Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ajordaan

Tent in een schuur zetten

Recommended Posts

Hey boys,

 

Ben van plan om over een maandje of 2 een eerste kweekje te gaan starten en dit in een tent.

Probleem is dat ik er in mijn huisje geen ruimte voor heb maar er is wel een 2x2 houten schuurtje beschikbaar.

Is het mogelijk hier gewoon een tentje in te zetten en dan aan de slag te gaan? Kan ik 's winters ook zo kweken?

Of zou ik hier dan echt moeten proberen alles een beetje te isoleren omdat anders de warmte te snel wegtrekt.

 

Als iemand nog tips heeft voor de aanschaf van bepaalde items hoor ik dat graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan uiteraard wel. Ik zou sowieso isoleren. Heb je stroom en water aansluiting daar dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomers oke...maar in de winter weet ik niet of het goed zal komen in dat schuurtje.Waarschijnlijk ga je veel te koude toevoer lucht krijgen..

Of heb je er een verwarrming inzitten of iets anders zodat je wat voorverwarmde lucht hebt?

18 graden is toch echt wel het minimum :rofl

 

En anders zoals al aangegeven...goed isoleren

Succes,

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik als ervaren schuur zonder isolatie kweker kan je vertellen, zet er een kacheltje bij en je zult in de winter nog beter draaien dan in een echte zomer,

 

Ik heb namelijk met een 700 kuub afzuiger en 2 x 600 watt in de zomers al problemen met de warmte (ook met een lamp) en ik betwijfel of een grotere afzuiger wel had geholpen het hok is namelijk niet geisoleerd en trekt lucht van buiten mee naar binnen en in de zomer is dat gewoon warme lucht, mijn advies je kan dat schuurtje beter isoleren zul je geen spijt van krijgen zal je ook kosten besparen met de verwarming natuurlijk is het ook afhankelijk van de hoeveelheid lampen die jij gaat gebruiken en de wattage's ook is de temperatuur dan beter te reguleren in je hok met isolatie.

 

Ik persoonlijk wou heel de kiet opnieuw verbouwen om er een geisoleerde schuurtje van te maken maar heb inmiddels ook besloten om er gewoon een tent neer te zetten ivm de kosten en mijn schuurtje is dan ook niet geisoleerd.

 

Maar optimale oogst behalen vergeet dat maar in zo een schuurtje, mijn hoogste opbrengst was 0.5gram de watt ik wens jou meer oogstplezier en ik volg je stiekem.

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het geheel juist wat alex hierboven verteld

ik heb ook een tentje staan in een schuurtje en ervaar precies hetzelfde

isoleren is echt een must anders wordt het niet veel

ik heb helaas die 0.5 nog niet eens aangetikt maar ben aan het verbeteren nu :-)

 

 

sucses

 

 

Being a regular weed smoker, I always thought that Stephen Hawking was just really really stoned...

 

Because inside his head he'd figured out the whole universe but on the outside he was drooling on his shirt.

 

I know the feeling well.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook is het voor je planten veel beter als de temperatuur niet te veel schommeld.

Ideaal is tussen de 19 en 24 graden.

Ik zou het inderdaad isoleren dit kan met steenwol maar je hebt van ytong ook speciale isolatieplanten

misschien dat je daarmee iets kunt.

Volgens mij hoef je er dan niet iets extra's tegenaan te plaatsen.

Immers stilstaande lucht isoleert het best.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideaal is tussen de 19 en 24 graden.

in welke periode ? en je wil echt niet onder de 20 komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ginny

 

Dat merk ik anders niet aan mijn oogst hoor als ik dat afweeg met de kosten van een kachel die extra hard moet werken.

Als je dan nou 50 gram meer zou halen (50x@=??? euro extra hier in utrecht) dan is het aantrekkelijk maar dit is zo minimaal dat het te verwaarlozen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kweken in je schuur met tent gaat goed ik heb er al meer dan 0.5 uitgehaald ik probeer nu tussen de 0.25 en de 0.50 te gaan het gaat goed als je lucht circulatie maar goed is alleen wel je dak goed isoleren van wegge detectie

 

 

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook net een schuur gehuurd van 30 m2, daar komt een mammoth in te staan. Ben ook gewend te kweken in niet geisoleerde ruimtes en zomer of winter geeft mij nooit onoverkomelijke problemen. Wie niet waagt wie niet wint, zeg ik altijd maar :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ timmerman,

je gaat naar de wie is wie selectie toe, opent daar een forum en verteld wat over jezelf en je kweekmanier.

Uiteraart geen prive gegevens maar even voorstellen is altijd wel gewenst.

 

hopelijk is hiermee je vraag beantwoord,

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties, ze waren erg behulpzaam.

Ik ga volgende maand het huisje in en ga er dan werk van maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...