Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Aloha,

 

Ik ben enige tijd geleden een kweeksysteem tegengekomen waarvan ik mij afvraag: zijn er al kwekers die hier ervaring mee hebben?

 

De zoekmasjien biedt geen antwoord; heb me suf gezocht op de diverse subforums maar ik kan het eenvoudigweg niet vinden. Dus dan maar zo... :wacko:

 

Het gaat hier om een systeem met een tank van 47 liter waar vier potten op aangesloten zijn. Het geheel werkt niet met een pomp maar met zwaartekracht en vlotters. Volgens mij heten die dingen iPots maar dat weet ik niet zeker. In deze uitvoering kost het zo rond de honderdentien euro.

 

De vragen:

-Zijn er al forumleden met ervaringen met dit systeem? Is het bijvoorbeeld overstromingsproof of blijft er regelmatig een vlottertje hangen waardoor je hokkie blank staat?

-Is dit meer iets voor kokos of toch aarde?

-Is het systeem ergens in Noord-Holland te koop of is er een webshop waar ik dit kan bestellen?

 

Bij voorbaat dank...!

 

Demesmaeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff zoeken op autopot vriend, Ipot is niks naar mijn weten...

Er zijn gelloof ik 4 mensen hier die ermee kweken, incl. Nieuwe autopot gebruiker ikke.

 

 

LH :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipot ken ik ook niet, wel 1pot en dat is idd een autopot systeem

 

Ik heb alle 2 de systemen, ze doen beide precies hetzelfde alleen werkt de 1pot makkelijker aangezien je het kan verplaatsen als de planten breder worden.

 

914d.jpg

 

ps. op de foto zie je de 8,5 liter potten in het 1pot systeem omdat ik maar autoflowers heb.

 

 

Ik zou goldlabel 60/40 hydrocorn / kokos in je potten doen of zelf een luchtige mix maken.

 

Verder werkt het systeem goed en makkelijk, overstromingen heb ik niet gehad, ook nog niets over gelezen, maar je moet er geen dikke organische voeding ingooien.

 

Kwaliteit is erg goed en erg stabiel en geen china rommel, voor de rest erg weinig onderdelen dus er kan ook weinig kapot gaan.

 

Volgens mij zijn er wel een paar shops die het verkopen of anders via de leverancier zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, mooie plaatjes erbij...geweldig...!

 

Als het eenmaal staat komen de fotootjes.

 

Groet,

Demesmaeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff topic omhoog halen.. Ik zag per toeval in het onderstaande youtube filmpje dat er een autopot systeem werd gebruikt.... Dit is wel een mooi praktijkvoorbeeld. Jammer dat ie gepakt is!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

apparte kappen ook.. heb ik nog nooit gezien.. wel handig water systeem inderdaad. Zeker voor de grote jongens die er niet elke dag of zelfs week, bij willen zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@demesmeaker

 

 

kijk dit topic is http://www.wietforum.nl/18-bubbels-de-auto...ete-t97078.html

ben er zo van verkocht dus ik ik ga het ook aanschafffen

 

en site is www.autopot.nl kun je gewoon bestellen kost wel wat maar verdien je ruim terug

 

beste is eigenlijk 1pot systeem OMDAT dan elke plant zijn behoeftes krijgt :lol:

 

succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...