Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Bigger&Better

Recommended Posts

@Amecheesia,

 

Ik snap je punt, alleen persoonlijk vind ik van onder de lucht inlaten niet de beste manier, en de plant zal zn waterdamp afgeven aan de hand van het vochtdeficiet.

Mocht er condens vorming optreden dan is er een te snelle dag nacht temperatuurs daling. kachel iets eerder bijzetten is dan de oplossing want dan zal die de daling temp. daling opvangen.

 

@jeice

 

Waar je nu je openstaande rand hebt maak je dicht zet je een flens op en daar zet je je slang op, en dan laat je de slang tegen de muur doorlopen, wel verstelbaar zodat die ten alle tijden onder je lampen kan blazen. Maak een snee van plus minus 15cm lang en 1a2 cm breed bij de bulb en tusen de lampen zodat die recht onder de lampen blaast.

Een hotbox laten bijverwarmen in de winter, ik ga ervan uit dat je met nacht wel bedoeld dat de lampen aanstaan.

 

gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee als de plantjes slapen (overdag dus eigenlijk hehe) tis een heater he.

 

Ok jij bedoeld een eigen lucht verdeel slang maken? Dus stel je hebt 3 lampen hangen in de lengte, 3 inkepingen maken vlak onder de lampen?

Komt er uit alle inkepingen dan genoeg lucht? Goed opletten dat je je inkepingen niet te groot maakt lijkt me dan anders raak je lijkt me teveel kwijt aan je 1e gat.

 

Maar aangezien de afzuiging in een tent ook vaak bovenin de ruimte zit. Komt de lucht dan wel voldoende bij de planten terecht als je 70 cm boven je planten inlaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@osmose

 

Ik heb dat precies wat jij zegt een slang tussen tophoogte en de lampen met gaten over de gehele lengte.

maar ik maak vaak mee dat het onder in een hok of tent toch altijd net wat kouder is dan op tophoogte.omdat de warme lucht eerder word opgezogen en de koude lucht daalt.

daarom pak ik gewoon genoeg ventilators

ik heb mensen gezien met een temperatuur rond de 28 maar tussen het gewas 20 de toppen die midden in het gewas zitten staan zo bijna stil

Share this post


Link to post
Share on other sites

je medium hoort een graad of 20 te zijn, op tophoogte een graad of 28/30. 3xraden wat het dan halverwege is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb liever een medium temperatuur van 22C en een toptemperatuur van 27C

overal waar toppen en bladeren zitten heb ik het ook liever 27C

maarja ieder zn ding

Share this post


Link to post
Share on other sites

manier van osmose is anders, koelt beter als je enkel onder de lampen inlaat.

 

ik vraag me dus wel af of het de verse lucht voldoende verspreid naar onder toe als je in en uitlaat allebei boven hebt zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe weet je wat een betere manier is als je het zelf niet geprobeerd hebt?

ik heb trouwens onder geen inlaat(ik blaas koude lucht van beneden naar boven met een zwenkfan)juist omdat ik boven rond de lampen inlaten heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me logica. we hebben het beide niet geprobeerd omdat je een standaard luchtverdeelslang hebt en niet zoals hoe osmose beschreef, lucht inlaten bij de kern van de warmtebron. maar je hebt dus je inlaat en afzuig allebei boven in de tent zitten en dan blaas je ook nog de lucht die eigenlijk naar beneden moet komen naar boven. ik heb mn twijfels of op deze manier genoeg zuurstof de plantjes bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de lampen aan staan hebben de planten geen zuurstof nodig maar co2

en je kan je wel heletijd van alles afvragen en van logica uitgaan maar het beste kan je het nog altijd in de praktijk testen hoe het voor jou hok het beste werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij bent de enige met praktijkervaring of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice

 

De luchtuitwisseling is meer dan voldoende voor de onderkant van het gewas.

Inlaat en uitlaat in de tuin zit toch ook bij de luchtramen(boven dus) kop temp is dan ook 28C en onderin 20 plus minus

(hotbox wordt meestal als CO2 unit aangeduid vandaar)

 

@amecheesia

 

Logica wordt altijd ondersteund door ervaring waarbij het gewas de bepalende factor is :)

 

@amnees

 

Precies wat je zegt met de temp. verdeling van onder tot boven aan je gewas.

En inderdaad genoeg mannen met meer dan voldoende praktijkervaring :rofl

 

gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel hij gebruikt wel een co2 kachel om bij te verwarmen , dat kan toch weinig kwaad als je onder een 1500 ppm ofiets blijft ?

dan heeft hij bij licht aan extra co2 en bij licht uit een hok op lekker temperatuurtje .

ik weet wel dat het geen zin heeft co2 toe te voegen bij licht uit maar het kan toch geen kwaad? (mits je bv maar tot 1000 ppm gaat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee echt kwaad kan het niet, maar met de kleine waakvlam krijg je de ruimte niet op temp, en de keer dat de hotbox aanslaat, krijg je enkelt maar een golvende temperatuur door de nacht heen. En mocht die niet op de gasleiding zitten dan is het al helemaal zonde van je gasflessen.

 

Dus voor je klimaat is het niet top en gastechnisch is het zonde.

Ikzou het niet aanbevelen om zo maar te zeggen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foute interpretatie van mijn kant mijn engels is dan ook niet zo heel sterk :D

 

Als we het hier over hotboxen hebben hebben we het altijd over CO2, wat dus niet correct is.

 

Weer wat geleerd. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOgguHH

 

Al met al een zeer leuk topic geweest,een toch wel chille opbrengst waar je best potent mee kan zijn!! :o

Kijk weer uit naar je volgende topic start!!!

 

Zeer nice Mate!!

 

Greetz Fijne dag BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante discusie weer.

 

Bubble Cheese, thanks man, ik ben er ook wel "content" mee, ik ben even aan het verzamelen, gauw weer een nieuwe maar ook weer andere ronde :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi,

 

De smartpots knallen de LV met 10% omhoog.

Voor mij de reden om deze in de winter te gebruiken, in de zomer raad ik de smartpots echter af.

De LV is dan vaak al sky high en dan kan ik de extra lv niet gebruiken.

 

Ga je deze ronde weer op de smartpots?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predator, jazeker, alleen niet in dezelfde opstelling, 8x60ltr in 2.40x1.20x2.15m.

De vorige ronde was gewoon op eeen verkeerde locatie, ik kon niet van buiten lucht pakken en niet naar buiten uitblazen, dus het vocht bleef circuleren, ik kon de hitte niet goed kwijt, ik kon niet genoeg bijwarmen, ook omdat ik de max aan stroom al in gebruik had, we zijn haastig op zoek naar een nieuwe locatie voor de i240, tot die tijd genoeg andere leuke projectjes....dus tot gauw :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de soort bekijk denk ik dat je een goede overweging gemaakt hebt.

De grote toppen had iets langer gemogen de kleiner zien er erg goed uit.

 

Een klein topje.

gallery_1018_2673_7548.jpg

Een wat groter topje.

gallery_1018_2673_102861.jpg

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi zODd, zoals altijd maak jij er weer bijzonder mooie foto`s van, en het oog van de meester is scherp, ze hadden idd nog wel even gemogen, alleen het klimaat liet dit niet toe, thanks for the pics brother :D

 

 

Vandaag weer even bij Doc op de koffie geweest, m`n 3e plasma is een feit, een moeder lamp, en nog wat losse spullen, met een week of twee wil ik weer van start gaan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep je heb een goede keus gemaakt.

Alles weg laten rotten is ook niks en de toppen zullen ook nog wel iets meer amber worden.

Het ziet er ook erg potent uit heb een foto daar is het net een klodder snot.

 

 

klinkt weer allemaal erg intersant wat je gaat doen :o

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...