Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietgirl

Klein rookverslagje

Recommended Posts

Het is mijn eerste rookervaring met Belgium buitenkweek. Jarenlang enkel sjop wiet gerookt.

Het is ook mijn eerste ervaring met het maken van een rookverslag.

 

gallery_32876_13410_181209.jpg

Soort: Afghan

Kweker: Daily Lama

gezaaid 23/05, voorbloei 09/07, bloei 01/09, oogst tussen 17/10 en 05/11

Smaak: licht zoetjes

Gevoel: start snel korte stoned gevolgd door korte high en vreetkick - snel uitgewerkt.

 

gallery_32876_13410_250160.jpg

gallery_32876_13410_73231.jpg

Soort: Durban Excellent.

Kweker: Daily Lama

Gezaaid 01/06, bloei 05/08, oogst 11/10.

Smaak: mini vleugje citroen met snuifje zoet.

Gevoel: lichte high lichtjes golvend - kort werkend.

durban excelent watercure: idem

 

gallery_32876_13410_240296.jpg

gallery_32876_13410_57464.jpg

Soort: Royal Dane

Kweker: Daily Lama

Gezaaid 23/05, voorbloei 17/06, bloei 2/08, oogst 15/09 - 08/10.

Smaak: licht zoet

Gevoel: trage start lichtere high dan Durban Excellent - erg kort werkend.

Royal Dane watercure: idem

 

Extra info over kweek:

De Afghan en Durban Excellent stonden in een 30L pot met potparka en gevuld met 1/3 DCM groenten en kruidenpotgrond, 1/3de coco's en 1/3 tuinaarde + anderhalf kopje kippen-koe-paardenmest per 9L. De Royal Dane stond in de volle grond, in put van 50x50x50cm gevuld met hetzelfde substraat van hierboven maar dan met 1 kopje mest per 3L. Vanaf 't zaaien kregen ze 1 keer per week GL Roots als ze water nodig hadden, tijdens de groei, resp. bloei, kwam daar eventueel Canna Bio Vega en Canna Bio Flores bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om hier een vraag te stellen.

 

In de toekomst (kan nog even duren) ben ik van plan zelf te gaan kweken.

Na mijn eerste rook ervaring met buiten kweek (zie hierboven) heb ik een vraag.

 

Welke soorten hebben een hogere stoned en high en lange werking voor buiten?

 

Ik ben er al achter dat wat de ene een lichte soort noemt de andere een zwaardere soort noemt.

Ik zelf ben heus wat gewoon. Ik blow al + 20 jaar.

De wiet die ik altijd rookte was hoge stoned en high gevoel voor sommigen to much.

Heb wel weinig geexperimenteerd met soorten en laatste jaren kopen zonder weten wat het is (via via) maar dan wel lekker.

 

Kan iemand mij soortjes aanraden voor buiten mét hogere stoned en high en ook langdurige werking.

Oja en geen waar je vreetkick van krijgt daar hou ik niet van.

 

Kwestie van al zoveel mogelijk informatie te verzamelen voor ik ga beginnen met eigen kweek (mss zomer of later)

Alvast dank voor antwoordjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zetten hier altijd Lowryders neer dat is voor ons een lekker stoned weedje , daar krijg ik kriebels in de onderbuik van :wacko:

Vaak als je te vroeg oosgt is je weed high en buitenweed wordt meestal iets te vroeg geoogst

 

Gr. Liz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heribei is een buitenwietje wat goed af te bloeien is buiten zonder verduisteren. Tevens een stoer rokertje waar de meeste mensen ernstig stoned van worden :wacko:

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Liza dank voor de info :wacko:

 

@ Ammelov ook dank voor de info ga het meteen noteren :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks om het even te posten :blink:

 

Buitenwiet voelt sowieso anders aan dan binnenwiet, even wennen. Was voor mij toch zo iig. Komt onder andere door het verschillende spectrum tussen zonlicht en o.a. HPS-lampen -> andere verhouding van cannabinoïde's en terpentenen :wacko:

Net nog een paar topje Durban Excellent teruggevonden en 't effect is ondertussen beduidend sterker, maar ze had nog langer mogen staan.

 

Namaste,

DL

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dat ligt er aan of je bereid bent te verduisteren en zo de bloei te vervroegen, dan heb je wat meer keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietgirl buitenwiet is naar mijn mening de beste en gezondste wiet die je kan roken. :wacko:

Biologisch gekweekt onder de zon op een gezonde grond en met een beetje hulp door verduisteren dat kan bijna niet mis gaan.

Dan zijn er qua soorten bijna geen limieten en zul je merken dat er niets lekkerder is dan je eigen buitenkweek.

Afghan is doorgaans wel een stevige roker maar de Dcf Afghan is nou niet echt de lekkerste die er is.

Mijne had dezelfde korte uitwerking en qua smaak :blink:

De Royal Dane kan lekker zijn maar alle die ik tot nu toe rookte waren erg licht.

Beiden niet echt representatief voor wat mogelijk is qua kracht en smaak uit eigen tuin.

Outdoor rules!

Share this post


Link to post
Share on other sites
De Royal Dane kan lekker zijn maar alle die ik tot nu toe rookte waren erg licht.

Beiden niet echt representatief voor wat mogelijk is qua kracht en smaak uit eigen tuin.

Outdoor rules!

 

Dat is erg leuk om te lezen dat ik niet alleen ben die hem erg licht vond :wacko:

 

Maar beter dan Thai weed die ik al 2 x heb gerookt en waar ik dus helemaal niets van voel wat ik soms raar vindt want anderen hebben er na navraag wel effect van. Maar voor mij is Thai weed gewoon brol :rofl

 

En ja ik zal het later wel merken als ik er aan begin maar zover is het nog lang niet.

 

Vond het wel leuk om eens een rookverslagje te maken. Het was mijn eerste keer. Zou het nog wel eens willen doen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook de stevige hash soorten met een zwaar stoned effect...turk, afghaan, charas etc. dus ik kan wel wat hebben maar: ...........

 

ik heb heribei buiten gekweekt bio en ik ging er laatst bijna van...tsjah wat ging ik eigenlijk???? ik was eff de weg kwijt zeg maar hahahahahah erg sterke wiet voor buiten, misschien wel de sterkste buiten wiet die ik gerookt heb ( en ik rook ook al 20 jaar buitenwiet!!!!)

 

de passion#1 van dutchpassion is ook een erg lekker rokertje, lekker stoned met een vleugje high

de double fun ook lekker maar lastig om een leuke oogste te kweken.

 

als je lekker high wil kan sommige paarse soorten iets voor je zijn......en laten we de Maroc van female seeds niet vergeten en hun easy sativa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

succes ermee, je eigen bio wietje buiten kweken KIKKE DOEN DOEN DOEN !!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...