Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrLunk.Tk

Oproep aan alle Coffeeshoppers van Nederland !

Recommended Posts

Ik ben geen TV presentator... Maar hier is mijn oproep aan,

ALLE! Coffeeshoppers van Nederland om op 20 APRIL 2012 naar Amsterdam te komen

Voor een Vreedzame Anti-Wietpasbeleid 'Smoke-Out' Actie !

 

 

 

PAGELINK:

http://www.coffeeshopnieuws.nl/index.php/b...-van-nederland-

 

Volledige text:

________________________

 

Ik ben Peter Lunk,

Medisch cannabis gebruiker

En coffeeshop fan sinds 1990.

 

Ik werd geboren in het jaar 1972, het jaar dat de eerste coffeeshop van Nederland , de 'Mellow Yellow' in Amsterdam zijn deuren opende.

Ik weet dus niet anders dan dat er coffeeshops bestaan en hasj en wiet gewoon gebruikt mogen worden. (of je dat nu gedogen noemt of niet)

Cannabis gebruik ik nu al vanaf ca. 1990 recreatief.

En vanaf 1999 ook medicinaal na een ongeval waarbij ik een nek/rugtrauma opliep.

Je kunt dus wel zeggen dat de coffeeshops een vorm van cultuur voor mij zijn en cannabis een deel van mijn leven is.

 

Ik ben van mening dat elke cannabisgebruiker van Nederland die gelooft in de vrije coffeeshop en cannabis cultuur die het Nederlands gedoogbeleid in de afgelopen 35 jaar heeft doen ontstaan,

op 20 April dit jaar (2012) naar Amsterdam moet komen om mee te doen aan onze vreedzame Smoke-Out demonstratie!

 

En we het niet accepteren dat wij in Nederlandse plaatsen waar we niet wonen tegenover gelijke andere nederlanders gediscrimineerd dreigen te gaan worden, omdat we daar geen cannabis in de shop mogen kopen i.v.m. Registraties en maximum aantal leden en dergelijke onzin.

Vrijheden die we in 35 jaar gedoogbeleid ten aanzien van coffeeshops en cannabis hebben verworven en die voor velen inmiddels cultuur en/of lifestyle zijn geworden worden bedreigd door de huidige politiek.

 

Politiek die met meer en meer regeltjes die grotendeels zijn gebaseerd op foutieve informatie en fage aannamens ons het leven ongegrond maar wel grondig zuur maken.

 

Wij, de consumenten zijn het slachtoffer van de structurele demonisering van cannabis.

 

Terwijl de door de regering als 'criminele activiteiten' betitelde zaken met cannabis bij coffeeshops zich aan de zogenaamde 'achterdeur' afspelen, en niet aan de 'voordeur' waar de consument legaal zijn cannabis koopt.

Worden wij als consumenten gedwongen om ons als drugsgebruikers te laten registreren als leden van 'Prive cannabis clubs' , met naam en toenaam adres en I.D. Kopie en uittreksel van het gemeentelijk basisregister.

Bij organisaties (Prive cannabis clubs) die door de overheid zelf (geheel onterrecht) als crimineel worden betiteld.

Ik zeg:

“Aan de voordeur geen gezeur ! Regel eerst de achterdeur.”

 

Als je de voordeur van de coffeeshops ontoegankelijker maakt voor Nederlanders en toeristen...

Dan zullen beide groepen hun roes gaan zoeken bij de alternatieve handel buiten de coffeeshops...

En hiermee met vrij grote zekerheid in aanraking komen met andere vaak hardere middelen waarvan de kwaliteit ongecontroleerd is.

Het gedoogbeleid is ooit tot stand gekomen ter bescherming van de volksgezondheid door een scheiding der markten tussen hard en softdrugs te creeeren en met de coffeeshops te voorzien in plaatsen waar gecontroleerde en kwalitatief goede cannabis in een veilige omgeving gebruikt kan worden.

 

Minister Opstelten van 'Veiligheid en Justitie' en zijn 'Wietpas'-beleid dat mensen niet toestaat cannabis in andere shops dan diegene waar zij staan geregistreerd te kopen. En buitenlanders volledig de deur wijst. Is daarom naar mijn idee in strijd met de basisbeginselen van het gedoogbeleid.

Hij jaagt iedereen de straat op, recht in de handen van straat en huisdealers waar helemaal niemand zicht heeft op kwaliteit zuiverheid van de cannabis en de grens naar het kopen van hardere drugs vrijwel niet bestaat.

Kom dus op FOURTWENTY (420) naar Amsterdam !

En laat samen met ons horen dat we het niet eens zijn met deze belachelijke nieuwe 'wietpas' regels...

Waarom 420 ? 20 april 2012 ?

Omdat er zich op juist die dag veel canna-toeristen in nederland zullen bevinden, zij komen met bussen en tours naar amsterdam om op 420 misschien wel voor het laatst de kans te grijpen om in de dan nog net geldende vrijheid die het oude gedoogbeleid bood te kunnen genieten van een jointje !

 

En wij weten dat dat er dit jaar zeer veel meer zullen zijn dan vorige jaren...

Ik en mijn maat en coffeeshopeigenaar Nol van schaik hebben al onze buitenlandse cannabis vrienden opgeroepen om samen met hun vrienden mee te komen naar de 420 Smoke-Out meeting in Amsterdam.

En tot nu toe hebben ruim 800 personen al aangegeven om van de partij te zijn !

420 of 4-20 of 4:20 zijn getallen data en tijden die in de Cannabis Cultuur bekend zijn als het onderlinge 'codewooord' om een blowtje te roken.

Dit stamt oorspronkelijk van een groepje studenten in de USA die na schooltijd dagelijks om 4:20PM afspraken om samen dan een jontje te roken.

Langzaamaan is dit verhaal zich onder de andere blowers van die school gaan verspreiden en uiteindelijk kregen de cannabis media hier lucht van en gingen dit ook gebruiken...

Zo is 4-20 de datum dus 20 April en 4:20PM de tijd geworden waarop vele cannabis gebruikers in groepen tezamen komen in parken en bij universiteiten om vreedzaam een joint te roken.

Dit soort gelegenheden worden 'Smoke-Out' genoemd.

Dergelijke Smoke-Out's worden ook gehouden op plaatsen waar cannabis gebruik verboden is zoals o.a. Vele universiteiten in de USA. De politie treden op dergelijke gelegenheden meestal helemaal niet op tenzij er gehandeld wordt. Iedereen brengt dan ook zijn eigen joint mee. Een smoke-out duurt nooit veel langer dan 1 jointje (ca. 20-30 minuten)

Dit fenomeen verplaatst zich de laatste jaren langzaam naar nederland.

Wij willen onze Smoke-out in flash/hash-mob style gaan doen.

Op het moment dat we deze video maken is er nog geen uiteindelijke locatie bekend.

Het kan best zijn dat de uiteindelijke locatie pas op het laatste moment bekend wordt gemaakt maar het zal zeker binnen wandelafstand in het centrum van amsterdam voltrekken.

 

En vergeet niet het aloude gezegde:

“Een tevreden roker is geen onrust stoker !”

En dat willen we ook laten zien...

Dus help ons om het leuk gezellig en vreedzaam te houden...

En als het even kan troep achter je op te ruimen...

Of als je moet even naar een cafe of restaurant maar bij voorkeur een coffeeshop te gaan !

 

ZIE JE OP 20 APRIL ! Rond 16.20u ergens in Amsterdam !!!

 

 

 

Greetz,

Peter Lunk

http://www.mrlunk.net

http://FaceBook.com/MrLunk

 

 

 

Meer info over de 420 SMoke-Out Meeting:

puffpuffpassbanner468x100.png

http://www.coffeeshopnieuws.nl

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom met 4 man sterk, o nee 2 man en 2 vrouw. Eindje rijden, maar een goed doel. Hoop dat er onozel veel mensen op afkomen, maar de gemiddelde blower kennende :wacko: ......It's time to send a message guys!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep ben ook aanwezig met het vrouwtje :rofl

 

 

de plannen die deze regering heeft zijn niet van deze tijd :wacko:

 

en dat moeten we laten zien !

 

Kijk naar het buitenland ! hoe daar steeds vrijer met cannabis omgegaan wordt

 

en dan in NEDERLAND

HET LAND waar al 30 jaar wiet verkocht mag worden, daar wil de regering er ineens vanaf ?

 

NOU FIJNE REGERING

 

DAT KAN DUS NIET

 

LAAT ONS MET RUST EN GEEF DE PLANT TERUG AAN DE MENSEN

 

 

LEGALIZE

NOW

Share this post


Link to post
Share on other sites

/ zal aanwezig zijn, en mensen kom op zet hier niet neer van ik zal er zijn, en afterwards ja helaas kon ik er nie zijn blabbla, gewoon gaan dit is een laatste kans er moeten geen tegels meer te tellen zijn daar maar, MENSEN

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

benieuwd of MrG er ook zal zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat coffeeshophouders zelf ook eens in actie komen...

 

Ik mag daar me zuurverdiende poen heen brengen; om veel te dure bespoten chemie wiet te kopen, vervolgens mag ik actie gaan voeren om dit te blijven doen?

 

Klopt toch niet helemaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Gebruikter"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat coffeeshophouders zelf ook eens in actie komen...

 

 

Dit wordt georganiseerd mede door de eigenaren van coffeeshops. Zij willen namelijk ook niet dat die

pas er komt. Niet vanwege de poen maar puur omdat het wettelijk niet mag. Er is in Nederland een wet

die verbied te discrimineren, een van de dingen die Opstelten vergeten is. Iedere Nederlander die na 1 mei

aanstaande in Limburg of Brabant een coffeeshop in wil en wordt geweigerd kan een aangifte doen ivm

discriminatie. Zelfs personeel van de shop kan de baas aangeven omdat zij door hun werkgever gedwongen

worden om te discrimineren. Regeltje 1 van onze grondwet.

 

Check de link nou maar uit het filmpje, dan had je dat zelf ook geweten.

Ik vind het nogal flauw om alle shops over 1 kam te scheren.

En de prijzen: daar kun je veel over zeggen maar daar zijn redenen voor. En die

redenen zijn niet de bankrekening van de shopeigenaar maar dat is een ander hoofdstuk.

Ook iets dat op te lossen is met het oplossen van de achterdeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iedere Nederlander die na 1 mei

aanstaande in Limburg of Brabant een coffeeshop in wil en wordt geweigerd kan een aangifte doen ivm

discriminatie.

 

Dit is geen discriminatie zoals gedefinieerd in Artikel 1 van de Grondwet.

Begrijp niet hoe je daarbij komt.

De wietpas wordt opgelegd aan iedereen en niet aan een bepaalde groep.

Dat de pas gefaseerd wordt ingevoerd verandert daar niets aan.

Gaat niet lukken dit.

 

 

Vergeet ook niet dat de coffeeshops en het blowen slechts gedoogd worden.

Officieel is het nog steeds verboden cannabis te gebruiken of te verkopen.

Dat je niet vervolgd wordt, is niet meer dan een gunst van de overheid.

Je kan dus nooit claimen een recht te hebben om te kunnen blowen of om cannabis te kunnen kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
benieuwd of MrG er ook zal zijn

 

 

Waar spreken we af ? :D K neem mn bong alles mee die gaat de fik in @ 420

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ yung buddha Volgens het recht op godsdienst vrijheid mag ik elke plant in me tuin zetten die ik wil hoor.

Pak de bijbel er maar eens bij Genisis , hoofdstuk 1 vers 11

 

God zei: ‘Overal op aarde moet jong groen ontkiemen: zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten dragen met zaad erin. ’ En zo gebeurde het. 12 De aarde bracht jong groen voort: allerlei zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten droegen met zaad erin. En God zag dat het goed was. 13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.

 

http://www.mybible.nl/

 

Er is op deze hele wereld niet 1 mens machtig genoeg om mij het recht op het kweken van gods planten te verbieden.

Geen 1 agent , minister , koning of wettelijke macht die mij het godgegeven recht op het consumeren van canabis verbied.

Amen

 

Groet Phalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ik praat niet zomaar lucht gelukkig. Er wordt met man en macht en advocaten gewerkt aan de pas maar dit

keer niet door Opstelten maar oa door de Haarlemse Coffeeshops. Die staan op voor hun zaak en hun klanten en

weigeren de pas. Er zitten wettelijk zoveel haken en ogen aan die pas dat het gewoon niet KAN.

Deze mensen steken geen geld in akties en zaken als het verloren zaken zijn.

En discriminatie is niet het enige punt (discrimineren van mensen die niet tot inwoners van ons land behoren door ze als klant te weigeren werkt niet... toch echt regel 1 van de grondwet).

Het andere punt is het plan om de shops "om te bouwen" naar een vereniging of club met leden. De vergunning die is afgegeven voor een coffeeshop mag niet meegenomen worden naar die vereniging. Dat is ook wettelijk vastgelegd. Dus dan mag er ook geen wiet verkocht worden.

Daarbij: naar nu blijkt mag geen enkele coffeeshop mensen weigeren die geen wiet kopen. Dus voor die koffie, thee of tosti mogen ze gewoon naar binnen. Wie gaat er controle uitoefenen? (Of kost het kopje koffie een tientje en hoort dat grammetje wiet er gewoon bij ipv het koekje?)

 

Hoe dachten jullie dat dan te gaan doen na het invoeren van de pas? Nooit meer een coffeeshop bezoeken?

Lekker een dagje Amsterdam en 1 van de grootste toeristenpleisters niet meer inmogen simpelweg omdat je geen

inwoner van Amsterdam bent en geen lid van die coffeeshop. Hoe gaan ze controleren of je bij een andere shop niet al geregistreerd staat? Of krijgen we dan de CannaCops? Bellen naar 115 of zo? Moeten coffeeshops dan toch die persoonsgegevens onderling uitwisselen om dubbele pasjes te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind deze protest dag op 420 in A'dam meer op een bijeenkomst van blowers lijken dan DE manier om die mensen in Den Haag wat duidelijk te maken. A'dam.. logische keuze als het om wiet gaat. Maar A'dam is het probleem niet, het probleem zit in Den Haag. Ik snap dan ook niet dat we daar niet met 1000 man gaan staan? Ik zou zelfs het liefst stenen gaan gooien.. maargoed nee we gaan in A'dam staan en ons zorgen maken over of we onze troep zelf kunnen opruimen zodat de mensen die voorbij komen lopen zien dat een blowert geen onruststokert is..

 

Als ik iets aan jou wil duidelijk maken zeg ik dat toch ook tegen jou, en niet tegen je buurman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees ik begrijp jouw hartstochtelijke betoog maar op die dag is het vooralsnog niet anders dan dat we in Amsterdam staan toch...

Wat word er eigenlijk aan gedaan om zoveel mogelijk toeristen in Amsterdam te krijgen op de bewuste dag ?

Kan een ieder die dit wenst bekendheid schenken aan dit protest door ambassades , en kranten en reisbureaus aan te schrijven?

Het lijkt mij evident dat er zoveel mogelijk toeristen aanwezig moeten zijn ook.

Hebben coffeeshops happy hours, of 3 joints halen 1 betalen acties.

zijn er cheer leaders aanwezig, canna babes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat word er eigenlijk aan gedaan om zoveel mogelijk toeristen in Amsterdam te krijgen op de bewuste dag ?

Kan een ieder die dit wenst bekendheid schenken aan dit protest door ambassades , en kranten en reisbureaus aan te schrijven?

 

 

Alle informatie omtrent de aktie tegen de wietpas en het beleid van Opstelten kun je vinden op www.coffeeshopnieuws.nl en de Amsterdam 2012 aktie vind je op facebook.. tevens is daar een groep genaamd

het Cannabis Consumenten Collectief... om toch te trachten die achterdeur te regelen en om te zorgen dat we weer een goed wietje voor een normale prijs kunnen kopen. Vaste kwekers, vaste kwaliteit en vaste prijzen... net als in the old days...

 

Voor ieder plusje van de pas van Opstelten zijn er 10 wettelijke tegenpunten... en die lijst lijkt alleen maar langer te worden nu er meer mensen naar kijken met een juridische achtergrond. Er wordt echt heel veel gedaan en Opstelten krijgt veel meer tegengas dan hij ooit verwacht zou hebben.

 

Zeggen dat het kansloos is noem ik pas kansloos. Verloren hebben we nog lang niet, in tegendeel!!!

Veel te weinig mensen zijn goed op de hoogte als het om de wietpas gaat, dat blijkt ook uit reacties die er

komen, zo ook hier... en op andere fora, er is zoveel meer informatie dan wat Den Haag naar buiten brengt... want ze willen liever niet dat er tegengas komt... Hebben ze met ons mooi ff pech gehad.

 

Wil je echt weten wat Amsterdam 2012 inhoud en wie er komen lees dan gewoon onze facebook pagina... nieuwe

leden van harte welkom, hoe meer zielen hoe meer rook tenslotte ;)

 

Facebook : Amsterdam 2012 - 420 Style Anti-Weedpass Smoke-out PROTEST!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ yung buddha Volgens het recht op godsdienst vrijheid mag ik elke plant in me tuin zetten die ik wil hoor.

Pak de bijbel er maar eens bij Genisis , hoofdstuk 1 vers 11

Vrijheid van godsdienst wordt alleen gegarandeerd BINNEN de Wet.

Je godsdienst kan dus geen vrijbrief zijn de Wet te breken.

 

Anders zou je kunnen zeggen: Ik ben een rastafari en mijn geloof schrijft voor dat ik moet blowen en kweken dus geldt het verbod op kweken niet voor mij.

Jammer genoeg geldt dit niet.

 

Niet mijn mening, maar wat een rechter zal zeggen.

Maar goed, je moet zelf beslissen wat belangrijker is in jouw leven: de Wet van mensen of de Wet van God.

 

(Vanuit theologisch oogpunt trouwens: Genesis stelt ook dat de mens, na het eten van het Fruit der Kennis, verantwoordelijk is geworden voor zijn eigen acties.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil eigenlijk gewoon eens m'n frustratie kwijt tov heel dit kutbeleid, ik wil vechten voor een beter beleid, ik wil vechten tegen de mensen die dit beleid mogelijk maken, ik wil niet in A'dam tussen een hoop stonede mensen, onder het genot van een hapje en drankje aanhoren wat de problemen zijn, en naief lopen doen dat er op deze dag enige verandering zou plaatsvinden in de hersencellen van Opstelten en z'n aarslikkende crew.

 

Ik gun een ieder een leuke dag, op 420, maar ben ik nu zo helderdenkend? of zijn er hier een paar zo naief?

 

waren we het niet spuugzat? of zijn we het gewoon een beetje zat.. en is er volgend jaar gewoon weer een kans, en het jaar daarop weer.. en laten we ons gewoon dollen door een stel achterbakse irritante omhooggekropen tyfuslijers die ons dat afpakken waar we zo gek op zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

;) als je van de week naar tegenlicht gekeken hebt, dan moet je wel door hebben voor wie de heren & vrouwen politici werken en dat is niet voor de burger.Voor wie ze werken hebben geen belang bij legalisatie want de euro's zijn ergens anders geïnvesteerd.

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

raar opkijken? elk jaar komen er blowerts bij mekaar toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Locatie den Haag was wel beter geweest Amnees

maar toch denk ik dat ze raar opkijken

 

 

Snap dat jullie denken aan Den Haag. Amsterdam is gekozen mede omdat de toeristen die NL bezoeken voor die

blow dan ook komen. En in dat opzicht is het plan al meer dan gelukt want er komen busladingen vol. Ook komen er vanuit shops uit het hele land bussen met medewerkers en klanten naar Amsterdam voor de Smoke-Mob.

En Amsterdam kent de meeste coffeeshops en in die zin gaat de stad er ook financieel het meest op achteruit want die toeristen brengen miljoenen in de kas.

 

Sinds vanmiddag is er eea aan breaking nieuws binnengekomen en lijkt het er op dat de wietpas geen kans van slagen gaat krijgen... Check de facebook pagina van de Amsterdam aktie er maar eens op na, al het laatste nieuws en alle feiten staan daar beschreven.

 

Als het gaat zoals het gaat wordt 20 april geen protest tegen de pas maar een feest ter overwinning.

EN dan vol gas de achterdeur regelen!!!! Ik draai er nog ffies eentje op ;))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...