Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrimReaper

Mijn eerste tent 4x kolossus

Recommended Posts

Volgens mij is 18c te laag, bijverwarmen. Bij hogere temperatuur kan de lucht meer vocht vasthouden dus daalt de LV, bij lage temperatuur minder vocht dus stijgt de LV.

 

maar ja ik zei volgens mij ik kan het ok fout hebben :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij is 18c te laag, bijverwarmen. Bij hogere temperatuur kan de lucht meer vocht vasthouden dus daalt de LV, bij lage temperatuur minder vocht dus stijgt de LV.

 

maar ja ik zei volgens mij ik kan het ok fout hebben :wacko:

 

Ja het klopt helemaal wat je zegt. Je zegt ook dat lucht meer vocht kan vasthouden dus je absolute vochtigheid kan dus veel hoger worden bij hogere temperaturen.

Bij een hogere temperatuur komt er weer ook meer vocht vrij uit muren etc. dat is waarom mijn LV omhoog ging, althans dat is mijn theorie. Mijn relatieve LV was ook lager voordat ik ging stoken.

 

Mijn ideaal doel is om 40-50% LV te behalen maar dat is lastig. Ik zelf doel op 40%-60% omdat ik niet een dure stook rekening wil.

 

18C is prima omdat ik daarmee op 41%-61% zit. Overigens is mijn kamer nu 19,6C en het klimaat wordt langzeem steeds beter, ik denk dat het vocht bijna uit het beton is.

Daarnaast heb ik nu vochtvreters, potten afgedekt, voedingsvat afgedekt, etc. om de luchtvochtigheid te verlagen.

 

In volgende kweken ga ik ook zorgen voor een betere temperatuur en LV alleen om te verbouwen tijdens een kweek leek mij geen goede optie. Ik leg mij bij deze minder ideale kweek neer en hoop op een toprot vrije oogst.

 

Groet,

 

Grim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk je hebt er in ieder geval over nagedacht, met zoveel maatregelen moet dat uiteindelijk wel goed komen dan, zelf heb ik wel m'n twijfels bij die vochtvreters maar ze schijnen te werken, en als je tot max 61% komt is t zowieso geen ramp.

Ik ben eigelijk stiekem aan t hopen dat t weer precies zo blijft, lekker man, 8 graden in mid januari zitten we nog in nederland?? :wacko:

 

succes nogmaals

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk je hebt er in ieder geval over nagedacht, met zoveel maatregelen moet dat uiteindelijk wel goed komen dan, zelf heb ik wel m'n twijfels bij die vochtvreters maar ze schijnen te werken, en als je tot max 61% komt is t zowieso geen ramp.

Ik ben eigelijk stiekem aan t hopen dat t weer precies zo blijft, lekker man, 8 graden in mid januari zitten we nog in nederland?? :wacko:

 

succes nogmaals

 

Vochtvreters doen zeker wel wat, er komt al vocht in het bakje. Voor minder dan €6,00 voor 4 vochtvreters moet je geen wonderen verwachten :blink:

 

Nu vanavond dik onder nul dus een kachel kopen was geen slecht idee. LV wordt dan alleen maar beter :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 30 op 12/12

 

Hallo allemaal hier is weer een update. Alles gaat goed geen problemen, planten worden rustig groter nog geen ruimte gebrek.

Merk dat de planten rechts minder groeien dat komt waarschijnlijk doordat de linker planten wat natter staan. Heb de rechter planten iets meer vocht gegeven.

 

Aangezien ze rond dag 23 pas echt zijn gaan bloeien moet ik dat dan als de eerste echte week bloei zien? De vraag is eigenlijk hoe lang ik nog moet is dit 7 of 9 weken.

Maakt overigens niet uit hoor, maar ik zit nu week 4 12/12 van mijn Aptus expert voedings schema te rekken omdat ik niet geloof dat ze over 4-5 weken klaar gaan zijn :wacko:

 

gallery_33020_13311_1769193.jpg

 

gallery_33020_13311_2346972.jpg

 

gallery_33020_13311_2955190.jpg

 

Groet,

Grim

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn over 5 weken nog niet klaar nee

 

 

mooie planten

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er goed uit ja

vanaf dag 23 moet je pas gaan tellen dus op dag 30 heb je je eerste week bloei erop zitten

nog +- 10 weken te gaan :wacko:

wel goed op letten voor toprot straks, daar is de kolossus toch wel wat gevoelig voor vind ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel goed op letten voor toprot straks, daar is de kolossus toch wel wat gevoelig voor vind ik

 

Wat wil je met zo'n knuppels.

Dikke wijven laten wel eens een natte scheet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dikke wijven laten wel eens een natte scheet.

 

:wacko:

 

Mooie planten hoor, diepe groene kleur, mooie jonge topjes, het is een potente strain die kolossus :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 10 weken :wacko: hopen dat ze stoppen met groeien in lengte :blink:

 

Volgende keer minder voorgroeien denk ik hahahaha.

Ben benieuwd of ik toprot vrij kan blijven en een goede oogst kan behalen voor een eerste keer.

 

Bedankt voor de thumbs-up wordt gewaardeerd :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 40 op 12/12

 

Hallo allemaal,

 

Als ik het goed berekend en bijgehouden hebt is dit dag 40. Alles gaat goed en de planten groeien prima top opbouw komt op gang, kristallen zijn zichtbaar.

 

Wel een probleem met de plant rechts achterin maar dat komt door mijn irrigatie die wordt de volgende ronde grondig aangepakt. Ben ik aan het fixen maar je kan er moeilijk bij.

Plant links achterin was ooit het zielige plantje maar die is nu de hoogste vgm.

 

Lucht vochtigheid is een constante cyclus van 44% tot 59% wat in mijn beleving OK is. Temperatuur is tussen 19C en 29C.

 

Hieronder de plaatjes. :wacko:

 

gallery_33020_13311_474418.jpg

 

gallery_33020_13311_1292869.jpg

 

gallery_33020_13311_2286379.jpg

 

gallery_33020_13311_810864.jpg

 

gallery_33020_13311_2480783.jpg

 

Gr. Grim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van het hoogte verschil, misschien kun je die rechts achter iets verhogen door hem ergens op te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kijk, dat ziet er goed uit

hoeveel voeding geef je ze nu?

 

Ik volg het Abtus Expert schema met abtus voeding.

Omdat het Abtus schema niet uitgaat van lange groei en ook uitgaat van een lange bloei heb ik mezelf verteld dat ik bloei vanaf dag 23 mag rekenen.

Ik heb week 4 12/12 dus langer gerekt en ben nu met week 5 van het schema bezig. Dit houdt in 1,5ml/10L regulator + 5ml/10L P-Boost + 3ml/10L K-Boost + 40ml bcuzz + 2ml/10L Top booster.

Kan zijn dat ik week 6 ook ga rekken en week 8 van het schema denk niet dat ik in 4 weken klaar ga zijn :wacko: .

 

Eerdere metingen geven aan dat ik op een PH van 6 uitkom zonder PH-min wat mooi is. Verwacht nu een EC van 2.0-2.1 te hebben laatste meting was 1.9 zonder K-Boost heb basisvoeding daarom niet voorbij 40ml/10L gebracht.

 

Jammer van het hoogte verschil, misschien kun je die rechts achter iets verhogen door hem ergens op te zetten?

 

Ja zonde, heb de irrigatie weer wat beter op orde in die hoek. Hoger zetten is zeker een goed idee, even bedenken hoe ik dat ga oplossen :rofl

 

 

Ben al blij dat het zo goed lukt met mijn aller eerste kweek ooit.

Verder zie ik dat de groei er een beetje uit is bij de planten, dit is mooi want de hooge is ook op :)

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kleine monsters worden het he

uitkijken dat je niet te hoog gaat zitten met je ec, het lijkt alsof je bladpuntjes al iets aan het verbranden zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja kleine monsters worden het he

uitkijken dat je niet te hoog gaat zitten met je ec, het lijkt alsof je bladpuntjes al iets aan het verbranden zijn

 

Als de EC te hoog zou zijn iets meer aanlengen met water? Ik zal het vandaag ff de EC meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 50 12/12

 

Hallo allemaal,

 

Even weer een update. Alles gaat naar wens. De planten op gelijke hoogte krijgen is niet uitgevoerd ivm irrigatie en er slecht bij kunnen.

Omdat dit mijn eerste oogst ooit is neem ik het voor lief. Irrigatie ga ik compleet anders aanpakken de volgende oogst (meer druppelaars en maar 1 sensor).

 

Heb onlangs EC gemeten en was inderdaad wat hoog heb 10L water gedaan zonder toevoeging (mengen in voedingsvat). Voed nu met PH6.0 en EC2.0.

Grappige is dat de PH exact 6.0 is met het kraanwater hier na toevoeging van Aptus en Bcuzz toevoegingen.

 

Qua hoogte is dit gelukkig de max, blijft dus vrij laag gelukkig kan ook door het weer komen.

Door de ijskou is mijn LV nu 40-50% was 32%-40% maar heb wat meer recirculatie aangezet en mijn ventilatie omlaag gebracht scheelt ook in het stoken :).

 

Hierbij de foto's van gisteren heb erna al weer het een en ander aan de onderzijde zitten te snoeien omdat het wel erg compact op elkaar zit. Bladeren die klem zaten en niet functioneerde.

 

Ben benieuwd hoe lang nog wat dit qua gewicht zal worden heheheh.

 

gallery_33020_13311_1676289.jpg

 

gallery_33020_13311_616829.jpg

 

gallery_33020_13311_1869220.jpg

 

gallery_33020_13311_2998453.jpg

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je nog dieven? :D wordt 1 grote rot daaronder

 

Heb ik al gedaan, flink zitten puinruimen :) . Ga nog wat meer doen.

Heb de afgelopen twee dagen wel 2 tassen met materiaal verwijderd en eerder ook al een paar keer flink wat.

Topdek van de kolossus is gewoon super dik en mijn hok is te klein :)

 

Maar vraag me wel af of je dat ten tijden van de bloei mag doen. (Vanuit jouw opmerking ga ik er van uit dat het wel kan. Zou overigens in de growguide mogen staan)

 

Heb het er nu zo uit zien

 

gallery_33020_13311_2481020.jpg

 

Ik sluit me aan bij een quote van iemand op dit forum.

 

"Kolossus zijn net een soort buxussen" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal ;)

 

Momenteel ruikt het heerlijk in mijn tentje en alles lijkt prima te gaan voor mijn eerste kweek.

 

Vandaag zag ik het volgende op een blad en ben benieuwd wat het is. Het betreft op het moment maar 1 vd 4 planten (links voor).

Verder doet de plant het prima mooie top ontwikkeling.

 

Als ik diverse bronnen erop na sla zit ik aan een magnesium tekort te denken wellicht door het lang voorgroeien. Opzich ook te weinig buffertabs gebruikt.

Maar misschien is dit normale aftakeling, toppen beginnen al een paar bruine sliertjes te geven.

Overigens kan het ook aan de wisselvallende temperaturen de afgelopen zwaar koude dagen.

 

De lamp heb ik sowieso al iets omhoog gedaan just in case...

 

Weet dus niet zeker wat dit is en hier zullen vast ervaringsdeskundige zijn die het wel weten ...

 

P.S. Voeding is PH 6.0 en EC 2.0.

 

gallery_33020_13311_2648231.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Grim over dat blaadje.

 

Ik heb ook wel es een kweek met aptus gedaan. Alles ging prima tot week 6. Het probleem was die Pbooster en KBooster. De plant groeit en zwelt als een gekke als je aan die Boosters begint maar op een gegeven moment neemt ie het niet zo lekker meer op en hoopt het op in je medium.

Bij mij was dit het resultaat, als je goed kijkt zie je naast vroege vergeling ook bruine roestplekken

gallery_33104_13363_377925.jpg

 

Uiteindelijk wel goed gekomen en ik zeg niet dat dat bij jouw gaat gebeuren. Maar let erop met die 'Expert' schema want elke plant neemt z'n voeding anders op. ik had mijn 'expert' schema in de kliko gedaan. (wel bij de overburen ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor deze nuttige info de toppen zijn super groot bij jou ;) . Bij mij iets minder. Zal wel een mooie eindresultaat hebben opgeleverd.

 

Momenteel ben ik bezig met alleen de K-booster dus in week 7. Dan 8 nog volhouden en over op water ernaa om af te bloeien.

De planten (sommige) zijn flink opgezwollen maar lijkt nu in een soort van halt te zijn gekomen. Dacht ook door het dieven maar was hard nodig (te laat begonnen). Verder laat de temperatuur veel te wensen over.

 

Ik heb nog helemaal geen vergeling alles is nogsteeds mooi groen (wel iets lichter op sommige bladeren). Wel beginnen er bruine slierten te komen dus het eind is wel in zicht.

 

Ik moet zeggen dat ik de expert schema hier en daar gerekt heb om beter uit te komen, volgende kweek ga ik nauwkeuriger te werk met deze kweek echt heel veel geleerd.

Verder gaat de Aptus schema prima dus wil het niet gelijk op gaan geven. Volgende kweek meer buffertabs dus doen wat aanbevolen is (of zelf maken).

 

Als ik jou zo hoor dan ben je over op een compleet andere lijn?

 

Welk schema volg jij momenteel dan? En wat zijn jouw resultaten? (eventueel topic link is ook welkom)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed dus!! wel op tijd overstappen op water, meeste mensen vinden een week te weinig zoals de aptus schema voorschrijft.

 

Aptus is inderdaad de deur uit, zeg niet dat t slecht spul is maar ik vind het zelf niet handig zoveel mixen en doseren. Die ronde had ik geen verslag van gemaakt maar momenteel met een verse ronde bezig weet alleen niet hoe ik een link moet zetten, ff zoeken dus.

succes met de laatste loodjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mixen gaat voor mij prima vindt ik, ik mix per 10L en gebruik een 1ml injectiespuit dus kan tot op 0.1ml doseren. Aptus is inderdaad super geconcentreerd (en duur in aanschaf).

Persoonlijk ben ik tevreden met wat ik nu zie en ga denk ik door met Aptus (wil het niet na 1x gelijk omgooien + fles P-boost moeten aanschaffen omdat het op was). Verder komt mijn PH op 6.00 +/- 0.05 uit na mixen dus geen PHmin nodig.

Voor nu dus even wat consistentie hiermee doorgaan (1 a 2 oogsten). Volgende ronde meer buffertabs en betere irrigatie en afzuiging op de planning plus eerder op 12/12 (dus genoeg te fixen eerst).

 

Op tijd overstappen naar water is een hele goede tip maar zijn er indicaties hoe lang ik nog moet?

Zelf denk ik nog 1 week mix te doen, omdat ik al wat bruine haartjes zie, en dan door op water tot de oogst maar heb nog geen ervaring en het is dus een gok.

 

Groet,

Grim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...