Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Monti

Welke mix gebruik jij voor je grond?

Recommended Posts

Rustigen laten wortelen in zaai- en stekgrond, daarna ove in all-mix van biobizz.

 

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb net 5 potten gevuld met 40 liter wormen mest en 100 liter grond bestaande uit veen. Ook zit er 100g beendermeel doorheel en lavameel

 

Is dat niet erg veel wormenmest? Laat veel zouten achter in je medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouten??? :D welke zouten???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wormen schijnen heel veel zout op hun eten te doen doc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met eten was ik het nog niet tegengekomen maar met drinken wel. :D

mezcal-200811-ss.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben geen expert maar een beetje speuren op internet vind je al gauw wat informatie.

 

All animals excrete excess salts through their manures, and earthworm are no different. Earthworm castings can be and usually are very high in salt relative to good soil, and, at sufficiently high concentrations in a growig medium, can cause plant damage due to salt toxicity.

 

Dit is mij ooit verteld door een viswormen kweker die mij overtollige wormenmest meegaf. Hij teelde ook groentes in een kas met deze mest. Adviseerde mij om nooit meer dan 5-10% te gebruiken in potten. Helaas is de man al een jaar of 5 gestopt dus zit ik nu aan de plagron wormenmest. Lijkt toch anders kwa structuur, stuk lichter van kleur. In het engels wordt de puurheid vaak aangeven als worm castings(puur) en vermicompost, wat dan weer een stuk minder zuiver is door toevoeging van compost. Denk dan ook dat de duurdere wormenmest van Sannie met worm castings is te vergelijken en de Plagron wormenmest met vermicompost.

 

Vermicompost, by virtue of its lower castings volume, tends to have a lower salt level, and it is believed that the compost component may act as a salt buffer, further ameliorating any potential salt issues. Vermicompost is also not so dense as are castings, ensuring optimal oxygen and water penetration into the growth medium.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wormenmest is een hele goeie grondstof voor het maken van compostthee.Afhankelijk wat de wormen te eten krijgen krijg je een bepaalde kwaliteit.Paardenmest & koeienmest als grondstof geeft een hoger gehalte aan NPK in het eindproduct zoals deze van Frusan met een gemiddelde ec van 4.3

 

gallery_16467_6951_64249.jpg

 

Deze beschrijving komt van Biobizz met hun wormenhumus

 

Het dieet van vermicompost bestaat uit mineralen en stenen en is zeer beheerst. Deze eigenschappen in combinatie met de natuurlijke microben in de grond zorgen ervoor dat de hoogste kwaliteitsnormen voor vermicompost behaald worden.

 

Analyse van wormenmest, Klik

 

 

Productie van Vermicompost in Oostenrijk

 

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang ze met gesteentes en mineralen etc worden gevoed zal het zoutgehalte dan ook wel meevallen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...