Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smoke & Fly

"150 deentjes" Second try

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Vorig jaar had ik 38 zaadjes gekocht van een mede kweker van dit forum, het was me eerste keer en het is niet zo goed gegaan.

Ik had al een ander topic van vorig jaar alleen niet afgemaakt wat ik zelf erg zonde vind voor de mensen die me hebben geholpen en vooral degene van wie ik de zaadjes van heb gekocht.

Daaromdit jaar opnieuw inclusief de verloren fotos van vorig jaar.

 

Vorig jaar was ik geript en had al me plantjes op een plek staan daarom een erg lage :rofl opbrengst :)

 

Hier een paar fotos van me plantjes ;)

gallery_29723_11719_201675.jpg

gallery_29723_11719_404715.jpg

gallery_29723_11719_224668.jpg

gallery_29723_11719_146420.jpg

gallery_29723_11719_360820.jpg

 

Ziet er opzich toch niet zo slecht uit :wacko:

Maar dit was de totale opbrengst (in dat zakje is 2 gram volgens mij iets meer)

 

gallery_29723_11719_364922.jpg

 

 

Oke dat was het vergeten vorig jaar, op naar een goed 2012

en jezus wat heb ik zin om weer plantjes te gaan zetten.

[/size]Wanneer word het nou LENTE

 

[/size]Ik ben dus weer ff gaan zoeken naar nieuwe plekken, hier een paar plaatjes.

En omdat ik vorig jaar ben geript ben ik van plan deze keer 150 deentjes neer te zetten heb zelf nog 50 zaadjes uit mijn eigen kweekje.

En ben van plan er nog 100 bij te bestellen, bij froebanken of gewoon bij iemand hier :wave: als ik dat mag zeggen in ieder geval.

Maar oke ik ben dus van plan 150 plantjes te zetten verspreid over 5 of 10 plekken ofzo, ben egt diep in de onbekende wouden geweest om de plekken te vinden maar toch blijf ik hopen met takken vinden enzo.

Naja hier een paar plaatjes

eerst van de iets mindere plekjes waar ik dus vaak dit zie: (weten jullie of ik beter hier nu me plantjes moet neerzetten? want ik moest zeg maar bv 50 of 100 meter door egt dichte struiken lopen voordat ik zo'n veldje zag)

gallery_29723_13316_512331.jpg

gallery_29723_13316_52674.jpg

gallery_29723_13316_581955.jpg

gallery_29723_13316_353486.jpg

gallery_29723_13316_455225.jpg

 

 

En een iets beter open plekje egt tussen dichtbegroeide bomen in de zomer, had er nu al last met doorheen komen.

gallery_29723_13316_530861.jpg

gallery_29723_13316_459283.jpg

 

Zo is het licht daar ongeveer

gallery_29723_13316_369223.jpg

 

te dichtbegroeid?

 

Naja ik hoop op een paar nuttige reacties en ga nog lang lopen opzoek naar de onbewoonde plekken.

 

Smoke&Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik dat mag zeggen in ieder geval.

 

[ zeikmode aan] nee dus :wacko: [zeik mode uit ]

 

Wel leuke plekjes ik wens je veel succes en mag het maar snel lente worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe komt het dat al die stammen daar op de grond liggen? heb je die zelf omgehakt of heeft iemand anders dat gedaan? ziet er heel eerlijk uit alsof er ook andere mensen komen.

voor de rest geloof ik dat je zoveel mogelijk licht moet hebben, ik denk dat ze daar wel gaan strekken.

je kunt het beste nog eventjes wat beters zoeken idd

veel succes, je bent er ook lekker vroeg bij :wacko:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je al spotten aan het zoeken bent !

 

Maar ik denk dat ook de grond niet echt ideaal is, tenzij je grote plantgaten maakt en aarde gaat beginnen verslepen.

 

Naaldbomen groeien namelijk op zeer zure grond, en dat heeft onze plant niet echt zo graag ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar komt geen zonlicht bij dat kun je ook zien aan de mos

en die grond is inderdaad niet goed dat is geelzand dus veel tezuur en arm

en die takken is gewoon oude boompjes of gevalle takken liggen overal

 

je moet loofbos opzoeken

of stukjes bos langs stromend water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Bedankt voor al de reacties zo snel en

 

@Groninger

Dat wist ik dus niet :rofl en bedankt

 

@lufthegreenstuf

Ja die lagen daar al, maar ik vond het zo raar, ik had dus zeg maar 50m door echt dichte struiken gelopen

Waar ik mezelf doorheen moest wurmen enzo en daarna zag ik in een keer zo'n plek. :wacko:

En ik zal mezelf wat meer gaan verdiepen in andere bossen aangezien dit volgens mij niet zo;n geschikte is qua grond enzo...

 

@Drips

Ja daar dacht ik ook al aan, vorig jaar ben ik geript en heb ik ook met veel aarde gesjouwt, misschien dat dat een "illigale" indruk geeft.

Was trouwens wel van plan grond en mest te halen :)

 

@Bosteelt

Bedankt en duidelijk ;) zal ik doen.

 

 

Ik ga zoeken naar betere spots,

 

Smoke&Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Smoke & Fly,

 

 

Ja je bent er op tijd bij.. maar dat moet ook wel als je het goed wilt doen :rofl Anders haalt de tijd je altijd in.. ;)

Goed dat je dit jaar je kansen gaat spreiden :wacko:

 

Wat voor soortje hebben we het over met jou zaden ?

 

 

Die spots die je daar laat zien zou ik niet pakken.. Veel te weinig licht.. Erg slechte grond.. nehh,, gewoon even verder zoeken ! :)

 

 

Succes :wave:

 

 

Grts HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HighLife.

 

Ja hoe vroeger hoe beter he?

Wat voor soort zaadjes van me eigenplantjes?

Namelijk ik had allemaal royal dane gokocht volgens mij,

Dus royal dane zaadjes denk ik.

 

Lekker rookje hoor die edelweis en dubble fun whahgahahah,

 

Smoke&Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Smoke & Fly: trouwens ook een goede spot om bepaalde paddestoelen te vinden, aan de naaldbomen te zien. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes dit jaar.

 

Met meer zon als vorige zomer :rofl

 

Een goed begin is het halve werk :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik ben weer eens op pad geweest, :wacko:

 

En wat blijkt nederland tog klein :wave: op de kaart zag de afstand tussen mij en het bos er groot uit, maar was maar 20 minuutjes onderweg met me brom/snorfietsje ;)

 

oke eenmaal aangekomen gelijk door de wildernis en gelijk weer een min puntje,

gallery_29723_13316_207976.jpg

 

Het blijft echt heel irritant, ik loop honder meter ofzo of langer door echt dichte bosjes en dan in een keer weer zo'n stukje waar heel veel takken liggen enzo.

 

Weten jullie of dit bewoond is of niet? want het ziet er zo afgelegen uit maar wel apart :rofl

Dit is trouwens wel een foto van echt extreem veel takken enzo, maar het gaat om het idee :huh:

dit een iets betere

gallery_29723_13316_324071.jpg

 

hier dus wat fotos van potentiele spots,

 

(sorry voor de qualiteit)

gallery_29723_13316_381728.jpg

gallery_29723_13316_321347.jpg

gallery_29723_13316_389304.jpg

gallery_29723_13316_411005.jpg

gallery_29723_13316_577047.jpg

 

Ik heb ook nog een echt mooie spot gevonden, alleen vergeten fotos te maken ;(

Heb wel mooie filmpjes van hoe het eruit zag, alleen hier kan je geen filmpjes plaatsen ;)

 

De grond is niet ideaal en het licht misschien ook niet, maar het zijn wel echt de enige afgelegen plekken die ik kon vinden. Heb 4 uur gelopen ofzo, en wel mooie spots gezien, alleen op fimpjes en in het echt ziet het er veel beter uit :wave:

 

Sorry voor de qualiteit, maar hier nog een paar grappige fotos

 

dit was alweer iets dichter bij de bewoonde wereld :lol:

gallery_29723_13316_321728.jpg

 

hier had iemand blijkbaar honger :)

gallery_29723_13316_309232.jpg

 

 

gallery_29723_13316_281697.jpg

Let The Sun Shine

 

is er trouwens een manier om hier filmpjes op te zetten want dat geeft echt een goed beeld,

namelijk echt een mooie GROTE open plek gevonden B)

 

Smoke&Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet denk ik op zoek naar een open plek, deze plekken zijn te donker en de grond is veel te zuur.

je kunt van een filmpje ook een screenshot maken en die als foto uploaden.

 

veel succes,

kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al die takken die overal liggen zijn overblijfselen van houthakkers. Die laten tegenwoordig hun afval hout liggen ter bevordering van een natuurllijke bodem.

 

Spot's zijn niet al te best maar ik zou op alle gevonden spot een paar neer zetten en kijken wat van komt. Zou daar wel rekening houden met konijn en herten. Erg iritant !

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt beter niet in het bos op zoek naar spots. De grond is zoals al gezegd te zuur. Je had ook plekken gevonden waar mos op de grond lag, ook die zijn nooit geschikt. In principe is landbouwgrond geschikt voor wiet. Dus bijvoorbeeld mooie zwarte compost achtige grond. Vuistregel kan zijn hoe geler de grond hoe slechter de joint (ja daar ga ik een tegeltje van maken :wacko:). Spots zijn dus ook wel te vinden op de rand tussen het bos en weiland. Let ook op dat je de zuidkant van een bos pakt, daar heb je het meeste licht. Ik gebruik google altijd om vooraf te zoeken. Kijk ik naar toegankelijkheid, waarom zou er niemand komen (oninterressant voor wandelaars bijvoorbeeld), hoe ligt de spot ten opzichte van hoe de zon draait (van oost naar west, op 12 uur op zuid), hoe zou de grond zijn.

Dan ga ik naar de spot toe en check hoe het er in de realiteit eruit ziet. Ik ga daar wat wandelen om zo een gevoel te krijgen voor de omgeving. Check natuurlijk de grond, is deze luchtig, zwart, hoe ruikt ie. Over wild maak ik me nooit teveel zorgen maar als ik sporen zie dan houd ik daar wel rekening mee.

 

Ik heb natuurlijk wel beschreven hoe de ideale spot eruit ziet. Die heb ik nooit gevonden. Dus als ik iets vind wat er op lijkt ben ik er al blij mee. Guerilla blijf moeilijk en ik heb ze nooit echt met een goed resultaat afgesloten. Maar dat komt ook omdat die spots altijd uit de buurt liggen en je het noodzakelijk onderhoud niet altijd kan doen. Zeker in de bloeitijd ben ik nog wel eens te laat geweest en zat de rot er al te ver in.

 

Zoals carpie al zei, guerilla is a numbers game. Dus veel spots en veel planten en dan maak je meer kans. Beetje hetzelfde als de staatsloterij alleen kost een spot geen 30 euro en zijn er geen 1,5 miljoen andere die ook meedoen...

 

edit; naaldbomen en berken zijn een indicator van slechte grond. Naaldbomen staan op droge zure grond en berken zijn bomen die op alle slechte grond groeien waar geen andere bomen willen groeien. Kijk maar naar grond die niet gebruikt wordt bij industrieterreinen, daar staan altijd als eerste berken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde eigenlijk nog een voorbeeld laten zien maar die spot ga ik vandaag bezoeken. Wat ook nog een truukje is, in google earth (niet maps maar de losse applicatie) zit de mogelijkheid om fotos te laten zien. Van panoramio is dat. Die laat fotos zien die op die plek geschoten zijn. Vaak zie je dat er veel fotos geschoten zijn in plekken waar ook veel mensen komen. Dus veel fotos = veel mensen = geen goede spot.

 

De spot die ik ga bezoeken is ingesloten door een weg en een stroompje. Als je naar de spot wilt moet je er doelbewust heen. Betekent ook dat je minder snel wandelaars tegenkomt.

 

Dus in plaats van 4 uur wandelen, ga 4 uur in google earth kijken. Zoek een beetje uit de buurt van de bewoonde wereld en dan vind je vast iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen weer eens,

 

@kierewiet

ja ik vind het echt moeilijk, spots vinden vooral dat zonlicht :rofl

en ja ik denk dat ik het gewoon op youtube als prive zet ofzo en dan hierin zet.

 

@tjapado

Ah, oke bedankt,

denk dus dat ze niet snel daar meer komen, maar wel weer een teken van leven :wacko:

ga denk ik op zoek naar wat betere spots

 

@Slappy

Ik heb het doorgelezen en, echt bedankt, wat een informatie ;) ja ik heb al veel op google maps gekeken,

ik heb zelfs de sites van de bossen opgezocht om te kijken wat voor bomen er groeien enzo, maar ik download wel ff earth om het goed te bekijken.

Het ptrobleem is alleen dat ik alleen onbewoonde plekken kan vinden bij bossen, en aangezien je niet op google maps kan zien of er fotos van zijn enzo weet ik ook niet of kleine bosjes bewandelt worden.

 

Ik zal wat meer gaan zoeken bij bijvoorbeeld stukjes land tussen boeren enzo, hopelijk daar wat opere spots vinden.

Ik denk er natuurlijk niet echt bij na dat het in het bos best vaak dicht is gegroeid, en dus weinig licht en de grond enzo,

 

 

Op zoek naar betere spots dus,

 

Smoke&Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ipv van grote bossen ook kijken naar groenstroken zoals bijv langs het spoor of sloten. waar je dan wel rekening mee moet houden is dat aan het einde van het jaar de sloten worden schoongemaakt. en houd altijd goed in de gaten waar het zuiden is.

 

gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

ik ga er vandaag weer eens op uit, na lang op google earth te kijken :rofl

 

@kierewiet

Ja dat was ik dus van plan, misschien wat meer risico maar betere grond en zon

 

Ik heb trouwens nog filmpjes van de vorige keer, ik ga ze waarschijnlijk niet nemen maar toch B)

 

filmpje?

filmpje 2?

 

en de beste:

fimpje 3?

 

Vandaag dus weer op zoek, jammer dat de zon niet schijnt :rofl

 

Smoke&Fly

 

PS. volgens mij staan er berken, geen goede plek dus (filmpjes)

PS(2) :( . weten jullie hoe je gewoon een filmpje krijgt ipv links? want dat heb ik wel gezien bij andere topics volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik het begin van filmpje 2 daar achter op een wat meer 'open stuk'

ja en filmpje 3.. daar zou je misschien kunnen proberen met smart pots :rofl

 

 

Ben benieuwd of je vandaag nog wat gevonden hebt :(

Hier kwam de zon geregeld door vandaag :rofl

 

 

Grts HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen weer :D

 

Niet echt een grote update, ff een kleintje :rofl zou hem gister doen maar was te druk :)

 

@Highlife

Denk niet dat ik weer daarheen ga, zeker niet als ik niet zeker weet of het onbewoond is.

is toch wel een afstandje om te rijden op me brom brom.

 

Hier een paar fototjes van een plekje waar ik vandaag was geweest, volgende keer volgen een paar betere fotos,

Moest namelijk eerst door een stuk water en aangezien ik geen laarzen had kon ik niet echt ver komen B)

 

niet echt heel zonnige dag, daarom ziet het er best dichtgegroeid uit,

gallery_29723_13316_137679.jpg

gallery_29723_13316_535620.jpg

gallery_29723_13316_113140.jpg

gallery_29723_13316_268939.jpg

 

het licht, alleen wel per ongelijk de noordkant gefotografeerd :rofl :)

gallery_29723_13316_184428.jpg

 

het water

gallery_29723_13316_629061.jpg

 

Pijnlijke Punt(jes)

gallery_29723_13316_267635.jpg

 

Ziet er nog niet echt goed uit, al zeg ik het zelf B)

Ik ga gauw weer eens op zoek naar wat spots, hopelijk is het dan wat zonniger en heb ik laarzen bij me, want deze spot is nog wel een optie. (aangezien ik ga proberen zoveel mogelijk te spreiden)

 

Smoke&Fly :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gaan voor de spots die wat minder dicht bebost zijn, op een stuk wat meer open is vang je veel meer zon en is de luchtvochtigheid wat lager (om schimmels/rot minder kans te geven).

Daar waar die fietsen gedumpt zijn zou ik weg blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die laatste spot ziet er stukken beter uit zo te zien.lekker veel licht.

Houd er wel rekening mee dat het extreem nat was nu dus in de zomer is de waterstand heel anders. zelfs in het najaar is het normaal niet zo nat als nu. je kunt eventueel wat bulten aarde maken en daar je planten inzetten of een smartpot voor de helft ingraven.

 

als je de planten zoveel mogenlijk op het zuiden zet denk ik dat je hier best een kans maakt. iig meer dan op die vorige spots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen weer eens,

 

niet echt een nuttige update :lol: maarja, het is een beetje druk en slecht weer

dus spotten doe ik wel weer in het weekend of iets later als het weer mooi weer word :rofl

 

@Kantklos

ja daar wou ik ze al neit neerzetten hoor :rofl bij die fietsen,

 

@kierewiet

Ja het was wel erg nat ja, maar er waren ook weer stukjes waar je gewoon kon lopen zonder dat je nat werd, van plan daar gewoon wat neer te zetten ben aan het verspreiden :)

 

En natuurlijk een mooi fototje :)

gallery_29723_13316_70624.jpg

This is how we ROLL : :blink:

 

En voor de rippers van vorig jaar, en voor de rippers van iedereen:

 

Smoke&Fly :wacko:

 

PS: bedankt highlife voor het beantwoorden van me vraag :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Links, onder die smilies ..

Invoegen youtube.. en dan je code.. :wacko:

 

Smookse..

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen weer,

 

Ik ben er weer eens op pad gegaan opzoek naar wat betere spotjes,

Heb er wel een paar gevonden, sommige heel risicovol, tussen weilanden

maar toch goed bedekt en wat minder goede maar minder risicovolle plekken

 

Hier een paar fototjes

 

Een plekje dicht bij het weiland en een paadje die alleen door de boer word gebruikt,

aangezien ik 10 minuten over slootjes aan het springen was en toen een paadje ontdekte

die alleen naar een weiland ging.

 

Dit is dus tussen een soort riet ofzo, stond wel heel nat, maar komt niemand volgens mij

gallery_29723_13316_98620.jpg

gallery_29723_13316_114035.jpg

gallery_29723_13316_91529.jpg

gallery_29723_13316_73298.jpg

 

 

Oke nu de wat minder goede maar minder risicovolle plekken, dit is geen goede maar

wel een mooie ;)

gallery_29723_13316_56116.jpg

 

hier de normale spotjes risico=-- omstandigheden=+-

(sorry voor de qualiteit)

gallery_29723_13316_156823.jpg

gallery_29723_13316_512946.jpg

 

Blijkbaar geen goede fotos daarvan, zal volgende keer wel komen,

 

Oke deze plek is best risicovol het ligt tussen 2 weilanden maar ben zeker 400 meter van

het wandelpad af door doornstruiken en slootjes gesprongen om hier te komen, natuurlijk

kan de boer er wat makkelijker komen, maar denk niet dat hij voor niets door 50 meter

doornstruiken zou lopen

 

gallery_29723_13316_99291.jpg

gallery_29723_13316_598937.jpg

gallery_29723_13316_625810.jpg

gallery_29723_13316_141942.jpg

gallery_29723_13316_352157.jpg

gallery_29723_13316_871469.jpg

 

 

wel lagen er een hoop dode takken en bomen :whip: was van plan er hier 10 tot 20

ofzo gewoon neer te zetten en kijken wat het wordt, zo raar dat ik door honderden meters dichte

doornstruiken moet lopen om in een keer een hoop dode bomen en takken te zien,

tog maar stealthen :D ;)

 

Voor de "Homegrowers" :)

 

Smoke&Fly B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...