Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lennon Haze

Kweken met LED

Recommended Posts

doelde ook niet op jou hoor..!! ga er zeker mee door, niks mis mee..!!! :D

 

maar doelde op de led is beter onzin van meneer led is beter onzin.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het.. xD

Op dit moment wil ik hééél graag een blunt.. nu alstublieft.. 0.o

 

ik heb geen stash meer! nooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb jij betaald voor die LED lampje dingetje dan??

 

edit: deel je mening over die blunt op't moment...

wat kunnen vrouwen zeiken soms.... *zucht* :D

 

edit edit: LED sucks! HPS rules :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

280,-

 

Klopt, daarom zit ik niet aan de vrouw, maar aan de plant..

maar die blunt he, shit, laatst bij een maatje stuk of drie achter elkaar weggepoft..

ik rol ook niks meer met tabak joh, eerder wel.. maar sinds ik puur ging wil ik niet anders.

 

Het leven is mooi

 

Argh, straks ga ik uit nijd dat ding uit het raam flikkeren..

en mensen smeken om me een HPS te geven, waarvan mn plant gaat stinken en helikopters opmerken dat ik een kweekje heb..

 

JA, ik ben ervan overtuigd dat je dikkere toppen krijgt met HPS..

máár nu probeer ik LED, wat led ik? niets.. ik doe gewoon LED.

 

dus, als ik jullie was zou ik opledden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg nog 1 ding over led.

10 cm te laag en je opbrengst is gehalveerd. Zoek goed uit wat de ideale hoogte is. http://www.wietforum.nl/LED-lamphoogte-test-t88853.html

Hou je lamp hoog genoeg.

Zolang je niet uitzoekt wat de ideale hoogte van je lamp is, gaan al je kweken slecht...

Dat is ook de reden waarom alle led topics tegenvallen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 280 euro had jij ook een heeuule mooie hps gehad...

maarja, jij hebt je keuze gemaakt hea...

 

-KUCH- al-leen de ver-keer-de -HOEST-

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 260 betaald voor 2 x 120W led.:D

Waar ik 12 stekkies onder kwijt kan, per lamp....En die verbruiken eigenlijk maar 100W per lamp.

Wat moet ik dan met een 250W hps. :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zieeee wellll!!

als er nog wat dingen over lampen gaan..

dan stop ik met smoken.. whaha :)

 

enneuh, HPS is meest voor de hand liggend, maar ik wil natuurlijk het duurste enzo.

het volgende wat ik voor mijn verjaardag vraag is:

 

- Kweektent, niet van secret jardin.

- en een 1000 watt gavita :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha.. D'oh!

 

@kweekfreek.

 

wat is de veilige afstand met je LED op de plant?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mijn lamp is het 60 cm. Maar ik heb in het test topic al neergezet dat die hoogte voor elk type ledlamp verschillend is, omdat er verschillen in zitten qua lichtsterktes etc, zelfs per jaar verschilt de sterkte en zijn nieuwere veel sterker, en dat iedereen het zelf moet testen. Zolang niemand dat doet....

 

sorry voor het editje maar ik wilde het toch ff kwijt: je kan met hps ook teveel licht hebben. http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=700869

aangezien led op korte afstand effectiever is dan hps kan je dus ook over the top gaan...

daarom is de lampafstand heel belangrijk maar wordt dat continue genegeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zieeee wellll!!

als er nog wat dingen over lampen gaan..

dan stop ik met smoken.. whaha :)

 

enneuh, HPS is meest voor de hand liggend, maar ik wil natuurlijk het duurste enzo.

het volgende wat ik voor mijn verjaardag vraag is:

 

- Kweektent, niet van secret jardin.

- en een 1000 watt gavita :D

 

niet van secret jardin ivm de prijs of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees

 

't schijnt dat er snel scheuren in komen.

en dat die stellages niet al te stevig staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin, zijn top tenten..!

 

(uiteraard bestaat er altijd beter, de vraag is of je er voor wil betalen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké ik heb ze via DHS gezien variërend van 75,- tot 125,- volgens mij.

Ik ben uiteraard wel bereid veel te betalen, maar tis een goeie middenklasse tog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

't schijnt dat ik ervaring heb met verschillende tenten. ik zou never nooit een andere tent kopen dan de secret jardin INTense reeks. is zeer degelijk spul, heb de 2.40x2.40 en 6x3 gebruikt en scheuren? dan moet je er echt met een mes in gaan snijden hoor. de rits kan na verloop van tijd wat haperen, mjah die zat bij mij vol bruin plakkerig spul.

 

goeie middenklasse? Zoek er maar 1 uit die beter is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij zal het weten, 't zal ook grotendeels aan de manier van omgang liggen.

ik behandel die plant als m'n kind, laat staan in de toekomst een tent haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry voor het bericht, maar sommigen trekken conclusies in hun voordeel, en dat ga ik dan nu ook ff doen.
Plaatje uit een vertrouwelijk stuk van een universiteit:

gallery_31247_12536_74237.jpg

 

 

edit:hier heb ik dit grafiek gevonden:http://edepot.wur.nl/137932

 

Leuk he als mensen bronvermelding doen?? :)

Leuk he als die grafiek al een paar jaar oud is met zwakkere leds. Zwakker dan hps in µmol/W. Dan ben je idd duurder uit. Maar dat is niet de conclusie die je uit die grafiek moet lezen.

Led op hoogte straalt al dieper dan hps bij gelijke straling. En op korte (1meter) afstand, met nieuwe leds zie ik toch dat de leds het qua licht/W sterk winnen.

In een later stuk van de wur kan je ook al lezen dat nieuwere leds (die nu al weer oud zijn) van philips al 1,9µmol/W halen en dat een hps nog op 1,8µmol/W blijft zitten.

En die led balkjes die gebruikt zijn voor die grafiek haalden amper 1,6µmol/W.

Als die zwakkere leds toen al voor meer diepstraling zorgden.... :)

Leuk he conclusies trekken.

Met die grafiek wilde ik laten zien dat bij gelijke straling (µmol) meer diepstraling is, en dan laat ik ook gelijk zien met nieuwe metingen dat nieuwe leds al veel meer straling per W hebben dan hps. En dan ook nog eens in het bruikbare spectrum.

Trek maar nieuwe conclusies....

 

Het grafiekje is verbazend identiek met de jouwe.

Je kan wel zeggen dat jou grafiek van een andere led is maar dan moet ik je op je blauwe ogen geloven en dat doe ik nooit in led discussies.

Als je een grafiek en een claim neerlegt moet je dat onderbouwen met bronvermelding.

Verkoop jij leds of zo??

Dan moet je dat gewoon eerlijk zeggen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verkoop niets. Zelfs mijn wiet niet :).

 

Dat is hetzelfde grafiekje. :D

Ik wil gewoon duidelijk maken, dat als nu bepaalde leds efficienter zijn op 1 meter van de lamp, dat dat nog versterkt wordt naarmate je dichterbij de lamp komt. Dan kan je ook goed "over the top" gaan. Dat kan met hps ook, en ik heb in een vorige post een linkje gezet naar iemand die daar een lijst (van Canna) van heeft. Die geeft ook aan als je te dichtbij komt dat het achteruit gaat met de opbrengst. Dat kan nu dus ook met led.

 

Er wordt ook te weinig informatie vrij gegeven qua lichtsterkes in µmol/m²/s op bepaalde hoogtes. Zowel van led als hps.

 

Als een nieuwe Philips led balk bijvoorbeeld 1,9µmol/W vrijwel 100% bruikbaar/effectief licht geeft, tegenover 1,8µmol/W deels bruikbaar/effectief licht van een hps, op 1 meter, dan wordt dat verschil ook versterkt op kortere afstand, en merk je dus ook bij de diepstraling.

Ik heb bijvoorbeeld 90 en een paar 120 graden leds, en die stralen smaller en verder/dieper dan 120/160 graden leds zoals in een spectrabox. (om maar eens een merk te noemen)

Het verschil begint al bij de fabrikant. De ene gebruikt sterkere leds dan de andere. Dan het vermogen (totale, per led en effectieve vermogen) wat ze gebruiken, de brandhoeken, etc etc etc....en elk verschil, geeft andere resultaten.

 

Leds kan je nooit over 1 kam scheren. Een Spectrabox uit 2008 kan veel zwakker zijn dan een uit 2012, als die nieuw uit de fabriek komt.

Als niemand dingen zoals sterkte/lamphoogtes test, komt er ook weinig ontwikkeling. Ik ga niet op de tuinbouwsector wachten. Chinezen zijn al veel verder met led, dan alle andere landen. Hong Kong heeft 90% led verlichting. Hier zitten ze nog te twijfelen of ze straatverlichting moeten vervangen voor led. Daar kennen ze niet anders.

Ik weet nu dat mijn lamp het prima doet op 60 cm, en ik waarschuw gewoon dat als je te dichtbij komt het erg tegenvalt.

Hoe jouw lamp het doet, moet je dus zelf testen. Kan ik weinig over zeggen.

 

Ik wil alleen maar waarschuwen dat je met de huidige leds ook over de top kan gaan qua licht. Daarmee wil ik voorkomen dat volgende kweek ook een slecht resultaat krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sup!

 

Hier een kleine update.

 

Het temperatuur in m'n kast, de LV is wat laag, daarom heb ik een bakje water erin geplaatst mocht dit effectief zijn.

gallery_32108_13491_368885.jpg

 

En hier het geheel, niets te zien, hoop over 2/3 dagen wel iets waar te nemen

 

gallery_32108_13491_736943.jpg

 

Reacties en commentaar zijn welkom!

 

Grtz

 

Edit: de lamp hangt aan schakelkettingen! :D mooi verstelbaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen denk

ff gedult hebben nog :D

groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

welke hoogte hangt ie ?

 

hzgrn

mcrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het wel cool licht wat er uit zo'n led komt zeker als je straks gedroogd heb er een aansteekt en dan lekker spacen onder je ufo wooooooooo die kleuren man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror,

 

hij hangt aardig laag.. ik gok zo'n 20 cm

maar hij hangt aan schakels dus ik kan verstellen..

ik wil graag dat ze snel naar boven komen, waneer komt het kopje omhoog, kheb zo weinig geduld..

 

@koffieleut

 

jaahman, shit is sowieso spacend hahaha, als ik een tijdje erin kijk zie ik de wereld in heel andere kleuren.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...