Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torsti

28 x "31" in een spiegelhok

Recommended Posts

Beste Medekwekers,

een nieuwe ronde met nieuwe kansen!

Na een hoop overuren ( wat is een recessie?), vermoeidheid en geknutsel aan de kast ga ik weer beginnen. :blink:

 

Deze keer ga ik blijkbaar met duizenden planten van start. :rofl

gallery_5351_13388_388494.jpg

 

Vanaf het begin:

dinsdag mocht ik 36 mooie stekken van de Manatuschka G13 X Snow Queen (Pheno # 31) in ontvangst nemen.

Het is natuurlijk aan iedereen zelf om deze te laten verdrogen of andere stommiteiten met deze jonge meiden uit te halen:

gallery_5351_13388_9139.jpg

Man kan bij voorbeeld ook vergeten de meiden wat te drinken te geven. :wacko:

Maar ondanks deze eerste misser heb ik vandaag 28 meisjes in de aarde kunnen zetten.

gallery_5351_13388_555823.jpg

 

Nadat de meiden de grond (Gold Label Custom-Mix) ingedoken waren hebben zij ook nog wat te drinken gekregen.

15 liter water met Connoisseur A en B, Tarantula, Piranha, Voodoo-Juice en BudCandy (Voeding voor de bacto´s).

De voeding van deze ronde is dus alweer van Advanced Nutrients.

Maar met een aangepast schema! De ec-waardes van de nutrient-calculator van de AN-Site kloppen niet.

Iedere plant heeft nu 100 ml van bovenaf gekregen en de rest van de voeding is volgens de standaard-manier via de

Deense bodem toegediend.

Na 3 uur zijn er maar 2 liter teruggelopen.

gallery_5351_13388_303921.jpg

De waardes zijn veel hoger als op de site aangegeven zijn.

Ik gebruik nu het volgende schema:

gallery_5351_13388_29436.jpg

Dit schema is nu berekend voor 10 liter, maar ik meng 15 liter met deze hoeveelheden aan. De voedingsgift wordt dus met 33%

vermindert en / of voor het geval dat het nodig zou zijn, word deze dan aangepast.

(Hierbij hoop ik dan op de hulp van Twindaddy!)

 

Een hier nog een paar pics om van te genieten: :lol:

gallery_5351_13388_388494.jpg

gallery_5351_13388_722536.jpg

gallery_5351_13388_478000.jpg

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi fotobedrog, met name in die eerste foto. Veel succes wederom Torsten, maak er (weer) wat moois van.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw.

 

Dat is het woord wat ik ervoor heb. Een hele mooie upgrade van je hok. Laten we hopen dat dit de opbrengst zal verhogen en dat dit een ronde zal zijn zonder plagen!

 

Ik wens je alle succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Wauw :wacko: Dat lijkt wel een megakwekerij.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokkie heb je daar , Suc6 met je ronde ga je zeker volgen gr. B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten,

succes met je nieuwe ronde.

 

Die spiegels geven wel een mooi zicht.

Dit word weer een mooi verslag waar ik mee op de eerste rij zit.

 

Groenten,

Herrertubbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die trosti

 

heel veel succes en dat het een mooie draai mag worden Zonder Bugs :wacko:

Het ziet er nu al mooi uit :blink:

Groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen tortsti !

Ziet er weer gelikt uit ,lijkt wel of je een paar kappen in een kas ter beschikking hebt( door die spiegels ).

Dat het een mooie raai mag worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsti,

 

Mooie nieuwe ronde.Hopelijk deze keer zonder ongedierte.

 

Ga met je voeding maar rustig lager zitten.De helft is vaak al genoeg als max.Dan geef je nog een ec van 1,7

Vooral op aarde is dit een must,omdat je snel overvoed vanwege de buffer.Houd hier rekening mee.Met regelmaat alleen water is helemaal geen slecht idee.

Als je de voeding halveert doe dit dan ook met de boosters.Uiteindelijk doe je nog langer met je flessen.Jij kweekt met grandmaster dus je geeft ze genoeg van alles.Halveren kan geen kwaad,het zal eerder goed wezen.

 

Zodra je echt grote planten heb en met co2 werkt kan je ons volledige schema aanhouden met de concentraties die staan vermeld.En met grote planten bedoel ik een urbangrower style.Op jouw kleine plantjes moet je erg voorzichtig zijn met de voeding.Het is een sterk geconcentreerd goedje wat heel snel beschikbaar is voor de plant.Het is dus beter om wat vaker water te geven en laag in je voeding,dan ineens de volle mep en dan moeten spoelen.

 

Ik zal zeker bijspringen waar nodig,want het schema wat je nu volgt is veel te hoog.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wens u ook veel succes :wacko:

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow die eerste foto moest ik toch ff 3 keer maar kijken voor ik de spiegel "zag"

 

suc6 met je ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel voetbalveld vol

 

ziet er mooi uit

 

ben benieuwd hoeveel meer dit opbrengt

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Torsten, mooie upgrade, ben benieuwd naar de meerwaarde, knallen met je kassencomplex :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes man ik ga volgen dit spiegel paleis :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het weer een mooie ronde mag worden.

Succus :blink:

 

grtn Erazer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen :wacko: .

Succes deze ronde.

 

Groeten Beaker :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak hokje!! :blink: Succes :wacko:

 

Denk je daadwerkelijk dat de spiegels een meerwaarde hebben in grammen? Ik vind t er vooral mooi uitzien.... maar of je er meer uithaalt denk ik eigelijk niet.

 

Greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes deze nieuwe ronde.

 

Je hokje ziet er weer :wacko: uit.

 

Op een probleemloos eind :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medekwekers,

de eerste dag is achter de rug en de dames leven nog. :)

gallery_5351_13388_213876.jpg

Alle meiden staan nu recht omhoog en hebben hun bladeren richting het licht uitgestrekt.

Ik ben nu al bezig om de lichturen terug te brengen. Toen de meiden nog in de propegator stonden kregen ze 18 uur licht.

De afgelopen "dag" heb de lichturen na 16 uur teruggebracht en de aankomende "dag" is 14 uur lang.

Donderdag gaat de klok dan om op 12/12. :lol:

 

De temperatuur in het spiegelpaleis blijft nu netjes op circa 24°C. Maar nog zijn het de cool-white-buizen welke erboven hangen.

Deze hangen tot nu toe ruim 40 cm boven de planten. Vanaf morgen laat ik de buizen zakken tot dat deze uiteindelijk circa 10 cm boven de planten hangen.

Ik ben benieuwd, hoe de temperatuur met de warm-white-buizen blijft.

 

@Twindaddy,

ik ga morgen een nu schema maken waarin ik de voedingsgiften na 50% van de adviseerde waardes breng.

Dit schema nu was al op 66%. Het was volgens de Calculator op 10 liter berekend maar ik maak 15 liter voeding aan.

Ik verwacht ook deze keer met deze voeding geen problemen.

In plaats van RO-water gebruik ik regenwater met een ec van 0,2, dus ook met de ec gaat het goedkomen.

 

@Leila,

ik denk wel dat het een meerwaarde heeft. Met de spiegels krijg ik al het licht direct op de bladeren. Met een diffuse reflectie gaat een deel van licht naar boven in mijn "technische ruimte", mijn filter en mijn electro-gedeelte word verlicht. Maar deze hoeven niet te bloeien en werken in het donker ook prima. :rofl

Of het nu, deze ronde, direct een meerwaarde brengt weet ik niet en valt ook niet te zeggen. Ik heb immers een paar factoren verandert: De ventilatie heb ik nu aangepast, de voeding word aangepast en afgelopen ronde had ik veel visite van beestjes gehad.

Om een duidelijke meening hierover te kunnen geven mag je alleen maar een factor, de reflectie, veranderen.

Maar de meetingen over de verschillende reflectie-meterialen van DjBroertje hebben een duidelijk resultaat opgelevert en vandaar dat ik het aan het testen ben.

De resultaten van mijn rondes zijn in ieder geval continue beter geworden, van 0,6 g/w in het begin (met witte wanden) tot meer dan 0,9 g/w met de beter reflecteerende wanden. (Een uitschieter van 1,16 g/w was er ook nog :wacko: )

Wachten wij het af! :blink:

Wij zullen het zien.

 

@Donnie, Vermicelli, Arnold 63, Boosie, John Beton, HerrerTubbie, Pacman, ikdoehetToch, Elmo (onze Goeroe),

Masterstoner, G.W., Bosteelt, Krasi, Groninger, Erazer, Beaker en Blowsterke:

Bedankt voor de suceswensen!

Ik hoop dat ik er een mooie ronde van kan maken.

Veel plezier met het volgen van dit topic!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel een hele hangar vol tl :blink:

maak er iets moois van :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is mooi de eerste dag alles rechtop naar het licht.

 

Wel een beetje lage LV, maar dat kan ook eigenlijk niet anders zonder bevochtiger.

 

Wat is de geschatte bloeitijd van deze dames? Ik zal eens kijken of ik dezelfde dag de klok om kan gooien, misschien wel aardig om te vergelijken. Al is dat best lastig zo veel verschillende zaken in beide hokjes, op de spiegels en het soort buis na dan.

 

Nou geen beesten meer binnenlaten hoor :wacko:

 

Veel succes deze ronde

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJP,

ik doe mijn best!

Met de lampen aan durf ik bijna niet meer het hok open te doen. Het lijkt erop dat ik de hele straat verlicht. :wacko:

Maar, de dames en ik gaan ervoor! :lol:

 

@Dj,

ik zit nu het topic ook op OG te plaatsen, het was een belofde aan Maverick. (Nog minder tijd! :blink: )

De verwachte bloeitijd van deze meiden is circa 10 weken. Ik maak er deze keer 11 weken van.

De meiden van jouw kunnen ook over twee dagen op 12/12. Ik had ze allang in de bloei gezet.

Speedgrowing a la Atmosphere. :rofl

 

Voor de inlaten hangen nu filters.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: abonnementje :blink:

 

Benieuwd of je die stijgende lijn kan aanhouden met dit soortje

Manatushka > nog nooit van gehoord :rofl

 

Veel succes!

Stunned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...