Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stikkie's protege

Stikkie's protege aan het werk !

Recommended Posts

maar hij merkt het zelfs als er iets met de lamp aan de hand is, dan start hij ook niet op...

is dat zo anders dan als een draad die daar tussen in smelt..?

ja dat is zeker anders. Wat er verandert in de lamp is het lampvoltage, bij een bepaalde stijging van het lampvoltage is de lamp out of range an schakelt de vsa af.

 

Verbind maar eens een ader van je VSA op de kap met de aarde aansluiting (NIET DUS). ik durf met je te wedden dat de lamp gewoon opstart. Als de kap niet is geaard dan onstaat er geen lekstroom of kortsluiting. De kap staat alleen onder spanning.

 

spanning zoekt ook de weg van de minste weerstand. Door jouw lijf als je die kap aanraakt.

 

Ik vind dat zowel Stikkie als Stikkies protegé onverstandige beslissingen nemen. Kosten noch moeite worden gespaard maar een basis beveiliging als een aardeleiding die zo te trekken is van een centraaldoos ontbreekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er een stroomdraad tegen het metaal van kap komt gebeurt er ogenschijnlijk niets. De lamp brand gewoon, er slaat geen zekering uit en waarschijnlijk ook geen aardlek.

 

Tot je per ongeluk ff tegen je kap stoot.....Vaaaom zegt t dan tussen de kap en aarde (jij dus)

 

Dat komt omdat de kappen meestal geen verbinding met aarde hebben. Ze hangen aan houten latten, kettingen enz. De enigste verbinding naar aarde ben jij dus. Mensen bestaan voor het grootste gedeelte uit water en zijn dus een geleider (in zekere zin)

 

dan krijg je dus een lichtgevende protege :wacko:

 

Een aardedraad is snel en goedkoop te maken hoor. Als je niet aan je aardpin komt, sla je er zelf een.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou twee binnen 1 minuut :wacko: (reacties bedoel ik, niet aardpinnen die overigens ook aan allerlei voorwaarden moeten voldoen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik nu maar zelf naar de gang gaan dan... :wacko:

 

maar als ik het goed begrijp is het dus alleen gevaarlijk als mijn stroomkabel in orde blijft

(anders springt hij uit)

en dan dus de draad van de topshield zich door 2en deelt

(want ook die mag niet de stroom doorbreken want dan springt hij ook uit)

en dan tegen de kap aan blijft plakken..? en dan moet ik hem nog aanraken toch..?

want dan ben ik de aarde en springt hij uit...

 

kans van 1 op de 10000000000000000

maar ik zal het er nog eens met hem over hebben, kijken of we wat verstand ze hoofd in kunnen rammen... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja een niet-geaarde kap moet je bij whazzup niet mee aankomen ey!

 

Ik stond laatst nog onder spanning terwijl ik met mijn voeten in een laag water stond door een foutje in de aarde.

Als je een masochist ben is het wel een aanrader :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor stikkie het is hardstikke veilig. Vooral niet een half uurtje de tijd nemen om een aarde te trekken. Je bent weer lekker eigenwijs :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finagle's Law :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

van mij hoeft een kap helemaal niet geaard te zijn hoor, als de lamphouder dan maar dubbel geïsoleerd is. Als dat niet het geval is moeten metalen delen geaard worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja hoor stikkie het is hardstikke veilig. Vooral niet een half uurtje de tijd nemen om een aarde te trekken. Je bent weer lekker eigenwijs :)

 

 

maar klopt het niet wat ik zeg dan..? :rofl

dan hoor ik het echt graag want er word zo makkelijk over gedaan omdat ik denk dat het zo werkt..(dat het BIJNA onmogelijk is in deze setup)

 

als jij zegt dat er een grotere kans is neem ik dat zeker mee in het gesprek met hem...

 

@cannaz

dus jij hebt juist onder stroom gestaan omdat je een aarde kabel had..? :wacko:

zie je wel wazzup, lekker veilig zo'n kabel... :rofl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aardpin moet idd aan voorwaarde voldoen. Zo moet de weerstand bv gemeten worden. Vaak gaat dat niet omdat we nu eenmaal geen aardbeien kweken.

 

Dan is een zelfgemaakte aardpin waarschijnlijk veiliger dan geen aardpin (lijkt mij )

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er een ader waar dan ook op welke manier dan ook smelt of uitdroogt en breekt en contact maakt met het metaal gebeurt het. Een smeltend kroonsteentje zul je over het algemeen nog wel zien, en dat wordt niet door de VSA opgemerkt. Een los koperen draadje in je fitting is al voldoende. Kom Stikkie we hoeven toch geen discussie meer te voeren over het veilig zijn van aarden he? En als het nou heel moeilijk zou zijn maar het is echt niet meer dan een half uurtje werk om een kabel te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liever steenwol dan aarde dan

 

 

als ik me niet vergis hadden ze het over electronika :rofl :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het even met hem besproken en een pin slaan gaat hem toch echt te ver... :)

hij zegt: ik heb toch rubberen zolen... :rofl ik zeg: ja een halve... :wacko:

 

 

hij post wel vanavond of morgen nog even wat plaatjes...

sorry wazzup.... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

wachten op het krantenbericht of erger sbs6...

Share this post


Link to post
Share on other sites
wachten op het krantenbericht of erger sbs6...

 

 

jullie kunnen wel overdrijven hoor... :wacko:

 

half NL staat vol met woningen zonder aarde :rofl , oja.....

daar word zeker alles dubbel geisoleerd of gewoon niet gebruikt... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOI :o

 

Stikkie 2.0 en Wazzup hebben me om gepraat dus de ruimte zal binnenkort geaard worden. :)

 

@de rest

Bedankt voor alle leuke posts. :wacko:

 

Dit zijn fotos van vandaag, dag 23 met de klok op 12/12.

Helaas wel met de lamp aan. :rofl

 

Temperatuur en rv waardes zijn nog het zelfde, zo ook de ppm waarde van 700.

@Zeebodem

Ik denk niet dat ik hoger ga als 800ppm

 

gallery_33198_13429_2454845.jpg

Het loop paadje dat verdwenen is.

 

gallery_33198_13429_2414542.jpg

Links de kush mix potten en rechts de hleft van de jackberry's .

 

gallery_33198_13429_138777.jpg

Jackberry's

 

gallery_33198_13429_922200.jpg

Jackberry

 

gallery_33198_13429_287227.jpg

Het lijkt allemaal een stuk kleiner op de foto :rofl

 

gallery_33198_13429_1216171.jpg

Cheese

 

gallery_33198_13429_1056539.jpg

Jackberry's

 

gallery_33198_13429_1418081.jpg

Overzicht links

 

gallery_33198_13429_2457019.jpg

Overzicht rechts

 

Er zit wat blad tussen dat te warm is geweest door het te laat omhoog halen van de kappen, totaal mijn eigen schuld. :)

 

GROETEN, Protege ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wachten op het krantenbericht of erger sbs6...

 

 

jullie kunnen wel overdrijven hoor... :rofl

 

half NL staat vol met woningen zonder aarde :) , oja.....

daar word zeker alles dubbel geisoleerd of gewoon niet gebruikt... :rofl

 

 

ben ik met je eens stikkie :o

de kamer waar mijn lamp hangt is ook geen aarde te vinden

heb hem er netjes weg geknipt zodat die never niet met de andere draden in aanraking komt

gebeurd niks hoor al 6 jaar niet :)

 

@ die planten zijn egt super geniaal , met 1 zo'n plant voelde ik me al de man op aarde :wacko:

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt een aardig veldje met toppen straks, slim van je om te aarden, ik heb zelf ook een tijdje ongeaard gedraaid door gebrek aan geaarde stopcontacten en onkunde op het gebied van electra.

 

Op een gegeven moment was ik aan het gamen, en m`n pc zat op de zelfde groep als m`n ruimte, en ik hoor allemaal rare geluide uit m`n pc speaker komen, het duurde even maar uiteindelijk legde ik de link.

 

Toen ik in de ruimte keek rook ik al zo`n kortsluitings lucht en een brandlucht, zie ik dat idd het kroonsteentje van me kap te smeulen staat, heb ik nog mazzel dat ik erachter kwam, ook was aan het einde van die kweek, m`n stopcontact zwart en stukjes gesmolten.

 

Goed afgelopen allemaal, nu heb ik een aardlek automaat (alamat) ertussen, werkt een stuk lekkerder :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een collega vondt aarde ook niet nodig. bij die 11euro kappen zit een soort kroonsteentje dat aan een klant klemt en de andere kant schroeft. Aan de klemkant zaten in een aansluiting 2 draadjes, 1 naar de fitting en ongeisoleerd stukje van 1cm lang dat tegen het de ijzeren grondplaat kwam. (fabrieksfoutje?)

 

Hij wou de lamp hoger hangen door de het kettinkje te verhangen.....>ziekenhuis

 

Poot verbrand en natte onderbroek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik al heel vaak geluk gehad, moet echt wat voorzichtiger gaan doen voor ik dood in een hok gevonden word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gedaan :rofl

 

die fles is gekeurd dus dat er teflon zit is prima, je moet t er niet uit halen, kan alleen voor problemen zorgen.. als t goed is blijft t goed.

 

jammer (en leuk) van de verschillende soortjes, vind t altijd lastig om niet alles in 1x om te hakken :wacko:

 

succes :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...