Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

L€on

1e keer Kweektent 80x80x160

Recommended Posts

En me vrouwtje vind dat wel heerlijk; wit spul spuitend door de slaapkamer maar dan niet van een brandblusser

 

Whahahahahahahahahahahahahahahahahaha '

 

Die gaat in het mooiste uitspraken van het forum komen hahahahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x moeilijk kweken 2e keer lui en dan kan ik er over mee oordelen.

 

maar in elk geval tanks voor de tip! heb je ook lange vloei :wacko:

 

Groninger ik ben benieuwend;) hahhaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha bedankt man hehehe!!

 

Gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je dit al ergens aangegeven, maar waarom meet je in godsnaam de temperatuur boven je lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raggamuffin/

 

Even terug komend op jou verhaal van je EC|PH meter, dit zegt meer over jou dan over (of ik een ph/ec met er moet kopen) ook al geeft dat ding steeds de juiste waardes aan, dan nog kun je achteraf er nog wel wat van leren, ik zou het alleen al willen kopen om te kijken of het mij lukt het van de planten af te lezen (na een tijdje) en dus is het wel makkelijk als je die dingen hebt. of zit ik verkeerd?

 

Gr L€on

 

 

 

tw!tchy

 

edit : ik heb mijn temp net boven mij lamp gehangen dit omdat het een goedkoop kut plastic ding is! zoals je kunt zien zit er op de buis vent ook een stekker met warmte meter deze houd ik aan, dit moet ook wel want word de buisvent thermometer te heet gaat ie meer afblazen. plus de temperatuur is pas echt goed te meten als ie vol staat. toch bedankt voor je oplettend heit.

 

GR

 

Als je het er nog niet mee eens bent hoor ik het graag :wacko:

 

of als je het er wel mee eens bent ook:P

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dan wel dat je straks je temperatuur meet ter hoogte van je bovenste toppen/plantdelen recht onder de lamp, dat is de temperatuur die je wilt weten :wacko:

 

Ben benieuwd wat je ronde gaat brengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

L€on,

 

Zelf ben ik starter en heb ook weinig verstand maar als ik jou was zou ik nadenken over je technische setup binnen de tent omdat hij maar 160 hoog is.

De lamp moet je verstelbaar zien te maken, easy-rollers, ketting of tent-spanners kunnen werken. De lamp zul je vaak moeten verstellen en dat lijkt nu niet mogelijk.

Als ik jou was had ik de fan buiten de tent gebracht aangezien je een zee aan ruimte hebt buiten de tent.

Verder kun je de koolstof filter volgens het homebox boekje tegen de plafond van de tent binden.

 

Succes met de kweek!!!

 

GrimReaper

Edited by GrimReaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

GrimReaper

 

aan de lamp komen nog kettinkjes om te vertellen deze snel binders is puur voor nu even.

de koolstof filter neemt nu het meest warme lucht op! als ik hem tegen het plafon hang dan kan er aan de bovenzijden geen warme lucht in!

en ik heb het al zo moeilijk met 400w in het tentje :wacko:

 

en deze ronde is ie zoals ie is qua afzuiging binnen, het word bij 2e ronde een en ander verandert.

 

 

 

Tw!tchy: ik ben ook benieuwt, wat verwacht je ervan ? qua grammetjes?

 

temp komt in oorden :rofl

 

Gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo people!

 

 

Ben weer even bezig geweest wat aanpassingen en even geprobeerd of het iets is om me buis-afzuiger buiten de tent te plaatsen maar vind dat niks word erg rommelig. geen punt op een zolder maar wel op mijn slaapkamer.

 

Toen toch maar alles er weer in! En gelijk even gezorgd dat me ventilator en de rest goed hangt kabels netjes weg gewerkt.

morgen alleen even de slang tussen de filter en de af-zuiger in korten & de af-zuiger iets hoger hangen.

 

temperatuur is redelijk in pijl te houden.

 

hier aantal foto's hoe ik het heb verbeterd.

 

gallery_32909_13281_256065.jpg

 

gallery_32909_13281_46822.jpg

 

gallery_32909_13281_88524.jpg

 

gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de slang tussen de afzuiger en filter korter maken, dan de filter verder weg hangen van de afzuiger zodat die dan weer horizontaal kan hangen...

 

dan heb je 1 grote bocht minder en je hebt een stuk meer hoogte...

zeker de moeite even waard.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey LeoN

 

Top de vrachtwagen is aangekomen alles ingesteld en wel klaar voor de colas.

Ik zou gwn als beginner zker beginnen met bio starterskit van sannie lkr makkelijk en pas bijvoeden in week 5 6, hoef je niks te meten ook. Dat kastie ef ophangen en ziet t er denk gwn top uit.

 

Las al dat die zogezegd fietssnelbinders vervangen gaan worden DOEN.

 

Ik ga hou je in de gate suc6 :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Leon,

 

Je opbrengst is nu nog écht niet in te schatten, wel vind ik het wat jammer dat je voor zo'n kleine tent gegaan bent, zoals ik al zei is de DR 120 uiteindelijk voordeliger. Temperatuur onder controle houden is nu lastiger en de opbrengst zal een stuk lager uitvallen doordat je minder dan de helft aan grondoppervlakte heb in m2. Ook kan je nu niet snel een overstap maken naar 600 watt als je dat leuk lijkt :rofl

 

Maargoed, als het allemaal een beetje mee zit en je hebt je goed ingelezen ga jij hier wel een leuk resultaat in halen hoor! Even een kleine tip over je afzuiging: Leg de afzuiger nou net aan de bovenkant van je tent op je tentje neer, dan heb je minder afzuigbuis nodig aangezien deze een klein bochtje naar buiten maakt en er hangt wat minder in je tent wat kan vallen ;) Op deze manier heb je niet zo veel bochten en onnodig veel slang, een andere manier is natuurlijk ook mogelijk: Wees creatief :wacko: Simpel gezegd: Gebruik in je afzuigsysteem niet meer buis/slang dan nodig is, dit kost afzuigcapaciteit (door bochten en lange stukken etc).

 

Groetjes,

Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej weer reacties:)

 

ik beantwoord ze even in een keer, als jullie dat geen punt vinden tenminste :wacko:

 

inderdaad even de slang inkorten, maar die buis afzuiggeer op zijn zij heb ik al geprobeerd dan maakt ie meer herrie. op me tent vind ik geen optie, ik zit namelijk huur huis en wil hem weg werken. temp is inderdaad lastig laag te houden maar af-zuiger vol open en dan blijft de temp mooi laag.

 

Vallen??? zal niet gebeuren alles zit echt vast vast .. ik ga nu even wat aanpassingen doen! En zo meteen nieuwe foto's

 

PS: Ik ga er binnen een week even stekken inzetten! Even een test ronde en dan zaad.

 

Gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even snel de slangen gefikst en de afzuiger op zijn hoogst gehangen :wave:

 

nu dus ruimte genoeg! (nooit genoeg)

 

 

hier wat foto's

 

 

Foto van voor de aanpassingen! :rofl

 

gallery_32909_13281_46822.jpg

 

Foto van na de aanpassingen!| :)

 

gallery_32909_13281_102614.jpg

 

Graag reacties ?! :wacko:

 

Groetjes L€on ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je verliest nog wel een portie afzuigcapaciteit door die hoek.

 

Als je straks met mooi weer capaciteit tekort komt weet je wat je moet doen.

 

Verder benieuwd wat je ervan bakt. Ik volg je :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit nu 1 bocht in de slang tussen de buisvent en de filter. En dat zal altijd zo zijn!

 

Dit om dat bij een buis ventilator de inlaat en de uitlaat achterelkaar zitten en me uitgang van me tent boven in het plafon!

 

Weet iemand hoeveel graden je temp daalt als er planten instaan, ik snap dat daar geen vaste stijging/daling inzit, maar ongeveer? 2 a 3 graden?

 

afzuigen doet het perfect.

 

En anders toch maar een externe ventilatie vanaf buiten de tent, dus dat word PC ventilator denk ik

 

morgen even bij de bouwmarkt kijken voor houten platen voor de grote kast.

 

gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet je fan aan het filter vast maken en dan een hele korte bocht naar buiten dan hangt alles ook mooi recht heb ik ook gedaan werkt als een trein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groninger al een keer geprobeerd

 

bij mij weten moet ik dan nog steeds eens tukje buis tussen de af-zuiger en de filter zetten? want anders past het niet!

 

maar ik ga het morgen nogmaals proberen! kan ook aan mij hebben gelegen iets te haastig opzetten :wacko: te blij met me spulletjes..

 

ik hou jullie op te hoogte!

 

 

 

mvg L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei kan je de afzuiger gewoon op de tent leggen, dan doe je dat stukje slang gewoon door de bovenkant heen, hierdoor krijg je dus een flauwere bocht die amper afzuigcapaciteit kost.

 

Hansworst bedoelde dus dat je bocht tussen het filter en de afzuiger een haarspeldbocht is, die veel meer afzuigcapaciteit vreet als een flauw bochtje die maar 90graden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tw!tchy

 

maar heeft dit alleen functie voor me afzuig capaciteit?? of ook voor "sound"

 

De afzuiging was volgens wel in oorden, ik ben net alvast begonnen, heeft zin om die afzuigger op de tent te leggen en een houten bekisting omheen te timmeren om zo dat kut gebrom zo veel mogelijk kwijt te zijn.

 

ik hoor het wel van jullie groetjes L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de filter maat en de fan maat als dat gelijk is dan kun je gewoon tegen elkaar aanzetten en hup gaffa erom heen zit het muurvast en heb je mooi een geheel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

groninger, als ik me niet vergis gaf jij de tip: hang het op zoals het plaatje van de gebruiks-aanwijzing van de tent?

 

nu komt het mooie, de filter en de buisvent achter elkaar is onmogelijk! dat is te lang voor deze tent :S

 

de filter direct achter de af-zuiger, zullen bij een tent van 90x90x160 net wel of ook net niet kunnen toegepast worden.

 

ook staat er op de gebruiks-aanwijzing dat het stroom gat in het midden zit klopt ook niet die zit namelijk achter me luchtafvoer gat(onhandig)

En de af-zuiger op me tent? NEE dat ziet er niet uit, valt nog meer op en het verbeterd/verslechtert niks!

 

 

het is dus kiezen: Of een iets scherpere bocht of de filter lager hangen en dus ruimte gebrek!

 

bij mij is de keuze dus gemaakt. (extra scherpe bocht!!!)

 

ook geven ze aan dat je, je filter aan 2 stangen moet bevestigen met die sjorbanden!

als ik dat doe schuiven beiden palen naar elkaar toe! dus de voetjes van die palen hadden meer antislip moeten zijn.

 

Dus... het blijft gewoon zoals het was! Dat is volgens mij het beste en genoeg afzuiging.

 

Toch iedereen bedankt voor het mee lezen. gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhhh ja ok nee dan past dat idee van mij niet inderdaad :wacko:

 

hehe goh had ik niet eens gezien, maar dan inderdaad moet je wel op deze manier zolang je maar probeert de bochten een beetje soepel te nemen en goed opletten dat de fan er niet aan moet trekken om het de bocht door te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij doet het op dit moment echt perfect blijf mooi rond de 28c bij volle toeren afzuigen. en dan staat er nog niks in:P

 

ik heb nu maar 1 bocht wel een lange bocht. dus moet kunnen denk ik zo, Groninger heb jij ervaring met een demper?

 

zo niet wie wel hier?!!!!

 

GR L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...