Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

[Verlichting info ] Welk setje te nemen

Recommended Posts

Hallo

 

Ik dacht ik vraag het toch even ik ga binnekort een nieuwe kast maken en ben aan het bepalen welk soort licht ik erin ga hangen.

De afmetingen zijn 1.20 bij 1.20 bij 2 tot wel 3 meter hoog (puntdak hehe )

 

Ik ben alleen aan het twijfelen over welk setje lampen ik erin wil hebben 600 watt is zeker en het thema is simpel ik wil de meest veilige set

die er is (ben nogal een beetje neurotisch over hitten en brand hehe (en ja ik weet dat er blusdingen zijn en veilig etc etc maar dit gaat alleen even over de ballast en lamp )

 

Dus ik kijk naar

 

Lumatek

http://www.growcenter-noord.nl/lumatek-dim...att-p-2052.html

 

Gavita

http://www.growcenter-noord.nl/gavita-digi...aar-p-2344.html

Met ir lamp ?

http://www.growcenter-noord.nl/gavita-inte...att-p-2743.html

 

Of dimlux

http://www.growcenter-noord.nl/dimlux-extr...ast-p-2359.html

 

Moet wel zeggen dat ik over die dimlux nog niet veel info heb gewonnen weet niet eens of dat ding gewoon ook standalone wil draaien of dat je er zo'n controller op moet zetten ofzo

 

Mijn voorkeur gaat volgens mij uit naar die gavita setjes mede beinvloed door sommigen hier op het forum die daar fantastisch mee werken

Maar over de veiligheid is er een merk waarvan jullie zeggen oi oi man ut et hoge noord'n die most heb'm

 

BvD

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je voor 1 lamp gaat zou ik een 1000w gavita nemen.

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil niet hoger dan 600 watt gaan hehee dus dan word het de 600 watt gavita neem ik aan ? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kun je nog kiezen tussen de 'normale 230V' 600 watt versie of de pro versie, die laat de lamp draaien op 400 volt. Als ik zou mogen kiezen zou ik voor de pro versie gaan. Mooi het evsa zo dicht mogelijk op de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja had die ook gezien maar die werkt niet met de IR lamp vandaar (en is ook weer een tikkie duurder moet ook een klein beetje op de centjes letten soms haha )

Share this post


Link to post
Share on other sites

gavita digistar 600 watt met een ir bulb of een adjusta wing met een philips bulb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@don haha dat is inderdaad de set waar ik ook aan dacht met de ir lamp erin.

Maar ik was ook eens nieuwschierig wat gavita nou voor heeft op de andere 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gavita maakt armaturen voor de professionele tuinbouw, die tuinders zullen best wel weten wat ze gebruiken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Gavita Digistar met de Interne reflector lamp is idd een mooie combi. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan mij alleen maar aansluiten bij DonBone. Als agrariërs het de investering waard vinden zal het wel de goede keuze zijn, mits je de financiele middelen hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is wel wat duurder inderdaad maar aan de andere kant het is gewoon een investering en als je daarin niet te veel beknibbeld dan komt dat er ook wel weer uit vandaar even de tocht naar de beste set voor mijn kassie :wacko:

en 1000 watt is me net wat teveel en de 400 volt heeft die ir lamp niet dus dan word het gewoon afstrepen en aanschaffen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Groninger, ik maak zelf gebruik van de ir600 van gavita, icm de digistar, een erg mooi setje met prachtig licht :wacko:

 

Edit: een voordeel is dat de reflector niet vies wordt, en een ander voordeel is , dat wanneer je je lamp vervangt je ook gelijk je reflector vervangt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatek 600W dimmable VSA met 600W Philips Greenpower Son Tia en Adjust a Wing!!!

 

Onderbouwing? Ehm...ervaringen van andere mensen op 't forum...resultaten uit diverse testen én eigen ervaring :wacko:

Toch zou ik zelf nu voor de Gavita pro gaan met 400v 600W lamp die je gewoon met 230v kan aansturen. Maar dat

is puur om te testen. Als ik voor zeker zou moeten gaan kies ik als eerst omschreven.

 

 

Succes in de wirwar van meningen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...