Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
racker

Weekmakers en ander gif

Recommended Posts

Etheen, ook wel ethyleen is zelf een stof die in jouw wietplant geproduceerd wordt door de plant zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik me van bewust, het is een hormoon dat voor afbloeien zorgt. Niet de bedoeling in week 1 lijkt me.....Dat is precies wat er nl gebeurt. Een plant gedraagt zich in week3/4 alsof ze in week 8/9 is. Geel blad en afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. Maar aan welke vergiftigingen zit jij aan te denken?

Ik denk dat er iets teveel over bepaalde vergiftigingen gedacht worden.

Vooral stoffen die schadelijk en giftig zijn voor mensen.

Een plant is geen mens/dier.

Wij leven op o2, en planten gebruiken veelal co2. Daar begint het verschil al. Zo zijn er meer stoffen die voor mens/dier schadelijk kunnen zijn in bepaalde doseringen, maar voor een plant niet. Of juist aangenaam zijn voor een plant.

 

Zoals ik al liet zien, met die foto, je kan best veel dingen gebruiken waarvan gedacht werd dat ze schadelijk waren voor de plant.

 

Al wel eens in een kas geweest? Met temperaturen boven 35/40 graden, enorme hoeveelheden HPS lampen, en verhoogde co2 concentraties?

Als je daar al ziet welke producten er gebruikt worden, dan vraag ik me af waar de meesten zich hier druk om maken. ;)

Ik heb ook elektro installaties gedaan in kassen.

 

Zoek ook maar eens naar bepaalde producten buiten grow-shops, dan zal je zien dat je in een grow-shop voor bepaalde zaken echt zwaar afgezet wordt.

Simpele reduceerventielen voor 170 euro? WTF. Die kosten amper 125 nieuw, met ingebouwde magneetventielen, als je iets verder zoekt. Co2 flessen, zijn ook niet duur, en co2 kost bij een paintball zaak ook geen drol. Kijk eerst maar hoeveel co2 je planten verbruiken, voordat je een hele dure installatie gaat aanschaffen.

Een HPS is ontwikkeld als straatverlichting, en zelfs die gaan ze op straat al vervangen voor leds.

Heel Hong Kong is al vrijwel 100% led. Hier betaal je in een grow-shop een vermogen voor een lampje, daar gooien ze je er dood mee.

HPS is leuk, als je hele kassen wil verwarmen, en aangezien ik hier meer mensen zie die de warmte kwijt willen, ipv aanvoeren, snap ik niet dat er nog zoveel HPS lampen verkocht worden, in combinatie met hele zware afzuigingen.

Led-lampen zijn ook veel sterker dan de meeste denken, en door het verkeerde gebruik vallen de resultaten tegen.

Tja....kijk naar mijn plant, en naar de plant onder een 300W plasma, waar iedereen bij staat te kwijlen en te rukken. Mijn 100W ledlampje hangt er 2 x zo hoog boven, straalt veel beter op een oppervlakte van 60x80, of 80x 100 cm. En dan had mijn plant nog wel een te lage temp, te lage lv, wortelrot, etc etc etc..... :execute

 

Zo ben ik er ook achter dat bepaalde kleuren ook voor de productie van bepaalde hormonen en andere stoffen zorgen, die ze je aan willen smeren in een flesje....

Zorg voor goed licht, goede voedingsstoffen, en je hebt al die kunstmatige hormonen en stofjes allemaal niet nodig.

Een goede kleurverhouding zorgt voor bepaalde strekkingen/bladgroei/stengelgroei en hormoon/terpenen huishouding.

 

Als jullie daar nou eens wat meer energie in steken, ipv kunstmatige grepen onder hps, dan wordt kweken ook al een heel stuk effectiever, en vele malen goedkoper.

En afbloeien in week 1, tja, dan is je plant zwaar aan het stressen, en moet je maar eens nagaan waarom die plant stresst.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Freek

Er zijn genoeg mensen die met hps in een (semi)gesloten systeem goede resultaten halen.

Het is een goed idee van racker om uit te zoeken wat de verschillen zijn tussen de goede en slechte hokken.

Dat er verschillen in licht zijn, is allang bekend, maar daar gaat het nu niet over.

 

Ik weet dat er in kassen heel grote schades zijn geweest van rubber slangen en zelfs van een coting op staal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zoveel moeite in iets steken als je het met de stelling al niet eens bent?

los daarvan gaat het over ledlicht en andere zaken.

ik denk niet dat je voor een ander uit moet gaan maken waar die zijn tijd in wil /moet steken.

 

Ik heb in het minilab spaanplaat met melaminefolie(wit meubelpaneel), met tape afgedekt de kopse kanten, en da's geen probleem.

neemt niet weg dat er telkens weer mensen zijn die problemen hebben,

onder nagenoeg dezelfde omstandigheden

zelfde symptomen

zelfde moment in de cyclus

 

terwijl het medium,voeding,plant sterk variabel zijn.

 

Het lijkt me zinnig om bij de leen bakker een stukje goedkoop zeil te halen,

en dat in je kweekkastje te leggen.

wie weet heb jij dan geen problemen met dat zeil ;)

 

Ik vind het heel erg goed om cynisch te zijn,

en om geen hoax samen te stellen d.m.v. dit topic.

 

Ik weet uit eigen ervaring dat mijn plantjes erg blij werden toen ik dat zeil er weer uit trok.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje, volgens mij laat gelamineerd spaanplat geen gas door. De kopse kant natuurlijk wel. Wat was dat voor zeil?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn ook keurmerken voor.

Het elektro snoer wat ik bijvoorbeeld bij mijn chinese lampje heb gekregen, heeft wel een KEMA keur. En nog veel meer keurmerken ;)

Je moet gewoon een beetje opletten. Zo heel veel slechte materialen zijn er niet meer, tenzij je echt hele vreemde dingen koopt zonder op keurmerken/specificaties etc. te letten.

En daar zit het verschil. Sommige snoeren zijn bijvoorbeeld niet geschikt voor hogere temperaturen, maar dat staat vaak bij de specificaties van het snoer, etc. Of kijken jullie daar niet naar?

 

Ik gebruik dus ook bepaalde dingen waarvan gedacht werd dat ze schadelijk waren, maar het helemaal niet zijn.

Ik zal 1 ding zeggen, een slecht resultaat ligt vooral aan het klimaat, en de combinatie van voedingsstoffen, co2, licht, temp en rv.

Teveel/te weinig licht, te veel/weinig voeding, te lage of te hoge temp/rv etc...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velen kijken daar idd niet naar, vandaar dit topic :wtf2:

 

@weetje, had je linkje gemist :execute leenbakker zeiltje van de miss ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurmerk zegt niet alles.

Keurmerk voor stroomkabels zegt volgens niets over vrijkomende dampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keurmerk zegt niet alles.

Keurmerk voor stroomkabels zegt volgens niets over vrijkomende dampen.

Een fabrikant moet wel opgeven welke stoffen er gebruikt zijn, en in welke temperaturen deze veilig te gebruiken zijn. Als dat in een bepaalde categorie zit krijg je een keurmerk, voor die specifieke kenmerken.

Aan de hand van die keurmerken moet je dus kunnen zien voor welke omstandigheden die materialen geschikt zijn.

 

Het ligt er dus aan welk keurmerk je bekijkt.

Er zijn meer keurmerken, dan alleen KEMA, zoals IEC en RoHS.

 

KEMA

IEC

JEDEC/EIA

NEN

RoHS

FSC

en zo zijn er nog veel meer, ieder met hun eigen kenmerken, en voor bepaalde toepassingsgebieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_31247_12536_260967.jpg

Laat je nou weer die plant zien die te nat staat ;)

 

geplastificeerd spaanplaat is niet zo'n probleem. die 5 planten kweek van mij was van hetzelfde materiaal gemaakt met een dak van osb platen, planten hadden nergens last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat staan in een dwc? ;)

Dat is een van de latere planten.

Gelukkig blijf ik niet in een ver verleden hangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan een plant in DWC per definitie niet te nat staan dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang andere opgeloste gassen, zoals de zuurstofwaarde, goed zijn die noodzakelijk zijn, kan een wietplant niet snel te nat staan.

Mijn netpotjes hingen voor een gedeelte in het water. Je houdt toch meestal wel een gedeelte over in het potje waar de lucht direct bij de wortels kan komen, door de korrels en het stekblokje. Je vult de bak nooit helemaal tot de nok toe, want dan krijg je een puinhoop met al dat water.

 

Kleine quote van wikipedia: if sufficiently oxygenated, the plant roots can remain submerged indefinitely.

Daar hebben ze het zelfs alleen over de zuurstof, omdat deze het belangrijkste is, maar zolang je genoeg opgeloste gassen hebt, en er toch vrijwel altijd wel wat wortels gedeeltelijk in de lucht hangen, kunnen de wortels gewoon in het water hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit de oude doos:

 

Vandaag gebeld met Forbo, producent van oa. zeil linoleum, marmoleum,enz.

 

Hebben eerst een halfuur smakelijk gelachen om het "dodelijke plantjes gas" wat zou vrijkomen uit oa. keukenzeil.

 

Er is mijn echter wel uitgelegd hoe dit verhaal zijn ronde "kan" doen. Bij de ontwikkeling van zeil en andere soorten kunstof in eind jaren 60' begin jaren 70' werd er inderdaad niet zo nauw gekeken met de diverse chemische bestanddelen die werden gebruikt bij de fabricage van oa. zeil. Zo was er zelfs zeil waar asbest in verwerkt zat !! Dit is echter allemaal allang verleden tijd. Met de huidige millieuregels en normen, komen er geen schadelijkegassen vrij uit zeil. Zeil is dus totaal niet schadelijk voor mens, plant, en dier. Het feit dat zeil een bepaalde odeur heeft (wat met de tijd af neemt), is deze dus niet schadelijk.

 

Wat wel schadelijk "kan" zijn is de lijm die wordt gebruikt om de vloerbedekking op de ondergrond te verlijmen, maar ook hier zijn inmiddels allerlei millieuwregels van toepassing, zodat men tegewoordig bijna altijd gebruik maakt van milieuvriendelijke lijm op waterbasis, wat vroeger 60'/70' jaren niet het geval was (oplosmiddelen).

 

Ook vijverfolie bestaat voor een deel uit weekmakers zowel de PVC als de EPDM Firestone variant.

 

Conclusie,....zit wel een kern van waarheid in, maar is allang een broodje aap verhaal ! Nu ik dit dus uit eerste hand heb vernomen (en niet zoals sommige mensen hier die maar wat na praten, en zelf nog nooit iets zelf onderzocht hebben over iets wat je ooit heb gehoord via een zus van een kennis die een vriend heeft die stucadoor is, maar nu verhuisd is naar het buitenland om dat ie last van astma had, wat achteraf een lopend oor bleek te zijn.

 

 

Heb dus wit keukenzeil van de Kwantum in mij kweekruimte gebruikt,...nergens last van gehad. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
In gesloten systemen met veel licht, en verhoogde co2, moet je ook veel meer voeding geven. Soms wel het dubbele.

Dus geen co2 vergiftiging etc.... gewoon versnelde herfst door gebrek aan voeding of andere componenten.

Wat een bullshit man!

Jij wil zeggen dat als ik ze een ec van 4 meegeef ze wel groen blijven?

Ik heb meerdere rondes zonder dit probleem gedraaid en toen geswitched naar semi-gesloten en nog voor ik met co2 begon kwam het probleem al.

Daarnaast heb ik nog een hok waar ook altijd stabiel gedraaid is en nu met semi-gesloten alleen maar beter is met exact dezelfde kweekmethode.

 

Een HPS is ontwikkeld als straatverlichting, en zelfs die gaan ze op straat al vervangen voor leds.

Heel Hong Kong is al vrijwel 100% led. Hier betaal je in een grow-shop een vermogen voor een lampje, daar gooien ze je er dood mee.

HPS is leuk, als je hele kassen wil verwarmen, en aangezien ik hier meer mensen zie die de warmte kwijt willen, ipv aanvoeren, snap ik niet dat er nog zoveel HPS lampen verkocht worden, in combinatie met hele zware afzuigingen.

Led-lampen zijn ook veel sterker dan de meeste denken, en door het verkeerde gebruik vallen de resultaten tegen.

Tja....kijk naar mijn plant, en naar de plant onder een 300W plasma, waar iedereen bij staat te kwijlen en te rukken. Mijn 100W ledlampje hangt er 2 x zo hoog boven, straalt veel beter op een oppervlakte van 60x80, of 80x 100 cm. En dan had mijn plant nog wel een te lage temp, te lage lv, wortelrot, etc etc etc..... :wtf2:

Nee laten we lekker op die led troep gaan kweken :execute

 

En btw lekker ;) assholes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kweek je wiet in je huiskamer??? ;)

 

 

Yep ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja... en ?

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat je dus niet echt een grote warmte ontwikkeling hebt met die bureaulampen.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar vergis je je in

die dingen worden gewoon heet!

spaarlamp in een gesloten bol

dat wil wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel eens je hand tegen een 600 wattertje gehad..?

 

heb de littekens nog op me armen staan.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uh nee zo stom ben ik niet

heb vroeger 2 x 600 watt in de schuur gehad

 

heb ze nog liggen ;)

heb ook nog 2 splinternieuwe

son t pia + 600 watt 400 |volt bulben liggen

 

kan je daar wat mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mammoth past toch ook gewoon in een woonkamer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...