Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
racker

Weekmakers en ander gif

Recommended Posts

beetje woonkamer wel . maar in de mijne niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de mijne ook niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zonder weekmakers ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Welk kit kan ik veilig gebruiken ??

Bijenwas

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappenmakers.. heb niks aan jullie

 

Vooral die rakker

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
aquariumkit, zuurvrij en niet chemisch..

Aquarium kit niet chemisch ? :D :) :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ene wel en de ander niet

zal vast verschil inzitten

 

geen verstand van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt er dus eigenlijk op neer dat we er nog geen fuck vanaf weten?

 

Ik pak de hele boel straks in met die 99,9% dichte folie van Mr. opticlimate dan zit ik goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaat straks ook rechtstreeks van buiten.

Nu nog via een kamer met open raam zoals het altijd geweest is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

opticlimate luchtverdeelslangen horen onder/naast je potten om zo de geoptimaliseerde lucht van onder naar boven langs je planten te circuleren voor optimale groei, niet naast je filters aan het plafond.

en als ik het over een verhoogde ec heb bij verhoogde co2, bedoel ik dat pas als je de opticlimate beter installeert, en instelt op 1500ppm, 30-35 graden, en 50-60%rv

als je dan je lampen op de goede hoogte hangt gaan we pas echt praten over een verhoogde ec. niet eerder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is dat niet je eigen ervaring of wel..?

 

hoe trek je dan goed die koude (want dat is het) opticlimate lucht naar boven door de planten..?

want je zal nu een slechte verdeling krijgen (koude wortels,warm bladerdek)

en een wat hoger ec snap ik wel maar waarom zo'n extreme verhoging ? de dames zullen ook al meer gaan drinken en dus meer voeding binnen krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo'n 15 jaar geleden al in co2 kweekkassen gelopen waar die opstelling peanuts bij is.

Doordat je onder aanvoert, terwijl je bovenaf afzuigt, trek je de gekoelde lucht, met de verhoogde co2 langs de onderzijde van je bladeren, waar je die lucht wilt hebben. Daar hebben de planten het meeste profijt van.

Afblazen boven de planten, waar het direct weer afgezogen wordt je opticlimate in, heeft geen zin.

 

Want als de opticlimate goed geinstalleerd is, krijg je een continue/regelmatig circulerend systeem waarbij de co2, temp en rv continue geoptimaliseerd is. Met de sensor op planthoogte.

Ik wed dat de meeste geoptimaliseerde lucht nu direct weer de filter in wordt getrokken omdat de opticlimate tegelijk aanzuigt en afblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht uit de lvs van de opti is tussen de 5 en 10gr. Beetje afhankelijk van de temp van de lucht die erin gaat. 10gr wil je niet tussen je plantjes.

 

Het systeem om lucht aan te voeren tussen de plantjes is een goede optie, ook al een paar x voorbij zien komen op t forum. Ik doe t zelf ook, maar niet de uitgeblazen lucht van de opti. Je moet de 2 systemen appart van elkaar zien.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de lvs verkeerd plaatst, zal de opticlimate blijven koelen omdat je de lucht niet van onder naar boven ververst, en zo niet langs de sensor gaat.

Dan krijg je er dus ijskoude lucht uit, omdat ie blijft koelen, als de meeste koele lucht gelijk afgezogen wordt.

Normaal is de uitgangstemperatuur maar iets lager dan de ingestelde temp.

 

Voorbeeld op kleine schaal: je koelt een computer ook niet goed als je afzuigt naast de inlaat, die zet je tegenover elkaar.

Voor onder in, achter boven uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De opti koelt of koelt niet. Uit de slang komt dus of 10gr of ruimte temp.

 

Maargoed, we dwalen af....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hier toch om weekmakers en gif? niet om luchtverplaatsings- theorien :) koude lucht valt omlaag ja, maar niet als er zo'n 500m3 gezogen word uit een klein 90x90 tentje, dat druist tegen alle natuurwetten in!

 

ON TOPIC: Mijn ervaring met weekmakers (zaten in mijn waterslang dus naar mijn mening had ik de ergste/directste vorm van vergiftiging);

 

- plant reageert (vooral op bio-grond) vrij laat maar zodra het gif in ze zit gaat het erg snel (binnen 2 dagen al erge symptomen)

- belangrijkste symptomen zijn, complete vergeling van de oudste grootse bladeren binnen enkele dagen opgevolgd door dode verdroogde punten en uiteindelijk afstoting van het blad.

- grote oudere bladeren worden gebruikt als giftanks, al het gif gaat er naar toe en het gehele blad word inclusief gif afgestoten

- ben je er niet op tijd bij of continueert de vergiftiging dan zal de plant alle bladeren afstoten inclusief de kleine blaadjes in de toppen, compleet lege plant (excl toppen) is het eindresultaat.

- de plant zal NIET dood gaan! blijf dus SCHOON water met voeding geven als je al ver in je bloei zit! dit is het waard imo!

- Als de kleine blaadjes rond je toppen nog groen zijn kan je er van uit gaan dat (bijna) al het vergif netjes door de plant verwerkt is en dus NIET in je rookwaar zit!

- Als de kleine blaadjes WEL geel zijn zijn je toppen waarschijnlijk bevuild, LAAT ZE DAN STAAN! Geloof het of niet mijn conclusie is de plant KAN en ZAL herstellen!

 

ik had 5 cream caramel's staan, compleet geel, bijna geen blad meer aan de plant, maar nu met nog 3 weken te gaan en al 3 weken gezond water, al weer dikkere toppen, plant maakt nieuwe kleine blaadjes aan, en oud geel blad herstelt zich en wordt weer groen! deze plant gaat niet kapot! Wel kost het je dan natuurlijk veel grammen en extra tijd, of het je dat waard is zal waarschijnlijk liggen aan hoever je al in de bloei zit.

 

de andere die vergiftigd waren; chocolope en big buddha cheese waren er minder erg aan toe, en ook zij gingen weer richting herstel na 2 weken gifvrij water, minder blad verloren dan je zou denken.

kortom, zit je al ver in de bloei en zag het er verder eigenlijk voorspoedig uit, overweeg dan een detox kuurtje van 2 weken extra bloei :D

 

edit: owja en ik had dus ook 6 zaadlingen die het gifwater hebben binnengekregen, gelukkig maar 2 watergiften, op wat achterstand en gele vlekjes na, zijn die weer helemaal bijgetrokken, en heb ik besloten ze gewoon te laten staan.

Wel hebben ze allemaal 2 bladeren afgestoten met wat gif, vandaar waarschijnlijk de kleine achterstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maarre..wat voor slang was dat precies ? Fotootje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn allereerste vraag is, heb je ook andere dingen veranderd of echt alleen de slang?

 

Soms geven mensen 1 ding de schuld, veranderen dan 3 dingen, zien verschil, en achteraf blijkt het aan iets anders te liggen, dan hetgene wat ze de schuld geven.

En als het een gamma slang is, zou die dan niet na vele dode vijverplanten, tuinplanten en andere dode planten die ermee besproeid worden niet uit de handel zijn gehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...