de achterkant van het flat...

daar weet verder niemand wat van en heeft de vorige bewoner uitgegraven als klus schuurtje.

 

midden in het flat loop 1 centraal leidingsysteem, helemaal onderin het flat komt die in mijn schuur uit.

ik heb van alle appartementen de water en gasmeters in de schuur, ook zit de hoofdzekering daar.

 

verder hebben alle bewoners alleen een stoom-meter in hun appartement...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dat fietsen schuurtje wel ja,

mijn eigen schuur niet... en daar word straks hopelijk in gekweekt,

tis niet zo dat ik onder de meter weg wil pakken hoor, geen gas, water of electra... ga overal netjes voor betalen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komaan jullie praten over 4x600 dat stop je toch in je holle kies!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

neeeeee :D , het zou dan over 6x600 zijn + de opticlimate in combinatie met een andere ''grote'' kweker in een oude flat...

 

het zal niet de eerste keer zijn, maar zoals ik al zij...

kleine kans... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook al gebruikt een opti een zeik straaltje water.... :)

 

is dat niet ergg irritant dat continu te horen in de valpijp in een flat :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...