Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sex' n Combi

BAC BIO BLOEI & BIO PK

Recommended Posts

Zoals de tittel al doet vermoeden ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met bio bloei van bac en hun bio pk booster...

 

Momenteel gebruik ik bac bloei bio deze bij de kweek: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...0&start=120

 

Alles gaat vrij goed nu en zou dat graag zo houden...

 

Vorige week heb ik nog een dosis voeding van 3ml/L gegeven tot nu en morgen wil ik een nieuwe dosis voeding geven...

 

Uiteraard heb ik graag heel kwaliteitsvolle weed, maar als de hoeveelheid ook omhoog kan is dat mooi meegenomen...

 

Mijn vraag is nu: heeft pk booster een meerwaarde? Of kan ik hetzelfde bereiken met een hogere dosis bio bloom?

 

Uiteraard zou ik graag hebben dat de planten zich goed blijven voelen, dus zodat ze geen shock krijgen...

 

De dosis van vorige week van 3ml/l was op het randje, denk dat 2.5ml ideaal was geweest, dus wat kunnen mensen met ervaring met deze voeding mij aanraden?

 

Dank bij voorbaat...

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen ervaring met de booster maar wel met de bac bloei

 

je geeft nu 3 ml per ? literwater ?

ik heb vorig jaar buiten zowel groei als bloei gegeven buiten maar de bloei heb ik me 1 keer 2 ml mee vergist 2 dagen later had ik mooie bruine punten het is zeer sterk spul dus zou het heellangzaam ophogen ik zat op 10ml per 15 liter water als max meer zag ik vrijwel meteen meer bruine punten komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb beide producten gebruikt, wanneer je met buffertabs en Bacto werkt heb je zowiezo geen bac groei nodig, en zoals GW zegt, zou ik niet je bac bloei verhogen, eerder iets minder ml geven en een beetje bac bio pk booster erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen zal ik dan 1ml bloop en 1ml booster/ L geven...

 

Verder reacties en ervaringen zijn welkom...

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Krasi al een beetje naar toe stuurt is het de bedoeling dat je over de hele linie de verhoudingen tussen de producten over laat vloeien.

 

De makkelijkste uitleg is dat de G, B & PK in de basis gelijk zijn. Echter liggen de verhoudingen van de NPK in elk product anders. Naar gelang de ontwikkeling (= andere behoefte) van de plant ga je elke voedingsbeurt de verhoudingen tussen de producten veranderen. Dus van het 1 minder en van het andere wat meer.

 

Timing is daarin belangrijk. Je hebt met bio te maken dus het gros van de voeding is niet direct beschikbaar na gift. Het op tijd inzetten van de voeding in de juiste fase is dus van groot belang. Wanneer is echt een kwestie van uitzoeken! bodemtemp, luchttemp,ph,grondvolume,genetica, wel/geen bacto&schimmels,additieven etc etc hebben allemaal invloed in hoe snel je voeding beschikbaar is voor de plant en of de plant dit uberhaupt wel kan en wil verstoken.

 

Belangrijk uitgangspunt is denk ik wel dat met bac-bio (zoals eigenlijk alle bio voedingen) dat je moet leren om op tijd, maar voorzichtig ivm overschotten, in te sturen met een bepaalde voeding.

 

BIJVOORBEELD! Op een 9weken bloeier MET miccoz, stimos (enzo) per gift: niet de eerste 2 weken alleen maar groei, maar vanaf start week 2:

80% groei/20% bloei(->toewerken naar),

wk3 50/50,(->toewerken naar),

wk4 40/60,

wk5 100%bloei,(->toewerken naar)

wk6 60bloei/40PK,

wk7 60PK/40bloei,

wk8 100%PK

wk9 Spoelen (of bij hergebruik 100%groei+final solution)

(bij hergebruik van aarde en het gebruik van bloeistimulator in week 5 stoppen met bloeistimilator want dit heeft veel effect op de bloei-inzet voor de volgende ronde namelijk vroeger waardoor de groei gestagneerd wordt, de plant kleiner blijft en de verhoudingen in de voedingsgift weer heel anders komen te liggen.(en voor de kenners heeft dit directe gevolgen voor planten/m2 en de groeitijd)

 

Geef indien mogelijk tussendoor alleen water met evt. stimulatoren. Ikzelf heb de ervaring dat met stimulatoren apart geven de plant sneller laat zien wat ie wil en kan. Je krijgt hierdoor een snellere indicatie van tekorten en overschotten en kunt daardoor sneller en beter ingrijpen op je voedingsgift.

 

Als je plant dik,donkergroen leerachtig blad heeft ben je ook met bio-voeding aan het prakken; als er verder geen gekke dingen aan de hand zijn; Houd de verhoudingen aan maar verminder de totale voeding drastisch.Er is je ten slotte bekent dat er een buffer aanwezig is en die komt er nog ff achteraan..zorg dus voor ruimte voor je buffer om te normailseren.

 

Anticiperen is het sleutelwoord, Vooral met bio-voeding.

 

(jaja, teveel gepraat..maar je vroeg naar tips en ervaringen ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Mijn ervaring met BAC was wel goed,maar 1 ding viel mij heel erg op.

 

De smaak van het product!!!!!!!!!!!!!!

 

Ik heb 2 soorten gekweekt met zowel BAC als met Advanced nutrients bio iguana juice

Deze soorten waren Satori en Barcelona diesel

 

De Satori had een superzware hazelucht die je gewoon door je jas kon ruiken,en als je een blowtje had gerookt en je kwam na 3 kwartier terug

dan stonk heel je woonkamer nog naar de typische haze lucht.

Deze had ik gevoerd met Iguana juice.

Met BAC ruikt dezelfde plant veel fruitiger(citrus) en de hazelucht is nog maar net aanwezig

De geur is niet meer zo doordringend en blijft ook niet zolang hangen

 

Bij de Barcelona diesel Ruikt deze als het met iguana juice wordt gevoerd naar brandstof met citrus en een snufje bunzing,en als ik haar met BAC voert dan smaakt en ruikt die als Fruitella citroen (snoepjeslucht)

 

Bij de advanced voeding was de uitwerking ietsje anders en een beetje sterker

 

Kortom met BAC smaakt alles meer snoepachtiger en alle soorten die ik ermee gekweekt hebt kregen een citrus punch

Deze is dus een aanrader voor zoete en fruitige soorten

 

Voor Haze en andere donkere brandstofsmaken kun je beter AN Iguana juice gebruiken.

Deze laat je product weer harder stinken,wat de verkoop weer makkelijker maakt!!

 

Dus met de keuze van je voeding kun je de Smaak,Geur en Uitwerking veranderen.

 

Voor een haze zal ik nooit meer BAC gebruiken,maar voor een hoop andere soorten juist weer wel.

 

De geur van BAC zelf is zoet en stroopachtig.

Die van Iguana juice ruikt naar vis

 

Greetz van Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb geen ervaring met de booster maar wel met de bac bloei

 

je geeft nu 3 ml per ? literwater ?

ik heb vorig jaar buiten zowel groei als bloei gegeven buiten maar de bloei heb ik me 1 keer 2 ml mee vergist 2 dagen later had ik mooie bruine punten het is zeer sterk spul dus zou het heellangzaam ophogen ik zat op 10ml per 15 liter water als max meer zag ik vrijwel meteen meer bruine punten komen

 

ik kon me heribeis tot 4 ml/l geven zonder problemen (1 ml/l groei /3ml l bloei

wel op hete dagen met veel zon

indoor zal t wel anders zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet boven de 2.5ml gaan met de bloei, daar krijgen ze echt een opdonder van als ze niet heel langzaam aan hieraan gewend zijn (0.5ml verhoging is veel bij BAC)

 

Zaak is om zeker begin week 3 te starten met 1.5ml bloei en half week 3 1.5 bio PK (zoals schema van BAC ook aangeeft) mee gaan geven omdat je vooruit aan het voedden bent (alleen mooie is dat je al eerder wat ziet aan je planten).

 

Mooiste is als je om de beurt afwisseld, dus niet bloei+pk+eventueel de stimulator van BAC maar alles splisten, kun je makkelijker de dosis vd bloei hoger dan 2.5 brengen en de PK daar achteraan laten hupppelen qua ml's (volgens schema), ze kunnen die "brokken beter behapstukken dan waar een volle mep een ph van rond de 5.4 geeft en je ec id buurt vd 5 zet, van die 5 is een deel snel opneembare stoffen en dat geeft die tik, zoiets als meteen met volle dosis PK 13/14 starten bovenop je basisvoeding zegmaar

dat doe je ook maar 1x en nooit weer (hoop ik voor je :wtf: ).

 

Hoger dan 2.5 zou ik ook niet gaan met de bio PK, staat 3ml op de fles/schema maar als je dat met de bloei doet... :execute

niet eens verbrande puntjes, meteen opkrullend blad heb je dan of het moet echt een hele dikke vreter zijn zoals bijv. een Heribei maar die zijn echt een verhaal apart... die konden bij mij ook met gemak 5ml combi aan maar dat zou ik bij geen enkele andere soort doen en ik ben al paar keer op me snuit gegaan daarmee.. ok goed op 2.5, gaan we fijn naar de 3ml combi.. he me planten gaan dood maar de toppen, wat zijn die n u aan het doen dan? die knallen als een bezetene ;)

 

@shizzle

heribei.. echt verhaal apart dat soortje binnen onder HPS, kan nog meer vreten als buiten als ze de kans krijgt

zwaar bemeste en opgewaarde aarde, volle mep BAC (3ml combi) vanaf eind week 3 toen ze al paarsige bladeren kreeg en tot aan week 8 4x id week dit volgehouden

7dgn spoelen en een geweldig wietje aan over gehouden, diepere medicinale werking maaar nog een keer kweken: mij niet gezien :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...