Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Liquid

Blowen tast longfunctie niet aan!

Recommended Posts

'Blowen tast longfunctie niet aan' BRON

Laatste update: 10 januari 2012 22:01 info AMSTERDAM - Af en toe roken is slechter voor de gezondheid dan blowen. Dat schrijven Amerikaanse artsen deze week in JAMA. m1ezxf2a3jcs.jpg Foto: ANP De artsen analyseerden gegevens van een 20-jaar lang lopend onderzoek waarin meer dan 5000 mensen werden gevolgd.

 

Voor dit onderzoek vergeleken ze de longfunctie van tabaksrokers, marihuanagebruikers en niet-rokers met elkaar.

 

Naar verwachting ging de longfunctie van rokers sterk achteruit over een lange periode. Opvallend was echter dat het longvolume en de capaciteit bij blowers juist vooruit ging bij gebruik van maximaal 1 joint per dag.

 

De vooruitgang was wel te klein om er als persoon profijt van te hebben. Volgens de onderzoekers gaat bij vaker gebruik de longfunctie wel achteruit.

 

 

 

 

Pijn

De resultaten zetten medisch gebruik van marihuana in een beter licht. "Het gebruik van de drug heeft positieve effecten op pijn, eetgedrag en humeur," stelt een van de auteurs.

 

"Nu gematigd gebruik geen negatieve invloed lijkt te hebben op longfunctioneren, is het belangrijk de gezondheidsinformatie van marihuana aan te passen."

Share this post


Link to post
Share on other sites

een stap in de goede richting !

 

legalizeren maar :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde dit artikel net gaan linken!

 

Weer een kleine stap in de goede richting. Als iemand dit onderzoek (paper) kan vinden, zie ik hier graag een linkje.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wordt ik echt gewoon blij van :rofl en volgesmij worden dit soort onderzoeken ook

zoveel mogelijk 'geblokt' en daarnaast lijkt het me vrij lastig te onderzoeken maja

desalniettemin vette shittt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel dat het bij mij een bepaalde boost op mijn duurvermogen

geeft tijdens fietsen wat ik veel doe. Maar iets meer lucht? Zou mooi zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu denkt iedereen dat blowen beter voor je is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach..

De ene test wijst dit uit.. een andere test weer slecht..

 

Je kunt er weinig mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoe meer testen positief uitvallen ten opzichte van cannabis

 

is alleen maar een stap in de GOEDE richting !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...