Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
get in the ganjabus

Kotbaas komt onaangekondigd binnen.

Recommended Posts

Dit weekend is mn kotbaas onaangekondigd binnengekomen, ik was er niet. Toen ik terug op mn kot kwam stonden de kasten open, er stond ironisch genoeg ook een nieuwe brandblusser. En heb het geluk gehad dat er momenteel geen planten staan. Heb wel net mn hps lamp gekocht om over 2 weken van start te gaan.

 

Mijn vraag is, mag een kotbaas onaangekondigd binnenkomen. en mag hij/zij in mijn kasten kijken? Lijkt me een serieus geval van schending van de privacy.

Ben nu volledig para geworden, omdat mn zaadjes hier ook gewoon in een doosje op mn tafel liggen.

 

Een maat van me (die ook kweekt zonder filter) heeft net hetzelfde probleem, alleen komt zijn huisbazin om de week binnen. Maar dat kalf is zo dom dat ze niet eens de geur van wiet herkent.

Bij hem staat er wel in zijn contract dat hij bezoek kan krijgen van huisbazin. Bij mij is dit NIET het geval.

 

Denk erover om camera's te hangen in mn eigen kot. Ook komt er zeker een slot op de kast van plantjes.

 

 

Tegenwoordig heeft iedereen schijt aan privacy... begrijp er niks van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me toch dat hij dat niet mag,

en al zeker niet in je kasten gaan rommelen...

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duw hem/haar even je huurcontract samen met een afdruk van de huurwetgeving onder de neus :wacko:

Ze mogen niet zonder jouw toestemming binnenkomen, ook niet als't in't contract staat (mag eigenlijk niet in een huurcontract staan).

 

'k dacht dat je zelfs de sloten op je deuren mag veranderen zonder de huisbaas in te lichten...

Btw: is't NL of BE? zouden nog wel eens nuances in de wetgeving kunnen zitten. Als't BE is kan'k je/jullie misschien nog wel helpen met enkele links.

 

Namaste

DL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is België.

 

Was van plan om eerst 4 plantjes te zetten, maar moest die de flikken erbij halen, is het dan niet beter om 1 plantje volledig te scroggen?

of ben ik dan even strafbaar?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt "kotbaas" kom je uit belgie? Daar is het gebruikelijk dat de huurbaas 1x per jaar aangekondigt komt kijken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bang dat dat niet veel uit zal maken :rofl .

Ik zou helemaal gek worden en er voor zorgen dat hij NOOIT meer zonder mijn toestemming mijn huis DURFT te betreden :rofl .

Ik had hem direct een bezoekje gebracht :wacko: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich vind ik het nog niet zo erg...

 

Het had erger kunnen aflopen, als ze 3 weken later zou gekomen zijn, was ik er minder op voorbereid. Maar nu weet ik dat ik de kast op slot ga doen.

 

Maar als racker gelijk heeft, dat ze 1 keer per jaar aangekondigd (onaangekondigd in mijn geval :wacko: ) binnenkomt dan kan ik de volgende maanden rustig mijn gang gaan.

 

Maar ik ben nu iig voorbereid voor moest ze nog eens binnenkomen.

 

En naar mijn weten is het de eerste keer dat ze sinds mijn contract is binnengekomen.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou me kasttje toch op een andere plekje zetten het liefst een andere kamer en die op slot doen zodat als hij de volgende keer toch op het oude plekje kijkt ziet dat het op geruimt is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de sloten van het huis vervangen, gaat toch niet zomaar iemands huis binnen.. :rofl

 

ik moet je binnen toch echt niet tegen komen als ik thuis kom.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha,

 

In tegenstelling tot mijn vorige bericht deze keer iets rustiger (hehe, net thuis na een rotdagje en een hekel aan zo'n mensen :wacko: )...

Probeer de huis-/kotbaas de volgende keer dat je hem ziet het rustig duidelijk te maken dat je't niet leuk vind dat ie zo maar binnenkomt.

Als 't niet zou doordringen, hier is wat leesvoer (voor hem) :rofl

O.a. privacy & huren http://www.vob-vzw.be/HB/Veelgesteldevrage...71/Default.aspx

Studentenkoten http://www.belgium.be/nl/huisvesting/huren...tudentenkamers/

http://www.huurder.be/rechten_van_huurders.htm

FOD Justitie - Huurwet (PDF) http://justitie.belgium.be/nl/binaries/De%...m265-138431.pdf

En euhm, bij mij zijn ze nog nooit zo maar binnengekomen hoor. Eén heeft het één keer geprobeerd maar had pech dat ik thuis was, 't is bij die ene keer gebleven ook :)

 

En ivm je plantjes... 't veiligste is inderdaad ergens anders zetten als je het kan, dus niet op je kot... En anders inderdaad een heel goed slot erop al zal dat enkel de huisbaas tegenhouden.

Politie zal zich er niet veel van aantrekken eens ze binnenstaan met een bevel :s

En de hoeveelheid plantjes zal vooral afhangen van welk arrondissement/vrederechter je dan voor je krijgt of als je geluk hebt welke flikken :s

1 plantje is dan wel gedoogd, 't gedoogbeleid wordt nog steeds niet door elke vrederechter/politiekorps gevolgd...

Als je echt zeker wil zijn, kweek een maand of 2 pepers in je kasje :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik moet je binnen toch echt niet tegen komen als ik thuis kom.. :wacko:

 

Exact dat is een stukje privacy waar je bij de meeste mensen echt niet aan moet komen. Totaal respectloos wat die huisbaas je geflikt heeft. Ik zou net zoals Stikkie zegt de sloten vervangen en het daar voor nu bij laten. Wel hem/haar duidelijk laten weten dat dit gewoon niet kan. Mocht ie toch zich nogmaals toegang verschaffen tot het pand zonder jou daarbij als huurder over te informeren, dan zou ik het anders gaan aanpakken.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitbull op die kamer zette

 

mijn husibaas loopt elk appartement zo in hier

ok bijna elk appartement het mijne niet gwn omwille dat die hond er zit en die houd nie van ongewenst bezoek

als ik er nniet ben :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel de reacties begrijpelijk zijn lijkt het mij toch verstandig dat je een beetje op goede voet staat met je huisbaas, als je gelijk de sloten gaat vervangen wekt volgens mij alleen maar argwaan er dan staat ineens de politie voor de deur om je huis te doorzoeken.

Het is zo ver ik weet mogelijk voor een huisbaas om de politie in te schakelen bij verdenking van enig ''illegale'' praktijken in een van zijn woningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het eigenlijk niet zo goed-

heb je nu nog twijfel of hij het wel-niet weet¿

Ik denk dat het hem duidelijk is, vandaar toch ook de blusser¿

Dat getuigt van een mate van humor en eventueel tolerantie.

dus ik zou zeggen_ opbellen en vragen of jullie een probleem hebben.

ik vermoed namelijk van niet....

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het met weetje eens

 

je huisbaas is binnegekomen hij heeft je hokje gezien

blusser er neer gezet

dat toont dus aan dat hij er niet zon probleem mee heeft mits het veilig is

 

als je nu al dat advies gaat opvolgen om met allerlei papieren tekomen

omdat hij bij je binne is geweest

dan vergeet het maar met je hokje of verdere verblijf daar

 

gewoon effe de beste man opbellen

vertel je hem in alle rust dat je zag dat ie binne was geweest

en dat ie je hokje heeft gezien

en vraag je gewoon of ie er een probleem mee heeft

zoja dan ruim ik hem op zeg je dan

 

enne nog bedankt voor de blusser die wou ik net een gaan kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het eens met Bosteelt :rofl

 

Mocht hij wel moeilijk doen, dan geef je een inbraak door bij de politie. Jij hebt als huurder ook rechten, en een huurbaas mag zonder jouw toestemming NIET zomaar naar binnen! Dat is inbraak. Kijk je contract even na wat daar over in staat. Ze mogen heus wel onaangekondigd binnen komen, maar ze moeten altijd toestemming vragen aan de huurder.

 

Alarmsticker op de deur en een "hier waak ik/betreden op eigen risico" sticker helpt ook wel eens :wacko:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kotbaas is nog niet van de slechtste. Die woont hier ook een eindje van, en die zit in de zakenwereld.

 

Ik zou zelfs niet meer weten hoe die eruit ziet. heb hem nog maar 10 minuten gezien.

 

De kotbaas heeft mijn hok nog niet echt gezien, want er hing nog geen lamp in. ik denk dat die zelfs niet in die kast heeft gekeken.

Dus ik ga verder met mijn kweekplannen, ik vermoed dat ie niet nog eens zal binnen komen tijdens de komende 3 maanden.

 

En die nieuwe blusser die er staat, heeft hij er gezet omdat de oude vervallen is. (Hoop dat dit geen teken is dat de brandweer gaat langskomen voor inspectie)

 

Als ze de planten zouden vinden, dan denk ik niet ze me er direct gaan uitzetten, ze zullen in eerste instantie vragen of ik ze weg wil doen. Ik heb net een mede kotgenoot overhaald om ook wat plantjes te zetten. Dus lijkt me niet dat ze ons er direct gaan uitgooien. Dan is de baas ook een groot deel van zijn inkomen kwijt.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jullie van plan zijn 2 hps lampen te hangen, gaat jouw kotbaas toch merken dat de elektriciteitsrekening veel hoger is? Waarschijnlijk betaal jij een forfaitair bedrag daarvoor, dus denk niet dat hij dat zo leuk gaat vinden?

 

Sowieso lijkt het mij risicovol om op een kot (voor de Nederlanders, hij bedoelt dus een studentenkamer) plantjes neer te zetten. Bij mij kwam de kotbaas ook regelmatig binnen, denk dat de meeste dat eigenlijk wel doen (ook al mag het in principe dus niet).. En geen koolstoffilter gebruiken vind ik al helemaal uit den boze: er zitten 9 kansen op 10 studenten bij jou op kot die het niet zo leuk gaan vinden dat hun hele huis naar wiet ruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag hangt er een briefje in de gang, dat de brandweer langskomt voor controle. Dus deze onaangekondigde binnenkomst was eenmalig.

Paniek voor niks was het.

 

Lijkt er op dat ik de komende maandjes mijn gang kan gaan. :wacko:

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
brandweer langskomt voor controle.

 

Lijkt er op dat ik de komende maandjes mijn gang kan gaan. :wacko:

 

 

Grtz

 

uuuhm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...