Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djago

Toevoegen van CALCIUM

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met het Calcium.

 

Sinds ik PK13/14 gebruik moet ik veel meer Ph- toevoegen om mijn gewenste Ph te krijgen.

 

Wat ik niet goed in de gaten had, was dat ongeveer een 1,5 dag later mijn Ph waarde in mijn voedingsvat als een speer was gedaald..

 

Dit had ik een week of 2 achter elkaar :)

 

Calcium wordt volgens mij gebruikt tegen te zure Ph waarden.

 

Je kan het ook aan de bladeren zien, enkele grote bladeren zijn omringd door gele vlekken en een zeer bruine rand! :o

 

heeft iemand dit wel een toegepast en is dit er in vloeibare vorm.

 

Ik zit nu in mijn 8e week en vraag me eigenlijk af of ik het niet beter zo kan laten...of toch proberen??

 

let me know........DJAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het gewoon zo laten voor nu.

Maar hoe kan het dat het zo zakt bij jouw.

Laat jij je voeding wel voldoende aclimatiseren als je gemengt hebt.

En geef je de ph- ook de tijd zijn werk te doen.

Die dingen reageren niet altijd evensnel.

Of ligt het mss aan je regenwater wat je nu krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelezen dat wanneer je afzuurt naar je gewenste ph waarde dat je het beste eerst onder de waarde moet zitten , bv je ph moet op 5.8 , dan zuur je eerst af naar bv 5.4 en dan doe je er ph plus bij tot de gewenste waarde van 5.8.

Op deze manier blijft je ph stabieler en zijn de schommelingen kleiner , dat zeggen de experts.

 

johnno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat het maximaal 30 minuten acclimatiseren..kan me voorstellen dat dit dus blijkbaar te kort is.

 

maar dan nog.....dit gebeurd sinds ik PK 13/14 gebruik. Hiervoor had ik er absoluut geen last van.

 

Voordat alle toevoegingen een reactie met elkaar aangaan duurt dus blijkbaar langer dan ik dacht...wanneer je PK 13/14 gebruikt...dat kan ook niet anders dan in mijn geval.

 

Laat jij je voeding wel voldoende aclimatiseren als je gemengt hebt.

ik moet idd geduld hebben :o meestal wacht ik hooguit 30 minuten

 

dan zuur je eerst af naar bv 5.4 en dan doe je er ph plus bij tot de gewenste waarde van 5.8.

 

het probleem doet zich alleen voor, sinds ik PK 13/14 gebruik, daarvoor niet!

 

 

thanx alweer voor de reacties........OH Ja....weet iemand nog een goede vervanger voor PK 13/14??

 

DJAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je het echt anderrs proberen dan pak je de monosuppliementen.

N-P-K allemaal appart.

Of eens een ander merk proberen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
N-P-K allemaal appart.

 

ik ben nog niet zo erg thuis in dit wereldje dat ik dat goed voor mekaar krijg :o :)

 

paar jaartjes oefenen ;)

 

ik blijf het gewoon bij hetzelfde merk houden....anders blijf ik aan de gang met testen....

 

thanx ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken zit in Hydro voedingen voldoende Ca. Die snelle Ph afname blijf ik vreemd vinden. Maar goed, je zou inderdaad kunnen overwegen om over te stappen naar andere merken.

Denk daarbij eens aan NutriNova. Lijkt mij voor jouw doeleinden een prima alternatief. Hierbij wordt zelfs het gebruik van PK 13/14 afgeraden.

Maar je hebt nog veel meer keuze tegenwoordig. De 1 claimt nog stabieler te zijn dan de andere :o Of volg tips van andere hydrokwekers in jouw omgeving op, die hebben immers te maken met hetzelfde water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...