Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torsti

28 x "31" in een spiegelhok

Recommended Posts

hoe hoog is de totale ruimte eigenlijk? je zou misschien zomaar 2 van deze ruimtes op mekaar kunnen zetten in een gemiddelde ruimte (2.50 hoog ofzo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lednov,

speciaal voor jouw :

De hermannen staan nu in een tentje met 144 watt PLL erboven:

gallery_5351_13388_177479.jpg

Achterin staan twee S5´en welke mooi aan het stuiven zijn en aan de voorkant staan twee Santa Shiva´s welke

nu ook heel extreem beginnen met stuifmeel te strooien.

gallery_5351_13388_142415.jpg

Hier een herman-top van de Santa Shiva.

Deze hermannen laat ik nu rustig afbloeien en hoop dat er nog zaadproductie bij deze planten is.

Anders gaan deze in de GFT-bak.

 

Nu een blik in de kast:

gallery_5351_13388_295712.jpg

Er staan nu 3 S5´en en 8 Santa Shiva´s in het hok.

De S5´en staan met de potten schuin in het hok.

gallery_5351_13388_68402.jpg

Bij deze meiden is de zaadontwikkeling op volle gang. (Rode kring)

gallery_5351_13388_58821.jpg

 

Bij de Santa´s ziet het nog niet zo denderend eruit.

De planten hebben nu nog drie weken de tijd om de zaden te laten rijpen,

redden ze het niet in deze tijd, gaan de planten om en ik maak olie van deze meiden.

 

Deze zaden ga ik ook niet ruilen of verkopen.

Ik heb iemand beloofd dat ik de S5 niet doorgeef en aan deze belofde voel ik mij gebonden.

Wie er een S5 heeft, mag blij zijn. Ik hou deze zaden voor mij om hiermee de genetica in het leven te houden.

 

De Santa Shiva is een ander ding, deze is 2007 door een ongewenste bestuiving van mijn buitenplanten ontstaan.

Maar van deze zijn nog maar heel weinig zaden over. De zaden, welke nu misschien ontstaan, gaan mij helpen deze soort

te behouden en misschien de oude Super Shiva terug te krijgen.

 

@Amnees,

twee lagen gaat helaas niet lukken.

De kast van mij is 1,85 m hoog. Je moet ook een beetje ruimte hebben voor een redelijk stabiel klimaat.

En vergis je niet, 540 watt aan T5-buizen geven een hoop warmte.

 

@Groene Shizzle,

Grapjas! :)

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze zaden ga ik ook niet ruilen of verkopen.

Ik heb iemand beloofd dat ik de S5 niet doorgeef en aan deze belofde voel ik mij gebonden.

Wie er een S5 heeft, mag blij zijn. Ik hou deze zaden voor mij om hiermee de genetica in het leven te houden.

das jammer :) denk dat veel mensen hier opzitten te wachten... wat is de S5 precies eigenlijk?

 

 

De Santa Shiva is een ander ding, deze is 2007 door een ongewenste bestuiving van mijn buitenplanten ontstaan.

Maar van deze zijn nog maar heel weinig zaden over. De zaden, welke nu misschien ontstaan, gaan mij helpen deze soort

te behouden en misschien de oude Super Shiva terug te krijgen.

dus waarmee deze soort is ontstaan is onbekend? of ontstaan uit zelf bestuiving?

hoelang ben je er al mee bezig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer interessant project Torsten, ook ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en eventuele kiemtesten en nieuw ontstane soortje :)

 

L3dnov, wat ik er van begrepen heb is dat s5 amnesiahazeXjackherrer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kulu-trading verkoopt deze cannalytics-testen nog en ik ben van plan deze te kopen.

Helaas is er iets blijkbaar duidelijk mis met AlphaNova, welke deze test ontwikkelt hebben.

Vandaar dat het Wietforum niet meer met AlphaNova samenwerkt.

De testen van de "31" en van de "16" zijn door een kennis bij AlphaNova gemaakt.

Maar hij heeft ook een probleem met AlphaNova:

http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BW1378

Tsja ik ben hier niet verbaasd over.

Mooi product maar er was zakelijk geen land mee te bezeilen.

Niemand hield zich aan de afspraken.

Ik ben benieuwd of de financier nog iets gaat doen met de patentrechten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi,

hier heb je het echte verhaal van de S5: :o

Ik ben zeer benieuwd wie de term s5 verzonnen heeft. Dit roept ineens iedereen.

 

Er zijn verschillede amnesia's en amnesia hazes.

 

De 9wk varianten zijn amnesia, de langere haze. Groei is altijd strekkerig, kerstboom. Blad dun toppen compact, klein maar ruime opbrenger. Tenminste van het origineel.

 

Maar nogmaals waar s5 vandaan komt ?

 

Kees.

 

Het verhaal van de S5 amnesia haze!

 

Er was eens... :tu

 

Het zit zo Kees, Iemand (omgeving nijmegen) heeft een kruising gedaan met de amnesia haze.

Het zaad uitgezet en op pheno geselecteerd. Nu schijnt het zo te zijn dat er een hele mooie

kort bloeiende, 9wk , pheno tussen zat. Er is geen zaad van te krijgen en volgens mij is het er ook niet,

dus dat zou dan inhouden dat ie meteen is gaan stekken van die eene pheno en deze niet meer

terug gekruist heeft. Duizenden heeft ie er gezet!. Een maatje van hem, die ook voor hem werkt,

kreeg ruzie met de kweker en heeft toen uit wraak vijf stekken gejoept! Twee daarvan kwamen bij een

maat van me terecht. Hij heeft niet gekruist en is meteen aan de slag gegaan om er meer van te maken.

Na de eerste oogst kwam ie bij mij en vroeg me wat ik ervan vond. (wist toen nog niets). Duidelijk amnesia!

toen hij zei 9 weken. gingen de ogen ver open bij mij. We hebben gerookt en was helemaal van de kaart.

Zo man heftig!!!!! Hij zei toen "dit is dus S5, dat krijg je ook bij militaire dienst keuring, als je totaal geschift bent, S5".

En zo is het gekomen.

 

Die andere die stekken die gejat zijn , daar is mee gekruist!!! Er is ook s5 in de handel met dieselsmaak. Erg aards!

 

ik hoop kees dat je er iets aan hebt!

 

greetz sijp

De S5 is een uitzonderlijk snelle bloeier en ontstond uit een pheno-selectie.

Ik heb nog een van de originele S5´en van Bioloog en deze is met niets gekruisd.

Ik wacht nog op de dag, dat er iemand aankomt met een roze pheno met autoflower-eigenschappen een het nog steeds S5 noemt.

Ik noem dat pisbakkenwiet, gewoon soortjes door elkaar gegooid / gekruisd zonder erover nagedacht te hebben.

Op dit moment heb bijna geen zuivere genitica meer, alles word met elkaar gekruisd.

 

@Lednov,

de Santa Shiva is bij mij in de tuin ontstaan.

Dit was de situatie in de zomer 2007:

gallery_5351_7631_136338.jpg

De Santa Maria en de Super Shiva stonden achter, voorn stonden Bubbel Gums.

De Santa kwam uit feminized zaad en de Super Shiva was een stek.

De Santa Maria kreeg ineens herma-eigenschappen en haar stuifmel maakte het hele dorp gelukkig en blij. :)

De Bubbels zijn door het weer niet oogstrijp geworden en de Super Shiva heb ik in november geoogst en avonden lang de zaden

uit de toppen gepeuterd.

Een paar kennissen van het forum hebben wat zaad gekregen o.a. The Clown.

Van hem kreeg ik te horen dat deze zaden herma´s waren en vandaar dat ik alle zaden weggegooid had.

Nu zijn er nog maar een paar zaden (ikzelf heb er nog 9!) en de oude stek waarvan ik nu een moeder gemaakt had en deze ronde mee begonnen ben.

Mijn doel is het, deze genetica (Santa Shiva) te stabiliseren en de Super Shiva terug te krijgen.

En hiermee ga ik vanaf nu aan de slag.

 

@Doc,

Leo zag er wel degelijk een markt voor deze Cannalytics-testen en door de wetgeving is het misschien ook voor de kweker interessant om te weten war hij mee bezig is.

En ook de medicinale gebruiker had met deze testen zijn optimale wiet kunnen vinden.

Maar afwachten wat er nog gebeurt op dit vlak, ik hoop tenminste dat er nog iets vergelijkbars op de markt komt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toffe info Tortsen, bedankt, nu ken ik het verhaal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de S5, er zijn dus meerdere 'S5en', kortbloeiende amnees en hop S5.

ze schoten bijna als paddenstoelen uit de grond. had trouwens in de planten kamer gezocht voor het antwoord, stond het in een oud topic van je :)

 

en over de santa shiva,

dan moet je dus eerst een stabiele soort krijgen, alle herma eigenschappen eruit, en dan ook nog opzoek naar de super shiva... dit gaat een vijf jaren plan worden! :o

kom je dan nog wel toe aan he olie productie? nu zullen de zaadplanten ook wel een en ander opleveren, minder dan 'normaal'.

 

gaaf dat je dit met ons deelt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...