Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

Als eerste in Nederland mag ik jullie voorstellen:

Recommended Posts

Zoals je al begrijpt drogen ze van buiten naar binnen in.

Met 1 plant gaat dat dus heel gelijkmatig met meerdere minder gelijkmatig.

Het kan wel met meerdere planten maar ik denk dat de Smartpot beter tot zijn recht komt met 1 plant.

 

@Parve, hoe ga je water geven ? Ik ben nieuwschierig of het niet door de zijkanten van de pot eruit loopt.

Nee daar heb je geen last van.

Je kan op een 18 liter pot rustig in 1 keer een volle liter water gooien zonder dat er een noemenswaardige hoeveelheid uitkomt.

Deze potten worden al 25 jaar getest en verbeterd.

Het materiaal is echt supersterk en doet wat je verwacht van een plantpot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterker nog, ik gooide 2ltr in 1 keer per dag in m`n 19ltr smartpot zonder dat er een druppel uit liep :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en toch.... vragen ze veel te veel geld voor zo'n stofje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik zit nu op 3 L. per dag op 18,5 L. Smartpot :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat omdat de pot zelf zoveel verdampt of omdat je plant zoveel zuipt? als de pot veel verdampt, moet je de ec dan ook naar beneden gooien om hetzelfde resultaat te krijgen als een plastic pot met een bepaalde ec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt bij mij omdat de planten zoveel zuipen :rofl .

EC kan ik niks mee, kweek Sannie-style en ik ga ze morgen voor het eerst BAC bloei meegeven. Tot nu toe heb ik ze alleen om de dag bloeistimulator meegegeven, 1 x per week Pro-Active en om de 2 weken bacto. Ze staan nu 27 dagen 12/12, maar hebben wel ruim 4 maanden groei gehad (was niet gepland :blink: ) in 7,5 L. Smartpots. Een week voor ik ze op 12/12 heb gezet, heb ik ze verpot naar de 18,5 L. Smartpots. Bovenzijde aarde afgedekt met zwart-wit folie (witte zijde boven). Temperatuur rond de potten 19 - 22 graden.

De dames vertonen geen enkel symptomen van overbewatering en staan vrolijk met de handjes in de lucht de "zon" te aanbidden :wacko: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou zo'n smartpot in combo met mapito iets zijn?

 

Het werkt top met alle hydrosubstraten.

 

 

en toch.... vragen ze veel te veel geld voor zo'n stofje.

 

Er zijn genoeg goedkopere varianten van de Smartpot.

Deze stoffen zijn vaak te dun te dik te stug of soepel maar zijn de helft van het geld.

Veel van deze potten gaan ook niet lang mee.

Het is ook geen Chinees product en dan krijg je al vlug een iets verhoogde prijs.

Wel krijg je een orgineel product met meer als 25 jaar kennis, productontwikkeling en feedback.

Ook zal de smartpot afhankelijk van de lokatie tussen de 5 en de 8 jaar meegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou ik ook zeggen,ik vind het ook duur,het is een smart pocket,

een plastic pot doe je tog ook lang mee :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt maar een Smartpot moet je naaien en kan je niet produceren met een spuitgietmal.

Dat "handgemaakt" maakt het in productie een stuk lastiger.

Natuurlijk moet de vraag zijn of de Smartpot waar voor zijn geld is en of de meerwaarde in grammen te tellen is.

Ik denk persoonlijk dat een Smartpot meewerkt aan een betere oogst.

Als je kijkt naar de kosten van een Smartpot hoef je maar 0.6 gram Amnees extra te kweken per pot om het verschil te dekken met een gewone plastic pot.

Ik laat de conclusies over aan de mensen die ze gebruiken. :wacko:

Die kunnen wel zeggen of het een slimme investering is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk je hebt voordelen en nadelen,en het gaat mij nie om hoe het gemaakt is,het gaat om een stuk stof wat duur is

en kijk het zal wel werken, want onkruid groeit op alles ,

maar bij velen heb ik gezien dat,die smartpots voor vocht problemen zorge en als je in de bloei zit word je er minder vrolijk van,

als je t vocht nie weg krijgt,ben je alsnog de sjaak met je goede investeering.

 

dus dat betekent dat ik amnees moet kweken om die smart kosten te onderdrukken :wacko:

 

duure grap :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon een kuiltje van je handen maken aarde er in mikken en twee maanden in je hok

gaan staan.

 

:wacko: :blink: :rofl :lol: :) :) :rofl :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook gewoon een kuiltje van je handen maken aarde er in mikken en twee maanden in je hok

gaan staan.

 

:wacko: :blink: :rofl :lol: :) :) :rofl :rofl :rofl

 

 

 

als dat voor u een optie is ;) ik zeg doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal later er in de topic nog wel een keer op terug komen op het water gebruik van deze potten.

Mij lijkt het niet zo een groot probleem met dat uitdrogen en de hoeveelheid aan water wat je moet

geven. Ben echt benieuwd hoe ze in het dagelijks gebruik zijn, behalve dat ze wat duur zijn heb ik

tot nu toe nog niet echt nadelen kunnen ontdekken. Moet wel eerlijk zeggen heb ze nog maar net,

maar ben nu al benieuwd naar de voordelen die zo'n pot kan opleveren...

 

@amnees

 

best wel goeie vraag eigenlijk...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij schiet je lv aardig omhoog met grote smartpots, en het gaat je ook meer voeding kosten vanwege de hoge verdamping. Ik vind het idee wel heel mooi van zo'n smartpot maar twijfel nog, het mooiste lijkt me toch een aardebak zo groot als je hok, van zon 20cm hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga dit ook nog ondervinden. ik krijg op dit moment nog geen druppel water uit die smartpots.

rondom aftapen als luchtvochtigheid te hoog word :verrygood

zijn alweer wat maanden verder. moeten nu toch wel genoeg conclusies zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal morgen effe wat foto's maken en mijn gebruiks ervaringen geven.

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij schiet je lv aardig omhoog met grote smartpots, en het gaat je ook meer voeding kosten vanwege de hoge verdamping

Met de afzuiging,die gebruikelijk is in onze hobby,is een echt hogere LV/RV gewoon niet het geval.

Bij mij is er in ieder geval weinig van te merken(maar ik heb ook maar de kleine 7 gallons/26.5ltr. :verrygood ).

Meer voeding is ook niet juist,hoewel je misschien wat meer water verdampt(en ik denk persoonlijk dat dat ook enorm meevalt en weinig verschilt met gewone potten,maar ook daar een caveat,ik gebruik nl. wel zwart/witfolie als bodembedekker gedurende de hele kweek),dat geldt niet voor de voedingsstoffen.

Dus als er echt meer verdamping zou zijn,zou je procentueel per liters water waarschijnlijk beter juist gewoon wat minder voeding moeten meegeven.

Maar nogmaals ik persoonlijk denk,dat de extra verdamping enorm meevalt. :lol:

 

Grtz. Aad

 

Ps En ook ik heb trouwens geen last van droge randen oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze nu deze lopende ronde (die op 1,5 week na klaar is) voor het eerst in gebruik, (19 liters)

Ze bevallen me prima en geen nadelen tot nu toe.

 

Toen ik 1 plant halverwege de kweek eruit trok (met goede reden :tu ) zag ik wat een verschil het maakt qua

wortel groei, een grote bos wortels was wat ik zag na het uitkloppen van de grond.

Dat in plaats van de bekende ronde cirkels die ik altijd had na

kweken met plastic potten :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahh hier is ie. :lol:

Het was alweer een tijdje geleden dat ik hem gepost heb.

 

 

edit:de handles zijn er al langer in de US en dit zijn idd de eerste met handles in Nederland. :rofl

 

 

voordattie verloren gaat.... STEL T JE MAAR IS FF VOOR ! :lol: B)

die quote is me lang bijgebleven :rofl

 

grts ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb ze nu deze lopende ronde (die op 1,5 week na klaar is) voor het eerst in gebruik, (19 liters)

Ze bevallen me prima en geen nadelen tot nu toe.

 

Toen ik 1 plant halverwege de kweek eruit trok (met goede reden :lol: ) zag ik wat een verschil het maakt qua

wortel groei, een grote bos wortels was wat ik zag na het uitkloppen van de grond.

Dat in plaats van de bekende ronde cirkels die ik altijd had na

kweken met plastic potten B)

Dat zijn conclusies :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

schaar?

naald en garen??

gewoon je handjes?

 

B)

 

ik stoel aangeschoven ,,,popcorn erbij idd !!

 

Good luck m8

Edited by hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makkelijke, die handvaten.....

....nu hoeft de politie minder moeite te doen met het ruimen ervan B)

 

Nee ff serieus :lol:

Ziet er goed uit, handig in gebruik, mogelijk een potentiele must-have van de guarilla kweker :lol:

 

Gr w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...