Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Bigger&Better

Recommended Posts

Das een goed resultaat he krasi,

was ook een mooi verslagje en ben benieuwd wat het volgende gaat worden...

 

Grtjs Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Krasi :)

 

Hoe hoog waren je plantjes eigenlijk, zonder de smartpot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er zo weinig wiet aan is gekomen man...

wat ga je verbeteren de volgende ronde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

 

Het was een mooi verslag om te volgen :) .

Jammer van die paar tegenslagen, maar het eindresultaat mag je trots op zijn :rofl .

 

Succes met je volgende ronde :rofl .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoor ik mijn naam?

 

Ben benieuwd naar jou s5... kut :)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke cross komt er nu ?

 

neem aan de de s5 nog erg klein zijn :rofl

 

 

ben benieuwd ? c99 misschien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowke, dank je, ik maak binnenkort een keuze bekend :rofl

 

Jeice, zonder smartpot 65/85cm.

 

Amecheesia, heb je wel opgelet, eindgewicht is al niet slecht, en er is een hoop de vuilnisbak ingegaan, maar er had idd meer af moeten komen.

 

Beaker, dankjewel, al met al idd een acceptabele ronde :rofl

 

Guesswho?, haha, deze zijn nog babies, ik ga ze in een aparte nieuwe moederruimte grootbrengen, waarna ik de twee mooiste als moeder houdt, daar zullen dan stekken voor komende rondes van gesneden worden...oa :rofl

 

Juicyweedy, s5 is idd nog te klein, ik zit te twijfelen, c99 kan, ik krijg een paar strawberryhaze zaden van een vriend van me, die ook een coffeshop heeft, hij heeft een seedbank, al weer enige tijd met leuke zaden, iig de bekendere soortjes, ook Soma`s Amnesia (hij kent Soma zelf erg goed) dus ik zou wat van hem proberen, het is een goede site met veel informatie en ondersteuning, kijk er maar eens, goudeerlijke gozer, www.dutchseedbank.com, maar het kan ook zomaar Kronocaine worden :) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer mooi resultaat .

zeker gezien het beperkt aantal m2 en zonder co2 toevoeging . (3785/ 5.76 m =657 pm . en dan heb je ook nog weg moeten gooien vanwege rot)

petje af mooie kweek.

:) :rofl :rofl

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit al klaar voor het volgende rondje.smiley_65.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch een mooi resultaat na een ronde vol problemen :)

 

dit was een heel mooi en vooral ook leerzaam topic :rofl

 

veel succes met je volgende ronde maat!!

ik zit zeker weer op de eerste rij :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch niet slecht,knakenteller had het al uitgerekend, :)

 

Jammer van de rot,persoonlijk heb ik er alleen nog buiten last van.

Mijn remedie tegen rot=zuigen,blowen&stoken.

 

Suc6 met je stekjes!

Nu je ze zelf maakt,werk met de snelste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenf1ngers, thanks daddy-G, coming up soon :rofl

 

Knakenpoetser, dankjewel, mooie berekening, ook de m2 is een aspect die moet worden meegenomen idd, best een mooie score ja :rofl

 

Doc, haha lekkere stoel, see u soon :rofl

 

Pietje Wiet, bedankt gab, gister na ook de daadwerkelijke uit handen geven, had ik echt een gevoel van voldaanheid, blij dat deze is afgerond, blij dat we weer een nieuwe kunnen beginnen en blij met het redelijke resultaat :rofl

 

PH Donnenr, thanks PH, ook voor de tips :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

mooie ronde met een mooi resultaat!

 

Well done! :)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was niet negatief bedoeld ofzo maar na al die moeite:Thee maken, met de hand watergeven, bijna 10 weken 12/12, alles uit zaad en met zulke lampen erboven. dan vind ik dat gewoon niet zoveel ik heb met 2x 1000DE 2.2 eraf gehaald binnen 50dagen 12/12.

mischien komen je lampen beter tot hun recht in een grotere ruimte 3x3 ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti, dank u maestro :rofl

 

Amecheesia, niet negatief opgevat, alleen heb ik echt redelijk wat weggegooit, ik kom op 3.8, en zonder weggooien had dit makkelijk boven de 4.5 uitgekomen, vindt ik niet slecht, maar ik heb het weggegooit en dus telt het niet mee....helaaas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja 4 en een half had niet slecht geweest zonde man

volgende ronde dan kleinere potten en meer dames?

en die clipfans zou ik zo houden maar toch echt minimaal 2 zwenkventilators erbij.

de kwaliteit zit er wel goed uit op de foto's maar als je toch zo weinig voor jezelf houd kan je dan niet beter mineraal voeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga juist grotere potten minder dames gebruiken :) , die zwenk ventilatoren zijn wel een goed idee van je, geen mineraal meer voor mij, m`n afnemers zijn echt zeer blij met m`n organische wietje en ik vindt het kweken ervan heerlijk :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja 4 en een half had niet slecht geweest zonde man

volgende ronde dan kleinere potten en meer dames?

en die clipfans zou ik zo houden maar toch echt minimaal 2 zwenkventilators erbij.

de kwaliteit zit er wel goed uit op de foto's maar als je toch zo weinig voor jezelf houd kan je dan niet beter mineraal voeden?

 

 

Clipfans oke maar waarom zou je zwenkventilatoren gebruiken?

Voor de luchtverplaatsing hoef je het niet te doen, afzuigers zijn afdoende hiervoor. Je blaast enkelt je gewas maar schraal en je verspreidt schimmels.....

 

En om toprot te voorkomen is het ook niet van toepassing.......

 

gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

osmose denk je niet dat een zwenkventilator (of een ander model) soms wel nuttig is ivm vaste luchtstromingen te doorbreken?

dan wel zo dat ventilator net over gewas blaast en niet op gewas .

Share this post


Link to post
Share on other sites

He knakenpoetster,

 

 

Jazeker wel maar net over je gewas blazen blijft erg moeilijk met een ventilator, ikzou er eerder voor kiezen om een ringleiding van slang(inlaat en de maat van de slang is afhanklijk vd groote vd ruimte) met gaten net onder en tussen de lampen te plaatsen en zo de hitte af te blazen. Dat is gelijkmatiger en rustiger dan een ventilator.

 

Passief zou voldoende moeten zijn, is het dat niet dan kan je voor actief kiezen.

 

Normaliter worden ventilatoren enkelt snachts gebruikt en soms overdag als de luchtramen dicht zijn om de luchtverplaatsing te behouden.

In ruimtes met een afzuiging heb je altijd voldoende luchtuitwisseling vandaar mijn reactie.

 

Toprot zal helaas niet voorkomen kunnen worden door ventilatoren op te hangen.

 

Maar iedereen heeft zn persoonlijke mening over klimaatbeheersing, en moet altijd doen waar hij of zij het beste gevoel bij heeft en daar heb ik dan ook respect voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook gestopt met zwenkventilatoren, vroeger altijd mee gewerkt, ik geloof meer in de lucht direct via inlaat goed verplaatsen. zelfde redenen als osmose al aangeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik een zwenkfan om de koude lucht van de vloer omhoog te blazen. geeft naar mijn mening een gelijkmatigere temp en vochtigheid in het hok en dus ook hogere temperatuur bij de wortels

 

-edit

 

en daar komt bij dat als de lampen net uitgaan de temperatuur omlaag gaat en de afzuiging zachter gaat draaien dus de luchtverplaatsing achteruit gaat waardoor het voor de bladeren moeilijker word om waterdamp af te geven aan de lucht waardoor er druppels kunnen ontstaan op de bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osmose, bedoel je inlaten bij je lampen laten uitkomen van boven, zodat de luchtstroom naar de planten staat gericht en gelijktijdig warmte van de lampen dimt?

 

 

ik laat de lucht nu van onder binnenkomen in mn ruimte. ehm zal t ff proberen ff tekenen

med_gallery_32601_13944_7377.jpg

 

heb ook een hotbox die in de winter voor bijverwarming nacht wordt gebruikt, maar nu laat ik em gewone lucht vlak onder de lampen knallen en dat scheelt gewoon 3/4/5/ graden!!

 

 

 

wil straks ook in een tentje kweken en dan is dit niet echt mogelijk dus probeer je ff te vatten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...