Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wsteb

Plantenbak

Recommended Posts

Hoi,

 

Na hier wat rond gestruint te hebben, zit ik nog steeds met het probleem als je een plantenbak maakt ( in mijn geval 1 bij 1,5 mtr ) wat er precies gebeurd met de kabelverwarming voor een zo veel mogelijk konstante verdeling van de warmte. Zo is een tijd geleden verteld op dit forum dat je kabel in vochtig zand moet plaatsen omwille van de konstante temp. verdeling. Ik zit te denken om een bak te maken van plaatmateriaal, dit te bekleden met tempex, daaroverheen vijvervolie, dan op de bodem een verwarmings kabel en dan een laag lichtgewichtbeton over de bodem te verdelen zodat de kabel ongeveer 1 cm in het beton ligt. En daarover heen je aarde enzo, slaat dit spijkers of slaat momenteel de jenever naar mijn hoofd? :wacko:

 

 

mzzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

je maakt eigenlijk gewoon een vloerverwarming in je bak dus :wacko: lijkt mij wel geinig

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom ingodsnaam beton op de bodem van je bak???

als je bereid bent zo veel moeite te doen om je wortels warm te houden leg dan een vloerverwarming met buizen aan...

een verwarmings-mat voldoet overgens prima en zorgt tevens gelijk voor een uniforme verdeling over de gehele mat!

 

Grtz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het beton is eigenlijk voor de verspreiding van de warmte, en qua materiaal is het niet meer dan ong 2 a 3 cm. Plus volgens mij heeft het ook een beschermende functie voor je kabel en je kan ook nog een laag kippegaas of i.d monteren op je kabel zodat de warmteoverdracht nog egaler is.

Altans dit is een hersen spinsel aangeboden door Ketel 1 & Amstel 1870. :wacko:

 

mzzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha jah ik snap je idee, en ben ook echt wel van overtuigd dat het zal werken...

vraag me alleen af waarom in godsnaam? een warmte matje is stukken makkelijker.

bovendien mocht je kabel het opgeven(en dat doen die commerciele dingen nogal eens) is vervanging opnieuw een hoop werk.

leg dan wat leiningen op de bodem, die kunstof waterleiding hebben ze gewoon bij de bouwmarkt.

aquariumpompje en verwarming in een vat/bak en je hebt je vloerverwarming( doe je dit zoals het hoort; zelfs met 10 jaar gerantie :) )

 

Sterkte met de ketel 1 :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je wortels gaat verwarmen komt het niet goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

te warm niet nee

maar 20 graden continue zou mooi zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral met die lage tempraturen ineens...

 

 

wel een paar vloertegeltjes op plakken

 

http://tegelssanitair.nl/product-categorie...CFUwe3godwWVJsA

 

http://tegelssanitair.nl/product/elektrisc...hillende-maten/

 

 

 

vooral bij 4:35 heb je buitenmatten die voor verwarmen van bloemperken en stoepen worden gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iemand die dit reeds toepast? Ben zeer benieuwd naar de resultaten.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...