Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dennissie

Nieuw lampie

Recommended Posts

ten opzichte van de gavita 300w plasma is hij wel 250 euro goedkoper en branduren liggen 20000 hoger, of dit zit in de 90% kans tot 50000 uur. gezien het merk en de specificaties lijkt me het een leuk lampje alleen nog wat te duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff zitten googelen maar kan niks vinden . Behalve die 2 growshops

Zou het spectrum wel willen zien

Gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou me niet doodstaren aan die branduren, de Gavita claimt 30.000 uur.. dat is praktisch 7 jaar non-stop kweken.. tegen die tijd is er vast wat mooiers te koop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch vervang ik altijd om de 4 oogsten alles....

Dus tja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwt of iemand toelichting heeft

wel een interessante lamp

 

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe nou het is ietsje anders. De afbeelding is een papillon 270 trouwens, niet de nieuwe lamp. Die is volgens mij ook nog niet leverbaar. Het is een nieuwe Philips CDM lamp met een philips elektronische ballast. Wij gaan eerst testen voor we ze op de markt brengen. De CRI is wat lager dan plasma en ook het spectrum is iets anders, er zitten ook veel meer pieken in. Er zijn al veel meer leveranciers met 315W CMH lampen op de markt. We waren echter niet echt onder de indruk van de nieuwe lichting qua lichtopbrengst en licht behoud. Deze nieuwe philips lamp belooft daar verbetering in te brengen, maar het hele spul lag eind vorig jaar nog op de testbank. Ik weet dat LI daar al een tijdje mee bezig is, ze hebben hem dus gewoon in een (papillon 270) kastje gestopt wat ze al hadden liggen (alsd de foto klopt). Wij zijn nog aan het kijken of er een speciale reflector voor moet komen en zo ja, wat voor reflector. De lamp mét UV is overigens niet geschikt voor een open armatuur. Daarvoor is een speciale versie met een interne afscherming:

post-5211-1327614040_thumb.jpg

 

Wij zijn ook benieuwd, maar lopen er nog even niet op vooruit gezien de vorige (praktijk) ervaringen met CMH lampen.

 

Het is zeker geen plasma killer, mogelijk wel een iets goedkoper alternatief. Maar nogmaals, ik ben benieuwd of hij al leverbaar is en we vinden hem op zich erg kostbaar voor een CMH armatuur. Want het is en blijft een CDM (Elite) lamp.

 

CMH staat overigens voor ceramic metal halide, waarbij de ballon niet meer uit glas bestaat maar, net zoals bij de HPS lamp, uit ceramisch materiaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben blij dat whazzup hier rolt om altijd een en ander op z'n plek te zetten. tnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die whazzup......

 

Waar waren we zonder hem :rofl

Mooi stukje tekst...

 

Zijn die papilons niet de opvolgers van de industria"s?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die kwam van Indal volgens mij, onlangs overgenomen door Philips. Wel hetzelfde principe qua behuizing maar dan metaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstand van zaken zeg ik dan.

 

Oplichters zijn het ook he'

Ze proppen het gewoon in een nieuw jasje en zetten er 750 op :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verstand van zaken zeg ik dan.

 

Oplichters zijn het ook he'

Ze proppen het gewoon in een nieuw jasje en zetten er 750 op :rofl

in dit geval in een oud jasje met een nieuw lampje. Het lampje is niet zo heel duur, maar de speciale Philips VSA is erg kostbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die whazzup......

 

Waar waren we zonder hem :rofl

 

Ik heb hem nog wel eens horen zeggen dat hij op de achtergrond zou gaan en het rustiger aan zou doen :) .

Wil niet echt lukken hè, Whazzup :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

net een wijf he, kan er niet mee leven en niet zonder :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...