Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JosNevejans

Te vroeg bruine haartjes!?

Recommended Posts

Hello iedereen:

 

Ik heb helaas niet de tijd gehad om m'n kweekje helemaal online te zetten maar voor ik m'n problemen vermeld, hier even wat ik juist uitsteek :-)

 

Fruitspirit: BLOEIDAG 31

30 dagen groei met 250W MH

bloei met 250W HPS

voeding: Start-up, plagron bloom en green sensation volgens kweekschema van plagron. +testje met vereenvoudigde suiker (eenmalig)

water: ph 6.0 (bodem constant, zelfde ph)

Temperaturen: Overdag 30°C (max 32 op bladniveau) en 's nachts nooit lager als 18

Verder weinig of geen bladproblemen.

 

Ik merkte dat ze beiden de laatste dagen al vrij veel bruine haartjes vertoonden, ondanks ze hiervoor nog veel te vroeg voor zijn,

ook heb ik een paar zaadjes er uit gehaald vandaag (dat was na de bruine haartjes dus niet de oorzaak, misschien ook een symptoom van stress??)

Heb m'n plantjes overal afgezocht, nergens 'balzakjes' te vinden en toch zaadjes, hoe kan dit??

 

Foto's:

 

DAG 24

gallery_26912_13468_705099.jpg

 

DAG 30

gallery_26912_13468_2298554.jpg

 

BLOEI_DAG 17

gallery_26912_13468_973926.jpg

 

BLOEI_DAG 18

gallery_26912_13468_1140169.jpg

 

BLOEI_DAG 29

gallery_26912_13468_2494422.jpg

gallery_26912_13468_2352706.jpg

gallery_26912_13468_498313.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee jos

 

Die balzakjes duid op herma verschijnselen

dit kan komen door foutjes in de genetica (volgende x ander zaad kopen)

of door stress

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb m'n plantjes overal afgezocht, nergens 'balzakjes' te vinden en toch zaadjes, hoe kan dit??

 

Ik zag er nergens... ;-)

 

En kan een vrouwelijke bloem herma worden na 3 tot 4 weken??

 

Stress kan wel... Thx voor je reactie!!

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe komen ze aan die stress dan? lichtstress? niks er overheen gespoten afgelopen dagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeh, ik gaf wel bladvoeding, maar niet meer vanaf de bloei is ingezet.

En m'n timer heeft er de brui aan gegeven afgelopen week dus ze hebben enkele dagen onregelmatig licht gehad (overslapen :-p)

Ik heb nu al een nieuwe dus dat probleem is opgelost.

 

Kan een plant ook zaadjes aanmaken zonder dat er ergens een deel van de plant herma is???

 

Thx for the reply!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neeh, ik gaf wel bladvoeding, maar niet meer vanaf de bloei is ingezet.

En m'n timer heeft er de brui aan gegeven afgelopen week dus ze hebben enkele dagen onregelmatig licht gehad (overslapen :-p)

Ik heb nu al een nieuwe dus dat probleem is opgelost.

 

Kan een plant ook zaadjes aanmaken zonder dat er ergens een deel van de plant herma is???

 

Thx for the reply!!

 

 

ik heb vroeger al een aantal rondjes gedaan uit nlx stekken, dus volkomen vrouwelijk.

elke oogst vind ik wel een zaadje of 4-5 tussen me gemiddeld 50 plantjes als ik ze harvest. ze zijn ook heel licht bruin, lijkt wel kleurloos en als je ze in de grond steekt komt er helemaal niks uit. ze zijn nog niet bevrucht.

ik hoop dat dit voor jou ook het geval is.

 

ik denk als de lampen door je timer een lange tijd uit hebben gestaan (24-30 uur) dat dit niet echt kwaad kan voor stress op de plant, ik heb het gevoel dat ze dan nog extra veel nieuwe lichte groene bladeren aanmaken, maar 1 keer zou niet veel mogen maken.

ik zou toch de temperatuur overdag een graadje of 3 naar beneden doen. 26-28 max, ik probeer em uit eigenwijsheid altijd rond de 26,5 te houden. elk uur controle :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van stress krijgen ze geen bruine pistils. Wel van vocht en bevruchting.

 

Dat je geen ballen ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn :wacko:

Als er een fan door de tent staat te blazen heb je er niet veel nodig om alles te bestuiven.

 

Of is je LV aan de hoge kant ?

Misschien warmt je tent te snel op, van donker naar licht ? Dan krijg je condens = vocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@g.w

Mooi artikel! Zeer interessant! Dankje!!! :-)

 

@WhiteJack

Ik weet niet of ze bevrucht zijn of niet, vanaf dat ik zaadje zie haal ik ze er uit (kwestie van geen energie te verspillen aan zaadjes maken die ik toch niet ga gebruiken)

Ik ga m'n temperatuur wel wat naar beneden halen :D thx^^

 

@Soca

Van stress krijgen ze geen bruine pistils. Wel van vocht en bevruchting.

Zeer interessant, dit wist ik niet!!! :-)

En ik dacht dat ik mannelijke bloemen echt wel zou merken aangezien (ik vermoede) dat je een herma WEL kunt zien.. :-(

Luchtvochtigheid is inderdaad soms aan de hoge kant...

Daar ga ik zeker iets aan doen.

Dankje!

 

 

Dankjewel allemaal!!! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het wel een mooi diep groenbladerdek, dacht ook aan bladsproei als oorzaak, kan dacht ik zoiezo wel stukken minder met zaadkweken!! Erg zorgwekkend vind ik t niet, wat ik er van zie; je zult toch wel klaar zijn met 3 a 4 weken lijkt me??

Oh dan verwijs ik naar de dd van de fotos, we zijn alweer 2 weken verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...