Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
matjeu

sog fem mix

Recommended Posts

hoi,

 

Ik zou graag beginnen met een sea of green in mijn kweekplaats van (78*129cm, hps400W philips green) ik zou hiervoor graag gaan voor het starterspakket van sannie (wss de fem mix met de 3 soorten) maar kan niet goed inschatten hoeveel planten ik nu best zou zetten.

Ik zie dat de meeste van jullie hier met scrog kweken met een kleiner aantal planten, maar hier heb ik nog helemaal geen ervaring mee.

 

Avast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi matjeu,

 

Als je een SOG wil, zou ik niet voor een zaadmix gaan. Veel kans op hoogteverschillen en een SOG biedt niet zoveel ruimte om te buigen of knakken.

 

Sannie heeft een keuze gemaakt van drie goed passende strains, deze 3 soortjes kunnen probleemloos naast elkaar gegroeid worden zonder enorme grote bloei tijd verschillen te hebben.

 

Bovenstaande quote komt van Sannie's site, maar ik denk niet dat je een mooi egaal SOG veld gaat krijgen met 3 soortjes door elkaar.

 

Als je voor SOG gaat, zou ik dus 1 soortje kiezen. Waarom zet je niet gewoon 6 planten (1 x fem mix) onder je lamp?

 

Succes met je keuze :blink: .

 

Groeten Beaker :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een sog ga je zeker hoogteverschillen krijgen. Je hoeft niet meteen voor een scrog te gaan, maar door de snelst groeiende planten te toppen en/of te buigen naar een lege plek kom je ook een heel eind. Met de 6 planten uit de fem mix kan je je hok aardig vol zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties,

blijf nog steeds twijfelen tussen 1 soort sog en de 3 soorten. Weet gewoon niet zeker of ik met mijn weinig ervaring (nog maar 1 kweekje gedaan) wel in staat ga zijn om de planten goed te toppen en of te buigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan zal het 6 planten worden, ik was van plan gebruik te maken van 12l potten, zijn deze als ik 'slechts' 6 planten zet nog groot genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, en daar krijg e de ruimte wel mee vol..ik zou echter voor een mooie bak op maat in je ruimte gaan..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je als beginner beter voor die 6 planten kunt gaan met toppen/fimmen, knakken, buigen. Kun je mooi oefenen en zien hoe planten hierop reageren :wacko: . Een mooie SOG gaat echt niet vanzelf en je moet goed weten waar je mee bezig bent. Zou wel zo groot mogelijke potten of een aardebak nemen.

 

Edit: potten zijn inderdaad handiger i.v.m. verplaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...