Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Welk land is het cannabis vriendelijkste?

Recommended Posts

al kost een huis in Spanje minder.. ze zullen alleen nog minder en minder gaan kosten..

 

Als je geld zometeen ook zijn waarde verliest, maakt dat weinig uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koopkracht gaat er ook neit echt op vooruit.. maar daar heeft dan iedereen last van.. als je huis wat je voor zogenaamd weinig gekocht hebt na 3 jaar 40% minder waard is heb je 2 problemen ipv 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.thevenusproject.com :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk wil ik ook emigreren naar een land waar niet zoveel regeltjes en verplichtingen zijn.

Langzamerhand word ik het hier ook beu.. en dat wist ik een paar jaar geleden al.

Het is hier ook zo druk.. het lijkt wel een mierennest zoveel mensen op een klein stukkie land. Alles zo kort mogelijk op elkaar gebouwd.. we zijn afgescheiden van ons thuis.. DE NATUUR.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe de mensen vort met elkaar om gaan.. alles draait om het geld..

 

Net deze interesante docu gezien:

 

De Bewoners van EcoTribe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er niet aan moet denken om zo 7,5 jaar te moeten wonen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt vastgeroest zit aan alle luxe dan is het idd erg moeilijk om zo'n stap te zetten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, je zult flink wat luxe moeten inleveren, maar je krijgt er ook een hoop voor terug. en als je de hele dag bezig bent met je eten verbouwen en verzamelen heb je ook een stuk minder tijd voor die luxe.

zelf denk ik dat ik me er wel aan aan zou kunnen passen, ook al zal het natuurlijk wel even wennen zijn en zullen er zeker ook dingen zijn die ik zou missen. maar nu mis ik ook dingen, namelijk ongerepte natuur en de mogelijkheid om een hele dag rond te zwerven zonder een mens tegen te komen. dat is ook 1 van de dingen die ik geweldig vind aan zomernachten, de meeste mensen slapen, een mooie sterrenhemel, een prettige temperatuur en dan uiteindelijk de opkomende zon en vogelgefluit. alleen helaas word ook dat verziekt, door alle steaatlantaarns en andere overmatige verlichting.

 

nederland is me gewoon veel te dichtbevolkt

af en toe kan die drukte ook wel eens leuk zijn(heb me uitstekend vermaakt in rome, maar het voordeel was daar wel dat iedereen daar minstens een kop kleiner was dus je houd goed overzicht), maar ik denk dat ik liever de rest van m'n leven geen mens meer zie dan de rest van m'n leven in zulke drukte te zitten. natuurlijk zijn dat wel extremen, een gulden middenweg zou het mooiste zijn, genoeg rust en ruimte om m'n eigen ding te doen en me af te zonderen als ik wil, maar ook een gezellig dorpje om te socializen als ik daar behoefte aan heb

 

ben nu bijna laar die docu te kijken over het venus project, mooi utopisch idee en zeker vele malen beter als wat we nu hebben, toch denk ik niet dat ik me volledig thuis zou voelen daarin. te restrictief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afrika's the future:

 

 

(6 delen volgens mij)

 

Terug naar waar we vandaan komen, maar dan met een miljard of 7 minder aan mensen.

 

Trouwens, dichterbij, in Tsjechie waar ik woon is het ook wel relaxter qua cannabisbeleid. 15 gram bezit en 5 planten thuis kweken zijn de regels, maar het is vooral aangenaam hoe de cultuur is, onofficiele coffeeshops vind je steeds meer en zelfs in restaurants en barren vind vaak niemand het erg als je een spliffje opsteekt.

Ik wil niet zeggen dat het bij 95% van de mensen ofzo nog een groot taboe is, maar ze gaan er hier relaxed mee om...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toevallig net zitten kijke voor huisjes in Tjechie.. Ik ging er vroeger elk jaar als kind naar toe met pa en ma op vakantie.

Je hebt daar al een mooi koop huisje voor rond de 70.000 euro.. met eigen watervoorziening en een septic tank.

Hele mooie natuur en heeeel veel plek voor guerilla :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erig interessant topic, ik zit al mijn hele leven met dit soort ideeën en schreef ze toe aan naïviteit / fantasie / impulsiviteit, maar het bestaat dus wel degelijk!

Heb vandaag het hele topic gelezen inclusief filmpjes bekeken, ik blijf hier rondhangen!

 

Tuinman, ik had al zo'n gevoel dat jij ook zo'n type was toen je die keer langs kwam, gaaf man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon op dit moment in Aruba, hier zijn ze best chill qua kweken (ookal mag het officieel natuurlijk niet), meestal nemen ze gewoon je planten weg en dan krijg je een boete, maar echt naar de gevangenis gaan gebeurt niet.

Klimaat is natuurlijk top, altijd rond de 30 graden met veel wind. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uiteindelijk wil ik ook emigreren naar een land waar niet zoveel regeltjes en verplichtingen zijn.

Langzamerhand word ik het hier ook beu.. en dat wist ik een paar jaar geleden al.

Het is hier ook zo druk.. het lijkt wel een mierennest zoveel mensen op een klein stukkie land. Alles zo kort mogelijk op elkaar gebouwd.. we zijn afgescheiden van ons thuis.. DE NATUUR.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe de mensen vort met elkaar om gaan.. alles draait om het geld..

 

Net deze interesante docu gezien:

 

De Bewoners van EcoTribe

 

 

is dit het voorbeeld van hoe je met 1 been in de stront staat(wat een vies huis) en 1 been in de realiteit (leuk zo... die kinderen met een omweg wat proberen wijs te maken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om het idee dat je volgens een bepaald systeem moet leven.. verzonnen door de machthebbers.

Dat hun daar de boel niet schoonhoude wil niks zeggen over hun droom om te leven. en dat is Vrij leven zonder verplichtingen van anderen, Zelf je tijd in kunnen delen en dus ook zelf verantwoordelijk zijn voor je eigen eten, drinken, elektriciteit, water, pis, stront ect..

Dit kun je half doen in Nederland.. maar dit idee kun je wel degelijk realiseren in het buitenland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap best dat dit voor sommigen totaal niet interessant is, als jij je identificeert met deze maatschappij en geen utopische drang hebt wanneer de toekomst voor de mens zo uitzichtloos is, dan zal je die drang waarschijnlijk ook nooit krijgen.

 

Het systeem waar in we opgroeien klopt naar mijn gevoel voor geen kant. Mensen worden gearresteerd omdat ze planten die inheems zijn op onze planeet kweken en consumeren, en het gebruik er van is "not done" terwijl politieke opinie totaal geen weerspiegeling is van wetenschappelijke feiten. Dit is maar 1 issue om een gedachte te noemen die ik misschien deel met anderen hier, maar wat ik ook vreselijk vind is dat we zo laks met ons afval omgaan en de wereld zo vervuilen met ons gemakzucht: de hele zee zit bijvoorbeeld vol met plastic. Pak op een willekeurig strand in de wereld een handje zand, en het zit barstensvol met microscopisch kleine plastic deeltjes. Idem voor vissen die gevangen worden. We maken de aarde meer en meer onherstelbaar vervuild en de enige drijfveer die we hebben bij het kopen van dingen is de prijs: Denk je toch eens aan de gevolgen voor het milieu dan ben je een boomknuffelaar, want anders denken dan de rest en reëel denken lijkt nog steeds niet geaccepteerd in onze maatschappij. Diep van binnen zou iedereen zich moeten schamen voor hoe vervuilend we leven en luxe niet op kunnen geven voor een fatsoenlijke toekomst voor de kinderen van nu en later.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik woon op dit moment in Aruba, hier zijn ze best chill qua kweken (ookal mag het officieel natuurlijk niet), meestal nemen ze gewoon je planten weg en dan krijg je een boete, maar echt naar de gevangenis gaan gebeurt niet.

Klimaat is natuurlijk top, altijd rond de 30 graden met veel wind. :lol:

't is maar waar je van houd, denk niet dat ik dat lang zou uithouden, 30 graden zonder wind :lol:

als het 30 graden met wind is in nederland kom ik het huis al bijna niet uit omdat ik het buiten te warm vind, daarom lijkt in de bergen me wel intressant, kan ik een hoogte kiezen waar het klimaat wat op nederland lijkt, en kan ik in de zomer omhoog trekken voor koelere temp en in de winter omlaag voor warmere temp. (en wat meer tropische soorten kunnen kweken wat lager, zonder zelf de hele dag in die hitte te moeten zitten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, juist 30 graden met wind, niet zo heel warm eigenlijk, maar ja als er even geen wind is wordt t wel warm, ja :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap best dat dit voor sommigen totaal niet interessant is, als jij je identificeert met deze maatschappij en geen utopische drang hebt wanneer de toekomst voor de mens zo uitzichtloos is, dan zal je die drang waarschijnlijk ook nooit krijgen.

 

Het systeem waar in we opgroeien klopt naar mijn gevoel voor geen kant. Mensen worden gearresteerd omdat ze planten die inheems zijn op onze planeet kweken en consumeren, en het gebruik er van is "not done" terwijl politieke opinie totaal geen weerspiegeling is van wetenschappelijke feiten. Dit is maar 1 issue om een gedachte te noemen die ik misschien deel met anderen hier, maar wat ik ook vreselijk vind is dat we zo laks met ons afval omgaan en de wereld zo vervuilen met ons gemakzucht: de hele zee zit bijvoorbeeld vol met plastic. Pak op een willekeurig strand in de wereld een handje zand, en het zit barstensvol met microscopisch kleine plastic deeltjes. Idem voor vissen die gevangen worden. We maken de aarde meer en meer onherstelbaar vervuild en de enige drijfveer die we hebben bij het kopen van dingen is de prijs: Denk je toch eens aan de gevolgen voor het milieu dan ben je een boomknuffelaar, want anders denken dan de rest en reëel denken lijkt nog steeds niet geaccepteerd in onze maatschappij. Diep van binnen zou iedereen zich moeten schamen voor hoe vervuilend we leven en luxe niet op kunnen geven voor een fatsoenlijke toekomst voor de kinderen van nu en later.

:lol:

Je slaat de spijker op zn kopBen het volkomen met je eens :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ook helemaal mee eens!

Tuinman, is inderdaad nog goedkoop hier in Tsjechie in de periferie, maar ja, nergens is het ideaal, hier heb je ook te maken met de volledig debiele regelgeving van de EU meer en meer, ook debiele politici. En bijkomend kan ik zeggen dat het best moeilijk is om te leven in een land met een andere cultuur en taal die heel moeilijk is. Maar aan de andere kant zijn ze heel relaxed als je ze een beetje leert kennen. Het ziet er hier in sommige gebieden uit als 1 grote Guerillaspot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaat om het idee dat je volgens een bepaald systeem moet leven.. verzonnen door de machthebbers.

Dat hun daar de boel niet schoonhoude wil niks zeggen over hun droom om te leven. en dat is Vrij leven zonder verplichtingen van anderen, Zelf je tijd in kunnen delen en dus ook zelf verantwoordelijk zijn voor je eigen eten, drinken, elektriciteit, water, pis, stront ect..

Dit kun je half doen in Nederland.. maar dit idee kun je wel degelijk realiseren in het buitenland.

Dat ze het niet clinich schoon houden is alleen beter voor dit sport tribes

Mensen die altijd in een clinich schone omgeving wonen en leven zullen eerder ziek worden en een simpel griepje kan ze de nek omdraaien . Doordat ze clinich schoon leven word het afweer systeem "lui" net als met insecten luis "al that doesn't kill you makes you stronger"

 

@zoba de wind maakt nog niet eens zoveel uit het is de lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

BELGIE NATUURLIJK!

 

 

groetjes

 

Joep

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom op joep, 20 gram daar maak je een mens toch niet gelukkig mee? Waarom niet een beetje professioneler gekweekt zoals bij Bedrocan? Het gaat toch om één plant en niet om de opbrengst?

 

Kijk eens hier

 

heb je wel eens gedacht aan uitbesteden? Bedrocan levert aan meer landen dan Nederland en als het zowel in België als in Nederland aan een legale afnemers geleverd wordt kan Bedrocan het kweken, ze hebben nog ruim voldoende capaciteit. In 12 weken is je plantje klaar. Compleet met nummer gevolgd in een professioneel productiesysteem zonder chemische bestrijdingsmiddelen.

 

 

Kweekfeiten

Medium: Glaswol, hydrocultuur

Voeding: Mineraal, eigen productie uit zuivere grondstoffen en samengestelde meststoffen

Bestrijdingsmiddelen: Geen, alleen natuurlijke bestrijdingsmiddelen

Potgrootte: 3,5 liter (!!) potten worden na gebruik gerecycled

Bevloeiing: vegetatief met broes, bloei met capillairs (2 per pot)

Aantal planten per m2: 2,3

Plantgrootte: Bedrocan 2,5 mr, Bedrobinol (meer indica) 2 m

Plantgrootte vegetatief: ~1 - 1,25 m

Opbrengst per plant: ~150 gram

Vegetatieve periode: 4 weken

Afbloeiperiode 12/12: 54 dagen (minder dan 8 weken)

Watt/m2: ~400 (0,86 gr/watt)

Drogen: 1 week in steriele recirculerende klimaatkamer op 15 graden, 30% lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Whazzup

 

Misschien voor sommigen

 

Maar voor degene voor wie bedrocanwiet niet werkt

of die geen bestraalde wiet wil

of die echt alleen voor puur natuur wil gaan

of die geen recept kan krijgen van zijn dokter

of die geen Nederlands farmabedrijf rijk wilt maken als hij het in eigen land beter en goedkoper kan organiseren

 

Is eigen (groeps)kweek toch wel een oplossing

 

Zo dachten wij

 

Beste groeten

 

Joep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja zeg, Bedrocan is echt geen farmabedrijf. Ze zijn groot geworden met witlof, kruiden en zaden kweken voor Sensi Seeds.

 

Als jij wilt dat ze wat anders kweken dan doen ze dat toch? Ze hoeven zich voor jou niet aan specifieke cannabinoide recepten te houden. Het komt ook niet in de apotheek, dus het hoeft waarschijnlijk ook niet bestraald te worden als die eis er voor trek uw plant ook niet is, dat is een eis om het als geneesmiddel te mogen verkopen, liever zouden ze dat ook niet doen want het werkt enorm kostenverhogend. Als je per klant een plant uitbesteed aan Bedrocan dan heeft die klant iedere 13 weken 150 gram eerste klas wiet die verantwoord, veilig en zonder bestrijdingmiddelen gekweekt wordt.

 

Dat is dan alleen niet biologisch gekweekt, toegegeven. Maar dan scrog je toch voor je klanten? Heb je per plant minimaal 400 gram. Doe je het wat kleiner dan nog 200 gram. Jij bepaalt de opbrengst en ik denk dat als jij je leden vraagt wat ze liever willen: 20 gram 3-4 keer per jaar of 4 keer per jaar 2 ons dan weet ik het antwoord wel :huh:. een gram per dag is voor veel gebruikers toch wel het minimum. Wat ze teveel hebben kunnen ze dan mooi delen met chronische pijnpatienten, uitstekend voor de solidariteit binnen de vereniging dacht ik zo.

 

Je moet als bestuur van je vereniging toch het beste met je leden voorhebben. Met die 20 gram zou ik ook dolblij zijn als ik niets had, maar als dat zakje weer op is dan heeft die arme meneer op het filmpje niets om zijn leed te verzachten.

 

Kom op Joep je kan het!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wat is bij TUP puur natuur.Bemesting op basis van dierlijke bemesting (beendermeel, bloedmeel, koemest) kan ook vervuild zijn met medicijn resten, tenzij je weet wat de bron is.Het concept zal voor België wel kunnen werken, maar voor Nederland zeker niet.

Of België een Cannabis vriendelijk land is, is de vraag of je ook met een brandende joint in je hand zo over straat kan lopen in steden zoals Antwerpen, Luik of Brussel.B)

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap best dat dit voor sommigen totaal niet interessant is, als jij je identificeert met deze maatschappij en geen utopische drang hebt wanneer de toekomst voor de mens zo uitzichtloos is, dan zal je die drang waarschijnlijk ook nooit krijgen.

 

Het systeem waar in we opgroeien klopt naar mijn gevoel voor geen kant. Mensen worden gearresteerd omdat ze planten die inheems zijn op onze planeet kweken en consumeren, en het gebruik er van is "not done" terwijl politieke opinie totaal geen weerspiegeling is van wetenschappelijke feiten. Dit is maar 1 issue om een gedachte te noemen die ik misschien deel met anderen hier, maar wat ik ook vreselijk vind is dat we zo laks met ons afval omgaan en de wereld zo vervuilen met ons gemakzucht: de hele zee zit bijvoorbeeld vol met plastic. Pak op een willekeurig strand in de wereld een handje zand, en het zit barstensvol met microscopisch kleine plastic deeltjes. Idem voor vissen die gevangen worden. We maken de aarde meer en meer onherstelbaar vervuild en de enige drijfveer die we hebben bij het kopen van dingen is de prijs: Denk je toch eens aan de gevolgen voor het milieu dan ben je een boomknuffelaar, want anders denken dan de rest en reëel denken lijkt nog steeds niet geaccepteerd in onze maatschappij. Diep van binnen zou iedereen zich moeten schamen voor hoe vervuilend we leven en luxe niet op kunnen geven voor een fatsoenlijke toekomst voor de kinderen van nu en later.

 

Tw!tchy, ik kan maar 1 ding zeggen eigenlijk.. en das Respect man! :huh:

Ik vind dat je het mooi omschrijft, geen poespas, de Truth..

 

Het is een zeer interessant topic geworden moet ik zeggen.. wat ik wel echt denk, is dat dit gevoel, deze manier van denken, in ons allemaal zit. Ik hoor steeds meer van mensen, oud en jong, dat ze ook ook wegwillen van dit systeem, verandering willen zien in hun leven, de eigen drang naar het materialisme, de drang die ons van kleins af aan erin gestampt wordt met reclame ed. die begint te vervagen..

 

Steeds meer wordt er gepraat over het maken van communities, groepen mensen die zich samen pakken om zelf iets op te starten, gebaseerd op precies de 2 regels die Sex N Combi int begin als zijn vereiste stelt: Eerlijkheid en Openheid, is dat ook niet precies waar een samenleving op gebaseerd moet zijn? Is dat ook niet precies, waar iedereen bij zijn vrienden, familie, en soulmates naar zoekt?

Het is tenslotte de ultieme basis voor een goede relatie, zodra je iemand 100% kan vertrouwen en je weet dat die eerlijk en open is kun je alles met iemand delen..

 

Ik denk dat er in ieder van ons de drang zit om trg te gaan na de basics, ik bedoel niet perse meteen alles laten schieten van technologie, al zou dat wel een hoop problemen kunnen oplossen, zelfvoorzienend worden... ik hoop dat jullie weten dat wij in Nederland en in West Europa (en de rest van ontwikkelde landen ofc) met onze spullen en ons eten, vlees bv. ervoor zorgen dat er meer als 2 miljard mensen op deze aarde zonder schoon drinkwater en fatsoenlijk eten moeten leven? De snelheid waarmee wij de aarde aan het verneuken zijn is zo extreem, dat alle studies gewoon uitwijzen dat het dalijk niet meer terug te draaien is. Die plastic soep wat Tw!tchy aanhaalde, is in de laatste jaren van eerst zo groot als Frankrijk nt groeien naar iets wat ongeveer heel West-Europa is, wordt er wat aan gedaan? Nee iedereen zegt, het is niet van mij, ik ga niet beginnen met deze rotzooi op te ruimen... terwijl wij allemaal verantwoordelijk zijn voor die rotzooi!

 

De mensheid zou moeten stoppen om maar altijd met de vinger naar de buren te wijzen, en niet alleen zorg te dragen voor zn eigen gewin, en niet alleen doen we daar andere mensen te kort mee, die door geboorte juist bij de minder bedeelde horen, nee we doen ook onze natuur, waar wij ten slotte allemaal van leven! Enorme schade toe.

 

Kijk Aub de documentaire HOME eens, is volgens mij uit 2007, laat met wat getallen wat interessante dingen zien;)

 

Uren kun je hierover praten en ik ben geen bomenknuffelaar of shit, ik draai nu ook mee in deze maatschappij, goed zelfs, zelfde als zoveel andere die zich bewust zijn van dit feit maar toch het niet zomaar los kunnen laten, ja wat wil je, geld is de nummer 1 factor waar alles om draait, het is dan ook de perfecte tool om de hele mensheid mee in bedwang te houden.. Leuk he die banken, leuk he die Amerikanen in 2008 (d8 ik) die eigelijk de grootste crisis ooit hadden moeten hebben als iedereen de Dollar als wereldmunt had afgeschaft, maar nee belangen spelen een grote rol, en wie vangt de klappen nu momenteel op? Europa, die door de Amerikaanse kredietbeoordelaars steeds lagere waardering krijgen..

 

Wordt tijd dat er vele het voorbeeld gaan geven, start die communities op, doe je eigen ding, zorg voor je eigen voedsel, laat zien dat het anders kan! En niet omdat je graag een koe aan zn uiers wil trekken iedere morgen, nee omdat je iedereen dezelfde kans wil geve die die verdient! Ook je eigen kleinkinderen FFS!

 

Ik lees de laatste pagina nog even en dan ga ik pitten, maar kom hier zeker nog eens kijken! Peace out all, MJ B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...