Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

milo0577

eerste week bloei

Recommended Posts

eerste week bloei: men blaren krullen naar boven en bij de andere hangen ze ze staan nog in 1liter potten wat is het probleem en oplossing temp is niet hoger dan 28 graden en lv is 65% ;)

Edited by Aad
Bericht verplaatst naar Ziektes, ongedierte & bladproblemen.@Milo0577,wat meer info svp!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milo

we moeten echt iets meer info hebben , dit is echt niet te doen !

plant , medium , eventuele voeding , lichtbron ,afmetingen van hokje......ect ect.

en t aller handigst .... een foto....!

 

groet

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

76883d1318553287-plus-size-sports-riding-bra-this_thread_is_worthless_without_pics.gif

 

Eerste ingeving: Waterhuishouding niet op orde. Kan ook makkelijk in 1 liter? potjes.

 

1e week bloei of 1e week 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

het zijn superlemon haze en white widows 20 cm hoog ééntjt blijft een klein ding nu heb ik er canna flores en beetje stikstof en booster van canna in een tentje van 90*90 180hoog.onder led 300wat en een warm whithe 110wat spaarlamp...

 

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

******************of is dat een dom idee?

Edited by Aad
Ja die vraag hier is een dom idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dom idee, niet veel kans op animo.

 

Als je een foto plaatst kunnen we je wel helpen.

Edited by Aad
Welwaar!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste milo0577.

Je kan beter even een fototje uppen.

 

Ik zal niet zo maar iemand vertrouwen.

 

Maar wat ook al vermeld werd 1 liter potjes? en al in de bloei.

 

Info voor het plaatsen met foto`s

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

milo, eerste wat je moet doen, is grotere potten nemen; die schreewen om verpot te worden; dan wordt het met voeden en water al stukken makkelijker.

 

Kijk bovenaan, bij help voor het plaatsen van fotos; album maken; t is even stoeien :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

ik heb fotos erop gezet maar die staan in galerij ofzo

 

gallery_32594_13354_361177.jpg

 

gallery_32594_13354_1359195.jpg

 

gallery_32594_13354_563635.jpg

 

gallery_32594_13354_878125.jpg

 

gallery_32594_13354_975726.jpg

 

EDIT.

Ik heb even de foto's geplaatst voor je, en als je hierop klikt en alles even goed doorleest gaat het vast lukken.

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het even zo bekijk denk ik te veel en te snel voeding, booster enz. en ook misschien wel veel te nat.

Ik ben bang dat er geen eer meer aan te behalen valt, en dat een nieuwe start na veel lezen hier en daar de beste optie is.

 

hoe vaak geef je water en voeding enzo?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip.

 

Omhakken, lezen lezen lezen lezen lezen lezen lezen, als je alles zeker weet, opnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

dank je wel voor de hulp ..

 

nu groeien ze een klein beetje ik heb de slechte blaren verwijderd..

zou ik nog proberen of denk je terug op nieuw....

een zonde is dat..

ik krijg het ni over men hartje...

na 1 maand ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu het aangetaste blad weg is kunnen ze de rest ook mooi aantasten en gaan ze helemaal kapot :rofl

Als je bladproblemen hebt laat dan het blad zo lang mogelijk aan de plant zitten, plant slaat hier afvalstoffen ed in op en pas als het niet meer nodig is valt het vanzelf af. Alleen bij schimmel of slechte luchtcirculatie bladweghalen, anders niet.

 

jammer, maar beste is opnieuw beginnen en pas na week of 3 voeding gaan geven op een (licht) voorbemeste aarde en veel minder water geven, zet ze anders eerst in een kleiner potje of koop zsm een Blumat tensio meter als je niet lukt met optillen vd pot methode of anderzijds.

 

Snap het wel, lagere lv, bovenkant droogt wat in vd pot en je denkt, hé.. drogere grond en al zoveel dagen geleden dat er water is gegeven dus... maar beste is om opnieuw te beginnen en als je al vroeger wilt beginnen met voeidng geven een lightmix te nemen maar ik zou 1st met je klimaat (toevallig ook geen weekmakers in de buurt?) aan te pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je foto's hebt geplaatst, ik dacht eventjes dat je je adres ging posten. :rofl

Ik vrees dat deze niet meer te redden vallen.

Zonde van de zaadjes, maar ach je hebt nu toch WF leren kennen.

Dit zal je een hoop verder helpen!

 

Gr

Stunned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhaaltje mijn kant wellicht handig

 

Ik heb geen groene vingers sterker nog als ik langs een plant loop gaat hij dood of trekt geel weg, vroeger toen ik voetbalde lieten mijn schoenen geel en verdort gras achter en mijn kamerplanten gaan hangen op het moment dat ik ze uitzoek in de winkel. met kerst bestel ik 4 kerstbomen voor 5 dagen langer hou ik ze niet goed en ik ben er nog maar net achter gekomen dat water daadwerkelijk goed is voor het groene geweld. kortom geen groen vingers.

 

Toch moest en zou ik van deze hobby gaan genieten dus wat te doen. ik leg het uit in 2 stappen.

 

stap 1 ga naar wietforum. gefeliciteerd je bent geslaagd voor stap 1.

Stap 2 lees alles !!!! niet alleen de bouwtopics of de monster kweken maar zoek de kweek die het meest op die van jou lijkt.

 

Zoek ook in de afgebroken kweken en lees hoe ze zijn misgegaan, kijk foto's en leer uit je hoofd wat de tekenen van te veel water teveel voeding etc etc eruit ziet.

Op het moment dat je denkt goh ik weet wat antwoorden op de nieuw gestelde vragen boom dan ga je kweken !!!!!

 

Wedden dat het goed gaat ?? en als je me niet geloofd klik maar op mijn handtekening en zie wat ik nu plotseling ook kan doen :rofl

 

Kortom gewoon doen en overnieuw . succes en vergeet niet je hebt de beste leermeesters nu tot je beschikking !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gekke is dat ik voeding ben beginnen geven ben na dat ze zo zijn geworden.

en die blijven klein nu 5 weken bijna in totaal..

ik ga op nieuw beginnen tips zijn altijd welkom..

en dank jullie zeer voor de moeite die jullie doen om ons zo goed mogelijk te helpen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

weet je wat ik nu heb gezien..ik ging men planten uit de pot verwijderen en ik heb gezien dat er schimmel groeid op de aarde en de witte steentjes zijn allemaal groen en ook op de grond...mss zijn ze daardoor ziek geworden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimmel die groeid op men drond en op perliet..

 

is dit oorzaak van de kapotte planten die niet willen groeien....

 

grond bedoel ik..

Edited by Aad
Nieuw onnodig topic samengevoegd met deze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste drie off-topic berichtjes verwijderd en het onnodig nieuw door Milo0577 geopende topic hiermee samengevoegd.

 

Hierbij een vriendelijk doch dringend verzoek en advies aan Milo0577 om als de donder bericht nr. 3 eens even echt door te lezen(klikken op de linkjes etc.),op je quoten te letten en misschien eerst nog wat kweekverslagen door te nemen...

De plantjes die ik op de foto's zie,zou ik persoonlijk gewoon als verloren beschouwen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach man volgende ronde beter :wacko:

ik ben ook met men eerste leer kweekje bezig, heb eerst wat gelezen hier en daar en gewoon begonnen. (heb hiervoor nooit iets met planten gedaan) Nu ik veel meer heb gelezen ben ik tot het besef gekomen dat ik ook niet egt perfect ben begonnen en dat ik het de volgende ronde ook veel anders zal aanpakken. dit forum is volgens mij egt de beste leerschool met de beste kwekers aanwezig.

Volgende ronde beter!

 

Groeten,

Jamnesia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...