Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
racker

Weekmakers en ander gif

Recommended Posts

Ja ik wilde onderin een gat voor de slang maken en dan de slang binnendoor naar boven naar t fiilter.

 

Dit omdat de kast niet mag opvallen,de slang valt buiten de kast in een cove enmzit op de mv vant huis...

 

Indoor stealth style.......jeweetog :P

 

Enne owja, ik heb een passieve inblaas in de boden van de kast,voor en achter kant een strook van 700x50

 

Op t middenstuk komen dan 3 5 gallon smartpots,moe wel lukken toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinyl of zijl als vloer, tja menig beginneling staat er niet bij stil dat dat de kern van je probleem kan zijn. Dan ga je al snel het probleem ergens anders zoeken.

 

Ik heb zodoende het onderstaande geprobeerd om het problame te verhelpen: (en daarom tot nu toe nog bijna niks kunnen oogsten, heb wel mijn afrekening ontvangen)

 

-zaai&stekgrond

-potgrond

-Biobizz allmix

-Plagron lightmix

-Plagron batmix

-afzuren naar exact PH 6.5 voor aarde

-niet afzuren

-PHmeter ijken

-tensiometer gebruiken

-geen tensiometer

-voedingsschema aanhouden

-meer afzuigen

-minder afzuigen

-LV optimaliseren

-eerst voorgroeien 18/6

-meteen op 12/12 vanaf zaad

-lucht van buiten aanzuigen

-lucht van binnen aanzuigen

-vermengde lucht

-van onderen water geven

 

Man, ik heb facking alles geprobeerd. Ommenabij 9 poginngen in totaal!!!!! Kan je het geloven? Zou jij zo lang door kunnen gaan zonder resultaat? Ik denk menig kweker van niet.

Het bovenstaande lijstje van veranderingen heeft totaal niks mogen uitmaken, telkens bij week 2-3 kreeg ik hetzelfde gedonder: planten licht van kleur, nadien volgen gele bladpunten bij de oudere bladeren en dan het je schijt aan de knikker.

Al met al moet het toch geen rocketscience zijn om een paar ons te oogsten met een 600-wattert, een ander verhaal word het als je 1:1 wilt kweken.

Dan moeten alle parameters optimaal zijn.

 

Ik bedoel: dat je vloer het probleem is, dat is toch het laatste waaraan je zou denken. Zeker als nieuweling.

En menig sterveling heeft vinyl/zijl in zijn/haar kweekruimte liggen.

Onlangs heb ik ook met de mannen van de plaatselijke growshop gesproken, deze wisten me ook haast te garanderen dat 't aan die vloer van mij lag.

Deze heren zijn namelijk ook op de hoogte dat het bij mij niet loopt, tot ik ze eergister heb verteld over mijn soort vloer.

Nadien volgde de letterlijke conclusie: je zal zien dat het nu wel zal lukken. En ik geloof het, ik heb denk ik alles al zo geprobeerd.

 

Daarom wil ik de mods/admins vragen: waarom is van zoiets cruciaals (weekmakers dus) geen sticky gemaakt?

Een goede kweekruimte zonder weekmakers is immers de basis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topicje openen met een foto en je probleem was verholpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik gedaan, maar men dacht aan allerlei andere zaken zoals een giftent, ph en andere onzin.

En als de lezertjes goed naar de eerste foto hebben gekeken dan zouden ze hebben gezien dat de tent op een vinyl vloer staat.

Daarom.

Het heeft mij in ieder geval geen reet geholpen, bovendien is mijn probleem nu wel verholpen.

Mijn oproep om een sticky te maken van weekmakers is niet voor mijzelf, maar voor anderen.

Maar goed, wellicht vind men dat hier onbelangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das wel spijtig dat niemand het heeft opgemerkt. heb het zelf al in een aantal topics voorbij zien komen.

 

was zelf ook van plan om zeil of vloerbedekking neer te leggen, maar vanwege die reden laminaat neergelegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal komt het niet naar buiten in een kleine kweek met afzuiging. Bij jou is het wel erg heftig. Misschien de titel de volgende keer iets anders omschrijven, 60x600watt met geel blad ofiets :P

 

Dan trek je nl ander publiek, klinkt stom maar is wel zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit ook weer eens met gif. Heb 2 bakken met firestone epdm en twee met rubberflex (vd hornbach maar net zo duur en dik als het firestone ). Volgens wat ik ervan vind is rubberflex hetzelfde als epdm, oogt en voelt ook hetzelfde.

 

Verder ligt er el cheapo laminaat.

 

3 weken bloei, vergeling is ingezet...

 

Meer kan ik niet verzinnen, alle spullen komen uit eerder hok dat goed liep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik op locatie ga, haal ik gewoon heel de vloer eruit .

of tapijt of zeil. beter gewoon casco beginnen.

sluit je al een boel ellende mee uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

of zou de gasslang van 1.5m het kunnen zijn, het is zo een zwarte rubberen.

 

Dat is het enige van het oude gifhok wat er nu weer instaat...verder zijn alle materialen anders.

De kachel staat onder de optie en vol in het licht (dus warmte) en de opti zuigt alles vanaf achter zo in en gooit het de ruimte in.

 

Vergezocht maar op het laatst weet je het toch niet meer.

 

Hornbachfolie is van merk Hessner 1.1mm dik, kost 7.75 / m2

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowieso beter zon slang nemen qwa veiligheid : http://www.kookpunt.nl/rvs-flexibele-gasslang-80cm/nl/product/12395/?utm_source=GoogleShopping&gclid=CKLQ5ueZxMICFUvJtAodjn0ADA

 

die rubberen zijn volgens mij niet voor continu gebruik , en dien je elk 6 maanden te inspecteren en bij scheurtjes te vervangen.

 

volgens mij heb ik folie hornbach ook wel gebruikt , denk niet dat dat het is

Share this post


Link to post
Share on other sites

De slang is eraf en maandag een RVS erop. Het zou toch wat zijn, gifdamp door een stukkie slang van nog geen anderhalve meter.

Ik kan op internet weinig vinden over de gasslang qua stoffen erin. Ik denk dat niemand behalve de (semi) gesloten club daarnaar zoekt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het ook maar bij toeval omdat er in een andere hobby veel slangen gebruikt worden en de weekmakers vaker ter sprake komen, waarbij er zelfs mensen zijn die de slangen vervangen hebben door medical grade glas, om zeker te zijn van schone 'slangen'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...